de BD tracht de aangiftes die na 1 april van het opvolgende jaar binnen komen binnen 3 maanden te verwerken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:54 schreef Drifter__ het volgende:
Wanneer kan ik ongeveer bericht verwachten?
Ze werken mij nooit snel genoegquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Lieverd, bijna niemand heeft nog iets gehoord.
en?quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef Henkdenktank het volgende:
Vandaag even BD gecontact. Erg vreemd verhaal te horen gekregen. Mijn rekeningnummer is gewoon bekend bij de belastingdienst. Er staat dat er 15 April een betaling is uitgegaan dus het zou zsm op mijn bank moeten verschijnen naar het juiste rekeningnummer. Dit rekeningnummer heb ik geverifieerd. Op de dagtekening van de brief stond echter 22 April.
Zal ik het rond die datum krijgen?
ze vergeten bij de BD wel vaker dat de data die in het betaalsysteem van hun staan niet de werkelijke betaaldata zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:08 schreef -Sum- het volgende:
[..]
en?als er echt de 15e een betaling is uitgegaan zou het toch binnen moeten zijn
Inderdaad. Ik heb het vandaag gehad. Precies op de dag van de dagtekening! +- 2200,- rijker!quote:Op donderdag 22 april 2010 11:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze vergeten bij de BD wel vaker dat de data die in het betaalsysteem van hun staan niet de werkelijke betaaldata zijn.
Het wordt namelijk in batches naar de bank verzonden. Dus maximaal 5 dagen na dagtekening staat het op de rekening.
betrof dat de aangifte van 2009?quote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb het vandaag gehad. Precies op de dag van de dagtekening! +- 2200,- rijker!
Jupsquote:Op donderdag 22 april 2010 19:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
betrof dat de aangifte van 2009?
Dat is goed nieuws dan zijn ze dus begonnen met uitbetalenquote:
Nice!quote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb het vandaag gehad. Precies op de dag van de dagtekening! +- 2200,- rijker!
Dat is wel heel snel.. Dat kan toch ook helemaal niet? Want de definitieve aangifte is nog niet bekend.. Ik heb een paar weken geleden pas mijn te weinig gekregen zorgtoeslag 2008 gekregenquote:Op zaterdag 24 april 2010 01:25 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb mijn zorgtoeslag over 2009 wel al terug (ben veel later afgesudeerd dan ik begin 2009 durfde dromen....), de inkomstenbelastingaangifte helaas nog niet.
misschien aanvraag achteraf gedaan en daar nu de betaling van gekregen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:17 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel.. Dat kan toch ook helemaal niet? Want de definitieve aangifte is nog niet bekend.. Ik heb een paar weken geleden pas mijn te weinig gekregen zorgtoeslag 2008 gekregen
jaquote:Op zaterdag 24 april 2010 06:46 schreef Dionysiou het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk?
Je doet belastingaangifte
Niet, die krijgt de BD van je werkgever(s)quote:maar wanneer moet je dan je jaaropgave bijv. opsturen?
Kan dus kloppen.quote:Want had in febr. al aangfite gedaan, toen een brief gehad maar verder niks meer gehoord
neequote:Op zaterdag 24 april 2010 19:01 schreef TheGloaming het volgende:
Ik heb vandaag bericht gehad over de teruggave van 2008. Dagtekening is 1 mei. Kan het dus binnen enkele weken op m'n rekening verwachten?
dat je een vrij standaard vraag hebt en ik geen zin in standaard antwoorden.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:45 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Iets meer info graagWat houdt dit dan in?
Ik had idd wel even de moeite kunnen nemen om dit topic goed door te lezenquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat je een vrij standaard vraag hebt en ik geen zin in standaard antwoorden.
Ja, normaal gesproken krijg je het binnen 5 werkdagen na dagtekening op de rekening.
Ik heb ook al bericht gehad over de zorgtoeslag 2009 en ik heb het bedrag ook al ontvangen, dus dat kan wel. IB 2009 daar heb ik nog niets van gehoord, de afgelopen 4/5 jaar ontvingen we het altijd medio mei best rap vind ik. Hopelijk ontvangen we het nu ook zo snel, niet dat we het meteen nodig hebben, maar we weten er altijd wel weg meequote:Op zaterdag 24 april 2010 04:17 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel.. Dat kan toch ook helemaal niet? Want de definitieve aangifte is nog niet bekend.. Ik heb een paar weken geleden pas mijn te weinig gekregen zorgtoeslag 2008 gekregen
Nouja wat ik bedoelde is dat de zorgtoeslag (volgens mij) afhangt van je definitieve aanslag. En als je van je IB 2009 nog niks hebt gehoord, wat sowieso al een voorlopige aanslag is en nog geen definitieve, dan weet je toch ook nog niet zeker hoe het met je zorgtoeslag zit? Tenzij je het natuurlijk achteraf hebt aangevraagd, maar dan kan het toch nog niet definitief zijnquote:Op zondag 25 april 2010 23:28 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik heb ook al bericht gehad over de zorgtoeslag 2009 en ik heb het bedrag ook al ontvangen, dus dat kan wel. IB 2009 daar heb ik nog niets van gehoord, de afgelopen 4/5 jaar ontvingen we het altijd medio mei best rap vind ik. Hopelijk ontvangen we het nu ook zo snel, niet dat we het meteen nodig hebben, maar we weten er altijd wel weg mee.
Ja okee in ons geval heb ik dus begin dit jaar zorgtoeslag voor 2009 aangevraagd omdat ik in 2009 minder ben gaan werken en er nu voor in aanmerking kom. Ik heb dus geen voorlopige aanslag in 2009 gehad ofzo. Het kan best zijn dat het een voorlopige aanslag was (heb het papier even niet bij de hand, maar dat lijkt me wel logisch iig), maar het geld heb ik in iedergeval al.quote:Op zondag 25 april 2010 23:58 schreef Marloes het volgende:
[..]
Nouja wat ik bedoelde is dat de zorgtoeslag (volgens mij) afhangt van je definitieve aanslag. En als je van je IB 2009 nog niks hebt gehoord, wat sowieso al een voorlopige aanslag is en nog geen definitieve, dan weet je toch ook nog niet zeker hoe het met je zorgtoeslag zit? Tenzij je het natuurlijk achteraf hebt aangevraagd, maar dan kan het toch nog niet definitief zijn
omdat niet iedereen een zorgverzekering heeft. Militairen en gewetensbezwaarden hoeven geen NLzorgverzekering te hebben.quote:Op maandag 26 april 2010 00:12 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja okee in ons geval heb ik dus begin dit jaar zorgtoeslag voor 2009 aangevraagd omdat ik in 2009 minder ben gaan werken en er nu voor in aanmerking kom. Ik heb dus geen voorlopige aanslag in 2009 gehad ofzo. Het kan best zijn dat het een voorlopige aanslag was (heb het papier even niet bij de hand, maar dat lijkt me wel logisch iig), maar het geld heb ik in iedergeval al.
Maar goed ik ging er vanuit dat men hier meldt wanneer men geld van de BD heeft ontvangen. Ook ingeval van de IB 2009 is dat nog een voorlopige aanslag natuurlijk, dus vandaar dat ik het even meldde.
Wat ik wel heel vreemd vind is dat je zorgtoeslag apart van je IB moet aanvragen en dat terwijl er met dezelfde gegevens wordt gewerkt.
quote:Op maandag 26 april 2010 10:34 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ik nog geld terug kan krijgen uit 2008. Dus ik via Digi D het formulier invullen en opsturen. Dit heb ik een aantal dagen geleden gedaan. Heeft iemand enig idee hoe het verder in zijn werk gaat? Krijg je bericht, hoe lang duurt zoiets en wanneer krijg je het geld dan eigenlijk? Ik heb dit namelijk nooit eerder hoeven doen![]()
Kortom: hoe lang duurt het?
je had ook zelf terug kunnen lezen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
de BD tracht de aangiftes die na 1 april van het opvolgende jaar binnen komen binnen 3 maanden te verwerken.
I sure hope sooquote:Op maandag 26 april 2010 12:15 schreef noord8 het volgende:
Volgens mij hadden we het hier over de belasting teruggave van 2009 nadat je je aangifte hebt gedaan van inkomen over 2009 voor 1 april.
Maar goed ........ik heb het bijna ieder jaar mijn teruggave in de eerste en tweede week van mei gehad.
Ook heb ik wel geprobeerd om mijn aangifte zo vroeg mogelijk te doen en maar hopen dat je het dan eerder ontvangt, maar dit maakt weinig uit en vorig jaar bleek in dit forum dat er mensen eerder terugave konden ontvangen dan ik, terwijl ze later aangifte deden.
Ik hou het op...... deze of volgende week de eerste blauwe enveloppen.
2008 is nu toch ook na 1 april 2009 aangeleverd?quote:Op maandag 26 april 2010 12:15 schreef noord8 het volgende:
Volgens mij hadden we het hier over de belasting teruggave van 2009 nadat je je aangifte hebt gedaan van inkomen over 2009 voor 1 april.
Maar goed ........ik heb het bijna ieder jaar mijn teruggave in de eerste en tweede week van mei gehad.
Ook heb ik wel geprobeerd om mijn aangifte zo vroeg mogelijk te doen en maar hopen dat je het dan eerder ontvangt, maar dit maakt weinig uit en vorig jaar bleek in dit forum dat er mensen eerder terugave konden ontvangen dan ik, terwijl ze later aangifte deden.
Ik hou het op...... deze of volgende week de eerste blauwe enveloppen.
Waarom zou je bellen met de BD hierover? Je kunt toch lezen wanneer het komt? Door mensen zoals jij krijgen we ons geld niet binnen een week, maar moeten we 3 maanden wachten.quote:Op maandag 26 april 2010 16:47 schreef JMarsden het volgende:
Zonet gebeld met de BD: de kerel a/d andere kant v/d lijn zei, dat m'n aangifte verwerkt is en er een bericht/brief klaarstaat met dagtekening 15 mei. Meer mensen soortgelijk nieuws gekregen?
Waar kun je dat lezen dan? 15 mei is iets specifieker dan "voor 1 juli" namelijk?quote:Op maandag 26 april 2010 16:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom zou je bellen met de BD hierover? Je kunt toch lezen wanneer het komt? Door mensen zoals jij krijgen we ons geld niet binnen een week, maar moeten we 3 maanden wachten.
Tuurlijk, de mensen die aan de telefoon zitten bij de BD zijn dezelfde mensen die het geld overmaken. Ik wilde weten of mijn aangifte verwerkt is. Duidelijk.quote:Op maandag 26 april 2010 16:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij krijgen we ons geld niet binnen een week, maar moeten we 3 maanden wachten.
welk nummer heb je daarvoor gebeld?quote:Op maandag 26 april 2010 16:47 schreef JMarsden het volgende:
Zonet gebeld met de BD: de kerel a/d andere kant v/d lijn zei, dat m'n aangifte verwerkt is en er een bericht/brief klaarstaat met dagtekening 15 mei. Meer mensen soortgelijk nieuws gekregen?
Tuurlijk, doordat mensen zoals jij 4 keer per dag bellen hebben ze meer mankracht bij de telefoon nodig. Hierdoor moeten 3 mensen in hun eentje 11 miljoen aangiftes behandelen.quote:Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Tuurlijk, de mensen die aan de telefoon zitten bij de BD zijn dezelfde mensen die het geld overmaken. Ik wilde weten of mijn aangifte verwerkt is. Duidelijk.
Dat is geen probleem. Dat noemen ze het belastingstelsel.quote:Op maandag 26 april 2010 19:34 schreef yozd het volgende:
Even een vraagje over een 2e baan; ik heb sinds kort twee parttime baantjes, hoe zit dat belastingtechnisch? Ik begrijp dat beide werkgevers de allereerste belastingschijf gebruiken bij het afdragen van belasting. Mocht ik na het optellen van beide salarissen boven die 1e schijf komen (+/- 17000 euro ofzo), dan heb ik een probleem, aangezien ik dan nog wat extra moet betalen.
Waarom hou je vrij weinig over? Als je het totale inkomen bij één werkgever had gehad, was er geen verschil geweest.quote:Zolang ik opgeteld onder die 17000 euro blijf, is het dan geen probleem? Ik hou nu netto vrij weinig over bij die 2e baan
Pas dan bij beide banen geen loonheffingkorting toe. Krijg je aan het eind van het jaar bij het doen van je aangifte nog geld toe van de belastingdienst.quote:(heb alleen loonheffing bij mijn 1e baan)
Het is geen naheffing. Je betaalt gewoon de belasting die je hoort te betalen. Jij doet waarschijnlijk ook geen aangifte als er bij jou iets teveel loonheffing is ingehouden?quote:en ik heb geen zin om ook nog eens een naheffing o.i.d. te betalen...
Dat begrijp ikquote:Op maandag 26 april 2010 19:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat is geen probleem. Dat noemen ze het belastingstelsel.
Ik zal even het complete plaatje geven:quote:Waarom hou je vrij weinig over? Als je het totale inkomen bij één werkgever had gehad, was er geen verschil geweest.
Of je 20.000 bij één werkgever verdient of 15.000 bij de ene en 5.000 bij een ander, maakt netto niks uit. Alleen de wijze waarop en de verdeling is anders.quote:Op maandag 26 april 2010 20:24 schreef yozd het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik vind het ook geen probleem om belasting te betalen, dat hoort erbij!
[..]
Ik zal even het complete plaatje geven:
Ik werkte een X aantal uur p/maand bij werkgever 1. Deze maand en de komende 2 maanden werk ik echter voornamelijk bij werkgever 2 (nog hooguit 1 á 2 dagen p/maand bij werkgever 1) en daarna ga ik pas weer "fulltime" bij werkgever 1 werken. Bij beide werkgevers verdien ik exact hetzelfde uurloon. Vandaag kreeg ik echter mijn loonstrookje (van werkgever 2 dus) en netto hou ik nu ineens veel minder over. Op zich logisch, aangezien er geen loonheffingskorting wordt toegepast.
Het ligt in de lijn der verwachting dat ik dit jaar in totaal (werkgever 1+2) evenveel ga werken als vorig jaar (en het jaar daarvoor, alleen werkgever 1). In al die jaren kreeg ik netto meer dan dat ik nu krijg. Dat bedoel ik met vrij weinig over houden.
Als ik de 2 loonstrookjes (werkgever 1 en 2, zelfde brutoloon) naast elkaar leg, dan hou ik bij die van werkgever 2 netto gewoon veel minder over. Als ik hetzelfde aantal uren werk als afgelopen jaar, dan neem ik aan dat ik bij mijn volgende belastingaangifte nog een gedeelte ga terugkrijgen... Ach ja, ik zie het wel. Ik vind het werk leuk om te doen, dus ik blijf lekker doorwerken daarquote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Of je 20.000 bij één werkgever verdient of 15.000 bij de ene en 5.000 bij een ander, maakt netto niks uit. Alleen de wijze waarop en de verdeling is anders.
doordat je bij 1 van de 2 geen loonheffingskorting toepast zal je bij degene waar je het wel laat toepassen idd meet netto krijgen.quote:Op maandag 26 april 2010 23:33 schreef yozd het volgende:
[..]
Als ik de 2 loonstrookjes (werkgever 1 en 2, zelfde brutoloon) naast elkaar leg, dan hou ik bij die van werkgever 2 netto gewoon veel minder over. Als ik hetzelfde aantal uren werk als afgelopen jaar, dan neem ik aan dat ik bij mijn volgende belastingaangifte nog een gedeelte ga terugkrijgen... Ach ja, ik zie het wel. Ik vind het werk leuk om te doen, dus ik blijf lekker doorwerken daar.
Ik zei toch dat de wijze waarop en de verdeling anders is.quote:Op maandag 26 april 2010 23:33 schreef yozd het volgende:
[..]
Als ik de 2 loonstrookjes (werkgever 1 en 2, zelfde brutoloon) naast elkaar leg, dan hou ik bij die van werkgever 2 netto gewoon veel minder over. Als ik hetzelfde aantal uren werk als afgelopen jaar, dan neem ik aan dat ik bij mijn volgende belastingaangifte nog een gedeelte ga terugkrijgen... Ach ja, ik zie het wel. Ik vind het werk leuk om te doen, dus ik blijf lekker doorwerken daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |