abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79986895
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dit geval ging het mi toch echt over zwarten die een blanke iets aandeden. Wat dan goed gepraat werd onder het mom van apartheidsbestrijding.
[..]

Er zijn verschillende mensen die zelfstandig een linkse mening aanhangen, en daar heb ik het dan dus ook niet over. Maar als je als excuus voor het niet-ontwikkeld zijn van Afrika komt met de slavernij daar of de onderdrukking door blanken in Afrika zelf (hoeveel blanken waren er in Belgisch Kongo in de koloniale tijd?) dan ben je excuses aan het zoeken voor iets met zwakke argumenten. Die ook nog eens niet zelf bedacht zijn. En al helemaal als je nooit van de blanke slavernij gehoord hebt.
Beweren (en onderbouwen) dat Afrika waarschijnlijk beter af geweest zou zijn zonder blanke bemoeienis en veel van de huidige problemen voortkomen uit een statenmodel dat opgedrongen is en waar het continent nog niet rijp voor is, is natuurlijk wel een rationeel en valide argument.
Maar kom niet aan met dat het de schuld van de blanke is dat de kerncentrale, de deeltjesversneller of de fiets niet in Afrika zijn uitgevonden. Dat is pure onzin, hoeveel kletsika je er ook tegenaanplakt.
[..]

Het was een reactie op een post van iemand die zei: "Goedzo, wat mij betreft mogen alle blanken daar oprotten. Ze hebben er niks te zoeken"
Waarna ik er op wees dat die blanken daar dus gewoon al eerder waren en het land feitelijk opgebouwd hadden.
[..]

Natuurlijk mag je kritiek hebben op het systeem apartheid. Maar staan juichen als zwarte hordes blanke boerderijen overvallen en die gezinnen daar uitroeien, dan vind ik je ook een verrader en vol eigenhaat.
Het gata hier niet om "een blanke". Het gaat hier om Eugene Terblache.
Okay, heel veel blanke boeren lachen om de waanzin van deze gek, maar er zijn er genoeg die het er ook mee eens zijn. imo engnekken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 5 april 2010 @ 23:26:32 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79987637
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:12 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Okay, heel veel blanke boeren lachen om de waanzin van deze gek, maar er zijn er genoeg die het er ook mee eens zijn. imo engnekken.
Dus? Geeft dat die overvallers het recht om hem dan maar neer te steken? Net alsof het om zijn politieke verleden te doen was ipv over geld.

En al was het politiek gemotiveerd, je wil toch niet zeggen dat je 'berechting' op deze manier wil goedkeuren? Het gaat om een oude knook van 62 zonder enige reeele macht. In volkomen willekeur iemand neersteken, dat is toch geen rechtssysteem! Afrikaanse toestanden zijn het.
The End Times are wild
  maandag 5 april 2010 @ 23:45:24 #253
155616 Proximo
For god, king & country
pi_79988569
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef Barbaaf het volgende:

Maar in jouw infantiele racistische geest kan het niet opdoemen dat mensen zelf tot die gedachten komen? Misschien ook wel omdat het de meest logische gedachte is, dat het daarom ook op opleidingen vermeld wordt? Oh nee, de opleidingsinstituten in NL zijn allemaal onderdeel van de weg-met-ons beweging, alles wat daar geleerd wordt moet wel fout zijn (vooral omdat het niet met je racistische wereldbeeld overeenkomt).
Logisch is een aanname, niet iedereen vind hetzelfde logisch hea
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_79988619
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus? Geeft dat die overvallers het recht om hem dan maar neer te steken? Net alsof het om zijn politieke verleden te doen was ipv over geld.

En al was het politiek gemotiveerd, je wil toch niet zeggen dat je 'berechting' op deze manier wil goedkeuren? Het gaat om een oude knook van 62 zonder enige reeele macht. In volkomen willekeur iemand neersteken, dat is toch geen rechtssysteem! Afrikaanse toestanden zijn het.
Inderdaad. 69 jaar zelfs, een bejaarde man dus.
  maandag 5 april 2010 @ 23:47:32 #255
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79988664
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Maar in jouw infantiele racistische geest kan het niet opdoemen dat mensen zelf tot die gedachten komen? Misschien ook wel omdat het de meest logische gedachte is, dat het daarom ook op opleidingen vermeld wordt? Oh nee, de opleidingsinstituten in NL zijn allemaal onderdeel van de weg-met-ons beweging, alles wat daar geleerd wordt moet wel fout zijn (vooral omdat het niet met je racistische wereldbeeld overeenkomt).

De Nederlandse universiteiten, en dan met name de soosjiale studies, zijn bolwerken van links denken. Daar kun je zelfs zo goed als niet afstuderen als je geen linkse bril op hebt gezet. Kritisch denken is binnen linkse kringen zéér onpopulair.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 5 april 2010 @ 23:48:07 #256
155616 Proximo
For god, king & country
pi_79988695
Buiten zijn gedachtes om.

Iemand neersteken om een paar rotcenten is natuurlijk ook kansloos, dus het feit dat die ouwe knar een bepaald verleden heeft zal toch ergens wel meegespeeld hebben bij de daders gok ik.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_79988696
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:45 schreef Proximo het volgende:

[..]

Logisch is een aanname, niet iedereen vind hetzelfde logisch hea
Een weg-met-ons beweging in het onderwijs is natuurlijk een complottheorie, die nooit valt te bewijzen, dat begrijp jij toch ook wel?
I´m back.
  maandag 5 april 2010 @ 23:48:52 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79988737
donker afrika ziet deze moord niet positief en veroordeelt de daad.

wel lachen dat er hier linkse landverraders zijn die deze daad/moord toejuichen... of goedkeuren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79988777
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef zoalshetis het volgende:

wel lachen dat er hier linkse landverraders zijn die deze daad/moord toejuichen... of goedkeuren.
Als ik me met jou vergelijk ben ik dan trots om zo genoemd te worden
Dank hiervoor
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 april 2010 @ 23:49:57 #260
155616 Proximo
For god, king & country
pi_79988786
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een weg-met-ons beweging in het onderwijs is natuurlijk een complottheorie, die nooit valt te bewijzen, dat begrijp jij toch ook wel?
Uiteraard, maar beweren dat het logisch is is moeilijk, niet iedereen houd er nou eenmaal dezelfde standaard op na.
Daarnaast, stukje waarin dat werd gezegd leek me ook enigzins expres overdreven geschreven
pi_79988809
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:12 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vind je jezelf niet eng? Ik vind je ook tamelijk onverdraagzaam afgaande op het feit hoe gemakkelijk je iemands dood vergoelijkt.

Je doet me een beetje aan het fictieve karakter '"Virgilia Hazard' denken.

Edit: je geeft net in de post hieronder aan de moord niet goed te keuren, je kan er alleen niet rouwig om zijn. OK.
pi_79988870
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die lul zijn personeel net zo behandelde als zijn politieke en religieuze overtuiging was kan ik het me goed voorstellen. Ik heb begrepen dat het zijn personeel was dat hij niet uitbetaalde. Dat het nooit een moord rechtvaardigd ben ik in principe met je eens, maar ik KAN gewoon niet rouwig zijn om Terreblache.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 april 2010 @ 23:53:38 #263
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79988958
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:49 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als ik me met jou vergelijk ben ik dan trots om zo genoemd te worden
Dank hiervoor
sorry?

ik zie donker hetzelfde als licht.
  maandag 5 april 2010 @ 23:57:33 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79989117
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:51 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als die lul zijn personeel net zo behandelde als zijn politieke en religieuze overtuiging was kan ik het me goed voorstellen. Ik heb begrepen dat het zijn personeel was dat hij niet uitbetaalde. Dat het nooit een moord rechtvaardigd ben ik in principe met je eens, maar ik KAN gewoon niet rouwig zijn om Terreblache.
Het is gewoon een moordpartij. Wat je zou moeten betreuren is de schending van het rechtsysteem, dat daar toch al heel zwak is.

Als dat personeel slecht behandeld werd dan hadden ze ergens anders moeten gaan werken. Maar dat dit gebeurde is natuurlijk gewoon een aanname die nergens op gestoeld is. Als hij hen niet uitbetaalde hadden ze naar de politie moeten gaan. Maar ik geloof niet dat jij hier in wezen anders over denkt.
The End Times are wild
pi_79989255
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef zoalshetis het volgende:

Alle slechte mensen mogen per direct doodvallen van mij, ruimt lekker op. Ik ben het nl zat.
pi_79989302
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Alle slechte mensen mogen per direct doodvallen van mij, ruimt lekker op. Ik ben het nl zat.
En jij waant je zelf een opperwezen dat het legitieme recht heeft te bepalen wie een intrinsiek slecht mens is?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:08:53 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79989515
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Er zijn wel meer regime's geweest die dachten een betere wereld te maken door alle slechte mensen af te maken. Je kunt dat prachtig vinden en sociaal rechtvaardig. Ongetwijfeld heb je dit op de uni geleerd. Ik heb daar echter als ongeletterde mijn bezwaren tegen.
The End Times are wild
pi_79989614
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn wel meer regime's geweest die dachten een betere wereld te maken door alle slechte mensen af te maken. Je kunt dat prachtig vinden en sociaal rechtvaardig. Ongetwijfeld heb je dit op de uni geleerd. Ik heb daar echter als ongeletterde mijn bezwaren tegen.
Wat zit jij trouwens te lullen over je ongeletterdheid, jij had eenzelfde docent als ik op de UvA toch?
I´m back.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:13:51 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79989671
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zit jij trouwens te lullen over je ongeletterdheid, jij had eenzelfde docent als ik op de UvA toch?
De UvA ben ik nooit geweest hoor! Ik denk dat je me met een andere user verwart.
The End Times are wild
pi_79989697
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

De UvA ben ik nooit geweest hoor! Ik denk dat je me met een andere user verwart.
O, sorry, okee dan. .
I´m back.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:15:07 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79989715
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, sorry, okee dan. .
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:15:17 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79989723
Dat van die ongeletterdheid was natuurlijk een Revisme.
The End Times are wild
pi_79989730
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Was jij dat dan?
I´m back.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:16:23 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79989754
Je gaat nu toch niet aan alle Fokkertjes vragen of ze samen met jou op de uni zaten, Ryan?
The End Times are wild
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:16:32 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79989758
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was jij dat dan?