Tja mmm paarse spin...quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:34 schreef rats het volgende:
[..]
Dank je, ik heb eerlijk gezegd niet gekeken hoe oud ze zijn, vroeg met me alleen af.
Kan je me meer vertellen over deze soort? (leefgebied, gedrag, gifitg, etc etc.)
Op zich ben ik als de dood voor spinnen hahaha maar deze ziet er wel heel mooi uit (daarnaast fan van de braziliaanse witknieen weet inmiddels dat dit een vrij agressieve soort is)
Oef die eerste foto, geweldig mooi.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:10 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Tja mmm paarse spin...
<knip>
Bepaalde Poecilotheria soorten kunnen heel mooi roze/tot paarsig zijn.
En zo zijn er nog wel meer.
Met Braziliaanse witknie bedoel je denk ik Acanthoscurria geniculata.![]()
Ik heb er ook een juvinile waar ik het geslacht nog van moet bepalen..
Mooie soort hoor.
Als je A. geniculata mooi vindt dan kan je Nhandu chromatus ook wel waarderen denk ik.
Die zijn vooral schichtig dus de spin zal bij voorstoring gewoon de schuilplaats in hollen.
Als je echt bang bent en je er zelf niet achter staat is zelf een spin kopen inderdaad nogal drastisch.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:34 schreef rats het volgende:
[..]
Oef die eerste foto, geweldig mooi.
De wetenschappelijke namen weet ik echt niet van spinnen soorten. Ja de bekende zoals de rosea enzo hahaha. De witknie heb ik ooit eens in een expo gezien en was er helemaal weg van. Zo zie ik soms op beurzen ook hele mooie liggen.
Al zal er nooit een spin in huis komen lol, ben er zelfs fobisch voor. Vorige week liep er nog 1 langs mijn muur en ik was als verlamd, kon niks meer doen. Zolang ze in een terrarium of bakje zitten kan ik er wel naar kijken.
Heb je trouwens ook een foto van die jij bedoelt die ik dan ook wel mooi zou vinden?
Wel goed dat je probeert om je over die angst heen te zetten want veel mensen zien het maar als normaal en overwegen niet eens om er wat aan te veranderen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:27 schreef rats het volgende:
Mooie exemplaren inderdaad.
Probeer wel van de angst af te komen hoor, dacht ook dat ik daar al redelijk ver mee was. Toch bleek tegendeel toen die spin tegen mijn muur liep.
Hou het wel bij kijkenHeb al genoeg dieren hahaha, geniet wel van mijn slangen, dat durf ik nog wel (A)
Haha ja proberen wel, lukt alleen niet zo goedquote:Op zaterdag 24 april 2010 16:04 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Wel goed dat je probeert om je over die angst heen te zetten want veel mensen zien het maar als normaal en overwegen niet eens om er wat aan te veranderen.
Ik kan ook niet aan alles beginnen wat ik mooi vind.
Met je slangen heb je genoeg om handen denk ik.
In Amsterdam schijnt een vrij grote te zitten (ben even de naam kwijtquote:Op zondag 2 mei 2010 13:31 schreef Samzz het volgende:
Weet iemand van jullie een goede terrariumzaak? Gisteren waren we bij eentje in Deventer, wat erg leuk was, maar niet zo heel groot. Ik miste vooral verschillende soorten terraria, dieren e.d.
Afstand is in feite niet zo'n probleem.
Het gaat me ook met name om de goede ervaringenquote:Op zondag 2 mei 2010 15:45 schreef rats het volgende:
[..]
In Amsterdam schijnt een vrij grote te zitten (ben even de naam kwijt) Verder de kameleon in Tilburg, niet een hele grote zaak, maar wel veel dieren en hoor er veel positieve geluiden over ( ben er zelf wel keer geweest en vond het wel een leuke zaak). Ook in tilburg Terrarium op maat (als je toch die richting op zou gaan). Jungle corner in Rotterdam (klein zaakje, zelf positieve ervaring mee), Blue lagoon in Maassluis (vrij veel dieren ook, voornamelijk baardagamen op moment, daarnaast wat andere hagedissen en verschillende slangen). Op marktplaats zie ik regelmatig een advertentie van een zaak in Groningen, maar weet ik verder niets over).
Dat is wat ik zoverre uit mijn hoofd weet.
Blue Lagoon staat altijd wel met veel bakken op beursen. Heb er zelf een bakkenbouwer voor.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:31 schreef Samzz het volgende:
Weet iemand van jullie een goede terrariumzaak? Gisteren waren we bij eentje in Deventer, wat erg leuk was, maar niet zo heel groot. Ik miste vooral verschillende soorten terraria, dieren e.d.
Afstand is in feite niet zo'n probleem.
Bij deze: [TK] Design Terrariaquote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:54 schreef Samzz het volgende:
Phoenix, ik ben benieuwd naar de terraria, dus als je het V&A topic online hebt, kan je hier een link neerzetten?
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:33 schreef Phoneutria het volgende:
Heb ook ooit een Nephila op mijn slaapkamer gehad, maar die was ineens verdwenen.![]()
Kon der nergens terug vinden...
Je gaat toch geen Nephila in 'n hokje stoppen, die beesten hebben ruimte nodig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]En zo komt de slechte naam in de terrarium hobby, ik snap werkelijk niet hoe je een spin kwijt kan raken. Er zijn zulke goed afsluitbare bakjes te koop voor 3-4 tientjes.
Als je zegt dat ze zo honkvast zijn, dan kunnen ze toch prima in een mooi, groot terrarium?quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:06 schreef Conekiller het volgende:
ik zou niet eens weten hoe ik een volwassen Nephilia zou moeten huisvesten als ik d'r niet loslaat
Ze zijn vrij honkvast dus de kans op ontsnapping is vrij klein. Hier komt/komen ze in de woonkamer. Deze is afgesloten als ik niet thuis ben. En een volwassen Neph kruipt niet zomaar overal doorheen
Ik ga geen terrarium kopen van 2 bij 2 meter als zo'n beest het prima kan doen in je kamerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je zegt dat ze zo honkvast zijn, dan kunnen ze toch prima in een mooi, groot terrarium?
Ik vind een dier kwijtraken, en al helemaal een spin van dat formaat, gewoon erg kwalijk
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:34 schreef Samzz het volgende:
Hoeveel ruimte hebben ze nodig dan?
Er staat net dat ze honkvast zijn.
Euh... jaquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Conekiller het volgende:
bruins klopt wel vaker niet. 2 zijde gaas is zowiezo al te weinig.
De enciclopedie van bruins is leuk om beeje in te kijken, maar heel veel klopt gyewoon niet of kan je veel beter anders doen.
Wat klopt er dan niet, volgens jou? Want dat vertel je er niet bijquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:01 schreef Conekiller het volgende:
dat zal ik niet zeggen, maar veel in dat boek klopt gewoon niet
Allemaal leuk en aardig, maar dit alles ontslaat jou niet van het feit dat wanneer je voor deze hobby kiest (waar 95% van Nederland al van gruwelt en wat al langer onder de microscoop ligt van een aantal partijen om te verbieden danwel aan banden te leggen) om daar verantwoordelijk mee om te gaan. Deze dieren horen in een afsluitbare ruimte waar ze niet uit kunnen ontsnappen, een woonkamer voldoet daar duidelijk niet aan. Het feit dat jij of iemand anders al aangeeft dat er al eens eentje ontsnapt is onderstreept dit alleen maar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Conekiller het volgende:
bruins klopt wel vaker niet. 2 zijde gaas is zowiezo al te weinig.
De enciclopedie van bruins is leuk om beeje in te kijken, maar heel veel klopt gyewoon niet of kan je veel beter anders doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |