LXIV | zaterdag 3 april 2010 @ 09:53 |
Spitsheffing treinquote:http://www.telegraaf.nl/b(...)heffing_trein__.html Ik geloof er niks van dat de NS juist in de spits verlies zou draaien. De treinen zitten dan overvol! Ik heb weleens berekend dat één zo'n trein vanaf Den Bosch naar Utrecht een omzet genereert van 25.000 euro. En die rijden er da 4 per uur! Ze kunnen beter acties ondernemen om de trein buiten de spits vol te krijgen door die goedkoper te maken. Als ik nu met het gezin per trein bijv. naar zee gaat kost me dat 120 euro. Met de auto 30. Terwijl die trein toch bijna helemaal leeg is. | |
freako | zaterdag 3 april 2010 @ 10:02 |
quote:Waar staat dat dan? De NS moet het juist van de spits hebben, maar de helft van de treinen staat buiten de spits stil. Dat laatste lijkt me ook niet echt positief voor de winstgevendheid. | |
athlonkmf | zaterdag 3 april 2010 @ 10:05 |
het succes van het zoutkaartje is dus korting tijdens daluren. Niet verhoging tijdens spitsuren.. | |
-Techno- | zaterdag 3 april 2010 @ 10:05 |
Ja goed plan zeg!!!!! Zo lossen we de files wel op hoor ![]() De overheid probeert mensen uit de auto te krijgen dmv een spitstarief, en het enige alternatief wordt aan de andere kant ook extra belast. Ja jongens zo lossen we de problemen wel op ![]() | |
AchJa | zaterdag 3 april 2010 @ 10:06 |
Blijft het 1 april??? | |
Devz | zaterdag 3 april 2010 @ 10:06 |
Tuurlijk, maak de treinen NOG duurder. Een kaartje kost al achterlijk veel, terwijl er in de spits vrijwel nooit voldoende capaciteit is. Ondanks de capaciteitproblemen proberen ze continu nog meer mensen in de spits met de trein laten gaan, terwijl ze zelf duidelijk aangeven dat ze het nu al niet aankunnen. En om die mensen dan ook daadwerkelijk in de trein te krijgen, willen ze de tarieven verder verhogen. Echt, wie die strategie bedacht heeft... Verder is dit plan ook nog eens compleet waardeloos. Forensen blijven toch wel afhankelijk van de spits, dus het is gewoon een manier voor de NS om extra geld te innen. Typisch trouwens dat hun goedmakertje 'het zoutkaartje' een experiment was. NS denkt echt alleen maar aan haar eigen belang en is zeer klantonvriendelijk, zo blijkt keer op keer wel weer. | |
Devz | zaterdag 3 april 2010 @ 10:08 |
quote:Ja, maar dat gaan ze niet doen natuurlijk. De daluren zullen dan wel iets goedkoper worden en de spitsuren duurder, zodat er een grotere marge ontstaat en het de NS niets kost. | |
Brentmeister | zaterdag 3 april 2010 @ 10:10 |
quote:Heb je die berekening nog? En hoe maak je daaruit op wat voor winst ze maken? Het gaat erom dat die treinen misschien maar een paar uur per dag gebruikt worden. | |
Joeriii | zaterdag 3 april 2010 @ 10:11 |
Laat de NS maar eens de treinen wat langer maken in de spits. Het is echt ongelooflijk hoe kort de treinen vaak zijn in de spits op het stuk waar ik vaak reis. | |
RemcoDelft | zaterdag 3 april 2010 @ 10:16 |
quote:HAHAHA dit was dus gewoon een test van NS om prijzen te verhogen? Wat een nep, als excuus gratis korting aanbieden, en dat gebruiken om prijzen te verhogen... quote:Yep! Werkelijk schandalig hoe de NS met z'n klanten omgaat... Juist in de spits zou er concurrentie op het spoor moeten zijn. En dan niet zoals nu, dat "de concurrent" slechts op bepaalde trajecten rijdt, want je gaat niet naar een andere bestemming omdat daar een andere maatschappij rijdt. De concurrent zou op alle trajecten moeten rijden. Juist in de spits verdient de NS goud geld, logisch dat ze dat duurder willen maken, dan kan je nog meer betalen voor je STAPLEK... | |
Doedezemaar | zaterdag 3 april 2010 @ 10:26 |
Waanzin! | |
Basp1 | zaterdag 3 april 2010 @ 10:27 |
> 50% van de ochtendspitsreizigers zijn studenten, dan ben ik heel benieuwd hoe ze dat met de studentenkaart/ib groep willen gaan regelen? | |
Dagonet | zaterdag 3 april 2010 @ 10:29 |
LXIV, jouw oplossing is dus niet het duurder maken van de spits maar het goedkoper maken van de kaartjes buiten de spits. Hoe is dat geen spitstarief? | |
Marble | zaterdag 3 april 2010 @ 10:30 |
quote:Bron? | |
Sometimes | zaterdag 3 april 2010 @ 10:32 |
quote:Misschien dat er dan eindelijk eens "out of the box" gedacht wordt en we er achter komen dat er toch nog wel meer alternatieven zijn. Massale verplaatsingen in een korte tijdsspanne zijn achterhaald. | |
Filatelistfetisjist | zaterdag 3 april 2010 @ 10:36 |
quote: ![]() Maar verder een goed plan om treinreizen voor de werkenden onder ons nog onaantrekkelijker te maken. Dit is juist de groep vrijwillige treinreizigers die milieubewust de auto laat staan. | |
-Techno- | zaterdag 3 april 2010 @ 10:36 |
quote:Je doelt op een aanpassing van de gemiddelde werktijden? Geen 9 tot 5 meer, maar zoiets als van 12 tot 8? | |
bijdehand | zaterdag 3 april 2010 @ 10:42 |
![]() ![]() | |
Maverick_tfd | zaterdag 3 april 2010 @ 10:43 |
Ze zeggen dat mensen nu al vaak moeten staan in de spits, dus denken ze 'we maken zo'n staplek maar even nog wat duurder' ? Triest. Ik wil IntercityAPT's commentaar hier weleens op zien ![]() | |
EricT | zaterdag 3 april 2010 @ 10:44 |
Dus: Files oplossen door OV aantrekkelijker te maken met duurdere kaartjes ![]() | |
Marble | zaterdag 3 april 2010 @ 10:45 |
quote:- Op afstand werken - Geen standaard 36-40urige uitzingwerkweek meer - Teleportatie | |
VancouverFan | zaterdag 3 april 2010 @ 10:46 |
Wat een paniek weer alleen maar omdat er PLANNEN worden bekend gemaakt ![]() | |
cherrycoke | zaterdag 3 april 2010 @ 10:47 |
yea nou word met de auto naar me werk goedkoper dan met de trein denk ik | |
Maverick_tfd | zaterdag 3 april 2010 @ 10:47 |
quote:Oooh, teleportatie! Zeg dat dan! ![]() | |
-Techno- | zaterdag 3 april 2010 @ 10:52 |
quote:Voor een groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking niet mogelijk. quote:Helaas is een werkweek van 40 uur noodzakelijk om rond te komen, tenminste dat geldt voor het grootste gedeelte van de Nederlandse beroepsbevolking. Wie vult het gat aan? quote:Zou er al patent op gevraagd zijn? ![]() | |
VancouverFan | zaterdag 3 april 2010 @ 10:55 |
quote:Als dat deel waar het WEL voor mogelijk is, nou eens een paar dagen thuis blijft werken, zou het ook al schelen! | |
boem-dikkie | zaterdag 3 april 2010 @ 10:56 |
Ze kunnen beter heffing leggen op mensen die in de spits met hun fiets in de trein zitten. Trein zit al stampvol staan er in die tussen stukken allemaal irritante fietsen in de weg. | |
VancouverFan | zaterdag 3 april 2010 @ 10:59 |
quote:Die fiets kun je gewoon naar buiten gooien. Voor 9 uur mogen alleen vouwfietsen mee. | |
Dagonet | zaterdag 3 april 2010 @ 11:04 |
Het zou al helpen als ze de daluren ook voor zevenen laten lopen bijvoorbeeld. Dan krijg je mensen eerder in de trein. En laat de daluren niet gelden in de avondspits. | |
Maverick_tfd | zaterdag 3 april 2010 @ 11:06 |
quote:Ik zie eigenlijk vrijwel nooit fietsen in de trein, en zeker niet tijdens de spits. | |
VancouverFan | zaterdag 3 april 2010 @ 11:09 |
quote:Misschien is dat ook wel 1 van de andere ideeën. ![]() | |
Enneacanthus_Obesus | zaterdag 3 april 2010 @ 11:14 |
quote:Het zijn klootzakken met een dubbele agenda. Wat mij betreft kan het hele bestuur zo tegen de muur. Vuige winstmannetjes in crisistijd. Het zou verboden moeten worden! ![]() | |
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 11:17 |
Mjah, opzich bestaat zoiets natuurlijk al. Mensen die frequent na 09.00u reizen, reizen al 40% goedkoper dan mensen in de spits. | |
Oscar. | zaterdag 3 april 2010 @ 11:20 |
Waarom maken ze dan niet in de daluren de kaartjes 40% goedkoper als ze meer mensen in de trein willen? | |
RemcoDelft | zaterdag 3 april 2010 @ 11:21 |
quote:Simpel, de basisbeurs gaat verder omlaag ![]() | |
Isegrim | zaterdag 3 april 2010 @ 11:22 |
Absurd idee. Ik moet nou eenmaal op tijd op mijn werk zijn en dat betekent dat ik in de spits moet treinen. Ze zetten maar gewoon meer treinen in. Dat veevervoer af en toe is te belachelijk voor woorden. | |
Basp1 | zaterdag 3 april 2010 @ 11:22 |
quote:Daarvoor moeten ze wel een kortingkaart aanschaffen die ook 50 euro per jaar kost. | |
RemcoDelft | zaterdag 3 april 2010 @ 11:24 |
quote:15 jaar geleden beloofde de NS "binnen enkele jaren iedereen een zitplaats in de spits". Daarna kwamen ze erachter dat ze veel meer verdienen als ze minder tr5einen inzetten, mensen hebben toch geen keus, dankzij het overheidsbeleid. Hoeveel procent van de treinreizigers doet dat nou vrijwillig? Hoeveel procent zou ook met de trein gaan als ze niet door financieen (auto's worden zwaar belast) of files (te veel mensen voor te weinig wegen) werden gedwongen? Ik denk nog geen 5% van de treinreizigers... | |
RemcoDelft | zaterdag 3 april 2010 @ 11:24 |
quote:M.a.w. wat NS nu promoot is afschaffing van die kortingskaart, en standaard korting buiten de spits! | |
Basp1 | zaterdag 3 april 2010 @ 11:28 |
quote:Ik denk dat ik de oplossing wel weet, waarom denk je dat ze zo graag die ov-chipkaart wilden doorvoeren, daarmee kunnen ze in de spits de studenten ook gewoon een toeslag laten betalen. En hopsakee opeens gaan veel studenten s'ochtends colleges skippen omdat ze geen zin hebben om een toeslag te betalen, meteen het capaciteits probleem tijdelijk opgelost. Dit verhaal staat trouwens weer in schril contrast met het verhaal van die snelle trein van rotterdam naar amsterdam die maar een bezettingsgraad van 19% heeft, omdat de mensen niet zoveel extra voor zo'n kleine tijdsvermindering willen betalen. http://www.treinreiziger.(...)op_19_procent-142093 | |
Louis22 | zaterdag 3 april 2010 @ 11:29 |
Fuck. Ik ben het eens met Richard de Mos ![]() | |
Isegrim | zaterdag 3 april 2010 @ 11:30 |
quote:Nou, nee. Want ze gaan niet de prijzen buiten de spits lager maken, ze gaan de prijzen in de spits hoger maken. Da's toch net ff wat anders. | |
VancouverFan | zaterdag 3 april 2010 @ 11:32 |
quote:De NS promoot nu niks. Ze geven alleen maar aan wat 1 van de ideeën zijn om de reizigers meer over de dag te vespreiden. | |
RemcoDelft | zaterdag 3 april 2010 @ 11:37 |
quote:Uiteraard. Maar de argumenten die ze daarvoor gebruiken, zijn uitsluitend geldig voor het afschaffen van de betaalde kortingskaart. | |
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 11:38 |
quote:Die kortingskaart heeft een fervent treinreiziger er in no time uit. | |
-Techno- | zaterdag 3 april 2010 @ 11:38 |
quote:Klopt helemaal hoor, maar moet je dat mogelijk maken dmv een spitstarief op het spoor? | |
-Techno- | zaterdag 3 april 2010 @ 11:40 |
[ Bericht 100% gewijzigd door -Techno- op 03-04-2010 11:41:24 ] | |
-Techno- | zaterdag 3 april 2010 @ 11:41 |
dubbel | |
Mendeljev | zaterdag 3 april 2010 @ 11:41 |
Ik denk dat er sowieso 20% meer mensen in een trein kunnen als mensen niet zo beroerd zijn om te stoppen in het gangpad.Ergens wel begrijpelijk omdat doorlopen de kans om sneller uit te stappen verkleint Mijn voorstel: maak een meerjarenplan waarbij de huidige treinen afgeschreven worden en er treinen voor in de plaats komen die echt dienen als veevervoer. Geen treinen meer met loungebanken maar gewoon rechthoekige ongestyleerde treinen met dubbel zoveel deuren en bredere ingangen. Een gemiddeld hoge ratio mensenvlees/staal is toch het enige wat de NS wil. | |
XcUZ_Me | zaterdag 3 april 2010 @ 11:44 |
Als ze dat doen, koop ik een kleine rolschaats en ga ik met de auto. Dan maar in de file van Gouda naar Scheveningen. Ik leg er al op toe per maand om een maandtrajectkaart te hebben (CAO max. vergoeding is lager dan de kosten van JTK + OV zones). Ik doe dat omdat ik op een filerijk traject reis en de trein dan gewoon sneller is. Maar als ze dit gaan doen, is de auto gewoon écht goedkoper. Ik heb geen flexibele werktijden en kán niet buiten de spits reizen. Hell, als ik dat had gekund, had ik dat allang gedaan. Wie gaat er nou voor z'n lol in een bomvolle trein?? Ik moet regelmatig staan, nou dat is echt niet omdat ik het zo leuk vind om in de spits te reizen hoor ![]() Dus, puik plan als je meer files weer wilt genereren! | |
Mendeljev | zaterdag 3 april 2010 @ 11:46 |
Tweede voorstel: maak kaartjes in de spits goedkoper dan daluren zodat er meer mensen aangetrokken worden om te reizen tijdens rush hour. De mensen die de drukte ondoenlijk vinden en het zich kunnen veroorloven/permitteren om ook buiten de spits te gaan reizen zullen dat waarschijnlijk ook doen. Kan tot een betere kostenbalans leiden imo. | |
Fortune_Cookie | zaterdag 3 april 2010 @ 11:47 |
Er zitten dus mensen met een zeer goed betaalde baan en die komen dus serieus met dit plan op de proppen. Geef mij die baan dan. Of een werkloze die wel bereid is er iets van te maken. | |
LXIV | zaterdag 3 april 2010 @ 11:47 |
Dan wil ik als 1e klas reiziger wel geld terug als ik geen zitplaats heb. Nu betaal ik (mijn baas dan) 50% meer en sta ik nog heel vaak met mijn koffertje tussen mijn benen in het gangpad. | |
TheFreshPrince | zaterdag 3 april 2010 @ 11:53 |
Allemaal dankzij de OV-chipkaart. Met het oude kaartje kon dat niet. | |
Mendeljev | zaterdag 3 april 2010 @ 11:56 |
quote:Dankzij de OV-chip kunnen ze statistiek vergaren over het reisgedrag. Onderschat niet hoe enorm belangrijk dat is voor de NS. Als je iedere dag een paar treinen minder kunt laten rijden en toch meer mensen kunt vervoeren dan spreekt het voor zich hoe enorm wenselijk dat is. Het is eigenlijk idioot dat het zo laat op gang is gekomen voor één van de drukste spoornetwerken ter wereld. Maar het blijft inderdaad minder ok voor de reiziger. | |
Boze_Appel | zaterdag 3 april 2010 @ 11:58 |
Mijn voorstel: schaf de gratis OV voor studenten af. Probleem van capaciteit is dan meteen opgelost. | |
Mendeljev | zaterdag 3 april 2010 @ 11:59 |
Het zou eigenlijk pas écht praktisch zijn als je met de ov-chip vanuiit huis kunt aangeven wanneer je wilt gaan reizen met een variabel kostensysteem ofc. Dan behaal je de beste bezettingsgraad omdat je vooraf kunt incalculeren hoeveel materiaal er nodig moet zijn. | |
Mendeljev | zaterdag 3 april 2010 @ 12:00 |
quote:De NS verdient enorm veel door de studenten. Dat geven ze echt niet zo maar op. | |
Mwanatabu | zaterdag 3 april 2010 @ 12:01 |
Ik bel de autorijschool maar. Ik sta elke dag in de spits tussen de ruftende forensen omdat er niet genoeg treinen rijden en nu moet ik daar nog meer voor gaan betalen? Mijn principes hebben een prijskaartje. Blijkbaar willen ze daar in de hogere regionen niet dat dingen structureel opgelost worden qua files en openbaar vervoer. Fuck the whales. | |
Iblis | zaterdag 3 april 2010 @ 12:04 |
quote:Dit vroeg ik me ook af inderdaad. Zo’n voordeelurenkaart kost €55,– en geeft je 40% korting. Dat is vrij fors. Als je dus geregeld buiten de spits reist of kunt reizen, dan kan dat echt wel uit. Trajectkaarten geven ook duidelijk niet zoveel voordeel. Feitelijk is er m.i. dus een spitstarief. Iedereen die geregeld in daluren reist koopt zo'n voordeelurenkaart, want dat kan altijd uit. Dat mensen nu alsnog allemaal in de spits zitten is blijkbaar omdat het niet anders kan. Er is genoeg financiële reden om de (ochtend)spits te mijden. | |
Marble | zaterdag 3 april 2010 @ 12:08 |
quote:Die whales roeien de Japanners wel voor je uit, daar hoef jij je niet extra voor in te spannen. | |
TheFreshPrince | zaterdag 3 april 2010 @ 12:17 |
quote:Nah, dan krijg je studenten die massaal hun rijbewijs gaan halen en in hun verrote polo in de file staan. Want waarom zou je als student nog met de trein gaan als het net zo duur is als een oude auto? | |
Karammel | zaterdag 3 april 2010 @ 12:21 |
quote:Gratis ![]() Dat zou tevens het einde betekenen van de spoorknorren. Iedereen is dan verplicht in de stad te gaan wonen waar de universiteit is gevestigd. Verder zou carpoolen dan stukken voordeliger zijn dan het reizen met de trein. De NS verliest dan een enorme hoeveelheid aan betalende klanten. Lijkt me niet bepaald een handig idee. | |
RemcoDelft | zaterdag 3 april 2010 @ 12:33 |
quote:Heb je al eens een motor overwogen? Het is per km goedkoper dan een auto, je kan tussen de files door, en hey, meer vrouwen op de motor is alleen maar leuk ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 3 april 2010 @ 13:00 |
quote:Het is toch een goed plan? De NS gaat eraan verdienen, dus de aandeelhouders, en dus de bonussen voor die goedbetaalde bestuurders. Of je dacht dat de NS er niet was om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar voor de mobiliteit van Nederlanders die daardoor geld kunnen verdienen? Tja, dan had je het natuurlijk niet moeten privatiseren. | |
Maverick_tfd | zaterdag 3 april 2010 @ 13:06 |
quote: ![]() | |
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 13:07 |
quote:Sowieso OV-Chipkaart ![]() Reis gewoon met een treinkaartje. Zolang het draagvlak voor de OV-Chipkaart onvoldoende blijft, zal reizen per papieren treinkaartjes altijd blijven bestaan. Ter ondersteuning deze video: | |
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2010 @ 13:12 |
Hilarisch ![]() Vervoer wordt zo onderhand bijna strafbaar in Nederland. Mensen die tijdens de spitsuren op de weg zitten, zijn doorgaans echt geen toeristisch uitstapje aan het maken. Ze zijn onderweg naar of van hun werk. Ik ben er zwaar op tegen dat de werkende beroepsbevolking (de groep mensen die al zo veel moet ophoesten voor de groeiende groep niet-werkenden) financieel wordt uitgekleed omdat ze naar hun werk moeten. Veel liever ga ik investeren in een slimmere inrichting van Nederland. Lok bedrijven en werkgelegenheid naar delen van het land waar bevolkingskrimp gaande is, of dreigt. Verspreid de drukte beter over het land en ga groei van de Randstad tegen! | |
Martijn_77 | zaterdag 3 april 2010 @ 14:17 |
En zich dan afvragen waarom niemand meer de trein pakt...... | |
Akwableet | zaterdag 3 april 2010 @ 14:35 |
Mja, op een gegeven moment maken ze het voor een grote groep per ongeluk echt goedkoper om een auto te hebben, ik neem aan dat ze dan niet komen huilen over 'milieuonvriendelijke' Nederlanders? | |
Asgard | zaterdag 3 april 2010 @ 14:45 |
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ..... of was het geen grap? ![]() NS logica... Mensen maken tijdens de spits gebruik van de trein omdat ze van en naar hun werk gaan. Dus we weten dat er rond die tijd extra veel mensen van de trein gebruik maken omdat ze geen andere keuze hebben (wat betreft tijd). Dus in plaats van de goede beslissing om meer treinen in te zetten, gaan we die mensen gewoon extra hard naaien! VOC mentaliteit. ![]() | |
Hukkie | zaterdag 3 april 2010 @ 14:49 |
Het is in veel gevallen al lang goedkoper om een auto te hebben. Probleem voor veel OV reizigers is dat ze op het werk de auto niet kwijt kunnen, waardoor ze aangewezen zijn op het OV. | |
Asgard | zaterdag 3 april 2010 @ 14:49 |
quote: | |
waht | zaterdag 3 april 2010 @ 15:47 |
quote:Zo, de schreeuwlelijke populisten zijn ook weer hun ei kwijt. ![]() OT: Ik heb erg geluk dat op mijn wandelroute nooit file staat. ![]() | |
Reddiablo | zaterdag 3 april 2010 @ 16:11 |
het meest zouteloze kut bedrijf in Nederland zou godverdomme eens geld moeten gaan geven voor iedere keer dat het te laat is! Maar ja, da's tussen Den Haag en Amsterdam zeker 40% van de ritten, dus met een jaar zijn die hufters failliet. | |
Mwanatabu | zaterdag 3 april 2010 @ 16:53 |
quote: quote: quote:De regeling is al een paar jaar in gebruik, dus I think not. | |
Reddiablo | zaterdag 3 april 2010 @ 16:56 |
quote:Ik tel hier ook bij iedere keer dat men 5 a 10 minuten te laat is. Of je daardoor je aansluiting mist.... | |
Boze_Appel | zaterdag 3 april 2010 @ 16:58 |
quote:De meeste mensen vragen het ook niet terug. Ze doen er alles aan om het zo lastig mogelijk te maken om je geld terug te krijgen. Maar ik hark een paar honderd euro per jaar binnen door die formulieren, je moet alleen even netjes bijhouden wanneer je vertraging hebt. | |
Boze_Appel | zaterdag 3 april 2010 @ 16:59 |
quote:Als je je aansluiting mist, omdat de trein te laat is, kan je je geld terugkrijgen. ![]() | |
Reddiablo | zaterdag 3 april 2010 @ 17:01 |
quote:Oeh, dan ga ik ff een paar honderd euro terugvangen - nice ![]() | |
Maverick_tfd | zaterdag 3 april 2010 @ 17:32 |
quote:Inderdaad, als je online ff een accountje aan kon maken waar je gewoon kon aanvinken als een trein te laat was, dan verloor de NS snel geld. Nu moet je iedere keer een heel formulier invullen. | |
Boze_Appel | zaterdag 3 april 2010 @ 17:36 |
quote:Dat geldt alleen voor trein op trein aansluitingen. | |
Boze_Appel | zaterdag 3 april 2010 @ 17:37 |
quote:Straks weten ze via je ov chipkaart precies wat je hebt gereisd, maar denk je dat je dan automagisch je geld terugkrijgt bij vertraging? Natuurlijk niet! Dan moet je een betaalnummer bellen om een formulier aan te vragen. ![]() | |
Iblis | zaterdag 3 april 2010 @ 17:45 |
quote:En het is niet dat het niet kan: quote:En verder: quote:Wat bij reizen op saldo onzin is. Maar toch kan het niet. Het zou inderdaad gebruikt worden. | |
VancouverFan | dinsdag 6 april 2010 @ 09:48 |
Gut wat een paniek weer. En dat terwijl het niet eens een plan van de NS was maar een of andere werkgroep buiten de NS. De politiek ook weer in de stress en volop hun afkeuring in de media... | |
McKillem | dinsdag 6 april 2010 @ 10:16 |
Maar natuurlijk, want de trein is zo goedkoop. Maak het liever buiten de spits goedkoper dan ons nog meer te laten betalen om op werk te komen. Er gaat elke maand 140 euro naar de NS en dat lijkt me ruimschoots voldoende om op momenten dat ik het wens naar mijn werk te gaan. Natuurlijk ook een lekker ruime definitie van spits aanhouden. | |
Freak188 | dinsdag 6 april 2010 @ 11:03 |
Spits = volle treinen Buiten de spits = lege treinen. Dus dan doe je toch gewoon meer treinstellen in de spits en minder treinstellen in de daluren? Problem solved. Maar laten we vooral spitsheffingen introduceren.. het treinreizen is al zo lekker betaalbaar... Ik reis iedere dag met de trein naar m'n werk, maar dat is alleen omdat dit volledig vergoed wordt door mijn werkgever en de overheid. Zonder deze extra's is de trein vele malen duurder dan de auto (en niet eens veel sneller). | |
Farenji | dinsdag 6 april 2010 @ 11:22 |
Dit soort dingen zijn natuurlijk onafwendbaar als je een private onderneming hebt zonder enige concurrentie van betekenis. Het is kiezen tussen de strop en de galg - of elke dag achteraan in de file aanschuiven, of als haringen in een ton in de spits en daar dan nog extra voor betalen ook. Wat denkt de NS, dat alleen maar verhogen van de spitstarieven ervoor gaat zorgen dat alle bedrijven opeens flexibele werktijden gaan invoeren? Dat kan niet anders dan arrogantie zijn, of is het omdat de NS uberhaupt niet in staat is om tijdens de spits voor voldoende dekking te zorgen? Godzijdank kan ik lekker elke dag met de fiets. Geen files, altijd een zitplaats, en het kost niks. ![]() | |
XcUZ_Me | dinsdag 6 april 2010 @ 11:27 |
quote:Ik vind achterop een fiets zitten al eng, dus ik denk dat dat 'm voor mij niet gaat worden ![]() | |
VancouverFan | dinsdag 6 april 2010 @ 12:16 |
Geweldig. Een ambtelijke werkgroep heeft het idee om reizen in de spits duurder te maken en de NS wordt behandeld alsof het plan al is ingevoerd ![]() Hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren wordt wel duidelijk zo. | |
One_of_the_few | dinsdag 6 april 2010 @ 12:33 |
Ik ben al lang blij als ik eens van buiten de spits niet toch in de spits beland dankzij de vertragingen. Laten ze dat maar eens aanpakken. | |
Chadi | dinsdag 6 april 2010 @ 12:36 |
Je zou het juist goedkoper moeten maken om mensne de trein in te lokken in de spits. Ik ga niet meer betalen in de spits als ik ook net zo goed met mijn auto kan. | |
Basp1 | dinsdag 6 april 2010 @ 12:43 |
quote:Letterlijk uit het bericht van de telegraaf: quote:Ik kom een stukje over een ambtelijke werkgroep die deze preofballon opgelaten heeft nergens tegen. | |
fs180 | dinsdag 6 april 2010 @ 12:48 |
quote:De overheid laat jou denken dat ze dat willen ja, maar ze willen het niet ![]() | |
VancouverFan | dinsdag 6 april 2010 @ 13:06 |
quote:Daar gaat het al verkeerd. Wat de Telegraaf zegt voor absolute waarheid aannemen.... In uitgebreidere berichtgeving over dit plan in de Volkskrant stelt de NS dat ze dit plan niet bedacht hebben maar uit die werkgroep komt. quote:Misschien moet je niet alleen op de Telegraaf afgaan en verder kijken dan je neus lang is. ![]() | |
fs180 | dinsdag 6 april 2010 @ 13:07 |
quote:Achterop druf ik ook niet, rijden wel ![]() | |
Basp1 | dinsdag 6 april 2010 @ 13:23 |
quote:Het zou een stuk makkelijker zijn als je dan zelf een link naar een beter artikel hier neer kwakt ipv zeggen dat het anders is en mensen naar de juiste weg laten te zoeken. | |
Maverick_tfd | dinsdag 6 april 2010 @ 18:49 |
quote:Volgens mij is juist het moment dat iets nog een plan is, de tijd om het (on)genoegen te laten blijken. Als het eenmaal ingevoerd is dan is het te laat natuurlijk. | |
VancouverFan | dinsdag 6 april 2010 @ 18:54 |
quote:Zeker. Maar de NS wordt nu al verketterd en dat terwijl hun niet eens het plan hebben gelanceerd. | |
ASroma | dinsdag 6 april 2010 @ 19:02 |
![]() | |
ACT-F | woensdag 7 april 2010 @ 23:46 |
quote:Gewoon 'zomaar' goedkoper maken? En het personeel moet dan ook maar 40% minder verdienen of zo? Van mij mogen ze de spits 40% duurder maken i.p.v. de voorgestelde 10%. Een trein laten rijden is nu eenmaal vele malen duurder dan de auto, dus ga die kosten als treinreiziger maar zelf betalen i.p.v. de belastingbetaler die nooit met het ov reist. | |
RemcoDelft | donderdag 8 april 2010 @ 00:05 |
quote:Per persoon daarentegen zou een trein vele malen goedkoper moeten kunnen dan een auto. Vergelijk commerciele busmaatschappijen (Eurolines) eens met de NS: NS kost per passagierskilometer zeker 10 keer zoveel... | |
ACT-F | donderdag 8 april 2010 @ 00:35 |
quote:Dat is pure theorie waar een hoop variabelen uit de praktijk niet in zijn meegenomen. Dat soort rekenvoorbeelden had ik al in mijn schoolboeken van de basisschool staan. Prijsdifferentiatie kan sturing geven en dat is waar de NS op mikt, maar dat zal alleen effectief zijn als de overheid maatregelen neemt m.b.t. werk- en schooltijden. Zo ben ik er een groot voorstander van het eerste lesuur van HBO en WO pas om 10:00 te laten beginnen. Het contract met de NS kan daardoor een stuk goedkoper omdat de spitsbelasting fors daalt. NS blij, overheid blij die daarmee geld bezuinigt. Laat overheidsinstanties later beginnen, waarom per sé 9 uur willen beginnen? Bovendien is het praktischer dat publieksbalie's geopend zijn op andere tijdstippen dan de reguliere werktijden. |