Het seizoen 2015/2016 is overigens ten einde, en ik heb opnieuw een ge-wel-dig seizoen gedraaid! Het is werkelijk niet te geloven, maar ik ga met Drachtster Boys spelen in de Champioens League
Dus er zal in het komende seizoen véél geld binnenstromen.
![]()
IJsselmeervogels is helaas na één jaar op het hoogste niveau alweer gedegradeerd.
Europees ging het dit seizoen ook al zo fantastisch. Na een uitermate goede groepsfase, schakelde ik in de eerste knockout ronde regerend bekerhouder Werder Bremen uit. Maar in de 2e knockoutfase bleek Bayer Leverkusen te sterk. Thuis wist ik nog met 2-0 te winnen, maar in de uitwedstrijd was Bayer een maatje te groot: een 3-0 nederlaag. Al met al een geweldig Europees debuut.
De keerzijde van dit succes is dat veel spelers naar een grotere club willen vertrekken. Vrijwel mijn hele team staat in de belangstelling van grotere clubs, en zodra er in de media een bericht verschijnt dat een club geïnteresseerd is in een speler, wil die betreffende speler direct een transfer forceren naar die club...
Ik hoop mijn sterkhouders te kunnen behouden, maar ik denk dat ik besluit eens flink te gaan cashen. Ik heb genoeg talenten op mijn shortlist staan die het vertrek van mijn huidige topspelers zouden kunnen vervangen.
De eerste speler is overigens al vertrokken: topspits Jos Tissingh zet zijn carrière voort bij FC Sochaux. Een bod van 5.25 miljoen euro kon ik niet weigeren. Hij was echt niet meer te houden helaas...in juni 2016 heeft hij zijn debuut gemaakt voor het Nederlands Elftal, tijdens het voor Nederland desastreus verlopen EK 2016. Nu Tissingh inmiddels 2 caps achter zijn naam heeft staan, stonden de clubs echt in een lange, lange rij om hem aan te trekken. FC Sochaux is de, toch wel verrassende, nieuwe werkgever van Tissingh. Maar als je ziet wat hij daar gaat verdienen is de stap ook wel weer begrijpelijk..
![]()
Zijn vervanger heb ik inmiddels al een jaar in huis: Lanciné Koné. Deze Ivoriaanse spits heb ik voor amper 90k gekocht van ASEC. Hij heeft eerst een tijdje in mijn 2e elftal rondgelopen, waar hij veelvuldig scoorde. Vervolgens heb ik hem vaak laten invallen, en tegen het einde van het seizoen ook een paar keer in de basis gezet. Hij komt hoe dan ook in mijn basis elftal te staan komend seizoen.
![]()
Wordt vervolgd...