Die eigen mening wordt altijd van hoger hand opgelegd heb ik het idee.quote:Op maandag 5 april 2010 18:03 schreef Juup© het volgende:
Wat een hoog blaat gehalte heeft dit topic. Veel copy paste maar geen eigen mening.
Mijn mening is duidelijk: de Armeense genocide claims bestaan voornamelijk uit leugens.quote:Op maandag 5 april 2010 18:03 schreef Juup© het volgende:
Wat een hoog blaat gehalte heeft dit topic. Veel copy paste maar geen eigen mening.
Het zijn voornamelijk de Turken die steeds maar weer proberen de geschiedenis te vervalsenquote:Op maandag 5 april 2010 17:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat moeten de Armeniers en de westerlingen die Turken van genocide beschuldigen dat ook maar gaan doen.
Mijn dank is groot voor dit eerlijke stuk Injettaquote:Op maandag 5 april 2010 18:17 schreef Injetta het volgende:
Het zal zeker genuanceerder liggen dan er nu heel kort door de bocht door diverse landen wordt beweerd.
Wat lastig blijft in deze hele kwestie is dat ook Turkije de geschiedenis vervalst heeft. Zoals trouwens altijd gebeurt bij oorlogen. Beide kanten geven hun versie weer.
Zelfs als de hele wereld mee kijkt (zoals tegenwoordig) komen partijen met heel verschillende aantallen doden bijv.
Zo hebben volgens de ene partij Israëli onschuldige Palestijnse kinderen afgeslacht en volgens de andere partij hebben de Palestijnen bewust kinderen ingezet om Israël voor het blok te zetten en als slechteriken af te schilderen.
De oorlog tussen Armenen en Turken is nogal lastig te reconstrueren. Geschiedkundigen komen tot tegengestelde conclusies.
Wat ik wel apart vind is het aantallen probleem.
Als het inderdaad zo is dat er ca. 1.2 miljoen Armenen waren in Turkije, dan kunnen er inderdaad nooit 1.5 miljoen zijn gedeporteerd, want er zijn er ook nog al overgebleven zowel in Turkije als in allerlei andere delen van de wereld.
Maar... wat volgens mij dus wel vaststaat is dat de Turkse regering de mensen is gaan deporteren (verplaatsen). De vraag gaat er dus nu om: hoeveel en hebben ze ze daarbij bewust afgeslacht of de dood in gejaagd?
De deportatie op zich is natuurlijk ook al niet iets om trots op te zijn. Maar dat is nog geen genocide.
Verder kunnen wij in Nederland nu wel heel geschokt doen over het feit dat de Turkse regering niet wil toegeven dat er genocide is gepleegd. Iets dat dus niet zomaar voor honderd procent is vastgesteld.
De Nederlandse regering heeft volgens mij ook heel veel moeite gehad om de verderfelijke rol van de Nederlanders in Indonesië toe te geven.
En Surinamers die het hebben over de slavernij worden weggehoond. Dat is immers al zo lang geleden en ze hebben er toch een mooi eigen landje aan overgehouden???
En hoe leerden we geschiedenis op school?
De Nederlanders als geweldige handelsvaarders. Een aaneenschakelijking van heldendaden door de tijden heen.
Het zou wat betreft de Armeense kwestie wel goed zijn als er eens een goed rapport kwam waarbij zoveel mogelijk de kale feiten in staan, zodat er iets van een waarheid naar boven kan komen. Door een club mensen die geen enkel band heeft met Turkije of Armeniërs en ook geen vooringenomen standpunt heeft.
Of lijsten opstellenvan historici die wel weten dat er genocide heeft plaatsgevonden. Veel bewijzen staan overigens in:quote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kan hier trouwens ook hele stukken gaan "terug" citeren uit het boek van Taner Akçam, en dan?
Ah, bedankt voor de tip! Heb nog een lading bij Bol uitstaan die gecompleteerd dient te wordenquote:Op maandag 5 april 2010 19:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of lijsten opstellenvan historici die wel weten dat er genocide heeft plaatsgevonden. Veel bewijzen staan overigens in:
[ afbeelding ]
En de Turkse overheid is heilig?quote:Op maandag 5 april 2010 18:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Mijn mening is duidelijk: de Armeense genocide claims bestaan voornamelijk uit leugens.
quote:Op maandag 5 april 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Allejezus, is dit de moeder van alle linkdumps?
Op deze manier is het nogal moeilijk discussiëren, ik kan gewoon nergens op reageren zo want er staan alweer 100 regels citaat. Kan TS misschien in eigen woorden iets fabriceren, want zo gaat niemand het lezen, laat staan in discussie.
Turkije heeft al zijn archieven vrijgegeven voor onderzoek. Waarom doet Armenie niet hetzelfde? Turkije heeft Armenie aangeboden de gebeurtenissen samen te onderzoeken. Waarom weigert Armenie dit?quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef Duvel het volgende:
Lijst van users die het geblaat van de polderturk in twijfel trekken:
Duvel
etc.
Je stelt daarnaast dat Nederland ook moeilijk deed over het toegeven van de misdaden in toenmalig Nederlands Indië. Maar een van de cruciale verschillen is dat dit momenteel wèl wordt toegegeven en dat er in Nederland over gesproken en gediscussieerd kan worden, in tegenstelling tot het extreem nationalistische Turkije, waar ook maar de kleinste hint richting "Armeense genocide" al leidt tot gevangenisstraf wegens minachting van de Turkse trots of iets dergelijks.
Oh, en je Turkse ambassadeur terugtrekken als er iets onwelgevalligs gezegd wordt getuigt natuurlijk ook niet echt van een volwassen kijk op internationale relaties.
Ja, da's als Holleeder die naar Endstra stapt: "Zal ik je helpen met het onderzoek naar je afpersing?"quote:Op maandag 5 april 2010 21:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkije heeft al zijn archieven vrijgegeven voor onderzoek. Waarom doet Armenie niet hetzelfde? Turkije heeft Armenie aangeboden de gebeurtenissen samen te onderzoeken. Waarom weigert Armenie dit?
Het is duidelijk dat jij de bewijzen in deze topic niet hebt gelezen. Anders had je geweten dat er MAXIMAAL 300.000 Armeniers zijn omgekomen tijdens de oorlog en dat de meeste Armeniers omgekomen zijn aan de gevolgen van honger en ziekten. Lees eerst alle bewijzen in deze topic voordat je weer krankzinnige dingen gaat uitkramen. Reageer alstublieft op een van de bewijzen of reageer helemaal niet. Je maakt jezelf op deze manier alleen maar belachelijk.quote:Op maandag 5 april 2010 20:08 schreef Startertjes het volgende:
Beste fasciste polderturk,
Op diverse fora van neo-nazi's heb ik overtuigendere "bewijzen" gezien dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden dan wat jij hier hebt gedumpt om het systematisch uitroeien van meer dan 1.000,000 te ontkennen.
Jij bent het ultieme bewijs van de extreem nationalistische en fascistische inslag van Turken.
Waarom reageer je niet op een van de bewijzen ipv zulke achterlijke uitspraken te doen? Reageer eens hierop:quote:Op maandag 5 april 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, da's als Holleeder die naar Endstra stapt: "Zal ik je helpen met het onderzoek naar je afpersing?"
Drol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |