Of tegen een hele leuke vergoedingquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:43 schreef TheFrankey het volgende:
Als je een huurcontract hebt is het bijna onmogelijk om jullie eruitte krijgen.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:44 schreef Stefan het volgende:
Uit laten kopen, kan je al snel minsten 50.000 euro opleveren.
Die vader wil dat huis leeg hebben, daar wordt die vader beter van dus voor wat hoort watquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Portalis het volgende:
Jij bent zo'n type die de vader van je vrienden 50.000 euro zou proberen af te troggelen?
Zo te zien wel. Als je vrienden bent dan kun je dit toch wel iets netter oplossen lijkt me. Dergelijke bedragen zijn dan niet aan de orde.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Portalis het volgende:
[..]
Jij bent zo'n type die de vader van je vrienden 50.000 euro zou proberen af te troggelen?
en minstens 50.000 euro is in jouw ogen een redelijk bedrag?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die vader wil dat huis leeg hebben, daar wordt die vader beter van dus voor wat hoort wat
Maar je kunt het ook overdrijven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
Die vader wil dat huis leeg hebben, daar wordt die vader beter van dus voor wat hoort wat
Dat is nog maar de vraag, aangezien woningen in de afgelopen twee jaar eerder in waade zijn gedaald dan in waarde zijn gestegen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
Dat is juist mijn hele punt!quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Portalis het volgende:
[..]
Wat is het nu? 50.000 of 15.000?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:51 schreef Stefan het volgende:
Ik zou me niet schuldig voelen om een vergoeding te vragen. Je hebt het huis opgeknapt, moet een ander huis zoeken en opknappen. 15.000 euro is een heel schappelijk bedrag hoor. Komt die man goed weg.
Daar kan toch over gepraat worden. Een redelijke vergoeding voor verrichte werkzaamheden en een tegemoetkoming bij het zoeken van nieuwe woonruimte.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
Dat is juist mijn hele punt!
Wij hebben gewoon beide huurcontract voor onbepaalde tijd, zonder een clausule wat betreft verkoop (nooit over gehad).
Ik wil het liefst niet weg, maar verwacht niet dat we hem kunnen ompraten of zo, dus wil ik toch een redelijk compensatie voor a) het verrichte werkzaamheden aan het huis en b) dat ik nu op zoek moet naar een andere woonruimte (ik heb namelijk nu veel meubilair voor een student wat ik waarschijnlijk ergens anders niet kwijt kan).
Dan kan hij je er sowieso niet uitgooien. Je hebt het huis opgeknapt en moet een nieuw huis ook weer opknappen. In Amsterdam worden studenten met een huurcontract regelmatig uitgekocht voor 50.000 of meer, dus vraag eerst eens rond.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef TechnoThijs het volgende:
beide huurcontract voor onbepaalde tijd, zonder een clausule wat betreft verkoop (nooit over gehad).
jij bent ook zo veranderlijk als het weer héquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:51 schreef Stefan het volgende:
Ik zou me niet schuldig voelen om een vergoeding te vragen. Je hebt het huis opgeknapt, moet een ander huis zoeken en opknappen. 15.000 euro is een heel schappelijk bedrag hoor. Komt die man goed weg.
wellicht heb die compensatie al gehad om dat de huurprijs vele malen lager was dan nu gebruikelijk is voor studentenkamers?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef TechnoThijs het volgende:
Ik wil het liefst niet weg, maar verwacht niet dat we hem kunnen ompraten of zo, dus wil ik toch een redelijk compensatie voor a) het verrichte werkzaamheden aan het huis en b) dat ik nu op zoek moet naar een andere woonruimte (ik heb namelijk nu veel meubilair voor een student wat ik waarschijnlijk ergens anders niet kwijt kan).
Ligt eraan waar. In grote (studenten) steden is dat heel erg gangbaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
bedragen van 50.000 euro zijn niet echt gangbaar.
Dat is geen geldige reden, daar gaat een rechter nooit mee akkoord. Een rechter zal dat huurcontract handhaven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef duivelin1 het volgende:
als ik huisbaas was zou ik zeggen ( en dat ook daadwerkelijk een tijdje doen) dat ik het huis nodig heb voor eigen bewoning.
nieuwe deurmat en luxaflex waarschijnlijkquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef Copycat het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij 'het hele huis opknappen'?
Lees jij er eerst maar eens boek 7 van het Burgerlijk Wetboek op na. Veel praatjes en weinig bronnen, jij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ligt eraan waar. In grote (studenten) steden is dat heel erg gangbaar.
Dat is geen geldige compensatie. Sterker nog, als TS nog 10 jaar in het huis blijft wonen mag de huurprijs niet ineens 3x duurder worden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
wellicht heb die compensatie al gehad om dat de huurprijs vele malen lager was dan nu gebruikelijk is voor studentenkamers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |