abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:01:18 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_79853966
Het vorige deel: Slank # 998: Jubileum-2

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79854057
ja zeg ik wou naar bed! je was te sloom adelante, nou had ik al een tweede geopend...
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Stokpaardje: Fructose altijd met mate doen, ondanks lage GI. Op lange termijn is het een veroorzaker van diabetes II.
niet alle fruitsuiker is puur fructose toch? ik weet wel dat je als je ene lage bloedsuiker hebt meer baat hebt bij een snelle suiker, een volkorenboterham werkt gewoon niet snel genoeg...

@sjaapje: +5 stuks fruit is echt teveel volgens mij...
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:03:22 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_79854070
Slaap lekker, kwak
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79854116
999, wat een mooi nummer!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:04:32 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79854130
Ik ga ook plat
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:05:49 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_79854196
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:04 schreef conleche het volgende:
999, wat een mooi nummer!!
Het nummer van de duivel, maar dan op de kop
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:06:44 #7
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79854247
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:02 schreef kwakz0r het volgende:
ja zeg ik wou naar bed! je was te sloom adelante, nou had ik al een tweede geopend...
[..]

@sjaapje: +5 stuks fruit is echt teveel volgens mij...
Maar het is zo lekker! Ik probeer het ook echt te beperken tot 5. Dat lukt de ene dag dan wel beter dan de andere, maar als tussendoor is het toch nog altijd beter als een koekje. En savonds geniet ik van mijn yogurt met fruit... (en smorgens ook)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_79854470
Tvp. Morgen neem ik een vrije dag. Ga de hele dag met fondant knutselen en gezellig even met m'n vriend naar de stad. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 00:13:15 #9
70532 loveli
N
pi_79854550
"Vroeger" kreeg men +/- 20 gram fructose binnen. Een "gemiddelde" amerikaan zit over de 200. Als ze voor dierproeven een rat met diabetes willen, krijgt dat beest een week of 2 een fructosedieet, voila.

De lever metaboliseert fructose, insuline is niet nodig. Vandaar de lage GI, Uiteindelijk is het wel een veroorzaker van insulineresistentie.

Een portie fruit bevat niet heel veel fructose (bak kersen was 2 gram ofzo), maar ontbijtkoek, veel bakkerijproducten en bv drinkyoghurt geloof ik zit het allemaal in. Dus in totaal krijg je op een dag meer binnen dan wat fijn is op de lange termijn.
/moe, niet heel gestructureerd antwoord gemaakt
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:20:54 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_79854855
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:03 schreef Adelante het volgende:
Slaap lekker, kwak
Dit was mijn 65.000e post
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:21:09 #11
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79854863
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:13 schreef loveli het volgende:
Een portie fruit bevat niet heel veel fructose (bak kersen was 2 gram ofzo), maar ontbijtkoek, veel bakkerijproducten en bv drinkyoghurt geloof ik zit het allemaal in. Dus in totaal krijg je op een dag meer binnen dan wat fijn is op de lange termijn.
/moe, niet heel gestructureerd antwoord gemaakt
Okido, dus als ik die laaste dingen niet vaak eet (wat ik dus niet echt doe) dan komt het wel ok
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 00:33:37 #12
70532 loveli
N
pi_79855295
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:21 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Okido, dus als ik die laaste dingen niet vaak eet (wat ik dus niet echt doe) dan komt het wel ok
Jij doet toch een medische opleiding? Als je in PubMed zoekt op fructose en insulinresistance zul je meer onderbouwde antwoorden vinden dan waar ik je nu aan kan helpen, denk ik.
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:38:12 #13
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79855443
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij doet toch een medische opleiding? Als je in PubMed zoekt op fructose en insulinresistance zul je meer onderbouwde antwoorden vinden dan waar ik je nu aan kan helpen, denk ik.
Jup, maar ik ben lui . Zal er mij morgen eens aan zetten...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 00:45:27 #14
70532 loveli
N
pi_79855661
En ik ben moe, wat ben je liever

Leververvetting schijnt er ook bij te horen en hij raakt erdoor overbelast. En nu bedtijd.
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 03:47:26 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79858001
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:13 schreef loveli het volgende:
"Vroeger" kreeg men +/- 20 gram fructose binnen. Een "gemiddelde" amerikaan zit over de 200. Als ze voor dierproeven een rat met diabetes willen, krijgt dat beest een week of 2 een fructosedieet, voila.
Verbaast me niets. Echt overal zit suiker in En vet . Kan geen patat meer zien.

Gelukkig werden we vandaag uitgenodigd om bij een amerikaanse familie thuis te komen eten, en dat was verbazend lekker (spinazie met gember en rundvlees). De rest van mijn lijstjes post ik maar niet

Hebben jullie trouwens op het journaal gezien dat New England overstroomd is? Wij zitten er midden in. En een stralend zonnetje erbij vandaag. Interessante ervaring kan ik je zeggen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_79858026
Goeiemorgen!

Hoi Tinkepink . Ik krijg geen nieuws mee, overstroming gemist. Vermaken jullie je wat? Al dinosaurussen gezien?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 april 2010 @ 04:02:59 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79858059
Geen dino#s. Park is dicht (buiten het seizoen), maar anders zouden alle voetsporen ook wel ondergelopen zijn met water denk ik We hebben overigens wel een geweldige vakantie.

Jij bent er ook lekker vroeg bij vandaag trouwens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_79858075
Fijn dat de vakantie ondanks overstromingen en gesloten dino's wel geweldig is .
Hier is vroeg ja. Heb net de havermout op, nu de afwas, dan douchen en dan is het ook zowat tijd om de fiets te pakken. Nog een heel fijne verdere vakantie! Wanneer ben je weer terug?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79858412
moggeuh! 4 uur sigme dat zijn toch geen tijden meer....??!

weer een lange studiedag voor de boeg!!
Ja doei.
pi_79858450
Wekker stond op 3 uur..

En inmiddels zit ik alweer drie kwartier op kantoor. De paaseitjes zijn nu op.
In 5 dagen met 3 mensen 3 kilo paaseitjes..
pi_79858464
auw...
Ja doei.
pi_79858500
Auw?

Wat bestudeer je vandaag, MoBlo? En kom je wel aan enige beweging toe?
pi_79858538
auw aan de gedachte aan 3 uur.

vandaag syntax en 20th century literature..

en na maandag spinnen geen tijd meer gehad/gemaakt, maar ga vanmiddag met mr.mo hardlopen, want na vandaag heb ik nog 3 fulltime studiedagen, dus kan een uurtje sporten er wel vanaf de rest van de dag zit ik stil, dus ben benieuwd hoe goed 't gaat
Ja doei.
pi_79858576
en dan baal ik van mezelf, want had ik gezegd: ok, ik ga tijd maken om te sporten deze week!
En dan ben ik aan het leren, dan heb ik me goed geinstalleerd op de studeerstoel en dan durf ik niet meer weg om te sporten (wat dan incl douchen enzo een uur kost vanuit huis, vanuit sportcentrum langer) omdat ik dan zo lang leertijd mis en als ik 't dan niet haal, dan ligt het daar aan
Ja doei.
pi_79858621
3 op 'n rij!

Rijtje Lijstje:
O: halve bak kwark (250 gram)
T: halve bak kwark
L: 3 boterhammen
T: banaan
S: hardlopen (4km gok ik zo)
T: boterham
D: zelfgemaakte hamburger met een groentenschotel
Ja doei.