abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79686080
Het vorige deel: Het grote babietjestopic deel 13 (6-12 maanden)

De grote baby's:
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 31-03-2010 23:14:56 ]
pi_79686117
Finn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79686209
Hee de onderste 5 baby's beginnen allemaal met dezelfde letter!
Verkapte tvp hehe
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79686328
Dat filpmje van Finn mag best even in de herhaling!

Edit: hm, dat lukt me even niet. En ik ben niet meer zo helder. Maar hij's leuk!

[ Bericht 27% gewijzigd door Ssserpente op 28-03-2010 21:55:59 ]
pi_79686456
Finn Muppet ghehe

ja Chan begrijpelijk wel, je wilt idd ook niet dat hij zn bedje dan gaat zien als een plek om gewoon te spelen, dat schiet ook niet op. Moeilijk hoor.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79687016
Finn! Geweldig!

En Chan, wat je ook wel hoort is misschien op de gang bezig zijn met de deur open. Zodat hij je bv hoort zingen? Misschien is Timo daar te jong voor hoor. Dat weet ik niet. Maar misschien helpt het.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79687085
Hier is het filmpje nog een keer:

Dit nummer is ook echt zijn favoriet! Toen hij gisteravond voor het slapen aan het drinken was begon hij op de maat met zijn arm te zwaaien
pi_79687539
Luchtgitaar.... Dat was mij niet eens opgevallen haha.

Chan wat ik altijd doe met Finn is even met hem rond lopen in zijn kamertje totdat hij was slaperig is, zodra ik dan merk dat hij bijna in slaap valt leg ik hem in zijn bedje. Dan valt hij meestal gewoon in bed in slaap, maar kost het hem niet zoveel moeite.
pi_79687743
Ooh kijk Finn dan En zo stoer idd, dat luchtgitaar spelen! Echt leuk!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79687988
Oeke en FTA die tips gaan we ook zeker meenemen
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:22:28 #11
5428 crew  miss_sly
pi_79688704
Finn

Chan, wat lastig. De tips van oeke en FTA zijn de moeite waard iig. Succes!

En ik las dat Esmee wat fruit op had wat goed

En mooie slapende Ko

Verder ben ik het even vergeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79689335
27 Augustus 2009: Yulisa, Dochter van Jaheur

:-)
  zondag 28 maart 2010 @ 22:33:11 #13
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79689509
Ehm *meld* hallo! Wij leven nog. Of weer. Het is maar hoe je het bekijkt.

Eerst had iemand met een graafmachientje verderop in de straat iets heel fouts gedaan met de kabel, en dat kregen ze zo 1-2-3 niet opgelost. Geen TV en geen internet, we hebben nog nooit zo veel spelletjes gespeeld!! Was wel gezellig ook nog achteraf.

Daarna was Thomas ziek, eerst dachten we nog tandjeskoorts, maar dat is niet besmettelijk dus dat bleek het toch niet te zijn. Thomas had wel koorts maar heeft er buiten de nachtelijke huilbuien weinig last van gehad. Ik heb een paar nachten boven de 39,5 gelegen, dat was echt niet fijn.
Maar uiteindelijk gaat alles over en op een dikke keel na ben ik weer boven mijn theewater. Thomas is al langer weer lekker.
Hij heeft inmiddels het van-rug-naar-buik rollen onder de knie, en doet dat ook fanatiek de hele dag door. Verder heb ik eigenlijk weinig schokkends te melden.
Met mijn nieuwe baan heb ik een dagje in de week extra met Thomas, terwijl ik er qua salaris niks op inlever. Dat is wel een heel groot kado voor mijn gevoel. Ik voel me best wel een gezegend mens nu
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:35:29 #14
5428 crew  miss_sly
pi_79689658
Ca.ra, fijn dat je er weer bent en fijn te lezen dat het weer goed gaat. Heerlijk een dag extra met je mannetje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 28 maart 2010 @ 22:43:09 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79690052
Wel 'lastig' hoor, ik ben nu helemaal de draad kwijt. En ik heb echt geen zin om tijd te maken om terug te lezen. Nouja, ik rol er vanzelf wel weer in he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_79690107
ca.ra welkom terug hoor En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Gewoon weer lekker mee gaan lezen, je rolt er inderdaad vanzelf weer in
pi_79690229
Finn
Ssserpente Sorry, was toen vast niet grappig, maar heb wel een gevalletje leedvermaak hier

En een voor die lieve slaapfoto's van Ko

Welkom terug Cara! Fijn dat alles zo goed gaat!

Slapen is hier 's avonds meestal niet zo'n probleem. Schone luier, pyjamaatje aan, slaapzakje aan, bed in met een speentje en een muziekdoosje laten pingelen en dan slaapt ze meestal wel. Overdag echter.... dan is het maar afwachten of madame eigenwijsje zin heeft om te slapen. Soms heeft ze dagen dat ze maar één keer een half uurtje slaapt, en dan daarna is ze een paar dagen moe genoeg voor drie slaapjes van een uur. Maar meestal gaat het in bed leggen overdag gepaard met het wegschoppen van de dekens, vrolijk kirren met haar ondeugendste gezicht, en dan binnen twee minuten op d'r buik achterstevoren bovenop de dekens liggen.
Om een lang verhaal kort te maken: 's avonds gaat het prima, overdag is het meer 'op hoop van zegen'
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_79690308
Ca.ra en Thomas, welkom terug! Fijn dat alles goed gaat.
En rol gewoon lekker mee. Komt goed!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79690585
Het schijnt dat er nog mooiere foto's tussen zitten Ben benieuwd.
pi_79690613
Welkom terug Ca.ra en Thomas!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:55:26 #21
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79690659
Danke dank

Ook spannend: morgen gaan we bij een paar appartementen kijken voor mijn schoonmoeder. Waar ze nu woont wordt ze knettergek van de benedenburen die aan het verbouwen zijn en de bovenburen die om de dag gillende ruzie hebben inclusief bijbehorende slaande deuren.
Er staan een paar appartementen te huur boven een winkel bij ons 1 straat verder. Geen idee of het wat is, er staan geen fotos online. Maar als ze redelijk zijn, dan zou het wel heel leuk zijn. Ook voor Thomas, dat hij makkelijk langs oma kan als hij straks wat groter is.

Het feit dat we dan wel heel makkelijk een oppas om de hoek hebben wonen vergeet ik dan voor het gemak even.
  zondag 28 maart 2010 @ 23:07:38 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79691218
Wij hebben het meest minimalistische slaapritueel dat je je voor kunt stellen: schone luiter om, pyjama en slaapzakje aan en in bed leggen. Aai over de bol , knuffeldoekje erbij leggen en dan muziekje van de babyfoon aan.
We hebben namelijk het idee dat hij makkelijker slaapt als we er minder aandacht aan besteden.
Wel blijf ik altijd uit het zicht maar binnen gehoorsafstand. Als we Thomas overstuur laaten raken (en dat kan soms heel snel aan) dan zijn we nog langggg niet klaar. Maar als we er op tijd bij zijn dan is het met een aaitje of een knuffel weer goed te krijgen. Ik ga pas naar beneden als ik hoor dat hij in slaap is. Soms houdt dat in dat ik een kwartiertje een boekje zit te lezen op de trap, maarja. Zo werkt het voor ons het beste.

Waar we bij Thomas heel veel moeite mee hebben gehad is dat hij na iedere 'slaapcyclus' echt wakker werd en ging huilen. Dus iedere drie kwartier konden we naar boven.
Tegenwoordig is dat al minder gelukkig. Hij wordt soms nog wel half wakker maar dan is hij snel weer in slaap te krijgen met een aai over de bol. En soms wordt hij maar miniem wakker, dan hoor je hem even mekkeren/mopperen, maar dan valt hij binnen een paar seconden weer in slaap. Toen dat net nieuw was heeft hij ons daar een paar keer goed mee gefopt. Dan sta je al klaarwakker naast je bed en dan ligt meneer vrolijk verder te pitten. grrr!

En we hebben dus ook nog regelmatig dat het wel nodig is om een kwartier op de arm rond te hupsen of te wiegen hoor, voordat het slaapverhaal hier al te rooskleurig klinkt. Maar dat is eigenlijk alleen maar als hij 's nachts wakker wordt. Het inslapen 's avonds hebben we nu redelijk onder de knie.
pi_79697295
Wat een ontzettend leuk filmpje van Finn! Het is echt een dotje.

Ik lees dat een paar moeders hier de 5-10-15-methode toepassen of hebben toegepast. Hoelang houden jullie dat (maximaal) vol?

En nog bedankt voor de opmerkingen over de Blokker-kinderstoel. Ik twijfel nog steeds. Ik vind de Tripp Trapp zo klein en vraag me af of Ivan uberhaupt van ons tafelblad kan eten als hij in die stoel zit. De Blokkerstoel is zo goedkoop en heeft een afneembaar blad, maar ik zou het ook wel sneu vinden als hij nooit bij ons aan tafel kan eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:26:38 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79697503
een tripptrapp is niet zo extreem klein hoor. en in hoogte verstelbaar, dus ik zie niet waarom hij niet aan jullie tafel zou passen? of hebben jullie een sta-tafel ofzo.

oh en over de 5-10-15 methode: die pasten wij ook wel eens toe, maar meestal wel wat aangepast. dus het werd meer 5-10-10-10 bijvoorbeeld. en hoe lang we dat zelf volhielden weet ik niet meer precies, niet oneindig lang in elk geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 29-03-2010 10:00:57 ]
in de haak.
pi_79697857
Claudia de tripp trapp is geschikt voor tafels tot 76 cm hoogte dacht ik.. kan ook 75 of 77 zijn.. onze tafel is er eigenlijk een paar cm te hoog voor en dat merk ik ook wel maar als Timo wat groter wordt zal dat niet echt meer een probleem zijn denk ik..

Over die 5-10-15 minuten regel, ik heb het een keer geprobeerd met 1-2-3 minuten en na die 3 minuten opgegeven, ik heb het idee dat het totaal niet werkt voor Timo.. Beetje zoals wat Cara zei, als we er meteen heen gaan is de kans het grootst dat hij nog troostbaar ín zn bedje is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')