abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80005063

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco
-
pi_80005277
Ik ben dus bezig met SC Bastia, afkomstig van Corsica .
Gaat voorspoedig tot nu toe, eerste seizoen gepromoveerd en het lijkt erop dat ik me zonder al te veel problemen zal gaan handhaven in het tweede seizoen.
Ik heb een samenwerkingsverband met Lyon, waardoor ik in het eerste seizoen Tafer, Grenier, Gassama en Mehamha heb kunnen krijgen. Na heel veel geslijm bij de manager heb ik mede dankzij mijn goede band met de manager van Lyon definitieve overgangen kunnen regelen voor Tafer, Grenier en Gassama. Mehamha helaas niet, maarja.
Toen ook nog eens Toulouse degradeerde waardoor ik M'Bengué, Capoue en Congré kon halen wist ik wel dat dit team niet zou gaan degraderen.

Ik sta nu elfde in de Ligue 1, de grote mannen zijn absoluut de hierboven genoemde spelers. Vooral Grenier, Gassama en Capoue zijn geweldig.
Ook een eervolle vermelding voor de centrale verdediger Abdel El Kaoutari en de 16-jarige regen Chardonie Mputu.

Grenier
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:25:12 #3
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_80006317
Sta 7de met Omniworld.

Later meer...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_80006625
tvp
pi_80017893
Sow, mn seizoen met De Graafschap begint nu
pi_80024389
22 wedstrijden gespeeld, 48 punten met Newcastle. Sta 1ste op 3 punten van nummer 2 en al 8 op de nummer 3.

Echter ik win thuis alles, maar verlies uit nogal wat wedstrijden. Iemand tips of waar dat aan kan liggen? Thuis speel ik iedereen van de mat en uit krijg ik vaker vrij simpel doelpunten om de oren en scoor ik lastiger.

Tnx.
U MAD?
pi_80024661
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:30 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Sow, mn seizoen met De Graafschap begint nu
Succes!
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_80029127
Ben van Ajax naar Arsenal gegaan maar het spel nog wel opgeslagen. Ik vond het zo erg wat mn opvolger deed dat ik maar weer verder gegaan met die savegame
Who dat!
pi_80032219
tvp
pi_80032278
quote:
Op woensdag 7 april 2010 01:13 schreef RoderikMB het volgende:
Ben van Ajax naar Arsenal gegaan maar het spel nog wel opgeslagen. Ik vond het zo erg wat mn opvolger deed dat ik maar weer verder gegaan met die savegame
U MAD?
  woensdag 7 april 2010 @ 09:26:03 #12
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_80032601
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:46 schreef de_boswachter het volgende:
22 wedstrijden gespeeld, 48 punten met Newcastle. Sta 1ste op 3 punten van nummer 2 en al 8 op de nummer 3.

Echter ik win thuis alles, maar verlies uit nogal wat wedstrijden. Iemand tips of waar dat aan kan liggen? Thuis speel ik iedereen van de mat en uit krijg ik vaker vrij simpel doelpunten om de oren en scoor ik lastiger.

Tnx.
Hanteer je dezelfde tactiek voor uit en thuis wedstrijden? Daar zou het aan kunnen liggen. Uit zou ik sowieso wat behoudender spelen.
Elite
Tegen TTIP
pi_80033099
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Hanteer je dezelfde tactiek voor uit en thuis wedstrijden? Daar zou het aan kunnen liggen. Uit zou ik sowieso wat behoudender spelen.
Ja eigenlijk wel altijd ja
Kan ik bijv. ook gewoon dezelfde taktiek houden, maar alleen AANVALLEND op een matigere speelwijze zetten?
Of moet ik dan echt ipv bijv. 4-3-3, 4-4-2 gaan spelen etc. ?
U MAD?
  woensdag 7 april 2010 @ 10:19:19 #14
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_80034091
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel altijd ja
Kan ik bijv. ook gewoon dezelfde taktiek houden, maar alleen AANVALLEND op een matigere speelwijze zetten?
Of moet ik dan echt ipv bijv. 4-3-3, 4-4-2 gaan spelen etc. ?
Het is niet nodig om van formatie te veranderen, maar wat ingetogener spelen helpt altijd wel. Zo zou je het wat minder wijd kunnen spelen en het tempo wat omlaag brengen. Kleine aanpassingen willen vaak al helpen. Is gewoon een kwestie van testen met de instellingen.
Elite
Tegen TTIP
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 10:21:39 #15
42184 crew  DaMart
pi_80034165
Toch wel jammer dat de promotie naar de Jupiler League zo voorspelbaar is... het is telkens een eerder gedegradeerd JL-team dat promoveert, en nooit een verrassende amateurclub.
pi_80035808
tvp
Forever Love (L)
pi_80036268
Tweede seizoen met RKC van start gegaan. Doordat ik vorig jaar op de 8e plaats was geëindigd mocht ik voorronde UEFA Cup spelen. Ben in de vierde ronde gestrand tegen Sparta Praag, met 1-0 als eindstand over twee wedstrijden. Toch was het feit dat ik twee rondes overleeft had al erg goed voor RKC...

Nu net 7 wedstrijden onderweg in de Eredivisie. Door een vrij makkelijk programma, had alleen PSV uit als lastige wedstrijd, en goede resultaten sta ik nu 4e. Amr Zaki doet het erg goed, maar vooral Miroslav Radovic. 9 doelpunten in 10 wedstrijden. En dat voor een AMR

Van het huidige RKC staan maar een paar spelers in de basis. Alleen Agustien en Boerrigter. Verder spelen Metaj en Benschop ook nog vaak. De rest is allemaal import

Waaronder: Bruma (huur van Chelsea), Seydou Yao (gekocht van Africa Sports, toptalent!), Jason Culina (gratis ), Nick van der Velden (gratis, ging weg bij AZ) en Romeo van Dessel (twintigjarige belg. Best talentvol voor de DC-positie). Daarnaast een leger goedkope Brazilianen En natuurlijk Medo
pi_80039947
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:21 schreef DaMart het volgende:
Toch wel jammer dat de promotie naar de Jupiler League zo voorspelbaar is... het is telkens een eerder gedegradeerd JL-team dat promoveert, en nooit een verrassende amateurclub.
Uh nee?
Er degraderen er toch twee en promoveren er ook twee? Eerste seizoen komen er dus sowieso twee amateurclubs bij.
Als je tenminste de update hebt met de promotie/degradatie.
U MAD?
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 13:12:48 #19
42184 crew  DaMart
pi_80040352
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Uh nee?
Er degraderen er toch twee en promoveren er ook twee? Eerste seizoen komen er dus sowieso twee amateurclubs bij.
Als je tenminste de update hebt met de promotie/degradatie.
Nee. Eerste seizoen degraderen er twee, en promoveren er geen, zodat het aantal clubs teruggaat naar 18. Zo gaat het dit jaar ook in de JL. Daarna degradeert er ieder jaar 1 club, en promoveert er 1 vanuit de amateurs. Maar in FM (zonder updates van derden) lijkt het team dat 2 jaar eerder uit de JL is gedegradeerd te promoveren.
pi_80042758
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:12 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee. Eerste seizoen degraderen er twee, en promoveren er geen, zodat het aantal clubs teruggaat naar 18. Zo gaat het dit jaar ook in de JL. Daarna degradeert er ieder jaar 1 club, en promoveert er 1 vanuit de amateurs. Maar in FM (zonder updates van derden) lijkt het team dat 2 jaar eerder uit de JL is gedegradeerd te promoveren.
Ik speelde met een update waarin de nummer 19 en 20 ieder jaar uit de JL degradeerden en er vanuit de 6 hoofdklasses 2 ploegen promoveerden..
Regelmatig gezien dat dan de 2 clubs die degradeerden bij elkaar in de hoofdklasse kwamen, dit terwijl alleen de nummer 1 naar de promotie playoffs ging En dan werd de voormalig JL club 3e in de playoffs waardoor ze ook niet promoveerden
Zaten het jaar er na Telstar, Dordrecht en Haarlem in dezelfde hoofdklasse
pi_80048373
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:21 schreef DaMart het volgende:
Ja, die hebben natuurlijk ook wel een betere selectie dan de gemiddelde Hoofdklasser. In mijn game zijn er toch al veel amateurclubs gepromoveerd. IJsselmeervogels speelt zelfs, samen met mijn eigen team Drachtster Boys, in de Eredivisie. In het seizoen 2016/2017 overigens.
Verder zijn WKE en Rijnsburgse Boys dit seizoen nieuw in de Jupiler League, terwijl OJC Rosmalen op een 15e plek is geëindigd. FC Lienden heeft het helaas niet gered: samen met FC Eindhoven zijn ze gedegradeerd naar de Hoofdklasse.
Kortom: in mijn game maken vele Hoofdklassers de overstap naar de Jupiler League, en enkele ploegen presteren ook nog eens redelijk goed.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:16:47 #22
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_80049660
Ik zit nog steeds met de vraag waarom ik met mijn tweede elftal geen competitie kan spelen? Je krijgt altijd aan het begin van het seizoen een uitnodiging, maar deze krijg ik alleen voor mijn jeugdelftal. Dit vind ik toch een beetje jammer.

Iemand een idee hoe ik dit zelf kan regelen?
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_80056340
Het seizoen 2015/2016 is overigens ten einde, en ik heb opnieuw een ge-wel-dig seizoen gedraaid! Het is werkelijk niet te geloven, maar ik ga met Drachtster Boys spelen in de Champioens League
Dus er zal in het komende seizoen véél geld binnenstromen.

IJsselmeervogels is helaas na één jaar op het hoogste niveau alweer gedegradeerd.

Europees ging het dit seizoen ook al zo fantastisch. Na een uitermate goede groepsfase, schakelde ik in de eerste knockout ronde regerend bekerhouder Werder Bremen uit. Maar in de 2e knockoutfase bleek Bayer Leverkusen te sterk. Thuis wist ik nog met 2-0 te winnen, maar in de uitwedstrijd was Bayer een maatje te groot: een 3-0 nederlaag. Al met al een geweldig Europees debuut.

De keerzijde van dit succes is dat veel spelers naar een grotere club willen vertrekken. Vrijwel mijn hele team staat in de belangstelling van grotere clubs, en zodra er in de media een bericht verschijnt dat een club geïnteresseerd is in een speler, wil die betreffende speler direct een transfer forceren naar die club...
Ik hoop mijn sterkhouders te kunnen behouden, maar ik denk dat ik besluit eens flink te gaan cashen. Ik heb genoeg talenten op mijn shortlist staan die het vertrek van mijn huidige topspelers zouden kunnen vervangen.

De eerste speler is overigens al vertrokken: topspits Jos Tissingh zet zijn carrière voort bij FC Sochaux. Een bod van 5.25 miljoen euro kon ik niet weigeren. Hij was echt niet meer te houden helaas...in juni 2016 heeft hij zijn debuut gemaakt voor het Nederlands Elftal, tijdens het voor Nederland desastreus verlopen EK 2016. Nu Tissingh inmiddels 2 caps achter zijn naam heeft staan, stonden de clubs echt in een lange, lange rij om hem aan te trekken. FC Sochaux is de, toch wel verrassende, nieuwe werkgever van Tissingh. Maar als je ziet wat hij daar gaat verdienen is de stap ook wel weer begrijpelijk..

Zijn vervanger heb ik inmiddels al een jaar in huis: Lanciné Koné. Deze Ivoriaanse spits heb ik voor amper 90k gekocht van ASEC. Hij heeft eerst een tijdje in mijn 2e elftal rondgelopen, waar hij veelvuldig scoorde. Vervolgens heb ik hem vaak laten invallen, en tegen het einde van het seizoen ook een paar keer in de basis gezet. Hij komt hoe dan ook in mijn basis elftal te staan komend seizoen.

Wordt vervolgd...
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 20:14:33 #24
42184 crew  DaMart
pi_80056924
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:47 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Ja, die hebben natuurlijk ook wel een betere selectie dan de gemiddelde Hoofdklasser. In mijn game zijn er toch al veel amateurclubs gepromoveerd. IJsselmeervogels speelt zelfs, samen met mijn eigen team Drachtster Boys, in de Eredivisie. In het seizoen 2016/2017 overigens.
Verder zijn WKE en Rijnsburgse Boys dit seizoen nieuw in de Jupiler League, terwijl OJC Rosmalen op een 15e plek is geëindigd. FC Lienden heeft het helaas niet gered: samen met FC Eindhoven zijn ze gedegradeerd naar de Hoofdklasse.
Kortom: in mijn game maken vele Hoofdklassers de overstap naar de Jupiler League, en enkele ploegen presteren ook nog eens redelijk goed.
Ja, maar dat is ook met een update, die heb ik dus niet .

Ben nu trouwens bezig met de voorbereiding op het seizoen 2012/2013, mijn vierde jaar met Feyenoord. De afgelopen drie jaar hebben we drie keer de titel en twee keer de beker gewonnen. Ook een keer tot de halve finale van de Champions League gekomen.

Inmiddels is de club schuldenvrij en heb ik een transferbedrag van 27 miljoen tot mijn beschikking. Ik doe het alleen rustig aan met uitgeven. Heb Douglas gratis opgehaald bij Twente en bij Anderlecht een spits voor 4,5 miljoen gekocht. Lukaku heet hij, en volgens mijn scouts en zijn stats is het een veelbelovende speler.
  woensdag 7 april 2010 @ 22:14:17 #25
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_80063663
Waar staat precies die data update voor het toevoegen van de amateurclubs. Zit een beetje te zoeken op manutd, maar wordt me niet echt duidelijk wat ik precies moet hebben.
Elite
Tegen TTIP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')