Ik zie hetquote:
De test is makkelijk te sturen, i.d.d. De vragen liggen daar net is te voor de hand. En daarom onbetrouwbaar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke en nu proberen zo laag mogelijk te scoren
Inderdaad. De meeste testen zijn zo makkelijk te manipuleren trouwensquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De test is makkelijk te sturen, i.d.d. De vragen liggen daar net is te voor de hand. En daarom onbetrouwbaar.
Ik vind het niet zo waanzinnig boeiend nee. En nee, nauwelijks. En ook die vind ik weinig boeiend. En als je het doet terwijl je er niet echt achter staat, dan wordt het dus helemaal niks.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:36 schreef DeHovenier het volgende:
Seks niet lekker? Krijg je dan geen orgasmes ofzo
Bij echte goede testen zijn de vragen zo lastig en ingewikkeld dat ik er hulp bij nodig heb. Dat had ik ook bij het eerste reintegratiebureau, kreeg ik ook een hele lijst met meerkeuze vragen en mijn antwoord stond er nooit tussen. Ik begon al te flippen bij de eerste vraag, hele discussie etc.. En toen ging die vrouw mij helpen, en dat heeft dus héél lang geduurdquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De test is makkelijk te sturen, i.d.d. De vragen liggen daar net is te voor de hand. En daarom onbetrouwbaar.
Je moet voor zo'n test wel eerlijk tegen jezelf kunnen zijn, ja. En dan nog is het resultaat discutabel, inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja voor de duidelijkheid, daar krijg ik dus ook geen orgasme van. Maar het is wel ongecompliceerd, altijd lekker, goed verkrijgbaar en je bent er best lang mee zoet. En ik heb er bijna altijd zin in.quote:
Een goede test weer niet zo makkelijk... Een professionele test bouwt voldoende redundantie in en heeft validiteitsmeters. (jokmeters)..quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad. De meeste testen zijn zo makkelijk te manipuleren trouwens
Dat vind ik ook nog steeds moeilijk. 'Het best passende antwoord' kiezen. Ugh.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:35 schreef Autidude het volgende:
[..]
Bij echte goede testen zijn de vragen zo lastig en ingewikkeld dat ik er hulp bij nodig heb. Dat had ik ook bij het eerste reintegratiebureau, kreeg ik ook een hele lijst met meerkeuze vragen en mijn antwoord stond er nooit tussen. Ik begon al te flippen bij de eerste vraag, hele discussie etc.. En toen ging die vrouw mij helpen, en dat heeft dus héél lang geduurd![]()
Echt elke vraag een hele discussie om dan uiteindelijk samen tot een passend antwoord binnen de beperkte keuzes van een multiple choice test te komen.
Wel een leuk vakquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een goede test weer niet zo makkelijk... Een professionele test bouwt voldoende redundantie in en heeft validiteitsmeters. (jokmeters)..
Testen bouwen is ook een vak.
Geen moeite mee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:39 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nog steeds moeilijk. 'Het best passende antwoord' kiezen. Ugh.
Och, dat had ik bij de diagnostiek ook altijdquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:35 schreef Autidude het volgende:
[..]
Bij echte goede testen zijn de vragen zo lastig en ingewikkeld dat ik er hulp bij nodig heb. Dat had ik ook bij het eerste reintegratiebureau, kreeg ik ook een hele lijst met meerkeuze vragen en mijn antwoord stond er nooit tussen.
Ik moest ook steeds weer vragen. Ik kan niet tegen vage vragenquote:Ik begon al te flippen bij de eerste vraag, hele discussie etc.. En toen ging die vrouw mij helpen, en dat heeft dus héél lang geduurd![]()
Lastig. Maar ik werd niet geholpenquote:Echt elke vraag een hele discussie om dan uiteindelijk samen tot een passend antwoord binnen de beperkte keuzes van een multiple choice test te komen.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:
Die test ken ik al, ik kwam rond de 32 uit geloof ik. Maar het is nogal doorzichtig. En de antwoorden zijn nooit precies goed, want het verschilt per situatie. Dus ach.
Heb ooit eens een aanvaring gehad op cursus. Cursusleider vroeg iets aan mij. Hij ging de groep langs, begon bij mij want ik zat op de hoek en je moest antwoorden met ja of nee. "Doe je x op die manier?" Dus ik zei "niet altijd". Hij zei "ja of nee". Dus ik zei "niet altijd". Zei hij weer dat ik ja of nee moest antwoorden. Dus ik zei dat dat niet kon, omdat allebei de antwoorden niet klopten.
Echt superirritant. Hij ergerde zich aan mij, evenals de hele groep, maar ik kan daar gewoon echt geen antwoord op geven als de antwoorden niet kloppen, en als iemand me dan dwingt een onjuist antwoord te geven (of althans dat probeert), word ik alleen maar dwarser.
Zeker. De ultieme manier van toepassing van combinatoriek en statistiek.quote:
Misschien wat voor jou? Testmakerquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. De ultieme manier van toepassing van combinatoriek en statistiek.En psychologie niet te vergeten.
Echte wetenschap.
Je wilt niet weten waarvan ik ooit dacht wat allemaal zou kunnen en goed in dacht te zijnquote:
Volgens mij kan jij veel meer dan je denkt. Dus als je iets wilt gaat dat ook lukken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je wilt niet weten waarvan ik ooit dacht wat allemaal zou kunnen en goed in dacht te zijn![]()
Ik vind ook teveel dingen leuk.
Ja en dat in combinatie met dat ik het heel goed wil doen en zo eerlijk mogelijk omdat ik weet dat het heel belangrijk is. Maar dan wil ik dus een te persoonlijk of individueel antwoord/hokje, zit ik tussen a en b in zeg maar, en dan kan ik zelf niet zo goed kiezen en dan kan ik nog kwaad worden ook.. want dan moet ik iets kiezen waar ik niet achter sta. Maar zij begreep het meteen en zo zijn we er wel uit gekomen, het heeft alleen extra tijd gekost.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik moest ook steeds weer vragen. Ik kan niet tegen vage vragenDat komt ook auti, dat jij ook wel eens last heb van je intelligentie. Soms te diep zoeken bij oppervlakkige vragen enzo
![]()
Lastig.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:34 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo waanzinnig boeiend nee. En nee, nauwelijks. En ook die vind ik weinig boeiend. En als je het doet terwijl je er niet echt achter staat, dan wordt het dus helemaal niks.
Doe mij maar chocoladeijs.
Zo reageer ik ook, en dan snap ik niet waarom hij nou boos/geirriteerd wordtquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:
Die test ken ik al, ik kwam rond de 32 uit geloof ik. Maar het is nogal doorzichtig. En de antwoorden zijn nooit precies goed, want het verschilt per situatie. Dus ach.
Heb ooit eens een aanvaring gehad op cursus. Cursusleider vroeg iets aan mij. Hij ging de groep langs, begon bij mij want ik zat op de hoek en je moest antwoorden met ja of nee. "Doe je x op die manier?" Dus ik zei "niet altijd". Hij zei "ja of nee". Dus ik zei "niet altijd". Zei hij weer dat ik ja of nee moest antwoorden. Dus ik zei dat dat niet kon, omdat allebei de antwoorden niet klopten.
Echt superirritant. Hij ergerde zich aan mij, evenals de hele groep, maar ik kan daar gewoon echt geen antwoord op geven als de antwoorden niet kloppen, en als iemand me dan dwingt een onjuist antwoord te geven (of althans dat probeert), word ik alleen maar dwarser.
Hm, nee. Seks heeft voor mij meer te maken met spanning en deels met intimiteit/romantiek dan met iets fysieks. The hunt is better than the catch, zeg maar. Of nou ja, de eerste drie catchen zijn wel leuk en daarna is de spanning eraf.quote:
Ik snap het prima, alleen het interesseert me niet (op dat moment iig niet). Moeten ze maar een fatsoenlijke vraag stellen. Ik vind het gewoon hun eigen schuld als ze geirriteerd raken.quote:Zo reageer ik ook, en dan snap ik niet waarom hij nou boos/geirriteerd wordt
Face-to-face is er ook nog wel het een en ander aan te frauderen. Zo stelde een vrouw, twee jaar geleden tijdens een IQ-test, vragen waarbij ik de overeenkomstigheid tussen twee voorwerpen moest noemen. Schoen en slof, zaten er bijvoorbeeld in. Dan is mijn eerste reactie: 'Beide woorden beginnen met een S', want ik denk in de eerste instantie taalkundig. Ik weet echter dat ze een antwoord in de richting 'Je kunt beide voorwerpen aan je voeten dragen' verwacht, dus schakel ik om en geef ik het laatste antwoord.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:25 schreef francis998 het volgende:
zo..ben der weer bij. En ook kwa lectuur. Weer netjes bijgelzen.
@ tijn...nou moet je niet de verkeerde kant uit denken bij mijn post...hé..want ik ben een engeltje.
Ik ben een heelnette dameen doe absoluut geen dingen die bij een nette dame horen
![]()
Verder over seks, tja kan ik niet meepraten heb het nooit gedaan nl. En tja..orgasmes ik snap wat ermee bedoeld wordt. Maar ze zeggen al dat bij een vrouw een orgasme lastiger is te bereiken dan bij een man.
En over die vragenlijsten, als je maar weet waar ze naar op zoek zijn dan kan je heel makkelijk het "gewenste" antwoord geven. En vooral als dingen niet face-to-face gedaan worden zijn ze nog makkelijker te frauderen..
En zowieso is het lastig bij ja en nee vragen. Want ik heb bij iedere vrag zoeits van het hangt af van...
en tja..bij die vraag van liever de bieb dan een geest. Hangt het er bij mij af wat voor soort feest en wat ik in de bieb ga doen..![]()
Tuurlijk kan je in face-to-face situatie nog wel frauderen, alleen soms gaat het lastiger. hangt ook heel veel van de persoon af denk ik.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:46 schreef Demise het volgende:
[..]
Face-to-face is er ook nog wel het een en ander aan te frauderen. Zo stelde een vrouw, twee jaar geleden tijdens een IQ-test, vragen waarbij ik de overeenkomstigheid tussen twee voorwerpen moest noemen. Schoen en slof, zaten er bijvoorbeeld in. Dan is mijn eerste reactie: 'Beide woorden beginnen met een S', want ik denk in de eerste instantie taalkundig. Ik weet echter dat ze een antwoord in de richting 'Je kunt beide voorwerpen aan je voeten dragen' verwacht, dus schakel ik om en geef ik het laatste antwoord.
Oke dat dacht ik al dat jij een nette dame wasquote:Op vrijdag 2 april 2010 22:25 schreef francis998 het volgende:
zo..ben der weer bij. En ook kwa lectuur. Weer netjes bijgelzen.
@ tijn...nou moet je niet de verkeerde kant uit denken bij mijn post...hé..want ik ben een engeltje.
Ik ben een heelnette dameen doe absoluut geen dingen die bij een nette dame horen
![]()
Verder over seks, tja kan ik niet meepraten heb het nooit gedaan nl. En tja..orgasmes ik snap wat ermee bedoeld wordt. Maar ze zeggen al dat bij een vrouw een orgasme lastiger is te bereiken dan bij een man.
En over die vragenlijsten, als je maar weet waar ze naar op zoek zijn dan kan je heel makkelijk het "gewenste" antwoord geven. En vooral als dingen niet face-to-face gedaan worden zijn ze nog makkelijker te frauderen..
En zowieso is het lastig bij ja en nee vragen. Want ik heb bij iedere vrag zoeits van het hangt af van...
en tja..bij die vraag van liever de bieb dan een geest. Hangt het er bij mij af wat voor soort feest en wat ik in de bieb ga doen..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |