quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Discriminatie!quote:Op zondag 4 april 2010 23:23 schreef IHVK het volgende:
slotjuu
ik ben je schaduw, kijk altijd met je mee.quote:Op zondag 4 april 2010 23:24 schreef wikwakka2 het volgende:
Besluit ik na 20 minuten een topic te openen, doe jij het net een minuut eerder
vooral goed boek.quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef Rookert het volgende:
Net de Vliegeraar gezien, toch best goede boekverfilming
Meisjes die Emel hetenquote:Op maandag 5 april 2010 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
jongetjes die geen voetbal kijken_!
quote:Op maandag 5 april 2010 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dingen die geen hond zijn die Wik heten!
Intimiderend die knipogen van je...quote:Op maandag 5 april 2010 00:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee hoor. Hondjes zijn lief en schattig, dus ik weet wel wat je eigenlijk wilde zeggen.
TP? Wat is dat?quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef Rookert het volgende:
Ik heb zin in een TP, meisjes, kook voor me!
Pass wat naar Rook hij heeft hongerquote:Op maandag 5 april 2010 00:20 schreef Julis het volgende:
We hadden alweer bezoek. Waah, ik zit vol met Börek, çörek.
Hier ben ik.quote:Op maandag 5 april 2010 01:07 schreef Merve33 het volgende:
Turkse sage: De Wolf
"Turken komen oorspronkelijk uit Klein-Azie (Mongolie/ China), de Altai gebergte. Door oorlogen en vrees voor eigen leven vluchten ze naar de berg Ergenekon. Hier leven ze een tijd. De Turkse bevolking groeit. Ze worden zo groot dat ze weer uit de berg moeten vertrekken. Door de oorlog kunnen ze de weg niet terug nemen. Een andere uittocht is ook niet mogelijk. Dan komt de wolf Börtecine op hun pad en leid hen uit de berg."
Borte weet je dit nog?quote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Ayca het volgende:
Waar is Borte? ze had een hele tijd geleden een linkje geplaatst waar een heel boek stondik kan het maar niet terug vinden...
Veolia is een kutbedrijf met klote OV chipkaart scanners en takketreintjes op mini trajectjesquote:Op maandag 5 april 2010 13:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Mijn god wat heeft veolia debiel kleine treintjes
Hey, Merve.quote:Op maandag 5 april 2010 14:45 schreef Merve33 het volgende:
Hoi Jules
Je zei gisteren " Hoi tweede Bortecinem" . Je vroeg wat Bortecinem betekende.
Nu zie ik dat je je vraag en Bortecinem weg hebt gehaald. Er staat alleen hoi.
Why??
Anyway..
Welkom in dit/deze topicquote:Op maandag 5 april 2010 15:05 schreef Merve33 het volgende:
Ok.
Ik ben nieuw hier. Ik weet nog niet wie wie is. Maar lijkt mij leuk om jullie te leren kennen.
Nou ik skip nog een leuke dag allemaal.
Doeg.
Dit topicquote:Op maandag 5 april 2010 15:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Welkom in dit/deze topic! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde
.
Jij ook!
Doei!
Maar 'dit' klinkt toch net iets beter hequote:Op maandag 5 april 2010 15:19 schreef Julis het volgende:
[..]
Dat is ook goed! Maar je kunt ook zeggen "deze" topic.
Neeequote:Op maandag 5 april 2010 15:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Maar 'dit' klinkt toch net iets beter he
Gewoon helemaal toppie hequote:Op maandag 5 april 2010 15:24 schreef Julis het volgende:
[..]
Neee! Oké, soms. Misschien. Een klein beetje dan.
Een klein beetje heel erg veel beter.quote:Op maandag 5 april 2010 15:24 schreef Julis het volgende:
[..]
Neee! Oké, soms. Misschien. Een klein beetje dan.
Algemene kennis van de Nederlandse keuken! Of voel je je daar te goed voor!?quote:Op maandag 5 april 2010 15:38 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik ben geen mevrouw Overijssel expert!
Nee, ik voel me slecht.quote:Op maandag 5 april 2010 15:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Algemene kennis van de Nederlandse keuken! Of voel je je daar te goed voor!?
Dan heb ik verlorenquote:Op maandag 5 april 2010 15:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ja! Joppiesaus is alleen voor mensen die het aankunnen weggelegd.
Er is genoeg joppiesaus voor jou in de wereld, hoorquote:Op maandag 5 april 2010 16:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jammer, ik zou niet zonder joppiesaus kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool story, Hansel.
quote:Op maandag 5 april 2010 17:08 schreef wikwakka2 het volgende:
Met gevaar voor eigen leven post ik een System of a Down-liedje in het turkentopic.
Als Zeliha hier anti-Turkse sentimenten in kan vinden dan eet ik mijn sok op.Bedankt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hahaha. Ik zie er geen anti-Turkse sentimenten in. Ze zal vast niet boos op je worden
.
Jammer dat ze uit elkaar zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 17:13 schreef msnk het volgende:
Niks mis met SOAD, zij doen immers gewoon waar zij in geloven. Goede artiesten.
Terroristen doen ook wat ze geloven. Slecht argument dus. Maar ze kunnen verder goede artiesten zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 17:13 schreef msnk het volgende:
Niks mis met SOAD, zij doen immers gewoon waar zij in geloven. Goede artiesten.
quote:'Amerikanen vermoordden Irakezen en journalisten'
Uitgegeven: 5 april 2010 17:40
Laatst gewijzigd: 5 april 2010 17:44
AMSTERDAM - Een video in handen van de klokkenluiderswebsite Wikileaks laat zien hoe Amerikanen verantwoordelijk zijn voor de dood van twaalf Iraakse burgers en twee journalisten van het persbureau Reuters.
© Defenselink
Wikileaks heeft een kopie van de video van 39 minuten in handen gekregen. De beelden tonen hoe twee Reuters-journalisten aan hun einde kwamen.
Het persagentschap probeerde eerder toegang tot de video te krijgen met een beroep op de Amerikanse variant van de Wet openbaarheid van bestuur, maar kregen de beelden niet.
Op de video is te zien hoe in een buitenwijk van Baghdad Amerikaanse soldaten vanuit een Apache helikopter kijken naar een groep mannen. De camera van Reuters-journalist Saeed Chmagh's (40) lijkt vervolgens voor een vuurwapen aangezien te worden.
Vuursalvo
Daarop vraagt een militair om toestemming om te vuren en doet dat vervolgens ook. Als de journalist probeert te ontkomen wordt hij bij een volgend vuursalvo geraakt.
Als vervolgens mensen proberen een gewonde man af te voeren in een busje, is te zien hoe opnieuw toestemming wordt gevraagd het vuur op de burgers te openen. Opnieuw volgt een vuursalvo, waarbij de andere mensen worden gedood. Ook de 22-jarige journalist Namir Noor-Eldeen vindt bij het incident de dood.
Lachen
Op diverse punten in de film is te horen dat bij de communicatie er diverse malen over het schieten wordt gelachen. Als een tank gaat kijken bij de bestelbus zegt een militair in de Apache helikopter “ze reden net over een lijk”. Daarop volgt het antwoord lachend: “Oh, werkelijk?”
Als de tank bij de bestelbus arriveert blijken er ook twee gewonde kinderen in het voertuig te liggen. Een soldaat vraagt toestemming om de kinderen naar een Amerikaans hospitaal te brengen.
Dat wordt echter geweigerd en de kinderen worden naar een Iraaks ziekenhuis doorverwezen. Later verwijten de coalitatietroepen het incident aan een actie van Iraakse opstandelingen.
Persconferentie
Het ontvangen beeldmateriaal is versleuteld, waardoor het vertonen onmogelijk is. Experts zijn in staat gebreken de bescherming te kraken en de video alsnog zichtbaar te maken. Daarvoor is geld ingezameld en veel rekenkracht van veel verschillende computers ingezet.
Daarna hebben de mensen achter Wikileaks een persconferentie uitgeschreven in het hart van de Amerikaanse macht bij de National Press Club in Washington, DC. Naast het rauwe beeldmateriaal is er ook een verkorte versie van 17 minuten met duiding beschikbaar gemaakt.
Ruzie
Het tonen van de video is onzeker geweest. Vorige maand hielden Amerikaanse autoriteiten een medewerker van Wikileaks 22 uur gevangen voor ondervraging om het materiaal in handen te krijgen. Andere medewerkers werden gevolgd.
Uit eerder gelekt materiaal blijkt dat de VS eerder opties hebben onderzocht om Wikileaks te sluiten en de mensen erachter op te pakken. Het Pentagon beschouwt de medewerkers als een 'gevaar voor de nationale veiligheid'.
Val kabinet
Een onthulling van CIA-documenten vorige week maakt duidelijk dat de Amerikanen een
communicatieplan hebben om de publieke opinie te manipuleren om de oorlog in Afghanistan te blijven steunen. Aanleiding voor het maken van dit document zou de val van het kabinet Balkenende IV over het verblijf in Uruzgan zijn.
© NU.nl/Brenno de Winter
Enige vorm van nuance ontbreekt compleet in jouw bericht. Slechte respons dusquote:Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Terroristen doen ook wat ze geloven. Slecht argument dus. Maar ze kunnen verder goede artiesten zijn.
Hehe, jammer dat het meteen uitloopt op beledigingen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
msnk, leuke discussie, soennieten en alevieten bij elkaar!
Jij bent soenniet toch?quote:Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef msnk het volgende:
[..]
Hehe, jammer dat het meteen uitloopt op beledigingen.
eeh, doe niet zo dom, je doet nu alsof er niet over gepraat mag worden, omdat je het uiteindelijk voor je zelf doet ofzo .quote:Op maandag 5 april 2010 18:49 schreef Ayca het volgende:
Blablabla laat iedereen gewoon geloven wat hij/zij geloven wil
volgens mij denk jij meer te weten dan je werkelijk weet, maar goed, wat wist je?quote:
Dat ik geen SoaD-liedjes in dit topic moest postenquote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
volgens mij denk jij meer te weten dan je werkelijk weet, maar goed, wat wist je?
goed dat je het toegeeft, nu kunnen we jou de schuld gevenquote:Op maandag 5 april 2010 18:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat ik geen SoaD-liedjes in dit topic moest posten.
Kom maar op!quote:Op maandag 5 april 2010 18:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
goed dat je het toegeeft, nu kunnen we jou de schuld geven
En nu zit ik in zo'n fase dat ik niet zeker wat wat ik moet doen of geloven, dus leef ik in zondequote:
-quote:Op maandag 5 april 2010 18:56 schreef msnk het volgende:
[..]
En nu zit ik in zo'n fase dat ik niet zeker wat wat ik moet doen of geloven, dus leef ik in zonde
Maar ik vind het een veel te belangrijk onderwerp om het zomaar te laten liggen dus probeer ik nog af en toe meer te leren, want er is zóveel dat voor mij nog onbekend terrein is. Alleen al wat er werd gezegd dat de Koran is samengesteld door de derde Kalief ofzo, nog nóóit van gehoord.
En ik zat dan als kind op Koran les hè
jouw leeftijd en ogen zijn perfect, we weten het.quote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Mensen die jonger dan 18 zijn of ouder dan 20
Héh, nog ongeveer een maand en dan word ik 18quote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Mensen die jonger dan 18 zijn of ouder dan 20
Oh, dank jequote:Op maandag 5 april 2010 19:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
jouw leeftijd en ogen zijn perfect, we weten het.
You go, girl.quote:Op maandag 5 april 2010 19:20 schreef Julis het volgende:
[..]
Héh, nog ongeveer een maand en dan word ik 18! Dan behoor ik niet meer tot de catergorie "
".
Okequote:Op maandag 5 april 2010 19:12 schreef msnk het volgende:
Omg, ik word alweer 21.Min-e ik kom jouw kant op!
Leuke edit.quote:Op maandag 5 april 2010 19:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, dank je. Ik ben aardige opmerkingen van jou niet gewend.
quote:Op maandag 5 april 2010 19:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
You go, girl.
Maar vooralsnog ben je "".
Smakelijk etenquote:Op maandag 5 april 2010 19:22 schreef maartjeh het volgende:
Ik eet nu pastasaus met lamsgehakt en turks brood.![]()
![]()
quote:Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Enige vorm van nuance ontbreekt compleet in jouw bericht. Slechte respons dus
Dit zijn wereld befaamde artiesten voor wie de Armeense Genocide (vanwege hun Armeense heritage) extra beladen aanvoelt. Dat zij dit dan wereld kenbaar willen maken is alleen maar logisch en begrijpelijk.
Een terroristische vergelijking* maken is gewoon zo ongelofelijk zot dat ik het niet eens in woorden kan brengen.
*Hiermee refereer ik naar achterlijke bergmongolen die waarschijnlijk geen seksuele bevrediging krijgen van hun burka's in de bergen van Pakistan en Afghanistan en hun gevoelens daarom maar uitleven op "ongelovigen". Voor Koerdische en Palestijnse groeperingen kan ik nog enigszins een vorm van medeleven opbrengen.
Schuld van Wik!quote:Op maandag 5 april 2010 18:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat ik geen SoaD-liedjes in dit topic moest posten.
Ik blijkbaarquote:Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef Rookert het volgende:
Wie heeft er nog géén pics van Emel gezien
Eerder ze staan voor wat zij geloven dat echt gebeurd is, dus ik kan het wel enigszins begrijpen, maar agressie is moeilijk goed te praten.quote:Op maandag 5 april 2010 19:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Komop zeg. De vergelijking is bewust wat overdreven.
Maar het is gewoon een slecht argument. Ze doen waar ze in geloven dus het is goed.
Verder. Het gaat mij niet om het onder aandacht brengen van een genocide. Meer om de manier waarop. Door alle Turken uit te maken, voor leugenaar, moordenaar, demon en verkrachter. (en op dit punt mag je me verbeteren, ik dacht dat het zo was)
Een artiest onwaardig vind ik het.
Je mag er best naar luisteren verder, maar ik vind het een idiote boodschap. Met dit soort dingen heb je geen oplossing maar eerder nog meer problemen op de langere termijn..
Pff, ieder jaar weer een moeilijke keuze ever since Sivas in de Süper Lig speeltquote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef Julis het volgende:
Msnk, ben jij op dit moment voor Sivasspor of Galatasaray?
Ja wat probeer je nou te zeggenquote:
Vier het met pics, doet het altijd goedquote:Op maandag 5 april 2010 19:20 schreef Julis het volgende:
[..]
Héh, nog ongeveer een maand en dan word ik 18! Dan behoor ik niet meer tot de catergorie "
".
GADVER. Bapao sowiesoquote:Op maandag 5 april 2010 19:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Joppiesaus op mijn broodje bapao weet je.
Joppiesaus op je hoofd!quote:Op maandag 5 april 2010 19:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Joppiesaus op mijn broodje bapao weet je.
nog nooit gehad, zo'n broodje bapaoquote:Op maandag 5 april 2010 19:57 schreef maartjeh het volgende:
[..]
GADVER. Bapao sowieso, en joppiesaus ben ik echt beugegeten.
iedereen met een leven.quote:Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef Rookert het volgende:
Wie heeft er nog géén pics van Emel gezien
Sssssst! Geheimpje onder ons, Surinameboy.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja toch? Ik zag die edit van je wel, weet je.
Ik zag 'm ook hoorquote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Julis het volgende:
[..]
Sssssst! Geheimpje onder ons, Surinameboy.
En mods!
Niks ik was gewoon benieuwdquote:Op maandag 5 april 2010 19:52 schreef msnk het volgende:
[..]
Pff, ieder jaar weer een moeilijke keuze ever since Sivas in de Süper Lig speeltNormaal gesproken toch voor GS...
[..]
Ja wat probeer je nou te zeggen
quote:Op maandag 5 april 2010 19:12 schreef msnk het volgende:
Omg, ik word alweer 21.Min-e ik kom jouw kant op!
Ach, je kan altijd toch mentaal een 21-jarige blijven? Jong van geest. Misschien haalt msnk je dan toch nog inquote:
Als je het zo bekijkt, is dat een makkie.quote:Op maandag 5 april 2010 20:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ach, je kan altijd toch mentaal een 21-jarige blijven? Jong van geest. Misschien haalt msnk je dan toch nog in.
Zij is nieuw hierquote:Op maandag 5 april 2010 20:50 schreef Min-e het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, is dat een makkie.![]()
Wie is Merve?
Wees blij tenminste dat ze mijn nek verdienenquote:Op maandag 5 april 2010 21:07 schreef Julis het volgende:
En jij had vrijdag nog de Galatasaray sjaal om, Kubi *kuch, kuch*.
Dat is de essentie. We staan niet te wachten op nieuw geweld toch? Ik vind dat ze zich als artiesten best wat verantwoordelijker mogen opstellen..quote:Op maandag 5 april 2010 19:52 schreef msnk het volgende:
[..]
Eerder ze staan voor wat zij geloven dat echt gebeurd is, dus ik kan het wel enigszins begrijpen, maar agressie is moeilijk goed te praten.
Lees zelf dit stukje hierboven eens.quote:Ik ben ook geen voorstander van Serj zijn uitlatingen maar die man is doordrenkt met emoties en je moet ook wel begrijpen waar die emoties vandaan komen. Zo heeft hij via zijn grootvader (die een erg lang leven heeft geleid) gehoord wat zijn familie heeft moeten doorstaan in die periode, zo wordt het al meteen érg persoonlijk gemaakt. De pijn en lijden dat zij hebben meegemaakt. En als je dan te horen krijgt "Ja.. maar weet je, toch een beetje je eigen schuld. Hadden jullie maar even normaal moeten doen" dan kun je het toch niet vreemd vinden dat die agressie zich dan opbouwt.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als mijn opa mij had verteld hoe kut het leven wel niet was onder Grieks bewind in Cyprus en wat hij allemaal wel niet had gezien dan had ik denk ik ook niet mijn koelte kunnen bewaren voor alles wat Grieks is en ademt. Maar juist omdat ik die persoonlijke connectie niet heb is het een ver van mijn bed show, en dat is het voor de meeste hedendaagse Turken. En toch ademt Turkije anti-Grieks, dat valt gewoon niet te ontkennen.
Die kleine! helemaal linksquote:Op maandag 5 april 2010 21:17 schreef Squirrel.D het volgende:
[ link | afbeelding ]
wie denk je dat ik ben?
ow does als ik een site stuur is het goed?quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef Rookert het volgende:
Jülide heeft ons al lang een foto laten zien, je loopt achter broertje
Hoe was paasvuur gisteren?quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef Rookert het volgende:
Jülide heeft ons al lang een foto laten zien, je loopt achter broertje
Oeeh. ik ben bangquote:Op maandag 5 april 2010 21:20 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
ow does als ik een site stuur is het goed?
www.Fac
quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef IHVK het volgende:
Jullie zijn zo gezellig bezig en dan kom ik met mijn lappen nerdtekst.
Ik wou zeggen, sorry manquote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef IHVK het volgende:
Dude,, je bent echt geobserveerd van die meiden film.quote:
Ja, want ik maak er 2 posts overquote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
Dude,, je bent echt geobserveerd van die meiden film.
Ben benieuwd.. Naar de filmquote:
Da hieb mien mattie geliek overquote:Op maandag 5 april 2010 21:27 schreef Gratau het volgende:
[..]
de wijzen komen uit het oosten heb ik me laten vertellen
Ja maar ze hebben heul niet veel wijzen. Stuk of 3!quote:Op maandag 5 april 2010 21:27 schreef Gratau het volgende:
[..]
de wijzen komen uit het oosten heb ik me laten vertellen
Wat doen die schorriemorrie in die westen doan ha?quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja maar ze hebben heul niet veel wijzen. Stuk of 3!
ik squirrel en hassan, dat bint er 3!quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja maar ze hebben heul niet veel wijzen. Stuk of 3!
Werrukuh in de havu. Een echte Rotterdammer ken niet anders.quote:Op maandag 5 april 2010 21:30 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
Wat doen die schorriemorrie in die westen doan ha?
Ach jonge ga toch onder de zeespiegel wonen hoe slim zijn ze da wal ha?quote:
Intrigerendquote:Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik vond hem zelf een beetje vaagjes, maar zolang je hem kijkt is hij intrigerend
Avontuurlijk man!quote:Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
Ach jonge ga toch onder de zeespiegel wonen hoe slim zijn ze da wal ha?
Ik vind dus helemaal niet dat ik het probeer goed te praten, er begrip voor kunnen opbrengen staat daar namelijk helemaal los van.quote:Op maandag 5 april 2010 21:18 schreef IHVK het volgende:
Lees zelf dit stukje hierboven eens.
Je zegt dat je geen voorstander bent van agressieve uitingen. Mooi.
Maar aan de andere kant probeer je het op heel veel manieren goed te praten. Feit is dat de gebeurtenissen 100 jaar geleden zijn gebeurd, net als de Turkse bevrijdingsoorlog. Dus het is gewoon allemaal een ver van mijn bed show voor iedereen.
Turkije ademt anti-Grieks is een grote overdrijving. Zowel bij de Turken als Grieken staat de meerderheid niet negatief over elkaar. Dat blijkt tenminste uit de meeste ervaringen die ik heb. Het zijn de schreeuwers die de meeste aandacht krijgen.
Mooi dat je genuanceerd bent, dat is een goede eigenschap.Maar het zou je sieren als je dat alle kanten op was.
Pfft, wij hebben het tenminste over nuttige zakenquote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef IHVK het volgende:
Dat zijn wijze woorden uit een keutelquote:Op maandag 5 april 2010 21:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat 'n boer niet kent, dat vreet ie niet!
Hoezo loop ik het te dissenquote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef msnk het volgende:
En wat loop je nou te dissen op South Park!
AyCa
quote:Op maandag 5 april 2010 21:37 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hoezo loop ik het te dissenik kijk het zo vaak als het kan
aah, Wat schattigquote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef Ayca het volgende:
Grataumaar ik dacht laat ik het maar niet zeggen
Toen ik dit zag, het kwam nog slechter uit uit de verf dan ik van te voren had verwacht na het promo filmpje op CCquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 21:39 schreef msnk het volgende:
[..]
Toen ik dit zag, het kwam nog slechter uit uit de verf dan ik van te voren had verwacht na het promo filmpje op CC!
Wat ongelofelijk kut zeg.
Ik vind hem anders best goed geluktquote:Op maandag 5 april 2010 21:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
daar lachte mijn vader ook om, wat een Turkse humor.
Dat is een andere discussie, maar er zijn verscheidene redenen waarom een extremistische groep als Hamas de verkiezingen heeft weten te winnen in die gebieden. Overigens Israël heeft ook een vrij extreme regering momenteel, maar andere discussie.quote:Op maandag 5 april 2010 21:33 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind dus helemaal niet dat ik het probeer goed te praten, er begrip voor kunnen opbrengen staat daar namelijk helemaal los van.
Jij zult vast ook wel mensen kennen (denk ik?) die de begrip kunnen opbrengen dat de Palestijnen in de Gaza-strook bijvoorbeeld massaal op de Hamas hebben gestemd, voor hen was dat voornamelijk uit "nood" zoals zij dat daar ervaren. Maar dat kan ik niet goed praten, immers Hamas is een groep dat de onderbuikgevoelens van mensen probeert uit te lokken en hun kwaadaardigheid probeert te maskeren met "ja maar zij doen het ook".
Het kan voor Serj wel zo 'dichtbij' zijn, hoewel ik het in dit geval toch ook redelijk ver vindt. Het blijft vergelijkbaar met Turken die zo vaak over het verleden praten.quote:Maar ja, ik vind wel dat jij gelijk hebt dat een dergelijke agressieve houding niks oplost, eerder nog meer agressie teweeg brengt. Kijk alleen al naar reacties op Youtube (:')) van relevante interviews met Serj.
Ik zette er expres bij dat Serj het dus van zijn grootvader heeft gehoord, want dat maakt het meteen geen ver van mijn bed show, want het raakt hem persoonlijk. Het is volgens hen waarschijnlijk ook de reden dat zij überhaupt in Amerika wonen, en niet in hun thuisland. Maar natuurlijk zullen er genoeg Armenen zijn die geen directe connecties hebben met de gebeurtenissen maar toch van alles van de daken schreeuwen, maar daar gaat het hier even niet om.
Ik krijg meer het idee dat de regeringen het opstoken en het volk probeert te lijmen. Ik ben op vakantie in Griekenland geweest. Ik zei gewoon dat ik Turks was van afkomst. Nul problemen gehad. Meestal hele positieve reacties juist.quote:En dat Turken zo anti-Grieks zijn zoals ik portretteerde vind ik helemaal niet zo overdreven. Onze generatie (althans de studenten) probeert het een en ander aan elkaar te lijmen, en dat beeld krijg je wellicht ook van de twee regeringen, maar dat is ook allemaal maar schijn. Dat duurt nog wel een paar generaties, en datzelfde geldt voor de Armeniërs.
Ik vind het echt serieus zwaar meevallen. Als ik naar mijn kennissen kijk. Ik ken eigenlijk geen een Turk die vinden dat Koerden hun eigen taal niet mogen spreken bijvoorbeeld. Ja Armenen en Grieken liggen wat moeilijker, maar die diepe haat waar jij van spreekt ben ik serieus niet tegengekomen.quote:Serieus, je zou eens met een paar Turkse kennissen van mij moeten praten, die hebben geen goed woord over voor Etnische minderheden in Turkije, beschamend gewoon. En die zijn zeker geen minderheid. Terwijl het voor hen geen ene moer zou moeten uitmaken, zo honderd jaar na al die gebeurtenissen.
[..]
Wij zijn de echte bazen.quote:Pfft, wij hebben het tenminste over nuttige zaken!
Denk ik? Toch? Nee?
Flauw.quote:
Tipo?quote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef Ayca het volgende:
Grataumaar ik dacht laat ik het maar niet zeggen
Heeft iemand dit nog bekeken?quote:
Maar sowieso, er is een wat Koerden betreft een ommezwaai bezig qua gedachtengang. Al helemaal in Nederland. Een simpele: wat zou jij vinden als je geen Turks mag praten in NL, is al genoeg om iedereen te overtuigen eigenlijk.quote:Op maandag 5 april 2010 21:47 schreef msnk het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat vrijwel al jouw kennissen vinden dat Koerden hun eigenlijk taal mogen spreken. Zijn Sivaslilar dan zulke slechte mensen?
Hoezo?quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef msnk het volgende:
[..]
Je zou hun achtertuin 's moeten doorspitten
quote:Op maandag 5 april 2010 21:50 schreef Gratau het volgende:
[..]
oh my god ik schaamt mij nu zo fucking diep vergeeft mij
Maar dan begrijp je misschien ook gelijk waarom ik zo kritisch ben jegens Turken in zijn algemeen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar sowieso, er is een wat Koerden betreft een ommezwaai bezig qua gedachtengang. Al helemaal in Nederland. Een simpele: wat zou jij vinden als je geen Turks mag praten in NL, is al genoeg om iedereen te overtuigen eigenlijk.
Dan vraag je wat anders is? Die discussie heb je in je zak hoor. Er is helemaal niks anders.quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef msnk het volgende:
[..]
Maar dan begrijp je misschien ook gelijk waarom ik zo kritisch ben jegens Turken in zijn algemeen.
Als je namelijk zo'n opmerking zou maken, krijg je een antwoord in de trant van " Ja maar dat is anders"
Kleingeestige hypocriete mensen. Daar win je het nooit van.quote:Op maandag 5 april 2010 21:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dan vraag je wat anders is? Die discussie heb je in je zak hoor. Er is helemaal niks anders.
tssss, het is wel anders heurquote:Op maandag 5 april 2010 21:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Kleingeestige hypocriete mensen. Daar win je het nooit van.
Niet meteen nee. Maar dat argument moet ook een paar dagen inzinken.quote:Op maandag 5 april 2010 21:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Kleingeestige hypocriete mensen. Daar win je het nooit van.
gewoon anders ja, begrijp het tog manquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mundus vult decipi
quote:Op maandag 5 april 2010 21:57 schreef Gratau het volgende:
[..]
gewoon anders ja, begrijp het tog man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFC AJAX
Ja hoor, weer een Turk die het moet verpesten voor de rest.quote:Bayern München heeft de koppositie in de Bundesliga heroverd. In een bewogen en beladen topper tegen Schalke 04 won de ploeg van Louis van Gaal met 2-1. Die prestatie was extra knap, omdat het door een domme rode kaart van Hamit Altintop een uur lang met een man minder speelde.
Ik wel. Jij?quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 22:03 schreef msnk het volgende:
[..]
Ja hoor, weer een Turk die het moet verpesten voor de rest.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool story, Hansel.
Is dat zoiets als the origin of species?quote:Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef Ayca het volgende:
Ik ben eindelijk begonnen in the origin of turks and tatars
quote:Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet helemaalquote:Op maandag 5 april 2010 23:43 schreef msnk het volgende:
[..]
Is dat zoiets als the origin of species?
Guns, Germs, and Steel ligt ook nog in de boekenkast
quote:Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ja, tegen een katje durf je zeker niet gemeen te doen.
Docenten die slides voorlezenquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:01 schreef Rookert het volgende:
Of je vertelt gewoon een verhaal als docent en lepelt niet de slides opWas dat even nutteloos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |