abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78084879
Beste

een tijd terug kon ik een leuk appartementje huren midden in de stad voor zo'n 700 euro ( zon 60 vierkante meter in totaal )
Alles was nogal in oude staat dus ik heb als stucadoor alles compleet opgeknapt hierbij moet je denken aan nieuw plafond, stucwerk, vloer! verlichting draadloos etc.

Toen verloor ik mijn baan, ik liep achter met de huur maar heb dit na een paar dagen direct kunnen oplossen.
Omdat ik nog wat klussen had staan kon ik dus wel even voorruit, helaas bleek dit ook niet zo te zijn dus liep ik in januari weer een maand achter, Ik heb direct met de verhuurder contact opgenomen en vertelde hem voor extra zekerheid dat ik in begin maart een aardig geldbedrag nog krijg van de bank ( aangezien ik dit vast heb gezet )
ook was ik vollop bezig met werk zoeken wat jammer genoeg echt niet makkelijk blijft te zijn & ik ben totaal niet kieskeurig! probeer alles aan te pakken wat ik pakken kan, maar zonder enige papiertjes gaat dat moeilijk.

Efin! vandaag kwam ik thuis en hier er een brief aan de binnezijde van het raam :

Dit pand is ontruimd, Gooi de sleutels maar door de brievenbus, ojah achter is het slot vervangen dus je kan er niet meer in.
De verhuurder heeft dus zelf mijn woning betreden en alles leeg getrokken, ik draaide me om en zag 2 aardig dure lampjes gewoon kapot getrapt op de grond liggen ( dit is het enige wat er lag )

Voor zover ik kon zien was mn badkamer leeg dus ik neem aan dat alle spullen gewoon weg zijn, apparatuur, mn kleding, festool gereedschap etc etc.

Ik heb echt werkelijk geen idee waar het allemaal is! maar ik verwacht het niet meer daar te vinden.

Ben de auto ingestapt & direct naar het bureau gegaan of ze niks voor me konden betekenen. Helaas! de politie is meer voor vechtpartijtjes, diefstal etc dit is gewoon iets tussen 2 burgers dus moet ik het zelf maar oplossen. Dit zijn hun woorden.

De bom was gebarste en ben direct o.a koevoet etc op gaan halen en direct weer terug gereden naar het bureau.
Ik vertelde diezelfde agent :

Luister, ik heb een achterstand van 1 maand, ik kom net thuis en mn huis is leeg getrokken? cilinders zijn vervangen en ik moet zomaar EVENTJES de sleutels inleveren door ze door de brievenbus te gooien? en wat moet ik nu? moet ik in mn auto leven met geen schone kleren & het dergelijke?
Is er echt niks te doen want anders haal ik gewoon netjes de schanieren eruit, kijk ik of me spullen er zijn & zoja dan haal ik alles weg & plaats alles weer netjes terug.

De agent vertelde me dat ik dit niet mocht doen, want dan zou ik gepakt worden voor inbraak ondanks hij mij begreep & als hem dit zelf overkomen was hij niet hier had gestaan.
Overigens wel leuk om te melden maybe? '''wat is het adres van de woning' vroeg meneer de agent

SURE alsof ik je dat nu nog ga vertellen.

Wat moet ik nu doen? ik ga morgen ochtend direct naar de gemeente toe & rechtsbijstand winkel.
Dat ze mn apparatuur in beslag nemen PRIMA! maar niet mn foto's spullen van andere, en mn kleren.

Hoort een verhuurder niet een aangetekende brief, aanmaning of een deurwaarder dan te sturen?

Gr
Of wel?
  FOK!Babe woensdag 17 februari 2010 @ 01:03:25 #2
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_78084981
Lijkt me toch wel héél sterk dat dit zomaar kan?
pi_78085034
nou dit is toch echt gebeurt, ik ga hier ook geen bullshit verhaal ophangen omdat ik nu het liefst lekker in mn eigen bed had willen slapen & niet op dit tijdstip nog zo'n pokke verhaal had moeten typen
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:05:05 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_78085037
Wow, nogal een manier om thuis te komen zeg
Je moeder is een hamster
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:06:53 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_78085070
Dit mag toch helemaal niet? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden maar je hebt hopelijk toch nog wel enige rechten als huurder?
En toen was er niets!
pi_78085081
Waar slaap je nu dan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_78085108
Ze moeten minimaal een vonnis van de kantonrechter hebben volgens mij, om je uit te zetten.

Maar je hebt geen contact opgenomen met je verhuurder over hoe en wat?
Volgens mij moeten je spullen ook opgeslagen worden, voor een bepaalde termijn
pi_78085114
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:06 schreef IemandNiemand het volgende:
Dit mag toch helemaal niet? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden maar je hebt hopelijk toch nog wel enige rechten als huurder?
Dat heeft hij zeker, maar daar heb je nu niets aan. Morgen ochtend gelijk rechtsbijstand inschakelen en anders gewoon een advocaat in de arm nemen. Die kosten komen vanzelf terug door de verhuurder.
pi_78085159
Oh, en sowieso NIET in gaan breken natuurlijk. Dat is wel het domste wat je nu kunt doen, hoe kwaad je ook bent.
pi_78085171
Lijkt mij dat de politie je niet zomaar mag wegsturen met het bericht, Kijk maar lekker wat je doet!
Belachelijk voor woorden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:11:19 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78085187
Ongelooflijk... En ik zie ook niet in waarom de politie niks kan doen, da's toch gewoon diefstal??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78085191
ik heb vanaf 6 uur ofzo in de auto moeten wachten op me pa die was pas om 11 uur thuis...
Leuk joh geen telefoon! benzine bijna op.... laptop ook op dus kon ook geen wifi point opzoeken.

Kan hier voor 1 avondje tukken dus dat geluk heb ik dan wel weer.

Maar ik ben bang dat ik mijn spullen niet zo terug ga krijgen, ik hoop morgen op goede dag dat ik toch nog dingen terug kan krijgen & anders ben ik bang dat ik toch voor eigen rechter ga spelen.

Zie je het al voor je? in mn bouwkleren naar de gemeente etc gaan! Ookal kan ik dan wel ergens douchen maar noway dat ik in nasty kleren ga zitten.
Of wel?
pi_78085207
Ga langs het juridisch loket, de gemeentelijke kredietbank en zorg dat je heel snel hulp krijgt.
dag
pi_78085209
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:11 schreef wonderer het volgende:
Ongelooflijk... En ik zie ook niet in waarom de politie niks kan doen, da's toch gewoon diefstal??
Mits de kantoorrechter het bevel heeft gegeven uiteraard, maar goed dan was TS er van op de hoogte.
pi_78085246
Rigoreuze manier van doen van de verhuurder. Maar hij/zij heeft misschien nare ervaringen van huurders voor jou?? Wat staat er in je contract bij niet of te laat betalen?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:14:44 #16
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_78085267
1 maand achterlopen met huur moet ook kunnen trouwens.
Je moeder is een hamster
pi_78085272
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:11 schreef Pikachu21 het volgende:
Maar ik ben bang dat ik mijn spullen niet zo terug ga krijgen, ik hoop morgen op goede dag dat ik toch nog dingen terug kan krijgen & anders ben ik bang dat ik toch voor eigen rechter ga spelen.
Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.
pi_78085284
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:08 schreef Piles het volgende:
Ze moeten minimaal een vonnis van de kantonrechter hebben volgens mij, om je uit te zetten.

Maar je hebt geen contact opgenomen met je verhuurder over hoe en wat?
Volgens mij moeten je spullen ook opgeslagen worden, voor een bepaalde termijn
Het lijkt mij dat De verhuurder mij een betaaldatum moet stellen, in iedergeval een aangetekende brief en niet deze ongein.
Komop zeg ik had zelf duidelijk mn geldzaken beter moeten regelen, maar hier heb ik gewoon geen woorden voor.

ik kan jullie voor 200% verzekeren dat de politie hier echt niks mee doet dit is iets tussen 2 burgers dus hebben wij er niks mee te maken.
HUN woorden!

Overigens ben ik wel blij dat ik niks heb gedaan qua ruitje ingooien ofzo misschien dat tegen me werkt.
Ik hou jullie morgen in ieder geval op de hoogte, als ik alsnog geen stap verder kom dan ga ik toch zelf dingen ondernemen.
Of wel?
pi_78085286
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Crutch het volgende:
1 maand achterlopen met huur moet ook kunnen trouwens.
3 maanden + vonnis kantonrechter, maar dat is hier niet aan de gang..
dag
pi_78085302
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat De verhuurder mij een betaaldatum moet stellen, in iedergeval een aangetekende brief en niet deze ongein.
Komop zeg ik had zelf duidelijk mn geldzaken beter moeten regelen, maar hier heb ik gewoon geen woorden voor.

ik kan jullie voor 200% verzekeren dat de politie hier echt niks mee doet dit is iets tussen 2 burgers dus hebben wij er niks mee te maken.
HUN woorden!

Overigens ben ik wel blij dat ik niks heb gedaan qua ruitje ingooien ofzo misschien dat tegen me werkt.
Ik hou jullie morgen in ieder geval op de hoogte, als ik alsnog geen stap verder kom dan ga ik toch zelf dingen ondernemen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:12 schreef Peter het volgende:
Ga langs het juridisch loket, de gemeentelijke kredietbank en zorg dat je heel snel hulp krijgt.
dag
pi_78085308
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.
Als je het niet gelooft blijf dan verdomme weg uit mn topic. Ja tuurlijk ik loop hier ff op een doordeweekse dag om dit tijdstip zo'n bullshit verhaal te vertellen.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:17:23 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_78085314
Ook niet toevallig allerlei post gewoon een kast, la of wat dan ook ingeflikkert zonder te kijken?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_78085318
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:16 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Als je het niet gelooft blijf dan verdomme weg uit mn topic. Ja tuurlijk ik loop hier ff op een doordeweekse dag om dit tijdstip zo'n bullshit verhaal te vertellen.
Koest maar hoor, niks persoonlijks Maar ik loop hier lang genoeg om niet zo maar als te geloven
pi_78085320
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef Peter het volgende:

[..]

3 maanden + vonnis kantonrechter, maar dat is hier niet aan de gang..
Peter, en als er een vonnis komt van de kantonrechter dan moet ik er op de hoogte van worden gesteld of is dat niet zo?
Of wel?
pi_78085323
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef cerror het volgende:
Ook niet toevallig allerlei post gewoon een kast, la of wat dan ook ingeflikkert zonder te kijken?
Een aangetekende brief in een la flikkeren?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')