Zien we hier een stukje einde van een wrede geschiedenis?quote:Zuid-Afrikaanse media melden de dood van Eugene Terreblanche, de leider van extreem rechtse blanken in Zuid-Afrika. Hij zou op zijn boerderij in het noorde mishandeld en doodgeslagen. De precieze toedracht is nog onbekend.
Terreblanche (69) vocht in het begin van de jaren 90 voor het behoud van de apartheid. In 1994 werd hij de leider van de Afrikaner Weerstandsbeweging (AWB), die in de jaren 80 was opgericht. De laatste jaren was Terreblanche nog maar weinig in de publiciteit.
Twee medewerkers van Terreblanche zijn opgepakt. Hij zou zijn doodgeslagen met pijpen, stokken en hakmessen.
*grijns*quote:Op zondag 4 april 2010 00:09 schreef Marble het volgende:
Is Terreblanche zijn echte naam of een artiestennaam? Als het zijn echte naam is zal er wel een diepe psychologsche behoefte om je eigen naam waar te maken achter zitten...
Ja en?quote:
Gezien je twee vorige reacties ga ik hier maar niet serieus op in.quote:
Het beste is platnuken heel dat aidscontinent.quote:Op zondag 4 april 2010 00:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heftig... dit kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
Ondanks dat Zuid Afrika heel westers overkomt blijft het Africa en op dat continent kan alles omslaan in een oorlog.
Dit geloof ik echt niet.quote:Op zondag 4 april 2010 00:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heftig... dit kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
Ondanks dat Zuid Afrika heel westers overkomt blijft het Africa en op dat continent kan alles omslaan in een oorlog.
Je hebt je oordeel al klaar maar weet geen fuck van de toedracht. En je wilt ook niet weten waarom twee van zijn eigen medewerkers gearresteerd zijn. Nou dan niet he.quote:Op zondag 4 april 2010 00:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Gezien je twee vorige reacties ga ik hier maar niet serieus op in.
Waarschijnlijk omdat de medewerkers op plaats van bestemming waren.quote:Op zondag 4 april 2010 00:17 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit geloof ik echt niet.
Het is niet alsof onze Nederlandse Geert is omgelegd. Denk niet dat je het moet overdrijven.
Overigens ben ik erg benieuwd waarom die twee medewerkers van Terreblanche zijn gearresteerd.
Lijkt me stug maar ben benieuwd naar hoe het verhaal in elkaar steekt. In ieder geval even volgen.quote:Op zondag 4 april 2010 00:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de medewerkers op plaats van bestemming waren.
Daarom is het spannend om te zien wat de motieven van de dader zijn .quote:Op zondag 4 april 2010 00:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Zuid-Afrika was tijdens het apartheidsbewind bijna net zo racistisch als Israël heden ten dage.
Volgens mij hebben ze in het juiste keelgat geschoten.quote:Op zondag 4 april 2010 00:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Daarom is het spannend om te zien wat de motieven van de dader zijn .
Anders kan het misschien bij sommige in het verkeerde keelgat schieten.
Omg, die zwarte Zuid-Afrikanen zouden willen dat ze het zo goed hadden als de Palestijnen en moslims in Israel, het is een heel andere discussie dus kap er aub mee met zulke onzin, goede bg's, vandaag ook.quote:Op zondag 4 april 2010 00:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Zuid-Afrika was tijdens het apartheidsbewind bijna net zo racistisch als Israël heden ten dage.
Klopt maar de man had nog veel volgelingen.quote:Op zondag 4 april 2010 00:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in het juiste keelgat geschoten.
Ik kan niet treuren om zijn dood
quote:Op zondag 4 april 2010 00:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omg, die zwarte Zuid-Afrikanen zouden willen dat ze het zo goed hadden als de Palestijnen en moslims in Israel
quote:Op zondag 4 april 2010 00:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Je hebt je oordeel al klaar maar weet geen fuck van de toedracht. En je wilt ook niet weten waarom twee van zijn eigen medewerkers gearresteerd zijn. Nou dan niet he..
Ik ook niet en ik gun het hem eigenlijk wel ook.quote:Op zondag 4 april 2010 00:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in het juiste keelgat geschoten.
Ik kan niet treuren om zijn dood
quote:Op zondag 4 april 2010 00:47 schreef PeterLudolf het volgende:
[..]
Proest.
Maar goed. Ontopic.
Het is al langer bekend dat de zwarte bevolking bezig is met een etnische zuivering op blanke Zuid-Afrikanen. Jammer dat je daar weinig van hoort in de media. Zuid-Afrika is door blanke Europeanen opgebouwd en heeft toen heel veel arme Afrikanen uit het noorden aangetrokken die nu roepen dat Zuid-Afrika aan hen toebehoort. Tot nu toe is Zuid-Afrika alleen nog maar bergafwaarts gegaan en ik betwijfel of dat nog omgebogen kan worden gezien de staat van andere Afrikaanse landen. Het blanke boertje wegjagen (lees: vermoorden/verkrachten/etc. omdat ze blank zijn) was ook al zo'n succes in Zimbabwe.
Dit is in ieder geval een deel van een docu.quote:Op zondag 4 april 2010 01:08 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand de doumentaire nog dat ie als een groot vorst zou onthaald worden en dat niemand in het publiek zat.
En dat om de ramp compleet te maken zijn paard op hoel sloeg ?
Dan blijf ik wel wakker.quote:
Het blijft toch frappant, dat al die racistische figuren niet zonder hun zwarte bedienden kunnen. En dan als controversiele "Politiker" wegens wat onenigheid over loon vermoord worden.quote:Volgens kapt. Adéle Myburgh, polisiewoordvoerder in die Noordwes, is Terre'Blanche vermoedelik deur twee van sy plaaswerkers, onderskeidelik 16 en 21 jaar oud, vermoor.
“Die polisie het Terre'Blanche se lyk omstreeks 18:00 in ‘n kamer op sy plaas sowat 10km buite Ventersdorp gevind. Hy het op sy rug op ‘n bed gelê en het verskeie hoofbeserings gehad.
“Daar is ook 'n panga en 'n knopkierie in die slaapkamer gevind,” het Myburgh aan Nuus24 gesê.
Die twee verdagtes het glo vroeër Saterdag ‘n argument met Terre’Blanche gehad oor geld. Hulle het na bewering later na sy huis teruggekeer en hom aangeval. Hulle het hulself direk na die voorval aan die polisie oorhandig.
Wat bedoel je daar nou mee?quote:Op zondag 4 april 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:
http://nos.nl/artikel/148351-eugene-terreblanche-vermoord.html
[..]
Zien we hier een stukje einde van een wrede geschiedenis?
Of zien we een andere vorm van Apartheid?
Tja, dat witmanfascisten in ZA worden vermoord door zwarten is natuurlijk niet zo plezant. Maar of het een andere vorm van Apartheid is, zoals TS suggereert betwijfel ik.quote:Op zondag 4 april 2010 01:51 schreef RQPS het volgende:
[..]
Nou ja, het is als blanke in ZA nu natuurlijk een stuk minder plezant dan vroeger.
Zwarten en blanken hadden geen gelijke rechten hadden onder het apartheidsregime hoor. Ik weet niet hoe je aan deze onzin komt.quote:Op zondag 4 april 2010 00:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Dit staat op Wikipedia.quote:Op 3 april 2010 werd Terre'Blanche in zijn eigen huis vermoord door wurging en slagen met kapmessen. Volgens Zuid-Afrikaanse media zijn de daders jonge lichtgetinte Marokanen in dienst op zijn veehouderij.[1]
[bewerken]
Haha tsja.quote:Op zondag 4 april 2010 02:07 schreef DeParo het volgende:
Ik suggereer niets, jij mag het invullen, het was slechts een opzetje.
Haha tsja.
Ik geloof dit ook niet. En ik heb er twee jaar gewoond en juist in de tijd dat men vreesde voor een burgeroorlog. etc.quote:Op zondag 4 april 2010 01:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, dat witmanfascisten in ZA worden vermoord door zwarten is natuurlijk niet zo plezant. Maar of het een andere vorm van Apartheid is, zoals TS suggereert betwijfel ik.
Eerder de zoveelste extremistische debiel die het leven laat. Lima bravo. Al zal mening FOKkertje om zijn dood wenen.quote:
DIe blanken woonden al meerdere generaties op die boerderijen, hadden ze van de grond af aan opgebouwd, en daarmee de welvaart in Zimbabwe gebracht. Dus praat het aub niet goed!quote:Op zondag 4 april 2010 01:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
![]()
Proest, eerst gaat meneer Israel beschuldigen van zaken die het niet doet, daarna gaat hij even de geschiedenis van de zwarte Afrikanen in White Superior Perspectief stellen.
Gast serieus, etnische zuiveringen, houd toch op, ja in Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn veel blanken van hun land verjaagd, maar dat is na al die jaren ook wel lichtelijk te begrijpen, het was daarvoor misschien niet van hun persoonlijk
maar anders zou er alsnog niet veel veranderen denk je niet.
Ik kende Terre'Blanche wel, in de jaren 80 was hij best vaak in de media met zijn AWB.quote:Op zondag 4 april 2010 07:52 schreef Gewas het volgende:
Ongelooflijk wat een hypocriete mensen bestaan er zeg. Toen ik van de week de reacties las op het nieuwsbericht over die negers die een man zwaar mishandeld hadden waren de reacties niet van de lucht, en nu bij dit bericht zijn ze opeens blij dat ie dood is. Zeg eens eerlijk mensen, hadden jullie wel eens gehoord van deze man voor je dit bericht las?
Volgens nu.nl heeft ie heel wat terreur en doden op z'n geweten.quote:Op zondag 4 april 2010 07:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kende Terre'Blanche wel, in de jaren 80 was hij best vaak in de media met zijn AWB.
Ik denk trouwens niet dat hij uit politieke motieven vermoord is, maar gewoon in stompzinnige haat om iets van hem af te pakken, zoals zo vaak gebeurt in Afrika.
Het is een vrij bekende neo-nazi, verwacht je echt medelijdenquote:Op zondag 4 april 2010 07:52 schreef Gewas het volgende:
Ongelooflijk wat een hypocriete mensen bestaan er zeg. Toen ik van de week de reacties las op het nieuwsbericht over die negers die een man zwaar mishandeld hadden waren de reacties niet van de lucht, en nu bij dit bericht zijn ze opeens blij dat ie dood is. Zeg eens eerlijk mensen, hadden jullie wel eens gehoord van deze man voor je dit bericht las?
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 4 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Ach, een terrorist vermoord door de mensen die hij uitbuitte en die hij het liefst als slaven zag. Kan er geen traan om laten.
Echte naam! Soms zijn dingen niet te mooi om waar te zijn.quote:Op zondag 4 april 2010 00:09 schreef Marble het volgende:
Is Terreblanche zijn echte naam of een artiestennaam? Als het zijn echte naam is zal er wel een diepe psychologsche behoefte om je eigen naam waar te maken achter zitten...
Sommige mensen lezen wel eens wat.quote:Op zondag 4 april 2010 07:52 schreef Gewas het volgende:
Om de man zelf zal ik niet wakker liggen, wel van de mogelijke gevolgen. Ten eerste is hij doodgeslagen met kapmessen en pijpen, dat komt weer mooi over op de rest van de wereld: negers die met primitief geweld iemand ombrengen. Ten tweede zal het de kloof tussen blank en zwart niet echt ten goede komen. Laten we hopen dat hier geen fatsoenlijke mensen op aangekeken zullen worden, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.quote:Op zondag 4 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Ach, een terrorist vermoord door de mensen die hij uitbuitte en die hij het liefst als slaven zag. Kan er geen traan om laten.
Jij bent zelf ook extremistisch tuig met dit soort uitspraken. Het is niet aan jou om te oordelen wie wel of niet verdient te leven. Je bent zelf geen haar beter.quote:Op zondag 4 april 2010 02:57 schreef elf1964 het volgende:
Goede zaak! Zo'n vent verdient het niet om te leven. Rechts extremistich tuig!
Nee, inderdaad. Hij is geen haar beter dan iemand die schuld heeft bekent aan de medewerking van bomaanslagen waarbij 21 doden zijn gevallen.quote:Op zondag 4 april 2010 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij bent zelf ook extremistisch tuig met dit soort uitspraken. Het is niet aan jou om te oordelen wie wel of niet verdient te leven. Je bent zelf geen haar beter.
Ach welnee, de gast is vermoord omdat hij z'n werknemers niet betaalde, is een terrorist en een racist. Niemand die er een traan om zal laten.quote:Op zondag 4 april 2010 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Om de man zelf zal ik niet wakker liggen, wel van de mogelijke gevolgen. Ten eerste is hij doodgeslagen met kapmessen en pijpen, dat komt weer mooi over op de rest van de wereld: negers die met primitief geweld iemand ombrengen. Ten tweede zal het de kloof tussen blank en zwart niet echt ten goede komen. Laten we hopen dat hier geen fatsoenlijke mensen op aangekeken zullen worden, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Dat is inderdaad de juiste variant van reactie, niet goedkeuren maar ook het niet echt jammer vinden. Die vent had op Robbeneiland of een ander gevangeniseiland moeten zitten. Niet thuis op z'n boerderij.quote:Op zondag 4 april 2010 12:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach welnee, de gast is vermoord omdat hij z'n werknemers niet betaalde, is een terrorist en een racist. Niemand die er een traan om zal laten.
Jezelf naar het niveau van zo'n vent verlagen door mensen het leven niet te gunnen vind ik minstens zo erg. Wel typisch voor extreem-linkse mensen overigens, om niet tolerante mensen het leven niet te gunnen.quote:Op zondag 4 april 2010 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Hij is geen haar beter dan iemand die schuld heeft bekent aan de medewerking van bomaanslagen waarbij 21 doden zijn gevallen.![]()
Echt, als iets extremistisch tuig is ben jij het wel, met je idiote uitspraken.
Natuurlijk is het een niet al te nette post, maar je ziet toch wel het verschil met deelname aan een terroristische organisatie die doden op zijn geweten heeft?quote:Op zondag 4 april 2010 12:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Jezelf naar het niveau van zo'n vent verlagen door mensen het leven niet te gunnen vind ik minstens zo erg. Wel typisch voor extreem-linkse mensen overigens, om niet tolerante mensen het leven niet te gunnen.
quote:Op zondag 4 april 2010 12:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de juiste variant van reactie, niet goedkeuren maar ook het niet echt jammer vinden. Die vent had op Robbeneiland of een ander gevangeniseiland moeten zitten. Niet thuis op z'n boerderij.
Ik vond hem geen terrorist.quote:Op zondag 4 april 2010 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een niet al te nette post, maar je ziet toch wel het verschil met deelname aan een terroristische organisatie die doden op zijn geweten heeft?
Feit is dat twee mensen op dierelijke wijze iemand hebben afgeslacht om een beetje geld.quote:Op zondag 4 april 2010 12:37 schreef sigme het volgende:
Niemand verdient zo te sterven. Maar Terreblanche verdiende ook niet zo te leven.
Nog een wonder dat hij als extremist zo lang het leven heeft weten te houden.
Godjezus, wat ben jij een faaltroll.quote:Op zondag 4 april 2010 02:07 schreef DeParo het volgende:
Ik suggereer niets, jij mag het invullen, het was slechts een opzetje.
Haha tsja.
Het geld waar ze recht op hadden dat ze niet kregen (voor de hoeveelste keer al?), verder in blinde woede ontstoken of de wanhoop nabij omdat je echt voor de rest niets anders hebt? Het is ZA he, waar negers soms rond moeten komen van het verkopen langs verlaten kruispunten of niets anders in hun krottenwoning hebben dan een kacheltje. Ze gaan daar de winter in dus het zal ook nog eens lekker koud geweest zijn, dus heb je je geld harder nodig om te overleven.quote:Op zondag 4 april 2010 12:43 schreef laforest het volgende:
Feit is dat twee mensen op dierelijke wijze iemand hebben afgeslacht om een beetje geld.
Ja, de hele wereld en elke inwoner van Afrika pleegt bomaanslagen op onschuldige mensen, en daarom was deze man niet verkeerd.quote:Op zondag 4 april 2010 12:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vond hem geen terrorist.(Beetje een populistische term tegenwoordig)
Als je dat vindt dan kun je heel wat mensen in de wereld als terrorist bestempelen.
Overal ter wereld wordt gevochten met nog veeeeeeeell meer doden, veel bruter geweld en redenen die nog slechter zijn.
Kijk alleen maar op het Afrikaanse continent zelf. Dat is dan zo'n beetje een continent dat bestaat uit voornamelijk terroristen in alle soorten, maten en leeftijden.
Terreblanche had wat mij betreft ook wel netjes afgeschoten mogen worden hoor.quote:Op zondag 4 april 2010 12:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Feit is dat twee mensen op dierelijke wijze iemand hebben afgeslacht om een beetje geld.
Het valt me hier op dat mensen moord goedpraten als het slachtoffer ze niet aanstaat. Dat is net zo barbaars als deze daad.
Dus dan is moord ineens ok?quote:Op zondag 4 april 2010 12:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het geld waar ze recht op hadden dat ze niet kregen (voor de hoeveelste keer al?), verder in blinde woede ontstoken of de wanhoop nabij omdat je echt voor de rest niets anders hebt? Het is ZA he, waar negers soms rond moeten komen van het verkopen langs verlaten kruispunten of niets anders in hun krottenwoning hebben dan een kacheltje. Ze gaan daar de winter in dus het zal ook nog eens lekker koud geweest zijn, dus heb je je geld harder nodig om te overleven.
Altijd nog beter dan 1.20.quote:Op zondag 4 april 2010 12:56 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus dan is moord ineens ok?
Ja met zo'n mentaliteit zal dat land nooit een volwaardige democratie worden.
Maar ja wat verwacht je van een land waar vrouwen ook dagelijks op brute wijze verkracht worden (1.19 per 1000 inwoners).
Ik vind mensen die om een politiek doel strijden (politiek gemotiveerde daden) wat anders dan gewoon maar mensen in koele bloede vermoorden om een paar centen.quote:Op zondag 4 april 2010 12:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, de hele wereld en elke inwoner van Afrika pleegt bomaanslagen op onschuldige mensen, en daarom was deze man niet verkeerd.![]()
Die twee negers die hem om een beetje geld hebben vermoord, da's pas erg jongens!
Volgens de wondere wereld van Laforest.
En dat bestaat dus niet.quote:
Flikker toch een eind op met foute dingen goedpraten.quote:Op zondag 4 april 2010 12:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind mensen die om een politiek doel strijden (politiek gemotiveerde daden) wat anders dan gewoon maar mensen in koele bloede vermoorden om een paar centen.
Het afstaan van bepaalde hoeveelheden land, gedwongen of niet, praat ik zeker goed, dat land is met bloed bebouwd, generaties lang, dan heb je het nu ook maar eerlijk te verdelen.quote:Op zondag 4 april 2010 07:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
DIe blanken woonden al meerdere generaties op die boerderijen, hadden ze van de grond af aan opgebouwd, en daarmee de welvaart in Zimbabwe gebracht. Dus praat het aub niet goed!
Apartheid was op dat moment het legale systeem in dat land hoor, dus daarmee bega je dus dan toch geen misdaad?quote:Op zondag 4 april 2010 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op met foute dingen goedpraten.
Om politieke doeleinden onschuldige burgers doden goedpraten.![]()
Je weet hoe het er aan toeging in Zuid-Afrika tijdens de apartheid? Die man was bereid om over te lijken te gaan de apartheid in stand te houden, en jij vindt dat wel ok?
En in andere topics ben je wel weer oh zo voor de doodstraf. En dat is ook gewoon moord op iemand die iets uitgevreten heeft. En dan is het ineens wel ok.
Maar ja, dat jij er rare ideeen op na houdt was al langer bekend.
Dat werd door de slavendrijvers ook gedaan, en toen kwamen ze er mee weg.quote:Op zondag 4 april 2010 12:56 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus dan is moord ineens ok?
Ja met zo'n mentaliteit zal dat land nooit een volwaardige democratie worden.
Maar ja wat verwacht je van een land waar vrouwen ook dagelijks op brute wijze verkracht worden (1.19 per 1000 inwoners).
Een mensenleven was voor hem zeker niet veel waard. Fight by the sword, die by the sword.quote:Op zondag 4 april 2010 13:45 schreef HiZ het volgende:
Het is wel komisch dat mensen die TerreBlanche nu zo'n beetje persoonlijk verantwoordelijk maken voor de Apartheid. Zelfs in de tijd dat die Apartheid er nog wel was was TerreBlanche helemaal niet zo machtig. Hij was een beetje een randfiguur die wat luidruchtig protesteerde tegen de afschaffing van het systeem door De Klerk en die een eigen blank thuisland wilde oprichten toen bleek dat die weerstand geen kans maakte.
Dat het feit dat hij een andere mening had dan zij nu maakt dat het wel prima is dat hij vermoord is, dat tekent inderdaad wel. Het geeft weer eens aan dat voor bepaalde types de waarde van een mensenleven uitermate relatief is.
Godzijdank heeft President Zuma meer beschaving dan sommige Fok leden.
Hij is niet om politieke redenen vermoord. Gewoon door twee randfiguren om een beetje geld.quote:Op zondag 4 april 2010 13:48 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Een mensenleven was voor hem zeker niet veel waard. Fight by the sword, die by the sword.
Zit niet zo'n onzin te kletsen; hij is gewoon vermoord in verband met een ordinaire ruzie over geld.quote:Op zondag 4 april 2010 13:48 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Een mensenleven was voor hem zeker niet veel waard. Fight by the sword, die by the sword.
Ik bedoel het in de zin van 'Karma' whatever that may be. Ik gun het niemand, omdat ik de menselijke pijn ken, maar sommigen hebben zich daar ook nooit om druk gemaakt. Het is wat mij betreft meer een juridisch verschil in deze.quote:Op zondag 4 april 2010 13:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Hij is niet om politieke redenen vermoord. Gewoon door twee randfiguren om een beetje geld.
Ik ben het met je eens dat als hij door een politieke tegenstander in de strijd was gedood, tja so be it, hoort erbij. Maar een laffe moord zoals dit gun ik niemand.
Dan komt het veel te laat en om de verkeerde redenen. Sorry maar hij was een lijer en ik moet diep in mijn menselijk medeleven graven om medelijden met hem te hebben. Hij heeft vast om dezelfde redenen mensen het leven niet gegund (eigen gewin).quote:Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit niet zo'n onzin te kletsen; hij is gewoon vermoord in verband met een ordinaire ruzie over geld.
Amenquote:Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit niet zo'n onzin te kletsen; hij is gewoon vermoord in verband met een ordinaire ruzie over geld.
Vind je het zelf ook niet een beetje naïef om dit zo te stellen? Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik weet wel dat als het een politieke moord was dat de autoriteiten zouden zeggen dat een roofmoord was. Dat ligt nogal voor de hand he, als je kijkt hoeveel moeite ze nu al doen om de boel niet te laten escaleren.quote:Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Beetje vreemde gedachtegang. Een systeem kan immers fout zijn. En die vlieger gaat zeker op voor het apartheid-regime. Dan kan je volgens de wettelijke regels van een land wellicht geen misdadiger zijn, maar dat maakt apartheid er niet minder misselijk op.quote:Op zondag 4 april 2010 13:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Apartheid was op dat moment het legale systeem in dat land hoor, dus daarmee bega je dus dan toch geen misdaad?
Ach, de grote held Mandela zong ook vrolijk mee aan dat soort dingen. Negers mogen dat he. Maar goed, blanken hebben daar niets te zoeken mijns inziens. Als ze de zwarte bevolking dan het liefst ook nog steeds als slaven willen behandelen is dat vragen om problemen.quote:
Die blanken woonden daar al voor de huidige negerbevolking. Maar goed, op school zullen ze tegenwoordig wel anders leren.quote:Op zondag 4 april 2010 19:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ach, de grote held Mandela zong ook vrolijk mee aan dat soort dingen. Negers mogen dat he. Maar goed, blanken hebben daar niets te zoeken mijns inziens. Als ze de zwarte bevolking dan het liefst ook nog steeds als slaven willen behandelen is dat vragen om problemen.
Nou ja, het gebied was rond 1650 zeker bewoond, en de bevolking was niet van Europese afkomst.quote:Op zondag 4 april 2010 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die blanken woonden daar al voor de huidige negerbevolking. Maar goed, op school zullen ze tegenwoordig wel anders leren.
Dat waren Hottentotten en andere bosjesmannen. Geen Bantu's. Maar goed, die blanken hebben wel gezorgd dat Zuid-Afrika is geworden wat het nu is. Om te beweren 'dat zij er niks te zoeken hebben' is volslagen onzin.quote:Op zondag 4 april 2010 19:54 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, het gebied was rond 1650 zeker bewoond, en de bevolking was niet van Europese afkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |