niets te ja maaren!quote:Op zondag 4 april 2010 16:18 schreef purmernoord het volgende:
ja maar vandaag is er geen garage open en ik moet vandaag naar leusden en morgenochtend naar schiphol
Dat is eigenlijk niet waar. Volgens de wet moet je op de assen van je auto 2 gelijke banden hebben liggen qua formaat en specificaties... Thuiskomer is echt een noodoplossing en zorgt ook gewoon voor onveiliger weggedrag!quote:Op zondag 4 april 2010 16:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
Een thuiskomertje is ervoor bedoeld om met je lekke band achterin direct naar de garage te rijden, verder niet.
Opzich zijn er geen regels voor hoe lang je ermee door mag rijden. Maar houd er rekening mee dat je andere banden hierdoor sneller slijten omdat je auto niet meer in balans is. Het heet niet voor niets een thuiskomertje. Je kan redelijk veilig mee thuiskomen, maar daarna moet je toch echt je originele band er weer onder leggen.
heb even mijn handleiding erbij gepakt, Daar staat niets in over het aantal te rijden kilometers,. er wordt wel gewaarschuwd dat de band sneller slijt dan een gewone band en dat je onder geen beding harder mag rijden dan 80km/uquote:Op zondag 4 april 2010 16:20 schreef -_Tommy_- het volgende:
In je handleiding van je auto staat het ook... Bij mij stond er dat je idd niet meer dan 80 km/u mag rijden en niet meer dan 100km, waarom weet ik ook niet direct, maar misschien omdat het een andere maat is en dan de electronica van bijvoorbeeld de ABS in de zeik kan lopen.
Ik bedoelde eigenlijk dat je er geen bekeuring voor zal krijgen. Maar veilig is het inderdaad niet.quote:Op zondag 4 april 2010 16:21 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet waar. Volgens de wet moet je op de assen van je auto 2 gelijke banden hebben liggen qua formaat en specificaties... Thuiskomer is echt een noodoplossing en zorgt ook gewoon voor onveiliger weggedrag!
Als je gewoon een bevestiging wil dat je er nog veilig 250KM mee kan rijden ben je hier aan het verkeerde adres denk ikquote:Op zondag 4 april 2010 16:31 schreef purmernoord het volgende:
[..]
heb even mijn handleiding erbij gepakt, Daar staat niets in over het aantal te rijden kilometers,. er wordt wel gewaarschuwd dat de band sneller slijt dan een gewone band en dat je onder geen beding harder mag rijden dan 80km/u
De diameter van die thuiskomertjes was wel hetzelfde als de diameter van de orginele wielen ?quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef GizartFRL het volgende:
Dan hier maar de garantie.
Heb deze week een 120 km gereden met 4 thuiskomertjes onder de auto.
( van 145 naar 95 breed).
Soort van test om te kijken wat het scheelt in brandstofverbruik.
Geen idee.quote:Op maandag 5 april 2010 16:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
De diameter van die thuiskomertjes was wel hetzelfde als de diameter van de orginele wielen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |