Zal me niks verbazen als ze vanavond of ergens morgen ineens onder de bank vandaan komt.. Wel rustig blijven dan, anders schrikt ze weer van de (onverwachte) bewegingen en duurt het weer ff voordat ze het nog een keer probeert.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:29 schreef CHEVHB het volgende:
Dan wachten wij rustig af. We hebben de kattenbak en haar bakje met voer bij de bank gezet, zodat ze er gemakkelijk bij kan. Hoelang zou het normaal duren dat ze onder de bank blijft? Of is dat per kat verschillend?

De bak niet te dicht (>1/2 meter uit elkaar) bij het water en voer zetten!quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:32 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat verschilt per kat. Geduld is een schone zaak. Je moet de kat in ieder geval niet willen dwingen om uit haar veilige schuilplaats te komen.
Wat ik wel zou doen, is af en toe tegen de kat praten (overigens zonder dat je op je knieën onder de bank gaat zitten kijken, want dat komt weer bedreigend over). Zo went ze aan je stem.

Is toch prima? Ook een klein bakje water er bij onder de bank geven.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:46 schreef CHEVHB het volgende:
Ik denk dat ik even een schoteltje pak en daar wat brokjes op leg en onder de bank zet.. is dat een idee? Ben zo bang dat ze niets eet/drinkt
 Dus met iets extra lekkers lokken!
 Dus met iets extra lekkers lokken!

Een kat zorgt uiteindelijk prima voor zichzelf, als ze alles weet te vinden. Mijn beessie heeft na een verhuizing dagen nauwelijks gegeten, tot ik de Feliway kocht, toen was het snel goed. Kan ook zijn omdat ze toen al gewend was, want ik maakte me goed zorgen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:46 schreef CHEVHB het volgende:
Ik denk dat ik even een schoteltje pak en daar wat brokjes op leg en onder de bank zet.. is dat een idee? Ben zo bang dat ze niets eet/drinkt

Beter geen varkensvlees geven, daar kan een of andere parasiet inzitten waar katten en honden goed ziek van kunnen worden.quote:Op zondag 4 april 2010 11:33 schreef CHEVHB het volgende:
Straks nog eens proberen met een stukje ham.

zeer slecht plan..... dat van die ham dan!quote:Op zondag 4 april 2010 11:33 schreef CHEVHB het volgende:
Straks nog eens proberen met een stukje ham.

goed Zo!!!quote:Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef CHEVHB het volgende:
Het is gelukt, ze heeft kip gegeten uit me hand! Ze keek nog wel heel erg om haar heen.

Geduld is een schone zaak, maar dan houd je er vaak wel een leuke kat aan over
 Geduld is een schone zaak, maar dan houd je er vaak wel een leuke kat aan over

Gewoon allebei af en toe iets lekkers geven en tegen haar praten.quote:Op zondag 4 april 2010 14:02 schreef CHEVHB het volgende:
Het is mij gelukt, maar mijn vriend moet die die dit ook even oefenen met haar? Lijkt mij zelf wel verstandig!

) en dan gaat het vast vanzelf als je haar af en toe een beetje verwent!
 ) en dan gaat het vast vanzelf als je haar af en toe een beetje verwent!

Nee hoor, gewoon normaal blijven doen zoals je anders ook doet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:48 schreef CHEVHB het volgende:
Jawel hoor, daar kwam ze onder de bank vandaan.
Kleine paar meter heeft ze gelopen, maar ik zei net iets te enthousiast: He meissie ( op een lieve/hoge toon. Toen dook ze weer terug.. hopelijk niet te angstig voor haar.. ik was te enthousiast ineens haha

Mooie ogen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:35 schreef CHEVHB het volgende:
Ik praat ook tegen me vriend, rustig en zacht zodat ze aan beide stemmen kan wennen.
Hierbij een foto van haar ( ze heet Luna trouwens)
[ afbeelding ]

leuk he, om zo die vooruitgang en opbouw van vertrouwen te zien.quote:

) en heb daar ook zo'n zin in! Dus leuk dat Luna het steeds beter doet! (En zoals iedereen al zegt: dat komt allemaal vanzelf goed. Gewoon geduld hebben!)
 ) en heb daar ook zo'n zin in! Dus leuk dat Luna het steeds beter doet! (En zoals iedereen al zegt: dat komt allemaal vanzelf goed. Gewoon geduld hebben!)

En daar zal ze straks veel minder vaak en lang gaan zitten. Als het nu alleen nog maar af en toe een paar minuutjes is, vindt ze het daar misschien gewoon even lekker rustig en is het geen angst meer.
 En daar zal ze straks veel minder vaak en lang gaan zitten. Als het nu alleen nog maar af en toe een paar minuutjes is, vindt ze het daar misschien gewoon even lekker rustig en is het geen angst meer.

Ligt er een beetje aan wat voor soort bijten het is. Als het tijdens aaien/spelen/kroelen is, kan het gewoon enthousiasme zijn. De mijne doet het als ze m'n handen aan het wassen is (O+), waarschijnlijk een beetje instinctief om klitten e.d. uit de vacht te krijgen. Helaas slaat die van mij daarna af en toe door richting lichtelijk vals.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:56 schreef CHEVHB het volgende:
En ze bijt af en toe zachtjes in me vinger, maar dat gaat soms steeds harder. Hoe kan ik dit precies afleren!?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |