quote:Op maandag 5 april 2010 17:36 schreef franklop het volgende:
[..]
mwoa hij wijkt aardig uit en valverde kwam er wel naast.
moeilijk te zeggen ook om eerlijk te zijn. Wordt nu wel voorlopig als 1 gegeven
Situeert er weer een of ander product in het peloton waar je als bijwerking paranoia en/of psychotisch wordt ofzo ?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:36 schreef Beregd het volgende:
Greipel krijgt een serieuze veeg terug van cavendish
http://www.sporza.be/cm/s(...)endish_Ronde_Greipel
Ergens heeft hij wel gelijk, maar ik zou het toch een beetje vriendelijker verwoorden
Heeft hij een andere MSR gereden dan waar ik naar zat te kijken of zo?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:36 schreef Beregd het volgende:
Greipel krijgt een serieuze veeg terug van cavendish
http://www.sporza.be/cm/s(...)endish_Ronde_Greipel
Ergens heeft hij wel gelijk, maar ik zou het toch een beetje vriendelijker verwoorden
Volgens mij schoot hij gewoon tekort en vloog hij er keihard vroeg af, maar dat kan aan mij liggen.quote:Het was ook niet door mijn slechte vorm dat ik niet gewonnen heb, wel door pech."
Hij doelde denk ik op het feit dat hij door die niet verlichte tunnel en de bijbehorende valpartijen in het 2e deel van het peloton verzeild geraakte en daardoor lang, heel lang heeft moeten achtervolgen. Maar anders had hij nog bij lange na niet gewonnen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Heeft hij een andere MSR gereden dan waar ik naar zat te kijken of zo?
[..]
Volgens mij schoot hij gewoon tekort en vloog hij er keihard vroeg af, maar dat kan aan mij liggen.
Klopt. Dat twee vingers in de neus is ook onzin zegquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:56 schreef Ericr het volgende:
Cavendish is een asshole en niet eens een vriendelijke asshole.
devolder liep op de koppenberg, das wel heeeel wat anders dan de knokteberg.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Dat twee vingers in de neus is ook onzin zeg
En Rosseler is niet echt slim. Als je achteraan fietst is het bijna onvermijdelijk dat je loopt. Volgens mij was Devolder ook aan 't lopen. Niet bepaald een pannenkoek en iemand die in de klassiekers iets meer gepresteerd heeft dan Rosseler
Tsja kunnen zij weinig aan doen. Ze worden, ondanks de kwaliteit die ze wel degelijk hebben, gewoon niet op waarde geschat. En dat is triest. Maar goed, volgend jaar opnieuw overal een kans en dan misschien met een nog wel sterkere selectie.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef franklop het volgende:
Vacansoleil niet in Tour of California
Begint een beetje jammer te worden zo voor ze
Gohjah , in zowat elke andere sport (bv het voetbal) moeten ze zich daar ook bij neerleggen ... Je kan dan nog wel 100 miljoen ¤ in een ploeg investeren , als die zich via de sportieve prestaties in de nationale competitie niet plaatst voor de CL kan je er ook niet ingeraken ...quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Grote sponsoren willen de garantie dat ze mogen meedoen aan de grote wedstrijden, anders investeren ze niet, ongeacht of de teams zelf nu sterk genoeg zijn of niet.
Dat gaat nooit of te nimmer meer teruggedraaid worden, in 't beste geval wordt het niet erger.
Er komen genoeg renners vrij en als je een beetje attent en goed gericht inkoopt, kan je een heel sterk en uitgebalanceerd team op de been brengen. Zolang maar niet uit het oog verloren wordt dat het een Nederlands team is. Biedt bijv. Ronan van Zandbeek, Maarten de Jonge, Remco te Brake en/of Pim Ligthart een profcontract aan en gooi overbodige buitenlanders als Rossetto, Veuchelen, Gardeyn, Ongarato en eventueel Mortensen eruit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:03 schreef du_ke het volgende:
Dan moeten ze dus eigenlijk een top 5 kandidaat voor de tour inkopen. Maar om daar nou het halve teambudget aan te besteden lijkt me ook geen succes.
Ach er zullen de komende jaren wel een paar ploegen mee stoppen. Dat biedt ook weer kansen.
Klopt helemaal. En wat betreft het investeren valt het ook wel mee, want er zijn zat ploegen die op het tweede plan koersen en gerust jaren doorgaan met sponsoring.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gohjah , in zowat elke andere sport (bv het voetbal) moeten ze zich daar ook bij neerleggen ... Je kan dan nog wel 100 miljoen ¤ in een ploeg investeren , als die zich via de sportieve prestaties in de nationale competitie niet plaatst voor de CL kan je er ook niet ingeraken ...
En dat wordt jaar na jaar steeds moeilijker en moeilijker, de groten worden groter, de kleintjes kleiner, het aantal verrassingen steeds zeldzamer. Voor de groten wordt de lat om zich te kwalificeren lager en lager gelegd, voor de kleintjes steeds hoger.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gohjah , in zowat elke andere sport (bv het voetbal) moeten ze zich daar ook bij neerleggen ... Je kan dan nog wel 100 miljoen ¤ in een ploeg investeren , als die zich via de sportieve prestaties in de nationale competitie niet plaatst voor de CL kan je er ook niet ingeraken ...
Androni Giocattoli is van 23 renners naar 16 renners gegaan nadat Diquigiovanni als sponsor een stapje terug heeft gedaan. Dat lijkt mij ook geen ploeg met groot geld.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En dat wordt jaar na jaar steeds moeilijker en moeilijker, de groten worden groter, de kleintjes kleiner, het aantal verrassingen steeds zeldzamer. Voor de groten wordt de lat om zich te kwalificeren lager en lager gelegd, voor de kleintjes steeds hoger.
Als Vacansoleil goede resultaten neerzet, komen er mogelijk grote sponsoren of gaan de bestaande meer investeren. Als dat niet gebeurt en ze blijven op dit niveau verder gaan, tja.... dan blijven ze op alle vlakken op dit niveau verder gaan.
Geen groot geld, geen grote wedstrijden. Dit is niet eens een mening, maar gewoon een feit.
Dat is een Italiaanse ploeg en die hele lijst bestaat voor het grootste deel uit Italiaanse wedstrijden. Dat is niet meer dan logisch. Zoals ik dus zei, thuiswedstrijden zijn geen probleem, grote wedstrijden in het buitenland zijn ook niet onmogelijk, maar wel sporadisch. Wat de feiten dus gewoon lijken te ondersteunen. Dat is het voordeel van een semi-grote Italiaanse ploeg te zijn, veel grote wedstrijden waar je altijd zeker naar toe mag. De rest blijft afwachten en hopen en sporadisch bij de gelukkigen zijn. Tenzij je grote renners hebt of Pro-Tour bent (en dat doe je alleen met geld).quote:Op woensdag 7 april 2010 00:37 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Androni Giocattoli is van 23 renners naar 16 renners gegaan nadat Diquigiovanni als sponsor een stapje terug heeft gedaan. Dat lijkt mij ook geen ploeg met groot geld.
Diquigiovanni is nog wel co-sponsor maar brengt aanzienlijk minder centen binnen dan in 2008 en in 2009. Als gevolg van de inkrimping van het team was er ook geen geld meer voor het behouden van Gilberto Simoni. De jonge sprinter Mattia Gavazzi is overgestapt naar Colnago - CSF Inox, Davide Rebellin is in 2009 tegen de lamp gelopen, Massimo Giunti is dit jaar tegen de lamp gelopen en toch wordt het team uitgenodigd voor de koersen waar ze graag willen starten. Dat ligt niet alleen aan het feit dat zij Scarponi in de gelederen hebben.
Naast alle kleine Italiaanse koersen waar ze sowieso wel zouden starten rijden ze de Tirreno, Milan Sanremo, Monte Paschi Eroica, Parijs Roubaix, de Waalse klassiekers en de Giro. En dat is nog alleen het voorjaar. Wie weet straks ook wel de Ronde van Spanje. Maar ze zijn ook niet te beroerd om een koers in Argentinië, Mexico of Maleisië te rijden.
Zo'n leuk ploegje.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef franklop het volgende:
Vacansoleil niet in Tour of California
Begint een beetje jammer te worden zo voor ze
Alleen jammer dat Cavendish niet meedoet.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vandaag trouwens het WK kermiskoers met de Scheldeprijs, die door de verschuivingen binnen de kalender zowaar een vrij mooi deelnemersveld heeft.
ben benieuwd of Theo Bos zich kan mengen om de prijzenquote:Op woensdag 7 april 2010 09:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vandaag trouwens het WK kermiskoers met de Scheldeprijs, die door de verschuivingen binnen de kalender zowaar een vrij mooi deelnemersveld heeft.
Ik heb er een hard hoofd in. Hij kiest in principe voor de klassieker die misschien nog wel het minst aansluit bij zijn baanwielrenervaring. Ik bedoel: beide oppervlakken zijn niet echt te vergelijken.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:35 schreef franklop het volgende:
[..]
ben benieuwd of Theo Bos zich kan mengen om de prijzen
Het is een koers die vaak op een sprint eindigt, snap jouw redenering dan ook niet helemaalquote:Op woensdag 7 april 2010 12:02 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik heb er een hard hoofd in. Hij kiest in principe voor de klassieker die misschien nog wel het minst aansluit bij zijn baanwielrenervaring. Ik bedoel: beide oppervlakken zijn niet echt te vergelijken.
Huh? Dit is misschien wel de koers die juist daar het best op aansluit. Het parcours stelt echt geen donder voor.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:02 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik heb er een hard hoofd in. Hij kiest in principe voor de klassieker die misschien nog wel het minst aansluit bij zijn baanwielrenervaring. Ik bedoel: beide oppervlakken zijn niet echt te vergelijken.
Ik denk dat hij het over Parijs-Roubaix heeft...Wat dat met de Scheldeprijs te maken heeft weet ik niet, maar goed.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Huh? Dit is misschien wel de koers die juist daar het best op aansluit. Het parcours stelt echt geen donder voor.
Ging het daar niet over dan? Mijn fout. Ik dacht inderdaad dat het aanhaakte op het bericht:quote:Op woensdag 7 april 2010 12:44 schreef Beregd het volgende:
ik denk dat ie denkt dat het over roubaix gaat, denk ik
quote:Theo Bos rijdt Parijs-Roubaix
Uitgegeven: 6 april 2010 17:18
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 17:18
MELLE - Theo Bos maakt zondag zijn debuut in de wielerklassieker Parijs-Roubaix. De voormalig baanrenner maakt deel uit van de ploeg waarmee Cervélo naar Noord-Frankrijk afreist. Kopman is de Noor Thor Hushovd.
Bos reageerde dinsdag aangenaam verrast.
''Het komt toch een beetje als een verrassing. Ik zal de wedstrijd misschien niet uitrijden, maar hoop wel dat ik kan meehelpen onze belangrijkste renners goed in positie te brengen voor de eerste kasseistroken'', zei Bos in Melle waar hij met de ploeg verblijft.
Cervélo mist de geblesseerde Duitsers Andreas Klier en Heinrich Haussler. Bos is woensdag samen met Hushovd de kopman in de Scheldeprijs.
daarover kan je praten in het Parijs Roubaix topicquote:Op woensdag 7 april 2010 12:56 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ging het daar niet over dan? Mijn fout. Ik dacht inderdaad dat het aanhaakte op het bericht:
[..]
Van Bon was ook vaak dichtbij de ereplaatsen.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Bannrenners/sprinters doen het vaak verrassend goed bij Parijs-Roubaix. Heeft iets met stuurvaardigheid en (spier)massa te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |