Snap eigenlijk niet dat dat niet jaren geleden al is gedaan! Zodra hier de gids (tegenwoordig incl gouden gids) in de bus komt kan ik weer naar de afverzamelplaatsdinges rijden om hem in de papierbak te doen. Is er IEMAND van jullie die hem nog wel gebruikt? Nu ben ik geen linkse milieupipo, maar dit is echt zonde van het papier & milieu dat ie aan iedereen rondgebracht wordt.quote:HILVERSUM - De huis-aan-huisverspreiding van de papieren Telefoongids moet stoppen. Dat zei PvdA-Kamerlid Martijn van Dam zaterdag in het tv-consumentenprogramma Kassa.
Het drukken van de zeven miljoen gidsen zorgt voor een half procent van alle papierconsumptie in Nederland.
Uit een onderzoek van Kassa blijkt dat bijna 60 procent van de Nederlands de gids niet meer in de bus wil hebben. De papieren gids is ingehaald door internet, zo stellen veel respondenten.
Ruim 30 procent van de Nederlanders gooit de gids rechtstreeks in de oud-papierbak, zo blijkt uit het online onderzoek van Kassa waaraan 13.000 mensen hebben deelgenomen.
Van Dam wil dat de gids alleen nog bezorgd wordt bij mensen die er zelf om vragen. ''Op deze manier is het drukken en verspreiden van de Telefoongids een verspilling die niet meer van deze tijd is.''
Een woordvoerder van de Telefoongids zei in de uitzending dat via een bonnetje in de gids of via internet de gids is af te bestellen zodat hij niet meer bezorgd wordt.
Hoeveel mensen hebben wel een computer, maar geen internet?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
Op CD zou een beter alternatief zijn, als tussenoplossing.
Waarom zou je iemand uit een andere provincie willen bellen?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:41 schreef Thornado het volgende:
En dan zoek je een nummer van iemand in een andere provincie...succes met de telefoongids...
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
Even een telefoonnummer opzoeken in de telefoongids is toch een stuk sneller dan je computer opstarten, naar de juiste site gaan zoeken, naam en woonplaats intikken en maar wachten...
Omdat het kan...zijn genoeg redenen te bedenken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand uit een andere provincie willen bellen?
Inderdaad!quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou, prima, dan bestel jij toch een telefoongids? Het punt is dat ze niet meer opt-out naar iedereen zouden moeten versturen, maar alleen naar de mensen die er daadwerkelijk behoefte aan hebben.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
Even een telefoonnummer opzoeken in de telefoongids is toch een stuk sneller dan je computer opstarten, naar de juiste site gaan zoeken, naam en woonplaats intikken en maar wachten...
omdat het wat te ver is om te schreeuwenquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Opstarten? Dat is toch alleen bij defecten en updates?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik bestel niets. Hier wordt hij gewoon jaarlijks aan de deur gebracht.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou, prima, dan bestel jij toch een telefoongids? Het punt is dat ze niet meer opt-out naar iedereen zouden moeten versturen, maar alleen naar de mensen die er daadwerkelijk behoefte aan hebben.
nog wel jaquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik bestel niets. Hier wordt hij gewoon jaarlijks aan de deur gebracht.
Ja, maar dat is dus het hele punt. Hij wordt tot nu toe gewoon aan iedereen gebracht, en dat is sonde. In de toekomst kun jij hem aanvragen en de mensen die hem niet willen krijgen hem dan niet langer. Jij blij, wij blij en een paar duizend bomen blijquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik bestel niets. Hier wordt hij gewoon jaarlijks aan de deur gebracht.
Een half procent van de papierconsumptie? Ik had veel meer verwacht!quote:Het drukken van de zeven miljoen gidsen zorgt voor een half procent van alle papierconsumptie in Nederland.
Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar soms ligt het internet eruit .. en dan is zo'n alternatief op bvb CD best handig.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben wel een computer, maar geen internet?
Die ene keer dat ik net toevallig én dringend een telefoonnummer op moet zoeken én het internet ligt eruit, dan ben ik wel bereid om voor een euro en een beetje naar een van die nummerinformatiediensten te bellen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef IHVK het volgende:
Soms blijkt het nuttig, als er een UPC storing is ofzo.
Maar dat lijkt mij geen sterk argument om het te blijven drukken. Dus het kan inderdaad gewoon weg.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef IHVK het volgende:
Soms blijkt het nuttig, als er een UPC storing is ofzo.
Maar dat lijkt mij geen sterk argument om het te blijven drukken. Dus het kan inderdaad gewoon weg.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:34 schreef PiRANiA het volgende:
Op CD zou een beter alternatief zijn, als tussenoplossing.
Ja, maar waarom met een tussenoplossing komen? Gewoon afschaffen dat ding en als je er 1tje wil gratis bestellen.quote:
Het telefoonnummer van UPC zocht ik toen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, maar waarom met een tussenoplossing komen? Gewoon afschaffen dat ding en als je er 1tje wil gratis bestellen.
Tussenoplossing nergens voor nodig. Is er ooit iemand die een telefoonnummer nodig heeft precies op het moment dat internet eruit ligt?
"is stuk", wat voor antwoord verwacht je bij zoiets.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:32 schreef IHVK het volgende:
Het telefoonnummer van UPC zocht ik toen.![]()
Om te vragen waarom er geen internet was.
Als de buren wel internet hebben.... Zeker nog nooit internet aangesloten?quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
"is stuk", wat voor antwoord verwacht je bij zoiets..
Sinds begin jaren 90 meerdere malen, hoezo?quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:39 schreef baba117 het volgende:
Als de buren wel internet hebben.... Zeker nog nooit internet aangesloten?
Fenkjoe! Zojuist afgemeld.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:17 schreef swollywood het volgende:
Afmelden kan hier: http://trinicom.detelefoongids.nl/(qrt4wz45yomy2df1td1edpqw)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=698
Is dat echt? Ik vind de link een beetje raar.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:17 schreef swollywood het volgende:
Afmelden kan hier: http://trinicom.detelefoongids.nl/(qrt4wz45yomy2df1td1edpqw)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=698
Er is nog steeds een generatie die geen PC heeft hoorquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben wel een computer, maar geen internet?
Zo kom je alsnog op de pagina die swollywood hier eerder postte...quote:Afmelden voor de papieren telefoongids:
www.detelefoongids.nl -> klantenservice -> ga verder naar de telefoongids BV-> en dan rechts in beeld staat: ‘Afmelden papieren gids’ met daaronder een link die een formulier opent waarop je je kunt afmelden voor de papieren telefoongids.
De link zit een beetje verstopt op de site van de telefoongids, vandaar de rare link.quote:Op zondag 4 april 2010 12:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is dat echt? Ik vind de link een beetje raar.
Die hebben op zich dan ook niet zo veel aan een cd-rom he..quote:Op zondag 4 april 2010 12:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is nog steeds een generatie die geen PC heeft hoor
Zouden ze zelf wel eens nadenken bij hun signature?quote:Op zondag 4 april 2010 15:18 schreef Isegrim het volgende:
Check die signature onder dat mailtje
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |