Je bent diegene die onzin praat natuurlijk want het afschaffen van de HRA is gewoon een lastenverzwaring voor vrijwel iedereen met een koophuis. Dat zijn juist de mensen waar de Nederlandse economie voor een groot gedeelte op drijft en die wil je niet tegen je in het harnas jagenquote:Op zondag 4 april 2010 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk. HRA zou je moeten afschaffen en terug moeten geven door mensen netto meer over te laten houden van hun bruto loon. De mensen die relatief weinig bijdragen aan de HRA in vergelijking tot wat ze aan HRA vangen gaan er op vooruit, de mensen die relatief veel HRA trekken in vergelijking tot wat ze bijdragen gaan er op achteruit. De laatste groep zijn de mensen die ´n hypotheek hebben die ze amper kunnen betalen en waar ze weinig tot niets op aflossen. Financieel onverantwoord gedrag dus.
Is niet waar. Heb al eerder geschreven dat ik tegen het rondpompen van geld ben, d.w.z. schaf gewoon de HRA, huursubsidie, zorgtoeslag e.d. af. Mensen met een koophuis, die verantwoord om zijn gegaan met hun centen en leengedrag, gaan er dan op vooruit. Mensen die 8 keer het bruto jaarinkomen hebben geleend gaan er dan wat op achteruit, maar dat is dan voornamelijk veroorzaakt door hun onverantwoorde leengedrag.quote:Op zondag 4 april 2010 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent diegene die onzin praat want het afschaffen van de HRA is gewoon een lastenverzwaring voor vrijwel iedereen met een koophuis en dat zijn juist de mensen waar de Nederlandse economie voor een groot gedeelte op drijft en die wil je niet tegen je in het harnas jagen
Een kleine lastenverzwaring is nog steeds een lastenverzwaring
De Belastingdienst moet dit allemaal verwerken net zoals al die toeslagen. Met een simpelere administratie heb je gewoonweg minder ambtenaren nodig.quote:Op zondag 4 april 2010 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja want de HRA invullen op het belastingformulier kost echt een enorme mankracht
Dat is dus gewoon onzin, zoals al uit mijn post bleek.quote:Op zondag 4 april 2010 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder gaat helemaal niemand met een koophuis en een hypotheek erop vooruit met de afschaffing van de HRA, dat is gewoon wederom onzin
Ja dat maakt het verschilquote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Belastingdienst moet dit allemaal verwerken net zoals al die toeslagen. Met een simpelere administratie heb je gewoonweg minder ambtenaren nodig.
Er blijkt maar een ding uit jou post en dat is dat je er niks van begrijptquote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon onzin, zoals al uit mijn post bleek.
Vandaar dat het natuurlijk voortdurend fout gaat bij de Belastingdienst...quote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja dat maakt het verschil
Is ook allemaal heel complicieerd met de electronische aangifte
Je hebt 'm in elk geval niet gelezen, anders had je deze post en de vorige wel achterwege gelaten. Het is niet zo heel lastig om in te zien dat huursubsidie, zorgtoeslag en HRA sigaren uit eigen doos zijn.quote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er blijkt maar een ding uit jou post en dat is dat je er niks van begrijpt
Welk deel van het afschaffen van sigaren uit eigen doos ten behoeve van een hoger netto loon begrijp je precies niet?quote:Op zondag 4 april 2010 23:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook niet zo heel moeilijk om te zien dat het een lastenverzwaring is voor iedereen met een eigen huis en een hypotheek.
Al hebben ze daar in Halcon's world een hele andere definitie van
Speculatie gok ik? En dan kan je inderdaad verliezen...quote:Op zondag 4 april 2010 22:54 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom koop je in hemelsnaam een woning als je over vijf jaar wil emigreren?
Dan huur je toch iets? Als je de kosten koper uitsmeert over vijf jaar en die optelt bij je rente dan moet je leuk(er) kunnen huren.
http://www.z24.nl/analyse(...)_de_huizenmarkt.htmlquote:Bizarre feiten
Die zit namelijk muurvast in Nederland. Enkele bizarre feiten:
- Regels en hebzucht bij gemeenten maken nieuwe koopwoningen relatief duur; procedures (van plan tot start van de bouw) voor woningprojecten duren nu 7,5 jaar - bijna drie keer zo lang als veertig jaar geleden.
- Nederland telt maar 200.000 huurhuizen in de vrije sector; van de 2,9 miljoen huurhuizen zijn er 2,4 miljoen in handen van woningcorporaties: zij vormen een staat in de staat, met lokale monopolies en soms gebrekkig toezicht.
- De huurprijzen buiten de vrije sector houden niet of nauwelijks rekening met locatie of populariteit; rijke huurders profiteren van de kunstmatig lage prijzen van hun woningcorporaties. De impliciete subsidies hiervoor (het verschil tussen de markthuur en de werkelijke huur) bedragen jaarlijks 7,7 miljard, schrijft de ambtelijke werkgroep die donderdag 1 april zijn rapport presenteerde. Een kwart daarvan komt bij welvarende huurders terecht.
- In 2010 trekken we 26 miljard euro af aan hypotheekrente; dat kost de schatkist 11,4 miljard; de overdrachtsbelasting levert 2,4 miljard op, maar werkt als een 'verhuisbelasting'.
Verstoorde markt
Bij elkaar pompen we jaarlijks direct én indirect zo'n 20 miljard rond aan subsidies. Eindresultaat: een verstoorde markt.
Ga maar na: we hebben relatief weinig huizen in Nederland. Starters moeten kiezen tussen lang wachten op een huurhuis of te veel betalen voor een koopwoning; rijke huurders blijven zitten waar ze zitten, particulier initiatief voor gemiddeld geprijsde huur- of koopwoningen is kansloos, koophuizen zijn minimaal 20 procent duurder dan nodig en mensen nemen grote financiële risico's om maar te blijven profiteren van fiscale voordelen.
Legio kansen dus om én te bezuinigen én de woningmarkt vlot te trekken. Maar dat vraagt om een integraal plan, dat huurders noch kopers ontziet. Een plan dat afrekent met de grote belangen van banken, makelaars, belastingadviseurs, gemeenten en corporaties.
Munitie genoeg - die ambtelijke werkgroep wonen alleen al heeft vijf scenario's uitgewerkt die stuk voor stuk miljarden opleveren.
Verstoring van de huizenmarkt? Dat is een fabeltje. De genoemde scenario's en de praktijkervaringen in Engeland laten zien dat een geleidelijke doorvoering van aanpassingen nagenoeg geruisloos kan.
Ja, koophuisprijzen gaan iets omlaag, sommige huren zullen stijgen, maar het eindresultaat kan een flexibeler en meer gevarieerde huizenmarkt opleveren.
Wie durft?
quote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Speculatie gok ik? En dan kan je inderdaad verliezen...
Ik zou zeggen probeer het eerst eens te onderbouwen, ik kom immers niet van Halcon's world af en leef gewoon in de echte wereldquote:Op zondag 4 april 2010 23:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Welk deel van het afschaffen van sigaren uit eigen doos ten behoeve van een hoger netto loon begrijp je precies niet?
Misschien gewoon mijn vorige post goed lezen en dan nog eens reageren?quote:Op zondag 4 april 2010 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou zeggen probeer het eerst eens te onderbouwen, ik kom immers niet van Halcon's world af en leef gewoon in de echte wereld
Dat eerste is natuurlijk onzin als je afschaffing van de HRA en huursubsidies laat resulteren in een hoger netto inkomen.quote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen met een koophuis en een hypotheek gaat erop achteruit met de afschaffing van de HRA
Maar ik denk dat ik er maar mee stop, onderbouwen wat je bedoelt kan je toch niet
Regeren is vooruit zien, kennelijk heb jij niet voorzien dat de HRA in combinatie met kunstmatige schaarste er voor gezorgd heeft dat jij je tot je oogballen toe in de schulden hebt gestoken. Dan is de afschaf van de HRA inderdaad een onacceptabele lastenverzwaring. Vervelend dat je zo meteen niet meer in staat bent om geld in de economie te pompen omdat je alleen nog maar bezig bent met afbetalenquote:Op zondag 4 april 2010 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent diegene die onzin praat natuurlijk want het afschaffen van de HRA is gewoon een lastenverzwaring voor vrijwel iedereen met een koophuis. Dat zijn juist de mensen waar de Nederlandse economie voor een groot gedeelte op drijft en die wil je niet tegen je in het harnas jagen
Een kleine lastenverzwaring is nog steeds een lastenverzwaring
Weet je wel wat al die ICT projectjes kostenquote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja dat maakt het verschil
Is ook allemaal heel complicieerd met de electronische aangifte
QFTquote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Halcon het volgende:
Je geeft een sigaar aan de overheid. De overheid stopt deze sigaar in een doos. De overheid komt bij iedereen aan de deur en geeft iedereen of een halve sigaar, of een sigaar, of anderhalve sigaar, etc...
Dat is gewoon onzinnig, maar zo gaat het er wel aan toe met de huursubsidies en HRA. Als mensen netto meer overhouden, dan hebben ze die subsidies niet eens nodig. Er zullen dan wel mensen in de problemen komen, maar dat zijn dan de mensen die min of meer te duur wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |