Jaa, zo zie ik dat precies voor me! Ivan groeit heel anders op dan ik. Ik ben opgegroeid in een dorpje op de Veluwe en Ivan wordt een stadsjongetje. Ik wil hem iets meegeven van de manier waarop ik ben opgegroeid. Mijn moeder heeft zichzelf ookal tot doel gesteld om Ivan iets van 'de provincie' mee te geven en gaat bijvoorbeeld klompen voor hem kopen. Ik zie hem al op ons balkon zitten in z'n tractorband met z'n klompjes. De zelfgemaakte overall zal ik hem besparen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:26 schreef Kersjes het volgende:
Claudia, wat leuk! Ik zie het al voor me, kleine dreumes-Ivan in overall en dan lekker in zijn Amsterdamse tractor-zandbak kliederen
en toen dacht ik: "neeeeeeej"quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Twinkly, bij mij is het ook nog steeds gaande.....heel irritant!
Oeh ik ook, gaan we een retro-overalletjes-meet houden in Ivan's zandbakquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:36 schreef oeke het volgende:
Oh, daar heb ik zo'n geweldig patroon voor, een overall ut de jaren 70.![]()
Die ga ik zeker voor Ko maken, dan komt hij bij Ivan spelen in zijn toffe zandbak.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Oeke, gaan de nachten beter nu Ko kruipt?
Wij gaan het bedje dus zsm op de laagste zetten. Het staat nu ook op de een na laagste, maar we hebben haar nu al een paar keer gevonden dat ze op haar knietjes zat met haar handjes op de rand, heeeeel zielig huilend dat ze er nu echt uit wildequote:Op zondag 4 april 2010 12:23 schreef McLaura het volgende:
Ik heb het bedje verlaagd gisteren, hij had me teveel interesse in de rand. Gelukkig heeft ons bedje 3 standen, en ligt hij niet gelijk helemaal beneden.
En tand nr 4 is een feit!
de1e keer deed ze het in de Ikea, HELEMAAL onder. Tis dat ik geen extra handdoekje bij me had anders had ik d'r onder de kraan gezet.quote:Op zondag 4 april 2010 13:49 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Vick, lekker hè?Waar heb je d’r moeten verschonen?
Fijn dat het beter lijkt te gaan, Mef. Wat een mooie foto trouwens van Driekus in de MT.![]()
Hier ons rupsje. Intussen heeft ze het alweer beter onder de knie.
[ link | afbeelding ]
En weer een tand voor Thijs. Gefeliciteerd!![]()
Miss, hoe jij het omschrijft zie ik het helemaal voor me. Een klein meisje in de gevangenis.![]()
Papje helpt hier ook wel hoor. Laatst ook een keer overgeslagen en de borst gegeven en dat resulteerde in ongeveer dezelfde slapeloze nacht als die van jou vannacht.
tuurlijkquote:Op zondag 4 april 2010 13:56 schreef mikoxx het volgende:
Rupsje Lente![]()
Vicky, mag ik nog 1 keertje naar je dagschema vragen?![]()
Slecht slapende kindjes en papa's en mama'sik vind dat het klopt: het is lóódzwaar en ik heb mezelf echt o leren kennen af en toe. Maar het is het ook zóó ontzettend waard allemaal.
![]()
Het lijkt me heel moeilijk om er zo positief in te blijven, als in 'het is het zo ontzettend waard'.quote:Op zondag 4 april 2010 13:56 schreef mikoxx het volgende:
Slecht slapende kindjes en papa's en mama'sik vind dat het klopt: het is lóódzwaar en ik heb mezelf echt o leren kennen af en toe. Maar het is het ook zóó ontzettend waard allemaal.
![]()
Goh joh, tulijk niet! Ik niet igg. Vind het alleen wel heel fijn om t ff van me af te schrijven somsquote:Op zondag 4 april 2010 14:14 schreef McLaura het volgende:
Ik vind het gewoon lastig voor jullie, en ik weet er niet zo goed op te reageren. Ik denk dan al snel dat jullie denken 'heb je haar weer met haar slaapluisje', lekker makkelijk lullen vanaf de zijlijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de wasmachine draait weer en meneer ligt op bed na een paar cc ors.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Wel he? Superfijn om te horen dat jij het ook zo voeltquote:Op maandag 5 april 2010 15:54 schreef McLaura het volgende:
Jammer hoor, dat opa en oma zo reageerden. Jullie mogen toch zelf weten hoe je het doet?
Dat scheelt echt zoveel als ze zo reageren. Ik kom dus helemaal gedesillioneerd thuis na zoiets: Ga (weer) twijfelen aan mezelf en ben vooral erg boosquote:Op maandag 5 april 2010 16:39 schreef Vicky het volgende:
Gelukkig reageren mijn (schoon)ouders helemaal niet zo. Als het niet gaat kijken ze niet raar op als we weggaan. Op mjn zusjes verjaardg was Tess helemaal van slag en ze wilde niet slapen. Na 3 kwartier gingen we weer naar huis ipv te blijven eten.
oh wat naar zegquote:Op maandag 5 april 2010 15:45 schreef mikoxx het volgende:
Pfff.... mag ik effe?net terug van opa en oma. We hadden ons voorgenomen geen 'verplichtingen' te hebben met pasen (t is immers geen kerst
, dus ff koffie drinken en een broodje mee-eten bij opa en oma en dan naar huis, was het plan. Is oma helemaal teleurgesteld als ik zeg dat we na het eten naar huis gaan (we hadden ook niet gezegd dat we zouden blijven
). De heren sliepen daar maar kort, haske mopperig uit bed, dus we besluiten meteen na het eten maar te gaan, zodat ze thuis hopelijk nog even gaan slapen. Krijgen we ook nog: jullie geven wel snel op zeg, jullie proberen het ook niet, zo lukt het natuurlijk ook nooit. Brrrr
![]()
Tessievoor jullie, hoop met jullie mee dat dit ook weer zo'n faaase is. Geen koorts oid?
En appel, ik stoom t altijd in de babycook, dan wordt t heerlijk zacht. Maar eventjes koken heb ik ook vaker gehoord, al schijnt dat weer niet zo heel goed voor de pitamientjes te zijn. t Is te proberen natuurlijk!
nee mn schoonmoeder.quote:Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef oeke het volgende:
Jeetje Huup, is dat jouw moeder? Maakt niet uit natuurlijk, het is stom.En veel te overdreven reactie op iets dat niet is zoals zij het zou doen. Ik bedoel je mishandelt dat kind toch niet ofzo? Tjonge jonge.
![]()
Stiemie, wat bedoel je met dat een maxi cosi warm is? Ik neem aan dat je die alleen gebruikt om in en uit het zwembad te geraken. Anders hou je je kindje toch gewoon op schoot?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./frustraties
En nu ben ik er klaar mee omdat ik het gewoon stom vind. Ik maak beslissingen niet in mn eentje, maar blijkbaar ben ik wel de enige die stom dom en ontaard is, en ik vind niet dat zij daar verder iets over te zeggen heeft. Het is niet alsof het over bizarre keuzes gaat ofzo.
Maar goed. Slyke heel veel plezier met zwemmen!ik wil ook snel een keer eigenlijk maar ik durf nog niet zo goed
![]()
Nou ja je komt uit het bad, kleedt je kindje om en doet hem/haar in de maxi cosi en gaat dan jezelf omkleden toch? Of is een andere volgorde handig? Esmee heeft het altijd snel warm in de maxi cosi en dat leek me in een zwembad helemaal snel warmquote:Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef oeke het volgende:
Stiemie, wat bedoel je met dat een maxi cosi warm is? Ik neem aan dat je die alleen gebruikt om in en uit het zwembad te geraken. Anders hou je je kindje toch gewoon op schoot?
quote:Op maandag 5 april 2010 22:44 schreef miss_sly het volgende:
ow en huup, ik vind het stomwat zegt je lief dan als ze zulke dingen zegt?
Het zou voor mij reden zijn om flink van me af te bijten, vrees ik, wat de sfeer niet ten goede zou komen, maar zoiets hoef je je toch niet te laten zeggen, iedere keer?
quote:Op maandag 5 april 2010 22:54 schreef oeke het volgende:
Sorry, Stiemie, ik ben echt een maxi cosi leek, dus ik zou me er ook niet tegen aan moeten bemoeien.![]()
Dat was nog eens de tip van de dag! Ik liep zelf al een tijdje met dit idee rond, maar nav jouw post, besloot ik gisteravond de knoop door de hakken en heb 'r boven in d'r eigen kamertje gelegd.quote:Op maandag 5 april 2010 10:25 schreef seilram het volgende:
Serpente, wat is ze toch leuk. Zeker als klein rupsje. Trouwens over dat slapen, vriendin van mij haar dochter ging pas doorslapen op haar eigen kamer, bleek dat ze behoefte had aan echt stilte om haar heen. Ze was toen 7 maanden, vriendin van mij baalde als een stekker dat ze het niet eerder had geprobeerd, misschien heb je er wat aan... al is ieder kindje anders tuurlijk en misschien heb je het al geprobeerd. In dat geval, dan heb ik niets gezegd![]()
gelukkig maar dat ze niet erg ziek is in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:20 schreef Ssserpente het volgende:
Thanks Karin.Ik kijk vannacht idd nog maar even aan. Als ze de nacht goed doorkomt en morgen geen of nauwelijks koorts meer heeft, breng ik 'r gewoon met een 'aantekening'. Zo niet, dan blijf ik een dagje thuis. Ze is wel wat stiller dan anders, erg verkouden en slaapt veel, maar gigantisch ziek lijkt ze zich niet te voelen gelukkig.
In het fototopic draag Lente trouwens het tuinpakje. Zo leuk!![]()
Poppedein, wat sneu voor je meisje zeg. M'n hart breekt.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Lars ook nephoestenik vind dat zoo grappig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat het heel erg goed. Xeentje is momenteel eens niet ziek, alleen erg verkouden. Vorige week was ze wel ziek en we dachten aan tandjes, maar dat was het toch niet. Maar ik was lekker een weekje vrij en we hebben heerlijk geknuffeld en getutteld samen. Het is zo'n lachebekjeZe heeft ook de afgelopen week iedere nacht doorgeslapen. Dat is het laatste half jaar maar twee keer eerder gebeurd, dus ik hoop dat het zo door zet. Ze slaapt trouwens nog wel in haar wiegje naast ons eigen bed.
De tijd vliegt echt he?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef miss_sly het volgende:
Is Xeentje ook alweer een half jaar?doe nog eens een foto van je meisje
tandjes?!quote:Op woensdag 7 april 2010 11:48 schreef Ssserpente het volgende:
Oef, geen diarree gelukkig. Wel de meest afschuwelijk stinkende poepluier ooit.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:46 schreef Xenia het volgende:
Poppedein, ik vind het eigenlijk heel vreemd dat je niet bij je meisje mocht vanwege de brandoefening. Zo'n oefening moet de werkelijkheid zo goed mogelijk nabootsen en in werkelijkheid zullen er ook ouders hun kind komen halen mocht er brand zijn. Misschien toevallig en misschien omdat ze het zien (zo kijk ik vanuit mijn kantoor op mijn werk uit op het kdv). En mocht dat dan zo zijn, dan is het toch onzin om als ouder op een afstand te moeten toekijken terwijl je kunt helpen door je kind alvast uit handen te nemen. Ik snap wel dat het voor de oefening niet 'handig' is, maar ze zouden ook dit soort dingen juist moeten trainen. Hoe dan ook, oefening of echt, geen 10 paarden zouden mij tegen kunnen houden als mijn meisje ontroostbaar aan het huilen is bij iemand anders. Moet echt vreselijk moeilijk voor je zijn geweest.
Ik heb overigens begrepen dat ze bij ons kdv de oefeningen doen als er geen kindjes zijn, met balonnen ipv kindjes. En dat vind ik een heel fijn idee.
Rockabella wat is L al snelXeentje doet nog helemaal niks niet kruipen of teigeren. Of althans, ze draait zich wel om van rug naar buik als ze echt goede zin heeft, maar dan laat ze na een tijdje haar hoofdje zakken en gaat plat liggen maaien met armen en benen, als een vis op het droge zeg maar
![]()
Linda, die foto in die cape!Wij hebben die cape ook, maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Binnenkort eens kijken of hij Xeentje ook zo leuk staat.
Karin wat zielig dat Lars zo'n pijn had na het etenVoor jou ook heel zielig trouwens. Niks zo erg als wanneer je kindje pijn heeft.
![]()
voor alle zieke kleintjes. Hopelijk wordt het snel mooi weer zodat al die virussen eens weg blijven.
Huup, enorm herkenbaar wat je schrijft.oh ik zie dit nu pas, sorry voor de laatste reactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat het heel erg goed. Xeentje is momenteel eens niet ziek, alleen erg verkouden. Vorige week was ze wel ziek en we dachten aan tandjes, maar dat was het toch niet. Maar ik was lekker een weekje vrij en we hebben heerlijk geknuffeld en getutteld samen. Het is zo'n lachebekjeZe heeft ook de afgelopen week iedere nacht doorgeslapen. Dat is het laatste half jaar maar twee keer eerder gebeurd, dus ik hoop dat het zo door zet. Ze slaapt trouwens nog wel in haar wiegje naast ons eigen bed.
Nee mn schoonmoeder is niet Indisch, zij is NL. Schoonvader is Indisch maar enorm vernederlandst. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo zit bij haar, ik denk dat ze gewoon een gnorf iskarakter enzo.
Ze noemt Amélie ook altijd kunyuk en daar ben ik ook niet heel blij mee. Juist omdat je het dubbelzinnig op kunt vatten is het vervelend om in te schatten of ze het nou wel of niet 'leuk' bedoeld. Erg irritant.voor de kindjes die het nodig hebben!
tja, b. gaat er wel een gesprek over aan, niet zozeer over het kunyuk gebeuren, dat gaat er nog wel uit. Maar wel over de bemoeizucht en dan met name over het mij negatief benaderen als we iets anders doen dan zij het wil. We willen haar duidelijk maken dat wíj de ouders zijn en niet zij. Alleen B. is bang dat als ik bij zo'n gesprek aanwezig ben dat ze het dan weer alleen mij aanrekent, dat ik ineens moeilijk ben enzo, terwijl hij er ook mee zit. Hij brengt het dus een keer ter sprake als ik er niet bij ben.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:10 schreef miss_sly het volgende:
jeuh, huup, niet leuk
zou het niet eens helpen om een keer echt een gesprek erover aan te gaan? Dat klinkt misschien wat zwaar, maar Amélie wordt ook groter, en gaat het straks wel voelen en begrijpen. Lijkt me niet erg prettig, voor haar niet en voor jou niet.
Vanochtend fles 210, vanmiddag bij het brood 100 cc dixap, later op de middag 150 cc dixap.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:59 schreef Vicky het volgende:
wat heeft ie verder nog gedronken vandaag?
Dankjewel, daar zat ik ook aan te denken.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:02 schreef Vicky het volgende:
ik zou m voor je naar bed gaat een fles geven denk ik.
Kan ik in elk geval nog even met mijn draak knuffelenquote:
Hier vlg week 10 mnd en het cb adviseerde ons dus naar gewone halfvolle melk over te stappen. Was geen probleem volgens hen, zolang er geen sprake was van allergie of trage groei oid.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:13 schreef McLaura het volgende:
Wederom een flesweigeraar vandaag.... Zou hij die laatste fles gewoon niet meer willen? En mag dat al?
EDIT : hij is bijna 9 maanden.
Ik heb zelf zitten denken om 'koekje en dixap' te vervangen voor een fles, en dan het avondeten iets later, zodat hij na het eten naar bed kan.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:34 schreef mikoxx het volgende:
succes mclaura! En ik ben wel benieuwd wat voor advies je krijgt morgen
quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:33 schreef sproet-je het volgende:
Oh huup, dat speeltje komt door jouw tip heel lang geleden, en ze vind hem fantastich!!
Thijs is een broodmonster, vooral met jam zit hij te stuiteren in zijn stoel.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef seilram het volgende:
McLaura, hier het tegenovergestelde. Joep is 11 maanden en krijgt nog steeds om 19.30 de fles en die gaat ook helemaal op. Terwijl het cb adviseerde om daar met 9 maanden mee te stoppen... ach ja, Joep eet ook nog steeds geen hele boterham tussen de middag. Ik weet niet wat het is met mijn kind en brood. Ik heb al vanalles geprobeerd, hij lijkt er gewoon niet veel om te geven. Zodra hij ziet dat ik zijn melk ga maken, dan wordt ie helemaal wild.
Nee, ik ga de 19:30 fles naar 'rond half 4' verschuiven.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:12 schreef tessie het volgende:
McLaura, het is toch juist de bedoeling dat je steeds minder flessen gaat geven? Ga jij er nu juist weer eentje bij doen of begrijp ik dat verkeerd?
Precies, en dat begrijp ik ook wel hoor! Ik kan ook geen vragen over bv beantwoorden.....quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:17 schreef oeke het volgende:
Sorry dames, dat ik nooit inga op flesvragen, maar het is zo anders dan bv geloof ik. Ik weet nooit wat ik moet zeggen.![]()
Fijn dat het gelukt is bij de apotheek. Hier deden ze eerst ook moeilijk, maar het is de 1e keer meegegeven door de kinderarts en als vervolgadvies gegeven, dus toen gaven ze het toch. De huisarts deed er ook niet moeilijk over toen ik erom vroeg en schreef een recept uit (die ik dus niet hoefde te gebruiken uiteindelijk). Ik zeg ook altijd dat ik het van een vriendin heb gehoord, in plaats van op een forum. Ik heb gemerkt dat de meeste doktoren e.d. niet zo blij worden als je met internetkennis gaat strooienquote:Op donderdag 8 april 2010 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
De neusspray werkt wel iets, iig beter dan enkel zoutoplossing. Het verstuivertje is alleen niet gemaakt voor babyneusjes. Ik krijg 'm er nauwelijks in. Dus spray ik het eerst maar in een injectiespuitje en daarna alsnog in d'r neus.
Echt? Toen Timo die neusspray had wilde ik ook de dopjes verwisselen maar ik kreeg die van de otrivin baby er met geen mogelijkheid af?quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:41 schreef Xenia het volgende:
Je kunt het dopje+tuut van otrivin baby op de xylo flesjes draaien, dan past het wel in het neusje.
Nog even nagekeken en je hebt gelijk. Het was de dop van de zoutoplossingquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:06 schreef Chan het volgende:
Echt? Toen Timo die neusspray had wilde ik ook de dopjes verwisselen maar ik kreeg die van de otrivin baby er met geen mogelijkheid af?
Oh dat heb ik volgens mij ook nog, gewone zoutoplossing.. Ik ga eens kijken of die dop er hier ook af wil, voor mocht Timo nog eens gewone neusspray krijgenquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:28 schreef Xenia het volgende:
[..]
Nog even nagekeken en je hebt gelijk. Het was de dop van de zoutoplossing
Ga je menen!quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef McLaura het volgende:
Nou, het cb vond mijn optie wel goed. Hij 'moet' 500 cc fv hebben op een dag, dus krijgt hij die tweede fles gewoon op een ander moment. Hij heeft nu net zijn eten op (snijbonen/aardappelen/drupje jus) en zit aan zijn toetje. Ruim een uur later dan normaal dus.
Nou, de mijne is nog echt wel 2 maanden baby.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:24 schreef mikoxx het volgende:
En idd, kleine babietjes worden grootmaar ook wel weer leuk vind ik. Ik kijk wel uit naar dat dreumesje hoor
![]()
Ik doe ook nog geen gewone melk hoor, dat kan hij zijn hele leven nog drinkenquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:52 schreef mikoxx het volgende:
Als ik het zo lees, dan klopt het wel met het advies bij ons McLaura. Ik vind het alleen een beetje 'eng' om naar gewone melk over te stappen. Hoe doen jullie het nu qua schema? Ben je eruit gekomen?
Je hebt vast naar de datum gekekenquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:03 schreef tessie het volgende:
Graeme leek vandaag ineens geen yoghurt meer te lustenHij keek echt mega vies en werd echt boos, en hij wou écht niet nog een hapje. Raar, want eerder vond ie het altijd erg lekker.
Poeh afgezien van je nachtvoeding zou ik ook wel zo'n soort schema willen. Madame Eigenwijsje hier wil écht geen brood, écht geen diksak en écht geen water. En ook geen eten met stukjes.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:01 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Mikoxx ik heb inderdaad zo'n steun voor op de fiets zitten waar hij tegenaan leunde met zijn hoofd.
Tessie, Finn wil inderdaad ook steeds de rem vastpakken, na een paar keer nee had hij het voor nu wel door. Het vallen gaat hier soms wel goed en soms niet, hij valt meestal eerst op zijn billen, maar omdat het zo snel gaat valt hij dan alsnog achterover. Soms draait hij zich op zijn buik tijdens het vallen, maar meestal is het toch nog even op de rug.
Ik heb hier helemaal niks te horen gekregen van het cb over hoeveelheden, wel heb ik een schema meegekregen en daar staat bij 9 maanden op 1x pap of bv (zonder vermelding aantal ml), 1x 200 ml opvolgmelk en 100 ml volle yoghurt.
Finn is vandaag precies 9 maanden en hij krijgt ongeveer 150 ml opvolgmelk per dag en dan 's avonds, 's nachts en 's ochtends borstvoeding. Daarbij drinkt hij overdag water en bij het avondeten verse vruchtensap.
Ons schema ziet er ongeveer zo uit:
07.00uur BV
10.00uur fruit
12.00uur brood met waterhaha het is niet zo zielig als het klinkt
14.00uur 50ml opvolgmelk (soms komt deze te vervallen)
15.00uur liga/soepstengel/rijstwafel oid met water
17.30uur Avondeten met verse sap
19.00uur 100ml opvolgmelk (of als de voeding van 14.00uur is komen te vervallen 150ml)
22.30uur BV
tussen 02.00-03.00uur BV
quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:12 schreef tessie het volgende:
Mikoxx, waarom vonden ze eigenlijk dat je gewone melk moest gaan geven ipv flesvoeding?
Ze zei het meer voor de hoeveelheid melkproducten die ze dan binnen krijgen. Ik weet natuurlijk nog niet of ze gewone melk wel willen drinken..... En uiteindelijk is yoghurt net zo goed een melkproduct natuurlijk, dus op zich lijkt mij het verschil tussen yoghurt en melk dan weer niet zo heel groot. Vroeg me alleen af of anderen hier ook tegenaan lopen of ervaring hebben ofzo. Mss maar eens in het dreumestopic vragen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef tessie het volgende:
Oohh ik wist niet eens dat vanaf 10 maanden er nr 3 voeding wasIk dacht dat nr 2 tot een jaar was
Maar ja, ik weet het dus verder (duidelijk) ook niet... Ik zou het wel een beetje raar vinden om nu al gewone melk te gaan geven en alle flesvoeding te laten vervallen. Maar ja, als ze het niet drinken, en gewone melk wel...
Oe, wat wil ze veel nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Poeh afgezien van je nachtvoeding zou ik ook wel zo'n soort schema willen. Madame Eigenwijsje hier wil écht geen brood, écht geen diksak en écht geen water. En ook geen eten met stukjes.Hellupppp!
Nope. Brood bied ik dagelijks aan (D niet want die is panisch voor het idee dat ze zou stikken ofzo), maar ze werkt het er vakkundig uit. Één keer kreeg ik er een paar hapjes brood met jam in, appelstroop vond ze niks.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oe, wat wil ze veel nietWat krijgt ze nu op een dag dan? Wil ze ook geen brood met wat appelstroop of roosvicee jam ofzo?
ik wel!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:40 schreef mikoxx het volgende:
Innepin, een beetje fruit op brood dan?
En qua stukjes, zelf laten kauwen op een ligaatje? Of een soepstengel? En anders vooral: afwachten blijven proberen, ik heb nog nooit een volwassene gezien die geen stukjes eet
Ja maar.... die ken ik dus nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik wel!![]()
een vriend van mij heeft maandenlang alleen vla en bouillon en nutridrink 'gegeten'
okay okay, hij had een aangeboren afwijking en dus geen grote tanden in zn mond, dat scheelt![]()
Dat doet me dan eigenlijk wel weer goed, dat niet iedereen z'n kindje zo'n supereter isquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:53 schreef huuphuup het volgende:
Als ze wel sabbelt aan die rijstwafels enzo dan zuo ik die wel blijven geven. Best kans dat ze er op een gegeven moment toch een beetje aan gaat knagen enzo.
En och, ik eet nog steeds geen champignons omdat ik de structuur smerig vindieder heeft zo z'n voorkeur qua structuur en baby's ook. De stukjes komen vast vanzelf wel.
Wij pureren dus na en geven daarna nog met het lepeltje omdat we nog steeds met die poep-problemen zitten. Zolang ze wat meer fruit enzo binnen krijgt hebben we wel het idee dat het helpt maarja dan moet ze wel wat binnen krijgen
Ze heeft vandaag *let op, tromgeroffel* 3 mini-hapjes gepureerde peer en 1 klein stukje. 3 stukjes brood afgesabbeld en weer uitgespuugd en twee partjes tomaat uitgezogen.
Dat was het. En dit was een vrij goede dag dan, eetgewijs![]()
Wat gaat die snel Rocka! Xeentje is nog lang niet zo ver. Omrollen lukt wel als ze echt veel zin heeft, en zelf zitten gaat een klein beetje, maar zichzelf verplaatsen of staan nog in de verste verte niet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Die foto's *smelt*
Wat is dat voor een speeltje trouwens? L heeft nu een paar daagjes bij ons aan tafel meegegeten (*rijstwafel) En hij vind het gezellig en doet zo zijn best. Gaat hartstikke goed! En begon hij 2 weken terug op zijn knietjes te zitten, daarna zich op handen en tenen op te drukken, nu staat ie soms al op zijn voetjes! Ik schrok me al een paar keer te pletter. Geloof dat ik het bed en de box maar naar beneden ga doen op korte termijn
Ik vind dit wel zo'n fascinerende leeftijd!
whehe nee hoor ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:03 schreef innepin het volgende:
Finn![]()
[..]
Dat doet me dan eigenlijk wel weer goed, dat niet iedereen z'n kindje zo'n supereter isNiet leuk voor jou maar je snapt wel wat ik bedoel toch?
Hier wel een brabbelaartje trouwens. mamamamaadadadadabababapapapatatata
Ik heb klittenbandjes om de sokjes als Thijs zo'n uittrekdag heeft (komt niet vaak voor). Sok aan, klittenbandje erom, sok omslaan en klaar. Doordat je de sok 'terugslaat' kan hij ze dan echt niet uitkrijgen (werkt ook bij slofjes met een boord).quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:06 schreef mikoxx het volgende:
sok-ons (of zoiets) ik ken ze idd. Bobuxjes werken hier ook wel hoor, maar voordat ik die aangetrokken heb, heeft meneer de sokjes al uit.... dus.....
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |