abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79920363
http://nos.nl/artikel/148351-eugene-terreblanche-vermoord.html
quote:
Zuid-Afrikaanse media melden de dood van Eugene Terreblanche, de leider van extreem rechtse blanken in Zuid-Afrika. Hij zou op zijn boerderij in het noorde mishandeld en doodgeslagen. De precieze toedracht is nog onbekend.

Terreblanche (69) vocht in het begin van de jaren 90 voor het behoud van de apartheid. In 1994 werd hij de leider van de Afrikaner Weerstandsbeweging (AWB), die in de jaren 80 was opgericht. De laatste jaren was Terreblanche nog maar weinig in de publiciteit.

Twee medewerkers van Terreblanche zijn opgepakt. Hij zou zijn doodgeslagen met pijpen, stokken en hakmessen.
Zien we hier een stukje einde van een wrede geschiedenis?
Of zien we een andere vorm van Apartheid?
pi_79920379
Sorry voor de spelvout.
Can un moderator ff van vermoordt vermoord maken aub.
  zondag 4 april 2010 @ 00:09:51 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79920590
Is Terreblanche zijn echte naam of een artiestennaam? Als het zijn echte naam is zal er wel een diepe psychologsche behoefte om je eigen naam waar te maken achter zitten...
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79920594
quote:
Twee medewerkers van Terreblanche zijn opgepakt.
Waarom?
pi_79920633
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:09 schreef Marble het volgende:
Is Terreblanche zijn echte naam of een artiestennaam? Als het zijn echte naam is zal er wel een diepe psychologsche behoefte om je eigen naam waar te maken achter zitten...
*grijns*
pi_79920636
Interessant, tvp.
Huh?
pi_79920645
Best wel schokkend.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zondag 4 april 2010 @ 00:12:19 #8
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_79920687
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:11 schreef laforest het volgende:
Best wel schokkend.
Het is in Afrika gebeurd.
pi_79920713
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:11 schreef laforest het volgende:
Best wel schokkend.
Waarom vind je dit schokkend?
  zondag 4 april 2010 @ 00:13:10 #10
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_79920718
Heftig... dit kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
Ondanks dat Zuid Afrika heel westers overkomt blijft het Africa en op dat continent kan alles omslaan in een oorlog.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_79920727
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:12 schreef JamFlava het volgende:

[..]

Het is in Afrika gebeurd.
Ja en?
Ik sla mijn baas toch ook niet dood als er iets mis is met mijn loonstrookje?
Wat is dat nou voor een gedrag?
pi_79920756
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarom vind je dit schokkend?
Gezien je twee vorige reacties ga ik hier maar niet serieus op in.
pi_79920761
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ondanks dat Zuid Afrika heel westers overkomt blijft het Africa en op dat continent kan alles omslaan in een oorlog.
Het beste is platnuken heel dat aidscontinent.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79920838
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dit geloof ik echt niet.
Het is niet alsof onze Nederlandse Geert is omgelegd. Denk niet dat je het moet overdrijven.
Overigens ben ik erg benieuwd waarom die twee medewerkers van Terreblanche zijn gearresteerd.
pi_79920919
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Gezien je twee vorige reacties ga ik hier maar niet serieus op in.
Je hebt je oordeel al klaar maar weet geen fuck van de toedracht. En je wilt ook niet weten waarom twee van zijn eigen medewerkers gearresteerd zijn. Nou dan niet he. .
  zondag 4 april 2010 @ 00:21:12 #16
268260 Dr.Mikey
pi_79920961
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:17 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit geloof ik echt niet.
Het is niet alsof onze Nederlandse Geert is omgelegd. Denk niet dat je het moet overdrijven.
Overigens ben ik erg benieuwd waarom die twee medewerkers van Terreblanche zijn gearresteerd.
Waarschijnlijk omdat de medewerkers op plaats van bestemming waren.
R.I.P DTS.
  zondag 4 april 2010 @ 00:21:48 #17
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_79920982
Hij heeft vast een 'mooi' leven gehad.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  zondag 4 april 2010 @ 00:25:20 #18
297939 PeterLudolf
Ordnung muss sein
pi_79921100
Zuid-Afrika was tijdens het apartheidsbewind bijna net zo racistisch als Israël heden ten dage.
Manni weiß was Autos brauchen
pi_79921105
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:21 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de medewerkers op plaats van bestemming waren.
Lijkt me stug maar ben benieuwd naar hoe het verhaal in elkaar steekt. In ieder geval even volgen.
  zondag 4 april 2010 @ 00:27:10 #20
268260 Dr.Mikey
pi_79921154
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Zuid-Afrika was tijdens het apartheidsbewind bijna net zo racistisch als Israël heden ten dage.
Daarom is het spannend om te zien wat de motieven van de dader zijn .
Anders kan het misschien bij sommige in het verkeerde keelgat schieten.
R.I.P DTS.
  Trouwste user 2022 zondag 4 april 2010 @ 00:33:52 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_79921343
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:27 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Daarom is het spannend om te zien wat de motieven van de dader zijn .
Anders kan het misschien bij sommige in het verkeerde keelgat schieten.
Volgens mij hebben ze in het juiste keelgat geschoten.

Ik kan niet treuren om zijn dood

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_79921362
quote:
Omg, die zwarte Zuid-Afrikanen zouden willen dat ze het zo goed hadden als de Palestijnen en moslims in Israel, het is een heel andere discussie dus kap er aub mee met zulke onzin, goede bg's, vandaag ook.
pi_79921404
Dit kon nog wel 'ns 'n staartje krijgen. Schijnbaar zijn leden van het ANC (de regerende partij op dit moment, voorheen van Mandela) de laatste tijd regelmatig iets aan het zingen waar "kill the boer" in voorkomt. Terreblanche was de personificatie van boeren.

Maar goed, hier staat iets meer info over de toedracht, mogelijk niet direct politiek gerelateerd.
pi_79921482
Zonde, hij stond gewoon net zozeer voor zijn stam als alle andere Zuid-Afrikaanse politici dat ook doen.
  zondag 4 april 2010 @ 00:44:55 #25
268260 Dr.Mikey
pi_79921686
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Klopt maar de man had nog veel volgelingen.
plus hij werd nog steeds veel gehaat aan de andere kant... Wat je dan krijgt is dat dit kan aanzetten tot veel grotere dingen.
R.I.P DTS.
  zondag 4 april 2010 @ 00:47:54 #26
297939 PeterLudolf
Ordnung muss sein
pi_79921779
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omg, die zwarte Zuid-Afrikanen zouden willen dat ze het zo goed hadden als de Palestijnen en moslims in Israel
Proest.

Maar goed. Ontopic.

Het is al langer bekend dat de zwarte bevolking bezig is met een etnische zuivering op blanke Zuid-Afrikanen. Jammer dat je daar weinig van hoort in de media. Zuid-Afrika is door blanke Europeanen opgebouwd en heeft toen heel veel arme Afrikanen uit het noorden aangetrokken die nu roepen dat Zuid-Afrika aan hen toebehoort. Tot nu toe is Zuid-Afrika alleen nog maar bergafwaarts gegaan en ik betwijfel of dat nog omgebogen kan worden gezien de staat van andere Afrikaanse landen. Het blanke boertje wegjagen (lees: vermoorden/verkrachten/etc. omdat ze blank zijn) was ook al zo'n succes in Zimbabwe.
Manni weiß was Autos brauchen
pi_79921862
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Je hebt je oordeel al klaar maar weet geen fuck van de toedracht. En je wilt ook niet weten waarom twee van zijn eigen medewerkers gearresteerd zijn. Nou dan niet he. .
pi_79921969
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ook niet en ik gun het hem eigenlijk wel ook.
pi_79922138
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:47 schreef PeterLudolf het volgende:

[..]

Proest.

Maar goed. Ontopic.

Het is al langer bekend dat de zwarte bevolking bezig is met een etnische zuivering op blanke Zuid-Afrikanen. Jammer dat je daar weinig van hoort in de media. Zuid-Afrika is door blanke Europeanen opgebouwd en heeft toen heel veel arme Afrikanen uit het noorden aangetrokken die nu roepen dat Zuid-Afrika aan hen toebehoort. Tot nu toe is Zuid-Afrika alleen nog maar bergafwaarts gegaan en ik betwijfel of dat nog omgebogen kan worden gezien de staat van andere Afrikaanse landen. Het blanke boertje wegjagen (lees: vermoorden/verkrachten/etc. omdat ze blank zijn) was ook al zo'n succes in Zimbabwe.
Proest, eerst gaat meneer Israel beschuldigen van zaken die het niet doet, daarna gaat hij even de geschiedenis van de zwarte Afrikanen in White Superior Perspectief stellen.
Gast serieus, etnische zuiveringen, houd toch op, ja in Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn veel blanken van hun land verjaagd, maar dat is na al die jaren ook wel lichtelijk te begrijpen, het was daarvoor misschien niet van hun persoonlijk
maar anders zou er alsnog niet veel veranderen denk je niet.
  Trouwste user 2022 zondag 4 april 2010 @ 01:08:29 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_79922282
Kent iemand de doumentaire nog dat ie als een groot vorst zou onthaald worden en dat niemand in het publiek zat.

En dat om de ramp compleet te maken zijn paard op hoel sloeg ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 4 april 2010 @ 01:23:10 #31
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_79922656
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:08 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand de doumentaire nog dat ie als een groot vorst zou onthaald worden en dat niemand in het publiek zat.

En dat om de ramp compleet te maken zijn paard op hoel sloeg ?

Dit is in ieder geval een deel van een docu.

pi_79922684
Nou, ik zal er niet wakker van liggen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_79922741
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:24 schreef shmoopy het volgende:
Nou, ik zal er niet wakker van liggen.
Wacht maar op Geert Wilders. .
pi_79922765
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:28 schreef Stali het volgende:

[..]

Dan blijf ik wel wakker.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_79923025
quote:
Volgens kapt. Adéle Myburgh, polisiewoordvoerder in die Noordwes, is Terre'Blanche vermoedelik deur twee van sy plaaswerkers, onderskeidelik 16 en 21 jaar oud, vermoor.

“Die polisie het Terre'Blanche se lyk omstreeks 18:00 in ‘n kamer op sy plaas sowat 10km buite Ventersdorp gevind. Hy het op sy rug op ‘n bed gelê en het verskeie hoofbeserings gehad.

“Daar is ook 'n panga en 'n knopkierie in die slaapkamer gevind,” het Myburgh aan Nuus24 gesê.

Die twee verdagtes het glo vroeër Saterdag ‘n argument met Terre’Blanche gehad oor geld. Hulle het na bewering later na sy huis teruggekeer en hom aangeval. Hulle het hulself direk na die voorval aan die polisie oorhandig.
Het blijft toch frappant, dat al die racistische figuren niet zonder hun zwarte bedienden kunnen. En dan als controversiele "Politiker" wegens wat onenigheid over loon vermoord worden.
pi_79923122
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:
http://nos.nl/artikel/148351-eugene-terreblanche-vermoord.html
[..]

Of zien we een andere vorm van Apartheid?
Wat bedoel je daar nou mee?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_79923152
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:50 schreef OllieA het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar nou mee?
Nou ja, het is als blanke in ZA nu natuurlijk een stuk minder plezant dan vroeger.
  zondag 4 april 2010 @ 01:52:47 #38
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_79923178
Ik vind het een sterk verhaal, eerst zouden ze hem hebben doodgeslagen omdat ze niet betaald werden en vervolgens gaan ze rechtstreeks naar de politie?
pi_79923254
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:51 schreef RQPS het volgende:

[..]

Nou ja, het is als blanke in ZA nu natuurlijk een stuk minder plezant dan vroeger.
Tja, dat witmanfascisten in ZA worden vermoord door zwarten is natuurlijk niet zo plezant. Maar of het een andere vorm van Apartheid is, zoals TS suggereert betwijfel ik.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_79923454
Ik suggereer niets, jij mag het invullen, het was slechts een opzetje.
Haha tsja.
  zondag 4 april 2010 @ 02:10:03 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79923482
quote:
Zwarten en blanken hadden geen gelijke rechten hadden onder het apartheidsregime hoor. Ik weet niet hoe je aan deze onzin komt.
2000 light years from home
pi_79923527
quote:
Op 3 april 2010 werd Terre'Blanche in zijn eigen huis vermoord door wurging en slagen met kapmessen. Volgens Zuid-Afrikaanse media zijn de daders jonge lichtgetinte Marokanen in dienst op zijn veehouderij.[1]
[bewerken]
Dit staat op Wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Terre%27Blanche

Die spelfout. Zo typisch.
pi_79923570
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:07 schreef DeParo het volgende:
Haha tsja.
Haha tsja.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_79923655
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:56 schreef OllieA het volgende:

[..]

Tja, dat witmanfascisten in ZA worden vermoord door zwarten is natuurlijk niet zo plezant. Maar of het een andere vorm van Apartheid is, zoals TS suggereert betwijfel ik.
Ik geloof dit ook niet. En ik heb er twee jaar gewoond en juist in de tijd dat men vreesde voor een burgeroorlog. etc.
Ik denk dat een zgn. andere vorm van apartheid gewoon flauwekul is.

Maar ben wel benieuwd naar de toedracht en waarom twee medewerkers van hem vastzitten.
pi_79923675
Wat fijn dat die klootzak dood is. Ik ben er oprecht verheugd over.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_79923687
quote:
[b]Op zondag 4 april 2010 00:03 schreef

Eerder de zoveelste extremistische debiel die het leven laat. Lima bravo. Al zal mening FOKkertje om zijn dood wenen.
pi_79923988
Goede zaak! Zo'n vent verdient het niet om te leven. Rechts extremistich tuig!
pi_79924004
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:28 schreef Stali het volgende:

[..]

Die gaat wel door in zijn voetstappen bedoel je?
pi_79924581
Het zou me niks verbazen als President Zuma zijn condoleances aanbiedt aan de nabestaanden.

edit: "Zuma's spokesperson Vusi Mona said the president was filled with shock and horror at the killing"

[ Bericht 38% gewijzigd door HiZ op 04-04-2010 05:03:13 ]
  zondag 4 april 2010 @ 07:52:25 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79924869
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Proest, eerst gaat meneer Israel beschuldigen van zaken die het niet doet, daarna gaat hij even de geschiedenis van de zwarte Afrikanen in White Superior Perspectief stellen.
Gast serieus, etnische zuiveringen, houd toch op, ja in Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn veel blanken van hun land verjaagd, maar dat is na al die jaren ook wel lichtelijk te begrijpen, het was daarvoor misschien niet van hun persoonlijk
maar anders zou er alsnog niet veel veranderen denk je niet.
DIe blanken woonden al meerdere generaties op die boerderijen, hadden ze van de grond af aan opgebouwd, en daarmee de welvaart in Zimbabwe gebracht. Dus praat het aub niet goed!
The End Times are wild
pi_79924873
Ongelooflijk wat een hypocriete mensen bestaan er zeg. Toen ik van de week de reacties las op het nieuwsbericht over die negers die een man zwaar mishandeld hadden waren de reacties niet van de lucht, en nu bij dit bericht zijn ze opeens blij dat ie dood is. Zeg eens eerlijk mensen, hadden jullie wel eens gehoord van deze man voor je dit bericht las?
  zondag 4 april 2010 @ 07:59:53 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79924891
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:52 schreef Gewas het volgende:
Ongelooflijk wat een hypocriete mensen bestaan er zeg. Toen ik van de week de reacties las op het nieuwsbericht over die negers die een man zwaar mishandeld hadden waren de reacties niet van de lucht, en nu bij dit bericht zijn ze opeens blij dat ie dood is. Zeg eens eerlijk mensen, hadden jullie wel eens gehoord van deze man voor je dit bericht las?
Ik kende Terre'Blanche wel, in de jaren 80 was hij best vaak in de media met zijn AWB.

Ik denk trouwens niet dat hij uit politieke motieven vermoord is, maar gewoon in stompzinnige haat om iets van hem af te pakken, zoals zo vaak gebeurt in Afrika.
The End Times are wild
  zondag 4 april 2010 @ 10:03:31 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79925794
Ach, een terrorist vermoord door de mensen die hij uitbuitte en die hij het liefst als slaven zag. Kan er geen traan om laten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79925862
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kende Terre'Blanche wel, in de jaren 80 was hij best vaak in de media met zijn AWB.

Ik denk trouwens niet dat hij uit politieke motieven vermoord is, maar gewoon in stompzinnige haat om iets van hem af te pakken, zoals zo vaak gebeurt in Afrika.
Volgens nu.nl heeft ie heel wat terreur en doden op z'n geweten.
pi_79926115
quote:
Het is een vrij bekende neo-nazi, verwacht je echt medelijden
pi_79927079
quote:
Op zondag 4 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Ach, een terrorist vermoord door de mensen die hij uitbuitte en die hij het liefst als slaven zag. Kan er geen traan om laten.
Helemaal mee eens.
  zondag 4 april 2010 @ 11:22:24 #57
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79927274
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:09 schreef Marble het volgende:
Echte naam! Soms zijn dingen niet te mooi om waar te zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_79927282
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.
pi_79928041
quote:
Sommige mensen lezen wel eens wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79928369
quote:
Op zondag 4 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Om de man zelf zal ik niet wakker liggen, wel van de mogelijke gevolgen. Ten eerste is hij doodgeslagen met kapmessen en pijpen, dat komt weer mooi over op de rest van de wereld: negers die met primitief geweld iemand ombrengen. Ten tweede zal het de kloof tussen blank en zwart niet echt ten goede komen. Laten we hopen dat hier geen fatsoenlijke mensen op aangekeken zullen worden, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79928375
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:57 schreef elf1964 het volgende:
Goede zaak! Zo'n vent verdient het niet om te leven. Rechts extremistich tuig!
Jij bent zelf ook extremistisch tuig met dit soort uitspraken. Het is niet aan jou om te oordelen wie wel of niet verdient te leven. Je bent zelf geen haar beter.
pi_79928465
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Jij bent zelf ook extremistisch tuig met dit soort uitspraken. Het is niet aan jou om te oordelen wie wel of niet verdient te leven. Je bent zelf geen haar beter.
Nee, inderdaad. Hij is geen haar beter dan iemand die schuld heeft bekent aan de medewerking van bomaanslagen waarbij 21 doden zijn gevallen.

Echt, als iets extremistisch tuig is ben jij het wel, met je idiote uitspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 04-04-2010 12:28:11 ]
  zondag 4 april 2010 @ 12:27:04 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79928667
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Om de man zelf zal ik niet wakker liggen, wel van de mogelijke gevolgen. Ten eerste is hij doodgeslagen met kapmessen en pijpen, dat komt weer mooi over op de rest van de wereld: negers die met primitief geweld iemand ombrengen. Ten tweede zal het de kloof tussen blank en zwart niet echt ten goede komen. Laten we hopen dat hier geen fatsoenlijke mensen op aangekeken zullen worden, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Ach welnee, de gast is vermoord omdat hij z'n werknemers niet betaalde, is een terrorist en een racist. Niemand die er een traan om zal laten.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  FOK!fotograaf zondag 4 april 2010 @ 12:29:22 #64
73911 ultra_ivo
pi_79928733
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ach welnee, de gast is vermoord omdat hij z'n werknemers niet betaalde, is een terrorist en een racist. Niemand die er een traan om zal laten.
Dat is inderdaad de juiste variant van reactie, niet goedkeuren maar ook het niet echt jammer vinden. Die vent had op Robbeneiland of een ander gevangeniseiland moeten zitten. Niet thuis op z'n boerderij.
pi_79928809
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Hij is geen haar beter dan iemand die schuld heeft bekent aan de medewerking van bomaanslagen waarbij 21 doden zijn gevallen.

Echt, als iets extremistisch tuig is ben jij het wel, met je idiote uitspraken.
Jezelf naar het niveau van zo'n vent verlagen door mensen het leven niet te gunnen vind ik minstens zo erg. Wel typisch voor extreem-linkse mensen overigens, om niet tolerante mensen het leven niet te gunnen.
pi_79928868
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:32 schreef laforest het volgende:

[..]

Jezelf naar het niveau van zo'n vent verlagen door mensen het leven niet te gunnen vind ik minstens zo erg. Wel typisch voor extreem-linkse mensen overigens, om niet tolerante mensen het leven niet te gunnen.
Natuurlijk is het een niet al te nette post, maar je ziet toch wel het verschil met deelname aan een terroristische organisatie die doden op zijn geweten heeft?
  zondag 4 april 2010 @ 12:35:04 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79928871
De eierkop is dood.

Staat op de BBC wel een aardig overzicht:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3797797.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8602347.stm
Louis Theroux met Terre'blanche:

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 04-04-2010 12:41:20 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79928878
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de juiste variant van reactie, niet goedkeuren maar ook het niet echt jammer vinden. Die vent had op Robbeneiland of een ander gevangeniseiland moeten zitten. Niet thuis op z'n boerderij.

....met negers in dienst!
pi_79928926
Niemand verdient zo te sterven. Maar Terreblanche verdiende ook niet zo te leven.
Nog een wonder dat hij als extremist zo lang het leven heeft weten te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79929035
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een niet al te nette post, maar je ziet toch wel het verschil met deelname aan een terroristische organisatie die doden op zijn geweten heeft?
Ik vond hem geen terrorist. (Beetje een populistische term tegenwoordig)
Als je dat vindt dan kun je heel wat mensen in de wereld als terrorist bestempelen.
Overal ter wereld wordt gevochten met nog veeeeeeeell meer doden, veel bruter geweld en redenen die nog slechter zijn.
Kijk alleen maar op het Afrikaanse continent zelf. Dat is dan zo'n beetje een continent dat bestaat uit voornamelijk terroristen in alle soorten, maten en leeftijden.
pi_79929093
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:37 schreef sigme het volgende:
Niemand verdient zo te sterven. Maar Terreblanche verdiende ook niet zo te leven.
Nog een wonder dat hij als extremist zo lang het leven heeft weten te houden.
Feit is dat twee mensen op dierelijke wijze iemand hebben afgeslacht om een beetje geld.
Het valt me hier op dat mensen moord goedpraten als het slachtoffer ze niet aanstaat. Dat is net zo barbaars als deze daad.
pi_79929101
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:07 schreef DeParo het volgende:
Haha tsja.
Godjezus, wat ben jij een faaltroll.
  zondag 4 april 2010 @ 12:49:03 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79929211
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:43 schreef laforest het volgende:
Feit is dat twee mensen op dierelijke wijze iemand hebben afgeslacht om een beetje geld.
Het geld waar ze recht op hadden dat ze niet kregen (voor de hoeveelste keer al?), verder in blinde woede ontstoken of de wanhoop nabij omdat je echt voor de rest niets anders hebt? Het is ZA he, waar negers soms rond moeten komen van het verkopen langs verlaten kruispunten of niets anders in hun krottenwoning hebben dan een kacheltje. Ze gaan daar de winter in dus het zal ook nog eens lekker koud geweest zijn, dus heb je je geld harder nodig om te overleven.

Voor de rest keur ik het niet goed maar ik kan me wel indenken hoe ze zover gekomen zijn.
pi_79929244
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:41 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik vond hem geen terrorist. (Beetje een populistische term tegenwoordig)
Als je dat vindt dan kun je heel wat mensen in de wereld als terrorist bestempelen.
Overal ter wereld wordt gevochten met nog veeeeeeeell meer doden, veel bruter geweld en redenen die nog slechter zijn.
Kijk alleen maar op het Afrikaanse continent zelf. Dat is dan zo'n beetje een continent dat bestaat uit voornamelijk terroristen in alle soorten, maten en leeftijden.
Ja, de hele wereld en elke inwoner van Afrika pleegt bomaanslagen op onschuldige mensen, en daarom was deze man niet verkeerd.
Die twee negers die hem om een beetje geld hebben vermoord, da's pas erg jongens!

Volgens de wondere wereld van Laforest.
pi_79929245
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:43 schreef laforest het volgende:

[..]

Het valt me hier op dat mensen moord goedpraten als het slachtoffer ze niet aanstaat. Dat is net zo barbaars als deze daad.
Terreblanche had wat mij betreft ook wel netjes afgeschoten mogen worden hoor.

Hoe onrechtvaardig ook, de daders ken ik niet, hun motief boeit me ook niet echt. Terreblanche daarentegen is een icoon. Diens leven en dood is wel boeiend. En dat hij gewelddadig aan z'n einde komt is niet echt verrassend. En dat hij gewelddadig aan z'n einde komt vind ik ook niet betreurenswaardig, gezien de mans leven & werken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79929279
Trouwens, ik keur het ook niet goed.
Maar het verbaasd me dat een moordenaar dus z'n laatste dagen nog zo mooi kon slijten op een farm waarbij hij negers in dienst had. En die dan ook nog niet uitbetaalde.
pi_79929424
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het geld waar ze recht op hadden dat ze niet kregen (voor de hoeveelste keer al?), verder in blinde woede ontstoken of de wanhoop nabij omdat je echt voor de rest niets anders hebt? Het is ZA he, waar negers soms rond moeten komen van het verkopen langs verlaten kruispunten of niets anders in hun krottenwoning hebben dan een kacheltje. Ze gaan daar de winter in dus het zal ook nog eens lekker koud geweest zijn, dus heb je je geld harder nodig om te overleven.
Dus dan is moord ineens ok?
Ja met zo'n mentaliteit zal dat land nooit een volwaardige democratie worden.
Maar ja wat verwacht je van een land waar vrouwen ook dagelijks op brute wijze verkracht worden (1.19 per 1000 inwoners).
pi_79929479
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:56 schreef laforest het volgende:

[..]

Maar ja wat verwacht je van een land waar vrouwen ook dagelijks op brute wijze verkracht worden (1.19 per 1000 inwoners).
Altijd nog beter dan 1.20.
pi_79929502
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, de hele wereld en elke inwoner van Afrika pleegt bomaanslagen op onschuldige mensen, en daarom was deze man niet verkeerd.
Die twee negers die hem om een beetje geld hebben vermoord, da's pas erg jongens!

Volgens de wondere wereld van Laforest.
Ik vind mensen die om een politiek doel strijden (politiek gemotiveerde daden) wat anders dan gewoon maar mensen in koele bloede vermoorden om een paar centen.
pi_79929527
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Altijd nog beter dan 1.20.
En dat bestaat dus niet.
ZA heeft het hoogste getal van verkrachting per capita.

Maar ja idd
pi_79929637
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:59 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik vind mensen die om een politiek doel strijden (politiek gemotiveerde daden) wat anders dan gewoon maar mensen in koele bloede vermoorden om een paar centen.
Flikker toch een eind op met foute dingen goedpraten.

Om politieke doeleinden onschuldige burgers doden goedpraten.
Je weet hoe het er aan toeging in Zuid-Afrika tijdens de apartheid? Die man was bereid om over te lijken te gaan de apartheid in stand te houden, en jij vindt dat wel ok?

En in andere topics ben je wel weer oh zo voor de doodstraf. En dat is ook gewoon moord op iemand die iets uitgevreten heeft. En dan is het ineens wel ok.
Maar ja, dat jij er rare ideeen op na houdt was al langer bekend.
pi_79929668
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

DIe blanken woonden al meerdere generaties op die boerderijen, hadden ze van de grond af aan opgebouwd, en daarmee de welvaart in Zimbabwe gebracht. Dus praat het aub niet goed!
Het afstaan van bepaalde hoeveelheden land, gedwongen of niet, praat ik zeker goed, dat land is met bloed bebouwd, generaties lang, dan heb je het nu ook maar eerlijk te verdelen.
pi_79929918
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Flikker toch een eind op met foute dingen goedpraten.

Om politieke doeleinden onschuldige burgers doden goedpraten.
Je weet hoe het er aan toeging in Zuid-Afrika tijdens de apartheid? Die man was bereid om over te lijken te gaan de apartheid in stand te houden, en jij vindt dat wel ok?

En in andere topics ben je wel weer oh zo voor de doodstraf. En dat is ook gewoon moord op iemand die iets uitgevreten heeft. En dan is het ineens wel ok.
Maar ja, dat jij er rare ideeen op na houdt was al langer bekend.
Apartheid was op dat moment het legale systeem in dat land hoor, dus daarmee bega je dus dan toch geen misdaad?

Ik zie niet wat het voor- of tegenstander van de doodstraf te maken heeft met koelbloedige moord.
Je probeert nu iets wat fout is goed te praten door mij aan te vallen op mijn mening omtrent de doodstraf die door een rechtmatige regering in een bepaald land wordt uitgevoerd waar dit een wet is.
  zondag 4 april 2010 @ 13:35:36 #84
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_79930564
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:56 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat werd door de slavendrijvers ook gedaan, en toen kwamen ze er mee weg.
Goede leermeesters gehad, kun je ook zo stellen.
pi_79930865
Het is wel komisch dat mensen die TerreBlanche nu zo'n beetje persoonlijk verantwoordelijk maken voor de Apartheid. Zelfs in de tijd dat die Apartheid er nog wel was was TerreBlanche helemaal niet zo machtig. Hij was een beetje een randfiguur die wat luidruchtig protesteerde tegen de afschaffing van het systeem door De Klerk en die een eigen blank thuisland wilde oprichten toen bleek dat die weerstand geen kans maakte.

Dat het feit dat hij een andere mening had dan zij nu maakt dat het wel prima is dat hij vermoord is, dat tekent inderdaad wel. Het geeft weer eens aan dat voor bepaalde types de waarde van een mensenleven uitermate relatief is.

Godzijdank heeft President Zuma meer beschaving dan sommige Fok leden.
  zondag 4 april 2010 @ 13:48:26 #86
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_79930944
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:45 schreef HiZ het volgende:
Het is wel komisch dat mensen die TerreBlanche nu zo'n beetje persoonlijk verantwoordelijk maken voor de Apartheid. Zelfs in de tijd dat die Apartheid er nog wel was was TerreBlanche helemaal niet zo machtig. Hij was een beetje een randfiguur die wat luidruchtig protesteerde tegen de afschaffing van het systeem door De Klerk en die een eigen blank thuisland wilde oprichten toen bleek dat die weerstand geen kans maakte.

Dat het feit dat hij een andere mening had dan zij nu maakt dat het wel prima is dat hij vermoord is, dat tekent inderdaad wel. Het geeft weer eens aan dat voor bepaalde types de waarde van een mensenleven uitermate relatief is.

Godzijdank heeft President Zuma meer beschaving dan sommige Fok leden.
Een mensenleven was voor hem zeker niet veel waard. Fight by the sword, die by the sword.
pi_79931060
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:48 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Een mensenleven was voor hem zeker niet veel waard. Fight by the sword, die by the sword.
Hij is niet om politieke redenen vermoord. Gewoon door twee randfiguren om een beetje geld.
Ik ben het met je eens dat als hij door een politieke tegenstander in de strijd was gedood, tja so be it, hoort erbij. Maar een laffe moord zoals dit gun ik niemand.
pi_79931159
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:48 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Zit niet zo'n onzin te kletsen; hij is gewoon vermoord in verband met een ordinaire ruzie over geld.
  zondag 4 april 2010 @ 13:56:04 #89
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_79931205
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:51 schreef laforest het volgende:

[..]

Hij is niet om politieke redenen vermoord. Gewoon door twee randfiguren om een beetje geld.
Ik ben het met je eens dat als hij door een politieke tegenstander in de strijd was gedood, tja so be it, hoort erbij. Maar een laffe moord zoals dit gun ik niemand.
Ik bedoel het in de zin van 'Karma' whatever that may be. Ik gun het niemand, omdat ik de menselijke pijn ken, maar sommigen hebben zich daar ook nooit om druk gemaakt. Het is wat mij betreft meer een juridisch verschil in deze.
  zondag 4 april 2010 @ 13:59:54 #90
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_79931347
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zit niet zo'n onzin te kletsen; hij is gewoon vermoord in verband met een ordinaire ruzie over geld.
Dan komt het veel te laat en om de verkeerde redenen. Sorry maar hij was een lijer en ik moet diep in mijn menselijk medeleven graven om medelijden met hem te hebben. Hij heeft vast om dezelfde redenen mensen het leven niet gegund (eigen gewin).

Er worden genoeg mensen omgebracht om geld, en dat overkomt brave burgers, maar dat is hij in mijn ogen niet.
pi_79931357
quote:

[..]

Amen
pi_79931572
Een Afrikaanse nazi die eerder opgepakt is omdat hij bijna een neger dood heeft geslagen is nu op eenzelfde wijze om het leven gebracht....ik slaap er in ieder geval geen seconde minder om
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  Trouwste user 2022 zondag 4 april 2010 @ 17:35:09 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_79938826
Ik heb er de gehele nacht door wakker gelegen

pi_79941489
quote:

[..]

Vind je het zelf ook niet een beetje naïef om dit zo te stellen? Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik weet wel dat als het een politieke moord was dat de autoriteiten zouden zeggen dat een roofmoord was. Dat ligt nogal voor de hand he, als je kijkt hoeveel moeite ze nu al doen om de boel niet te laten escaleren.

Met andere woorden: egaal of het nu wel of geen politiek gemotiveerde moord was, de autoriteiten al daar zullen in beide gevallen zeggen dat het niet zo is.

Familie van die afgeslacht vent zeggen overigens dat het wel een politieke moord is en verwijzen ook naar de opgelopen spanningen de afgelopen tijd (zie onder andere de ophef over het lied "kill de boer" dat op veel plaatsen en masse gezongen werd). Dat lijkt me ook vrij bedreigend.
  Trouwste user 2022 zondag 4 april 2010 @ 19:13:56 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_79941788
Kill de boer is idd niet verstandig

pi_79941875
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Apartheid was op dat moment het legale systeem in dat land hoor, dus daarmee bega je dus dan toch geen misdaad?
Beetje vreemde gedachtegang. Een systeem kan immers fout zijn. En die vlieger gaat zeker op voor het apartheid-regime. Dan kan je volgens de wettelijke regels van een land wellicht geen misdadiger zijn, maar dat maakt apartheid er niet minder misselijk op.

Is ongeveer hetzelfde als roepen dat de holocaust oke was, enkel omdat joden werden aangeduid als inferieure wezens volgens de Duitse wet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79941909
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:13 schreef tong80 het volgende:
Kill de boer is idd niet verstandig

Ach, de grote held Mandela zong ook vrolijk mee aan dat soort dingen. Negers mogen dat he. Maar goed, blanken hebben daar niets te zoeken mijns inziens. Als ze de zwarte bevolking dan het liefst ook nog steeds als slaven willen behandelen is dat vragen om problemen.
  zondag 4 april 2010 @ 19:49:47 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79942743
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:19 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ach, de grote held Mandela zong ook vrolijk mee aan dat soort dingen. Negers mogen dat he. Maar goed, blanken hebben daar niets te zoeken mijns inziens. Als ze de zwarte bevolking dan het liefst ook nog steeds als slaven willen behandelen is dat vragen om problemen.
Die blanken woonden daar al voor de huidige negerbevolking. Maar goed, op school zullen ze tegenwoordig wel anders leren.
The End Times are wild
  zondag 4 april 2010 @ 19:54:39 #99
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_79942902
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die blanken woonden daar al voor de huidige negerbevolking. Maar goed, op school zullen ze tegenwoordig wel anders leren.
Nou ja, het gebied was rond 1650 zeker bewoond, en de bevolking was niet van Europese afkomst.
  zondag 4 april 2010 @ 19:57:00 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79942976
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou ja, het gebied was rond 1650 zeker bewoond, en de bevolking was niet van Europese afkomst.
Dat waren Hottentotten en andere bosjesmannen. Geen Bantu's. Maar goed, die blanken hebben wel gezorgd dat Zuid-Afrika is geworden wat het nu is. Om te beweren 'dat zij er niks te zoeken hebben' is volslagen onzin.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')