Zinloze post dan, 'ik vind dat het zo is en ik hoef geen bewijs te zoeken want ik heb toch gelijk'.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het klopt toch. Heb verder geen zin om voor je te gaan zoeken, dat kan je immers zelf ook en veder maakt het mij niet uit of jij het geloofd of niet.
TS stelt een terechte vraag gebaseerd op eigen kennis en wil een discussie starten. Dat is nog wel anders dan iemand als Samsung_Star die lijkt aan te raden iedere boete hoe dan ook aan te vechten. Waarom TS 'als een man' die boete moet betalen ontgaat me volledig. Hoe dat precies is trouwens ook. Terwijl hij bier drinkt en naar sport kijkt?quote:Maar topicstarter, het mag en je hebt vast wel te hard gereden. Betaal gewoon die boete als een man.
Waarom nietquote:Op dinsdag 6 april 2010 08:40 schreef karr-1 het volgende:
Een huisvuilboete is ook echt te vergelijken met een verkeersboete.....
Ik heb nog nooit een verkeersboete gehad, dat is inderdaad correct.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom niet![]()
Beiden zijn overtredingen van de wet, beide overtredingen zijn geconstateerd door een BOA, voor beide overtredingen staat (na bezwaarfase) de gang naar de rechter open, enzovoorts
Bovendien bralde je dat je "nooit een boete" had gehad [bladiebla] en maakte daarbij geen voorbehoud voor het soort boete ...
Ik denk niet dat het tere zieltje van Karr-1 dit feiten bombardement aankan. Hij zal inmiddels z'n vrind (of is het roommate) wel al gebeld hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom niet![]()
Beiden zijn overtredingen van de wet, beide overtredingen zijn geconstateerd door een BOA, voor beide overtredingen staat (na bezwaarfase) de gang naar de rechter open, enzovoorts
Bovendien bralde je dat je "nooit een boete" had gehad [bladiebla] en maakte daarbij geen voorbehoud voor het soort boete ...
Je hebt ooit een boete gehad, dat is inderdaad correct.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een verkeersboete gehad, dat is inderdaad correct.
Als jij dat zo wilt zien. Ik maak alleen onderscheid tussen 2 soorten boetes. Ja ze zijn op dezelfde wijze verstrekt, maar wegens compleet andere zaken. Omdat dit topic over verkeersgerelateerde boetes gaat, moge duidelijk zijn dat ik het daar ook over had.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt ooit een boete gehad, dat is inderdaad correct.
Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag maar deze duidelijk ontwijkt
Irrelevant, boete = boete.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als jij dat zo wilt zien. Ik maak alleen onderscheid tussen 2 soorten boetes. Ja ze zijn op dezelfde wijze verstrekt, maar wegens compleet andere zaken. Omdat dit topic over verkeersgerelateerde boetes gaat, moge duidelijk zijn dat ik het daar ook over had.
Ik werd niet gevolgd door de auto. De auto stond op een kruispunt, orthogonaal op mijn bewegingsrichting. Bij het stoplicht 200 meter later kwam hij achter me staan en zij dat ik moest volgen. Het ging om de snelheid waarmee ik over het (verkeerslichtgecontroleerde) kruispunt reed.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:48 schreef willempjewever het volgende:
Bron dat het mag:
Jurisprudentie Hoge Raad: correctie bij snelheidsmeting vanuit volgende politieauto
HR, 16 december 1997, VR 1998, 57
Ik kan alleen niet die marge van 20 km vinden, het moet wel een vrij ruime marge zijn, maar dat zoek ik ook nog wel even op als ik straks tijd heb.
Dat is niet op het oog in te schatten. Ik nam aan dat een auto met daarin een agent achter je reed. In dat geval mag een agent, mits ervaren het inschatten. Of een agent ervarin is zal de rechter dan bepalen. Ik heb het nog aan wat verkeersagenten nagevraagd en die vinden het ook maar een vreemde zaak en onmogelijk te constateren met zekerheid.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:38 schreef Meesteroog het volgende:
Ik werd niet gevolgd door de auto. De auto stond op een kruispunt, orthogonaal op mijn bewegingsrichting. Bij het stoplicht 200 meter later kwam hij achter me staan en zij dat ik moest volgen. Het ging om de snelheid waarmee ik over het (verkeerslichtgecontroleerde) kruispunt reed.
Nou nee......quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:34 schreef r_one het volgende:
Ongeacht in welk "boetetopic" jij je ook vertoont., jij bent altijd heel stellig over de schuld van de geverbaliseerde en het gelijk van de verbalisant.
Ik zal dan ook een procedure starten tegen de agentquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:44 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat is niet op het oog in te schatten. Ik nam aan dat een auto met daarin een agent achter je reed. In dat geval mag een agent, mits ervaren het inschatten. Of een agent ervarin is zal de rechter dan bepalen. Ik heb het nog aan wat verkeersagenten nagevraagd en die vinden het ook maar een vreemde zaak en onmogelijk te constateren met zekerheid.
Bij ontvangst boete een tekeningetje van kruispunt e.d. toevoegen, aangeven wat in de openingpost staat en eventueel het even kort aan de rechter uitleggen die je zeker de boete zal kwijtschelden. Scheelt je toch een paar honderd euro.
Helaas kost het je wel wat tijd en ergernis.
Dan heb je ook een advocaat nodig (kan pro deo). Denk alleen dat die zal zeggen dat het je alleen maar tijd kost en dat de opbrengsten niet zo groot zijn voor jezelf. Dat zal je nog meer gangen naar de rechtbank opleveren en als je een fulltime baan hebt moet je dan verlof opnemen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:46 schreef Meesteroog het volgende:
Ik zal dan ook een procedure starten tegen de agent
Ik kan toch gewoon een procedure starten via de nationale ombudsman?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:49 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dan heb je ook een advocaat nodig (kan pro deo). Denk alleen dat die zal zeggen dat het je alleen maar tijd kost en dat de opbrengsten niet zo groot zijn voor jezelf. Dat zal je nog meer gangen naar de rechtbank opleveren en als je een fulltime baan hebt moet je dan verlof opnemen.
Eerst de boete aanvechten en daar onderuit komen, daarna zou ik beslissen om al dan niet verder te gaan, persoonlijk zou ik het niet doen. Je bereikt denk ik meer om na de uitspraak een brief te schrijven aan het poltiebureau waarin je het nog eens uitlegd waarom het niet te meten is.
TS mag toch zijn eigen verdediging voerenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:49 schreef willempjewever het volgende:
Dan heb je ook een advocaat nodig (kan pro deo).
Dit klinkt bijna als een vrijbrief om ongestraft onterechte boetes te kunnen schrijven.quote:Denk alleen dat die zal zeggen dat het je alleen maar tijd kost en dat de opbrengsten niet zo groot zijn voor jezelf. Dat zal je nog meer gangen naar de rechtbank opleveren en als je een fulltime baan hebt moet je dan verlof opnemen.
Eerst de boete aanvechten en daar onderuit komen, daarna zou ik beslissen om al dan niet verder te gaan, persoonlijk zou ik het niet doen.
Ja, dat zal ze leren, zal vast zoden aan de dijk zettenquote:Je bereikt denk ik meer om na de uitspraak een brief te schrijven aan het poltiebureau waarin je het nog eens uitlegd waarom het niet te meten is.
Ach kom ...quote:
Geen argumenten meer = ophouden. Zo kun je elk argument beeindigen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom ...
-10 Geloofwaardig
En op verzoek van TS hou ik er maar even mee op
Onzin, iets met plaat voor je kop enzoquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen argumenten meer = ophouden. Zo kun je elk argument beeindigen.
Maar goed, ik ben er wel klaar mee.
Daar kan je volgens mij pas terecht als de officiele juridische paden grotendeels bewandeld zijn, anders zouden ze het wel heel druk hebben met al die onterechte verkeersboetes....quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:56 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ik kan toch gewoon een procedure starten via de nationale ombudsman?
Dit slaat zo nergens op dat ik er nu echt klaar mee ben. Ik wens TS veel succes met zijn topic.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Onzin, iets met plaat voor je kop enzo![]()
Ik heb je met meer dan voldoende argumenten om de oren geslagen. Maar als jij als antwoord niet verder meer komt dan "Nou nee" (en mij vervolgens wel gebrek aan argumenten verwijten), is TS met verdere "wellus-nietus" echt niet geholpen.
En dat TS zich beklaagd heeft over het feit dat zijn topic gekaapt wordt, heb je zelf ook kunnen lezen
Jongens kom! Niet vechten! Als iemand hier anderen onder hun noten schopt is dat ome Einz, begrepen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Onzin, iets met plaat voor je kop enzo![]()
Ik heb je met meer dan voldoende argumenten om de oren geslagen. Maar als jij als antwoord niet verder meer komt dan "Nou nee" (en mij vervolgens wel gebrek aan argumenten verwijten), is TS met verdere "wellus-nietus" echt niet geholpen.
En dat TS zich beklaagd heeft over het feit dat zijn topic gekaapt wordt, heb je zelf ook kunnen lezen
OMGquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:11 schreef karr-1 het volgende:
Dit slaat zo nergens op dat ik er nu echt klaar mee ben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |