abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80641234
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:34 schreef rats het volgende:

[..]

Dank je, ik heb eerlijk gezegd niet gekeken hoe oud ze zijn, vroeg met me alleen af.
Kan je me meer vertellen over deze soort? (leefgebied, gedrag, gifitg, etc etc.)
Op zich ben ik als de dood voor spinnen hahaha maar deze ziet er wel heel mooi uit (daarnaast fan van de braziliaanse witknieen weet inmiddels dat dit een vrij agressieve soort is)
Tja mmm paarse spin...

Lampropelma violaceopes

Pamphobeteus verpertinus

Avicularia purpurea

Bepaalde Poecilotheria soorten kunnen heel mooi roze/tot paarsig zijn.
En zo zijn er nog wel meer.

Met Braziliaanse witknie bedoel je denk ik Acanthoscurria geniculata.
Ik heb er ook een juvinile waar ik het geslacht nog van moet bepalen..
Mooie soort hoor.
Als je A. geniculata mooi vindt dan kan je Nhandu chromatus ook wel waarderen denk ik.
Die zijn vooral schichtig dus de spin zal bij voorstoring gewoon de schuilplaats in hollen.
pi_80641979
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:10 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Tja mmm paarse spin...

<knip>

Bepaalde Poecilotheria soorten kunnen heel mooi roze/tot paarsig zijn.
En zo zijn er nog wel meer.

Met Braziliaanse witknie bedoel je denk ik Acanthoscurria geniculata.
Ik heb er ook een juvinile waar ik het geslacht nog van moet bepalen..
Mooie soort hoor.
Als je A. geniculata mooi vindt dan kan je Nhandu chromatus ook wel waarderen denk ik.
Die zijn vooral schichtig dus de spin zal bij voorstoring gewoon de schuilplaats in hollen.
Oef die eerste foto, geweldig mooi.
De wetenschappelijke namen weet ik echt niet van spinnen soorten. Ja de bekende zoals de rosea enzo hahaha. De witknie heb ik ooit eens in een expo gezien en was er helemaal weg van. Zo zie ik soms op beurzen ook hele mooie liggen.

Al zal er nooit een spin in huis komen lol, ben er zelfs fobisch voor. Vorige week liep er nog 1 langs mijn muur en ik was als verlamd, kon niks meer doen. Zolang ze in een terrarium of bakje zitten kan ik er wel naar kijken.

Heb je trouwens ook een foto van die jij bedoelt die ik dan ook wel mooi zou vinden?
pi_80664253
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:34 schreef rats het volgende:

[..]

Oef die eerste foto, geweldig mooi.
De wetenschappelijke namen weet ik echt niet van spinnen soorten. Ja de bekende zoals de rosea enzo hahaha. De witknie heb ik ooit eens in een expo gezien en was er helemaal weg van. Zo zie ik soms op beurzen ook hele mooie liggen.

Al zal er nooit een spin in huis komen lol, ben er zelfs fobisch voor. Vorige week liep er nog 1 langs mijn muur en ik was als verlamd, kon niks meer doen. Zolang ze in een terrarium of bakje zitten kan ik er wel naar kijken.

Heb je trouwens ook een foto van die jij bedoelt die ik dan ook wel mooi zou vinden?
Als je echt bang bent en je er zelf niet achter staat is zelf een spin kopen inderdaad nogal drastisch.
Dan kan je ze beter eens goed vanachter glas bekijken.

De spin die ik bedoelde was Nhandu chromatus maar ik kan nu even geen foto vinden dus ik heb er maar eentje op internet gezocht.

Deze past trauwens ook mooi bij het rijtje en het is ook een spin die ik nog op de verlanglijst heb staan.
Aphonopelma seemanni (staat wel bekend als redelijk defensief)
pi_80665862
Mooie exemplaren inderdaad.

Probeer wel van de angst af te komen hoor, dacht ook dat ik daar al redelijk ver mee was. Toch bleek tegendeel toen die spin tegen mijn muur liep.

Hou het wel bij kijken Heb al genoeg dieren hahaha, geniet wel van mijn slangen, dat durf ik nog wel (A)
pi_80669204
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 13:27 schreef rats het volgende:
Mooie exemplaren inderdaad.

Probeer wel van de angst af te komen hoor, dacht ook dat ik daar al redelijk ver mee was. Toch bleek tegendeel toen die spin tegen mijn muur liep.

Hou het wel bij kijken Heb al genoeg dieren hahaha, geniet wel van mijn slangen, dat durf ik nog wel (A)
Wel goed dat je probeert om je over die angst heen te zetten want veel mensen zien het maar als normaal en overwegen niet eens om er wat aan te veranderen.

Ik kan ook niet aan alles beginnen wat ik mooi vind.
Met je slangen heb je genoeg om handen denk ik.
pi_80880546

Nog een foto van het eerste terrarium dat wij ooit hebben gemaakt. Ondertussen is deze al een keer helemaal bijgewerkt en hebben wij er een mooie kap met scharnierende klep bij gemaakt.

Aangezien wij net verhuist zijn en een mooi groot nieuw terrarium hebben doen wij deze en wat oudere terrariums weg. Ik zal hier de foto's plaatsen van wat wij te koop hebben en later een topic in V&A maken. Als er iemand interesse heeft mag je gerust een bod doen via pm.

Uploaded with ImageShack.us

[ Bericht 11% gewijzigd door Phoenix78 op 30-04-2010 20:02:15 ]
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  Official ESF Kreviewer zaterdag 1 mei 2010 @ 23:52:01 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80918215
Tvp. Vandaag met TS in Deventer geweest in een reptielenwinkel.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 23:54:45 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80918292
Klopt Was erg leuk. Alleen een beetje jammer van de Teju's.

Phoenix, ik ben benieuwd naar de terraria, dus als je het V&A topic online hebt, kan je hier een link neerzetten?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80927703
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:04 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Wel goed dat je probeert om je over die angst heen te zetten want veel mensen zien het maar als normaal en overwegen niet eens om er wat aan te veranderen.

Ik kan ook niet aan alles beginnen wat ik mooi vind.
Met je slangen heb je genoeg om handen denk ik.
Haha ja proberen wel, lukt alleen niet zo goed Gisteren met honden uitlaten zat er een spin op mijn been en ik in paniek gelijk.
Ach wie weet lukt het ooit nog wel.
Vogelspinnen vind ik er ook minder eng uitzien (al zou ik niet weten hoe te reageren als er 1 losloopt). De angst om daarbij te kijken is overwonnen door de reptielenzaken waar ik kwam. Bij de 1 stond je tussen de spinnen en de toonbank om af te rekenen en bij een ander moest je langs de spinnen om bij de kassa te komen.

Met de slangen heb ik zeker genoeg om handen. We hebben er 13 en op moment een logé die bij de eigenaar niet / slecht eet. Kijken of het hier met de tijd beter zal gaan.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:31:42 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80929424
Weet iemand van jullie een goede terrariumzaak? Gisteren waren we bij eentje in Deventer, wat erg leuk was, maar niet zo heel groot. Ik miste vooral verschillende soorten terraria, dieren e.d.

Afstand is in feite niet zo'n probleem.
  zondag 2 mei 2010 @ 15:40:49 #111
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_80934066
tvptje

Nu in bezit hier. Een steppenvaraan en wat spinnen en een scorp (G. rosea, H. maculata, P. regalis, P. cavimanus)

Zal binnenkort even wat goede foto'splaatsen.
Hier wel een opwarmertje

tevens komen er op zeer korte termijn nog een zootje spinderlingen bij. Van alles 4 zeg maar. 4 klimmers, 4 bodembewoners en 4 gravers. Heb een verlanglijstje liggen voor de komende beurzen
Ook wat jonge woestijnschorpioenen zitten in de planning en een paar Neplhila's voor in de woonkamer

Ex vrouw wilde absoluut geen spinnen in huis. Na de scheiding een van de eerste dingen die hier kwam
M'n huidige vriendin is helemaal gek met beesten. Zelf in het bezin van P. imperator en krijgt van mij nog een koppel morelia's voor d'r verjaardag

[ Bericht 44% gewijzigd door Conekiller op 02-05-2010 15:48:06 ]
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_80934263
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:31 schreef Samzz het volgende:
Weet iemand van jullie een goede terrariumzaak? Gisteren waren we bij eentje in Deventer, wat erg leuk was, maar niet zo heel groot. Ik miste vooral verschillende soorten terraria, dieren e.d.

In Amsterdam schijnt een vrij grote te zitten (ben even de naam kwijt ) Verder de kameleon in Tilburg, niet een hele grote zaak, maar wel veel dieren en hoor er veel positieve geluiden over ( ben er zelf wel keer geweest en vond het wel een leuke zaak). Ook in tilburg Terrarium op maat (als je toch die richting op zou gaan). Jungle corner in Rotterdam (klein zaakje, zelf positieve ervaring mee), Blue lagoon in Maassluis (vrij veel dieren ook, voornamelijk baardagamen op moment, daarnaast wat andere hagedissen en verschillende slangen). Op marktplaats zie ik regelmatig een advertentie van een zaak in Groningen, maar weet ik verder niets over).

Dat is wat ik zoverre uit mijn hoofd weet.
  zondag 2 mei 2010 @ 15:56:15 #113
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80934682
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:45 schreef rats het volgende:

[..]

In Amsterdam schijnt een vrij grote te zitten (ben even de naam kwijt ) Verder de kameleon in Tilburg, niet een hele grote zaak, maar wel veel dieren en hoor er veel positieve geluiden over ( ben er zelf wel keer geweest en vond het wel een leuke zaak). Ook in tilburg Terrarium op maat (als je toch die richting op zou gaan). Jungle corner in Rotterdam (klein zaakje, zelf positieve ervaring mee), Blue lagoon in Maassluis (vrij veel dieren ook, voornamelijk baardagamen op moment, daarnaast wat andere hagedissen en verschillende slangen). Op marktplaats zie ik regelmatig een advertentie van een zaak in Groningen, maar weet ik verder niets over).

Dat is wat ik zoverre uit mijn hoofd weet.
Het gaat me ook met name om de goede ervaringen Die in Tilburg staat op mijn lijstje idd.

Bedankt

Edit: Ik heb even gegoogled, bedoel je Aquaterra?
  zondag 2 mei 2010 @ 16:28:27 #114
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80936318
Oh ja, op www.terrariumdesigner.nl kun je je eigen terrarium ontwerpen. Wel behoorlijk standaard, maar tof
pi_80939968
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:31 schreef Samzz het volgende:

Blue Lagoon staat altijd wel met veel bakken op beursen. Heb er zelf een bakkenbouwer voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2010 17:59:52 ]
pi_80948893
Klopt idd, Blue lagoon staat op bijna alle beurzen wel. Geloof dat je tegenwoordig zelfs op hun site zelf je terrarium samen kan stellen.

Zit bij mij in de stad en kom er bijna elke week. Lopen ook mensen rond die er veel van weten en je altijd willen helpen als je wat te vragen hebt. Ook bij aankoop goede info (ligt eraan wie de verkoper is, moet ik wel zeggen).

Die in Amsterdam was geen Aquaterra, kan er ook neit meer opkomen, stom is dat.
Mocht ik erop komen, dan laat ik het weten.

Op Amsterdam en Groningen na heb ik wle ervaringen met de genoemde zaken en dat is gewoon positief.
Uiteraard heb je van elke zaak wel goede en slechte ervaringen.
pi_80975310
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 23:54 schreef Samzz het volgende:
Phoenix, ik ben benieuwd naar de terraria, dus als je het V&A topic online hebt, kan je hier een link neerzetten?
Bij deze: [TK] Design Terraria

We doen ze voor weinig weg, omdat wij er toch van af moeten, maar iedereen die zelf wel eens een achterwand gemaakt heeft weet wat zoiets kost als je het goed wil doen.
  maandag 3 mei 2010 @ 18:07:01 #118
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_80976444
achterwand maken kan je zo duur maken als je wil en noodzakelijk is natuurlijk.

Ik gebruik meestal Pur of piepschuim. Dat maak je in de ruwe vorm. Dan overstrijken met eniszins verdunde tegellijm (veel meer water dan volgens verpakking om de boel te sealen) laten drogen, nog zo'n laagje eroverheen. Vervolgens gewoon tegellijm aanmaken en vermengen met zand en/of turf voor een wat natuurlijker gezicht.

Kost vooral veel tijd, tegellijm, pur en piepschuim zijn niet zo duur. En zand is gratis

achterwanden met varenwortel en watersystemen zijn wel erg prijzig
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:33:14 #119
292772 Phoneutria
Don't mind me sir...
pi_81000935
Heb ook ooit een Nephila op mijn slaapkamer gehad, maar die was ineens verdwenen.
Kon der nergens terug vinden...
Just trippin' some bawls.
Zó logisch!
pi_81004362
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:33 schreef Phoneutria het volgende:
Heb ook ooit een Nephila op mijn slaapkamer gehad, maar die was ineens verdwenen.
Kon der nergens terug vinden...
En zo komt de slechte naam in de terrarium hobby, ik snap werkelijk niet hoe je een spin kwijt kan raken. Er zijn zulke goed afsluitbare bakjes te koop voor 3-4 tientjes.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:42:06 #121
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81058704
jups, maar een volwassen nephila in een bakje is niet zo'n strak plan. Het kan best los in je kamer ook.Word heel veel gedaan nog wel ook.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:50:18 #122
292772 Phoneutria
Don't mind me sir...
pi_81085609
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:10 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En zo komt de slechte naam in de terrarium hobby, ik snap werkelijk niet hoe je een spin kwijt kan raken. Er zijn zulke goed afsluitbare bakjes te koop voor 3-4 tientjes.
Je gaat toch geen Nephila in 'n hokje stoppen, die beesten hebben ruimte nodig.
Vandaar dat ik 'm vrij los liet lopen op mijn kamer, de muren mooi afgetaped zodattie niet te ver kon maar ze is toch wel ontsnapt.
Zó logisch!
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:24:51 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81087011
Ik ben het wel met Aneurism eens Zorg dan voor een mooi groot terrarium, zo'n dier kwijtraken vind ik best ernstig, vooral voor het dier.

@ Conekiller, dat iets veel gedaan word betekent niet dat het goed is Dat blijkt weer uit bovenstaande post.
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:06:27 #124
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81098455
ik zou niet eens weten hoe ik een volwassen Nephilia zou moeten huisvesten als ik d'r niet loslaat

Ze zijn vrij honkvast dus de kans op ontsnapping is vrij klein. Hier komt/komen ze in de woonkamer. Deze is afgesloten als ik niet thuis ben. En een volwassen Neph kruipt niet zomaar overal doorheen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:35:46 #125
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81122347
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:06 schreef Conekiller het volgende:
ik zou niet eens weten hoe ik een volwassen Nephilia zou moeten huisvesten als ik d'r niet loslaat

Ze zijn vrij honkvast dus de kans op ontsnapping is vrij klein. Hier komt/komen ze in de woonkamer. Deze is afgesloten als ik niet thuis ben. En een volwassen Neph kruipt niet zomaar overal doorheen
Als je zegt dat ze zo honkvast zijn, dan kunnen ze toch prima in een mooi, groot terrarium?

Ik vind een dier kwijtraken, en al helemaal een spin van dat formaat, gewoon erg kwalijk
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:33:22 #126
292772 Phoneutria
Don't mind me sir...
pi_81132835
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:35 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als je zegt dat ze zo honkvast zijn, dan kunnen ze toch prima in een mooi, groot terrarium?

Ik vind een dier kwijtraken, en al helemaal een spin van dat formaat, gewoon erg kwalijk
Ik ga geen terrarium kopen van 2 bij 2 meter als zo'n beest het prima kan doen in je kamer
Je wilt niet weten hoeveel ruimte ze nodig hebben.

Heb gewoon pech gehad. Kans dat het goed ging was heel groot.
Verder staat me hele kamer vol met terrariums, allemaal met valdeurtje zodat er nooit iets kan ontsnappen.
Zó logisch!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:34:38 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81132911
Hoeveel ruimte hebben ze nodig dan?

Er staat net dat ze honkvast zijn.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:41:57 #128
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81133269
Tof topic!

Even meelezen (kijken) hier!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:11:40 #129
292772 Phoneutria
Don't mind me sir...
pi_81140885
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:34 schreef Samzz het volgende:
Hoeveel ruimte hebben ze nodig dan?

Er staat net dat ze honkvast zijn.
Zó logisch!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:06:42 #130
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81142989
Leuk web ja. Hoe houd je ze in de woonkamer dan?

Lijkt me beter zo'n dier niet te houden.... Als ze zoveel ruimte nodig hebben?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:29:24 #131
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81191928
je hangyt ze in een hoek van je kamer waar ze een lekker web kunnen maken. Als je ze genoeg voert zal het wel wel beperkt blijven tot een metertje of 1 a 1.5
of je maakt een frame voor d'r

http://www.reptileforums.(...)09-nephila-help.html
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:01:09 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81331907
Ik heb er een beetje over gelezen, volgens mijn encyclopedie is een terrarium met twee gaaszijden voor lucht, van 80x40x40 voldoende Eventueel los in de kamer.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:29:23 #133
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81350734
bruins klopt wel vaker niet. 2 zijde gaas is zowiezo al te weinig.

De enciclopedie van bruins is leuk om beeje in te kijken, maar heel veel klopt gyewoon niet of kan je veel beter anders doen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:01:26 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81354656
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Conekiller het volgende:

De enciclopedie van bruins is leuk om beeje in te kijken, maar heel veel klopt gyewoon niet of kan je veel beter anders doen.
Euh... ja Ik ken de beste man en hij heeft veel verstand van zaken
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:01:49 #135
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81357702
dat zal ik niet zeggen, maar veel in dat boek klopt gewoon niet
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:02:55 #136
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81357757
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:01 schreef Conekiller het volgende:
dat zal ik niet zeggen, maar veel in dat boek klopt gewoon niet
Wat klopt er dan niet, volgens jou? Want dat vertel je er niet bij
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:20:32 #137
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81361605
Als je kijkt naar de maten welke aangegeven staan voor veel dieren klopt er veel niet, bv bij de steppenagaam. Voor de kweek heb je echt geen meter zand nodig. Luipaardgecko's kunnen 's nachts tot rond het vriespiunt gehouden worden in de winter desnoods. 's zomers zou je mss eigenlijk moeten koelen 's nachts. . Koningyspythons hebben idd soms eetproblemen, dit is echt 99 van de 100 keer bij wildvang. Dat door gefokte spul van tegenwoordig eet meestal gewoon normaal.
Leuk boek maar te algemeen, iets verouderd en incompleet.
Ik zeg niet dat er alleen maar onzin instaat. Maar het is echt geen heilige bijbel zoals het door sommige al jaren word beschouwd.
Ik lees 'm ook nog wel eens door hoor. Maar meer voor ff snel op de wc opzoeken van leefgebieden van dieren en een beetje een richttemperatuur. Verder zoek ik ,m'n info verder op internet en in gespecialiseerde boeken. Als je een dier wil houden moet je niet alleen uitgaan van Bruins.

Volgens bruins had qua temp trouwens vrijwel alles wat ik heb al dood moeten zijn. Vooral qua spinnen. Er is al vrij lang bekend dat de meeste spinnen het heel goed, vaak zelfs beter, redden op temperaturen van rond de 18 a 22 graden. Gewoon kamertemperatuur. De meeste mensen houden die beesten ook gewoon op kamertemp met alleen een warmtemat als het echt koud is of als zekerheid.Tevens zijjn voederschema's die erin staan in veel gevallen (vooral de slangen en hagedissen) een vrij snelle weg naar vervetting.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:37:45 #138
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81365712
Oke Ik vind het tot nu toe een goede inleiding in het houden van terrariumdieren. En ik beschouw het niet als heilige bijbel, want daar heb ik te weinig terrariumboeken voor gelezen. Ik merk wel, dat zijn richtlijnen behoorlijk nauwkeurig zijn vergeleken met informatie op internet

Nu ja, ieder zijn ding. Ik vind het een prima guideline ter voorbereiding op verdere verdieping per soort.
pi_81367483
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Conekiller het volgende:

Allemaal leuk en aardig, maar dit alles ontslaat jou niet van het feit dat wanneer je voor deze hobby kiest (waar 95% van Nederland al van gruwelt en wat al langer onder de microscoop ligt van een aantal partijen om te verbieden danwel aan banden te leggen) om daar verantwoordelijk mee om te gaan. Deze dieren horen in een afsluitbare ruimte waar ze niet uit kunnen ontsnappen, een woonkamer voldoet daar duidelijk niet aan. Het feit dat jij of iemand anders al aangeeft dat er al eens eentje ontsnapt is onderstreept dit alleen maar.

Daarnaast: Al hebben ze veel ruimte nodig, jij bent degene die deze dieren in huis haalt. Zorg dan ook maar voor een goede bak voor ze. Ken genoeg mensen die terrariums van 2 tot 5 meter hebben, 2 meter hoog en 1 meter diep. Als je een dier wilt moet je zorgen dat je het veilig kan opbergen, voor de omgeving en voor het dier. Als ze voor kameleons al complete bakken van gaas maken, moet dat voor een spin ook te doen zijn.

Er gaan hier en zelfs al in Duitsland stemmen op vanuit politiek en lobbygroepen om exotische dierenhandel danwel houden aan banden te leggen. Gelukkig is er nog geen meerderheid, maar een paar keer in het nieuws dat er een exotische spin gevonden is of een slang hier en slang daar gevonden is dan kan je je ass erop verwedden dat dat verbod er gaat komen.

In Duitsland is in het district Hessen sinds 2007 verboden om 1 van mijn favoriete gifkikkers : P. Terribilis te houden tenzij je voor deze periode jezelf als Terribilis kweker had aangemeld zoals ik begrijp. Uitbraken van exotische dieren ongeacht giftigheid of ze 2 of 400 poten hebben: Het helpt de hobby niet, en uiteindelijk jezelf ook niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2010 00:21:11 ]
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:04:14 #140
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81387454
Het grote verschil tussen een ontsnapte slangy en een spin als deze is dat mensen bij die slang 112 bellen en bij zo'n spin een schoen ertegenaan gooien

deze komt bv hier in het wild ook voor. En veel mensen zullen het dan ook wel herkennen en vaker gezien heben. Die zien het verschil niet tussen een Neph en een Tijgerspin.

Ben het er mee eens dat je beesten de ruimte moet geven. En dat hebben ze hier ook allemaal. Maar een neph heeft een open ruimte nodig. Hoewel hier ook nog een inbouwkast niks staat te doen dus dat is evt een optie. Met een extra fan erin.

En ook in terraria is het nooit 100% ontsnappingsproof. Denk dat daar heel veel mensen over kunnen meepraten.

Ik ben nog nooit wat kwijt geraakt. Maar wel een keer een jonge boa die met z'n kopje tussen de ruiten was gekropen en te grazen was genomen door de kat :S
Sinds dien is mijn woonkamer als ik niet thuis ben vrijwel ontsnappingsproof. Heb zelfs de plinten gekit.
Maar idd niet 100%. Er zal altijd wel een gaatje te vinden zijn. Of een onoplettend moment. Maar ALS het dier al uit het terr komt. Moet het daarna nog eens de kamer uit. Dus ik acht de kans ook zeer klein dat hier een keer wat echt ontsnapt eigenlijk wel 0.
En als die neph zou ontsnappen is tie buiten zo dood. In de woonkamer is het altijd minstens 20 graden. En in de winter verwarm ik nog extra met matten. De beesten die een hogere temp moeten hebben hebben uiteraard nog een lamp oid overdag.
pi_81393155
tvp
pi_81403897
Tja er zijn zat oplossingen. Bij 3dplastics.de kan je aluminium buizen kopen met mooie profielen, deze kan je op maat zagen. Waardoor je uiteindelijk een frame kan maken, wat je kunt bespannen met gaas 100%. Goedkope oplossing en het is veilig en ziet er 100x beter uit dan de plastic zooi die ik op ter beursen verkocht zie worden.

Daarnaast gaat het niet alleen om de media aandacht, maar ook vanwege het feit dat steeds meer invasieve soorten hier de natuur in komen. Nu stel je dat soorten hier niet kunnen overleven, maar de zwarte weduwe word vaker gespot in de Nederlandse natuur. Een artikel in 2006 van de frontpage berichte hier al over: Uitheemse giftige spinnen rukken op De dieren overleven hier dus wel wel, en rattenslangen bijvoorbeeld worden zelfs een plaag. Je hebt maar 2 weekjes hartje zomer nodig en deze spin legt genoeg afstand af om gespot te worden met alle hysterische reacties op zich.

Snapper turtles komen ook steeds vaker voor in de Nederlandse natuur, net zoals de noord amerikaanse kreeft die locale kreeften soorten vermoord. Bij het houden van exotische dieren hoort het verantwoord houden van dieren.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:08:19 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81425354
Het zou wel erg zonde zijn dat deze prachtige hobby verboden zou worden... Alleen omdat er mensen onzorgvuldig mee omgaan en dieren kwijt raken.
pi_81480977
Hier ook wat van mijn dieren:

Morelia Nauta

Morelia Clastolepis

Orthriophis Taeniurus (bijna 3 meter)
  zondag 16 mei 2010 @ 13:57:27 #145
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81487278
Mooie dieren Vooral de twee pythons.

Die laatste zal wel in een flink terrarium zitten Allemaal waarschijnlijk Wat voor terraria heb je?
pi_81595503
Hoihoi,
toffe beesten hebben jullie allemaal!

Beetje grote foto geloof ik, haha.
Maar dit is mijn baardagaam, Timo.
Ik had nog wel een vraagje; hij eet de laatste tijd (sinds hij uit winterslaap is) eigenlijk alleen nog maar meelwormen en groente, fruit etc.
Maar helemaal geen krekels meer, wat hij eerst superlekker vond. Nou had ik hem nog niet lang voordat hij in winterslaap ging, en hij heeft toen ook medicijnen tegen wormen gehad. Weten jullie misschien waarom hij geen krekels meer wil?
Alvast bedankt!
pi_81611444
Het kan van alles zijn, onze baardjes hebben ook tijden niet omgekeken naar krekels maar tegenwoordig zijn ze er wel weer dol op.
Het kan helpen om regelmatig te variëren met voedsel. Wij wisselen zelf constant af tussen sprinkhanen, moriowormen en krekels en ze krijgen natuurlijk altijd vers groente en fruit.

Het is natuurlijk ook zo dat baardagamen minder dierlijk en meer plantaardig voedsel horen te gaan eten als ze volwassen worden. Daar kan het dus ook mee te maken hebben, maar ik zou me geen zorgen maken, gewoon andere dingen aanbieden en als je over een tijdje weer met krekels komt zal ie dat waarschijnlijk ook wel weer eten.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:30:24 #148
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81636938
probeer ook eens steppenkrekels (die zwarte)

Mijn varaantje wil ook geen veldkrekels maar steppenkrekels is tie dol op.
pi_81640145
Okee, bedankt voor de tips Phoenix78 en Conekiller!
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:18:50 #150
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81984862
maandag 3x H. minax en een C. crawshayi erbij (allemaal nog klein spul, grotere graversbakken staan al in bestelling )
ook voor m'n meissie een M. spilota ssp. jonkie gehaald. Had ze al een tijdje tegoed van me

verder wat goedkope bakken. Waaronder 1 in de vraamde maat 60x20x20 met dubbele ventilatie. Ding was goedkoop dus meegenomen. Mooi bakje, wat erinkomt volgt nog, ben nog aant denken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')