abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80024099
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Dat wat de onderste regel van r_one's sig zegt.

Hoi Isdatzo
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_80024568
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Die bron van jou is (los van het feit dat die aanwijzing inmiddels vervallen is) irrelevant en daarmee volstrekt waardeloos als bron.
Waaruit blijkt eigenlijk dat die aanwijzing inmiddels vervallen is?
pi_80025081
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:50 schreef Light het volgende:

[..]

Waaruit blijkt eigenlijk dat die aanwijzing inmiddels vervallen is?
quote:
"Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (vervalt per 01-04-2010) (2009A011)"
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_80026313
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:01 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

"Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (vervalt per 01-04-2010) (2009A011)"
Ah ok, die bron. Die is idd vervallen en was sowieso al niet van toepassing.
pi_80029094
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Die bron van jou is (los van het feit dat die aanwijzing inmiddels vervallen is) irrelevant en daarmee volstrekt waardeloos als bron.
Volgens mij is die nog steeds geldig hoor (Geldigheidsduur 30 april 2013)...
En al is deze niet meer geldig, zo veel zal er niet veranderen lijkt me..

Waarom zou die, los daarvan, irrelevant en volstrekt waardeloos zijn? Met modder gooien zonder onderbouwing

[ Bericht 10% gewijzigd door bijderechter op 07-04-2010 01:40:05 ]
pi_80029348
En dan maar in de herhaling:
quote:
De politie heeft me staande gehouden omdat ik te hard reed, maar ze hebben geen bewijs in de vorm van videobeelden of een flitsfoto. Ik wil beroep instellen, want Justitie kan nooit bewijzen dat ik te hard heb gereden.

Naar het Nederlandse recht is het voldoende dat een bedigd opsporingsambtenaar de snelheidsoverschrijding heeft geconstateerd. Meestal gebeurt dat via geijkte snelheidsmeters, maar de politie kan in bijzondere gevallen ook een bekeuring uitschrijven na het volgen met een auto met een ongeijkte meter. In zeer uitzonderlijke gevallen kunt u zelfs bekeurd worden doordat die opsporingsambtenaar zelf ziet dat iemand rijdt met een op zijn ervaring als politieagent geschatte snelheid van xx km/h. Dat moet dan wel een veel hogere snelheid zijn dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Deze situatie komt overigens nauwelijks voor. Resultaat: als een bedigd opsporingsambtenaar een proces verbaal van de overtreding heeft opgesteld, is dat voldoende bewijs - aanvullend bewijs zoals een foto is niet nodig. De Officier van Justitie zal het beroep waarschijnlijk ongegrond verklaren.
bron

Staat toch vrijwel dezelfde tekst als in mijn eerste bron...
pi_80029550
Nou, met alle bronnen nu geleverd in dit topic blijkt Five_Horizons uitlacherige toontje tegenover Karr-1 en anderen behoorlijk onterecht. En r_one gaat eigenlijk helemaal niet inhoudelijk op de zaak in, maar probeerde alleen Karr-1 te bashen, en dat blijkt ook wel onterecht. In dit topic tenminste. En dat is waar het hier om gaat.
pi_80029559
quote:
Op woensdag 7 april 2010 01:50 schreef Roolio het volgende:
Nou, met alle bronnen nu geleverd in dit topic blijkt Five_Horizons uitlacherige toontje tegenover Karr-1 en anderen behoorlijk onterecht.
Eh... nee? Lees nog even goed het topic door (en de bijbehorende bronnen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80029936
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar staat dat een snelheidsovertreding op het oog geconstateerd kan worden?
Als ik zo naar de bronnen van Dr.Stangelove en Bijderechter kijk, lijkt het me dat agenten dit gewoon kunnen/mogen doen. Misschien dat het niet in het wetboek staat dat het mag, maar er is wel jurisprudentie over kennelijk. Of een agent het daadwerkelijk ook kan is een tweede. Maar het uitlacherige/arrogante toontje is sowieso niet nodig. En onbehoorlijk.
pi_80029962
quote:
Op woensdag 7 april 2010 02:39 schreef Roolio het volgende:

[..]

Als ik zo naar de bronnen van Dr.Stangelove en Bijderechter kijk, lijkt het me dat agenten dit gewoon kunnen/mogen doen. Misschien dat het niet in het wetboek staat dat het mag, maar er is wel jurisprudentie over kennelijk.
Mwoa:
quote:
In zeer uitzonderlijke gevallen kunt u zelfs bekeurd worden doordat die opsporingsambtenaar zelf ziet dat iemand rijdt met een op zijn ervaring als politieagent geschatte snelheid van xx km/h. Dat moet dan wel een veel hogere snelheid zijn dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Deze situatie komt overigens nauwelijks voor
en
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zolang ik geen jurisprudentie heb gezien waarbij een rechter accepteert dat een agent het zo doet als in de OP vermeld staat, geloof ik het nog steeds niet.
quote:
Maar het uitlacherige/arrogante toontje is sowieso niet nodig. En onbehoorlijk.
Vertel dat Karr
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80030171
quote:
Op woensdag 7 april 2010 01:11 schreef bijderechter het volgende:
Volgens mij is die nog steeds geldig hoor (Geldigheidsduur 30 april 2013)...
En al is deze niet meer geldig, zo veel zal er niet veranderen lijkt me..
Nee (is toch echt vervallen) en ja (er is een nieuwe aanwijzing van kracht die niet veel is veranderd; op dit punt niet althans).
quote:
Waarom zou die, los daarvan, irrelevant en volstrekt waardeloos zijn? Met modder gooien zonder onderbouwing
Simpel. Omdat jouw quote ziet op een snelheidsmeting met als basis een niet-geijkte snelheidsmeter (en aanvullend de waarneming van de agent). En daarvan is in het geval van TS geen sprake.

Die onderbouwing had je ook op een normale manier om mogen vragen als het je niet duidelijk is, had je 'm ook met alle plezier gekregen hoor. Ik ben niet zo van het modder gooien.
Maar ook niet van het alles maar voor zoete koek slikken.
.
pi_80030230
quote:
Op woensdag 7 april 2010 01:50 schreef Roolio het volgende:
En r_one gaat eigenlijk helemaal niet inhoudelijk op de zaak in
Dat klopt. Zolang ik mij er geen duidelijk oordeel over kan vormen, onthoud ik me liever van een inhoudelijk advies. Echter ...
quote:
maar probeerde alleen Karr-1 te bashen, en dat blijkt ook wel onterecht. In dit topic tenminste. En dat is waar het hier om gaat.
... als er in een topic aperte nonsens wordt verkocht, draag ik graag mijn steentje bij om dat te weerspreken.

En of diegene nu karr-1, bijderechter of [insert willekeurige Fok!ker] heet, is me werkelijk om het even. Dat heeft dus niks met bashen te maken, meer met een hardnekkige reageerder van repliek blijven dienen. Maar mét (valide) argumenten, wel te verstaan; en dát is waar het hier om gaat.

Net als F_H ben ik overigens nog lang niet overtuigd van het gelijk van Karr-1; integendeel. Jouw "en dat blijkt ook wel onterecht" deel ik dus niet.
.
  woensdag 7 april 2010 @ 08:21:42 #163
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80031335
quote:
Op woensdag 7 april 2010 03:52 schreef r_one het volgende:
Dat klopt. Zolang ik mij er geen duidelijk oordeel over kan vormen, onthoud ik me liever van een inhoudelijk advies. Echter ...
Hey, de beste advocaten verkopen nonsens!
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 7 april 2010 @ 08:21:59 #164
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80031342
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zolang ik geen jurisprudentie heb gezien waarbij een rechter accepteert dat een agent het zo doet als in de OP vermeld staat, geloof ik het nog steeds niet.
Ik had ooit ook kunnen zeggen: zolang er geen jurisprudentie bestaat waaruit blijkt dat de rechter accepteert dat iemand veroordeeld wordt voor afpersing (mede) op basis van achterbankgesprekken met een inmiddels morsdode getuige, geloof ik niet dat Willem Holleeder veroordeeld gaat worden. Bewijs het tegendeel maar met jurisprudentie.

Gevallen zijn nooit (helemaal) gelijk. In het geval van de TS zou het bijvoorbeeld veel uit kunnen maken of de politieagent stekeblind is, of dat hij net voor de zesde keer wereldkampioen snelheid inschatten is geworden.

Een rechter zal (hopelijk) nooit op basis van het verhaal van een agent concluderen dat iemand "precies" 50 of 60 km/u te hard heeft gereden. Daarmee zou hij zijn uitspraak in veel gevallen ook kwetsbaar maken voor cassatie. Hij zal dus gewoon gaan voor 'te hard'. Maar hij *kan* het eventueel toch wel, als hij het bewijs daartoe overtuigend genoeg acht..
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 7 april 2010 @ 09:58:16 #165
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80033446
Op WGR heerst wel vaker een sfeer van het bashen van bepaalde gebruikers en helaas ben ik daar vaak het slachtoffer van. Jammer, maar ik lig er niet wakker van.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 7 april 2010 @ 10:01:56 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80033542
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:58 schreef karr-1 het volgende:
Op WGR heerst wel vaker een sfeer van het bashen van bepaalde gebruikers en helaas ben ik daar vaak het slachtoffer van. Jammer, maar ik lig er niet wakker van.
Dat doe je jezelf aan. Dan moet je ook maar geen onzin verkondigen zijnde de waarheid .

En het weghalen van die plaat voor je kop zou wel eens kunnen helpen. Probeer het eens?
Huilen dan.
  woensdag 7 april 2010 @ 10:03:33 #167
152789 karr-1
pi_80033592
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat doe je jezelf aan. Dan moet je ook maar geen onzin verkondigen zijnde de waarheid .

En het weghalen van die plaat voor je kop zou wel eens kunnen helpen. Probeer het eens?
Als ik onzin verkoop als de waarheid mag ik daar op gewezen worden. Ik beweer nooit dat ik de waarheid in pacht heb, dat is gewoon niet zo.

De argumenten " onzin" en " plaat voor je kop" worden te snel en te makkelijk gebruikt.
pi_80034323
quote:
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_80034484
quote:
Dat doe je toch ECHT zelf hoor.

Mbt tot boetetopics heb ik echt nog nooit inlevingsvermogen van jouw kant gelezen. Het is altijd de schuld van het persoon dat het topic opende. Nooit is er van jouw kant ruimte om eea in twijfel te trekken, de politie/justitie heeft altijd gelijk.
Meestal denk ik dat je gewoon een troll bent, maar dan hou je dat wel verdacht lang vol.

[ Bericht 21% gewijzigd door kikoooooo op 07-04-2010 10:44:43 ]
  woensdag 7 april 2010 @ 11:06:04 #170
152789 karr-1
pi_80035901
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:31 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat doe je toch ECHT zelf hoor.

Mbt tot boetetopics heb ik echt nog nooit inlevingsvermogen van jouw kant gelezen. Het is altijd de schuld van het persoon dat het topic opende. Nooit is er van jouw kant ruimte om eea in twijfel te trekken, de politie/justitie heeft altijd gelijk.
Meestal denk ik dat je gewoon een troll bent, maar dan hou je dat wel verdacht lang vol.
Inleving alleen als dat verdiend is. Uiteraard heeft politie/justitie niet altijd gelijk, maar de topics die hier geopend worden zijn wel vaak van het niveau " Ik weet dat ik fout zit, maar hoe kan ik er onderuit komen"
pi_80036540
Ok, om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen hier de juiste jurisprudentie en de discussie hierboven te laten voor wat het is:

HR 1 oktober 1985 (NJ 1986, 629 en VR 1988,13)

Deze is niet via rechtspraak.nl te vinden. Maar als jij kunt beschikken over de uitgave Wegenverkeerswetgeving van Vermande of de Kluwer portaal, dan vind je deze uitspraak bij de jurisprudentie m.b.t. art. 20 RVV 1990.

Een advocaat kan dit voor je opvragen en hiermee aan de slag.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:40:09 #172
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80037268
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:09 schreef karr-1 het volgende:
*zucht* Nee maar op basis daarvan krijgt een ambtenaar in functie vrijwel altijd gelijk in dit soort gevallen. Voorbeelden genoeg lijkt mij.
Er is een enorm verschil tussen een feit contateren en een inschatting maken. Een agent kan vaststellen dat je rechts inhaalde of over een doorgetrokken streep ging. Dat zijn gewoon ja/nee feiten. Snelheden inschatten kan gewoon niemand exact. Dus als je meent een bron te hebben, kom dan met voorbeelden van zaken die zo gelopen zijn of hou gewoon je mond.
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:11 schreef karr-1 het volgende:
Sorry, je toont wel je eigen zwakte aan hier. Ik beweer nergens dat ik altijd gelijk heb, ik ben alleen van mening dat het in veel gevallen zo zal gaan.
Hou dan gewoon je snavel. Daar heeft de TS dus niks aan, een pubertje die meent dat een agent altijd gelijk krijgt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 7 april 2010 @ 12:05:30 #173
152789 karr-1
pi_80038170
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:40 schreef Catbert het volgende:
Hou dan gewoon je snavel. Daar heeft de TS dus niks aan, een pubertje die meent dat een agent altijd gelijk krijgt.
Ik ben blij dat je me zo jong in schat..... En nee ik ben niet van mening dat een agent altijd gelijk heeft.
pi_80038272
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:20 schreef willempjewever het volgende:
Ok, om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen hier de juiste jurisprudentie en de discussie hierboven te laten voor wat het is:

HR 1 oktober 1985 (NJ 1986, 629 en VR 1988,13)

Deze is niet via rechtspraak.nl te vinden. Maar als jij kunt beschikken over de uitgave Wegenverkeerswetgeving van Vermande of de Kluwer portaal, dan vind je deze uitspraak bij de jurisprudentie m.b.t. art. 20 RVV 1990.

Een advocaat kan dit voor je opvragen en hiermee aan de slag.
Ah, nummertjes. Dan zou deze tekst (een deel van) de uitspraak moeten zijn.
  woensdag 7 april 2010 @ 12:19:48 #175
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80038628
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:40 schreef Catbert het volgende:
Er is een enorm verschil tussen een feit contateren en een inschatting maken. Een agent kan vaststellen dat je rechts inhaalde of over een doorgetrokken streep ging. Dat zijn gewoon ja/nee feiten. Snelheden inschatten kan gewoon niemand exact. Dus als je meent een bron te hebben, kom dan met voorbeelden van zaken die zo gelopen zijn of hou gewoon je mond.
Ik denk dat het in de praktijk gewoon zat gebeurt, maar dat er in een rechtzaak wellicht weinig van overeind blijft. Alleen doen weinig mensen de moeite om naar de rechtbank te gaan en komt de agent in de praktijk dus gewoon met zijn uit-de-losse-pols constatering weg. Dus constatering op bullshitfactoren: ja. Aanvechtbaarheid via rechtbank: ja. Doen veel mensen dat: nee. Komt een agent er dus mee weg en blijft het fenomeen: ja. Wat de TS moet doen is dus gewoon naar de rechter stappen en vooral de uitspraak hier posten.

En voor de rest: geen gezeik meer hier of ik kom even bij jullie langs En dan wordt er niet geneukt, da kan ik oe wel zeggen Knelis!
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')