Ik had het vorig jaar ook half mei en ik had begin januari al aangifte gedaan. Nu hetzelfde verhaal qua aangifte datum, dus ik verwacht weer een teruggave zo medio mei.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:59 schreef Inverted_World het volgende:
In dit topic hadden de meeste mensen het geld begin/halverwege mei: Belastingteruggave erg laat dit jaar
Maar das 2005
quote:Op woensdag 14 april 2010 00:28 schreef Ludootje het volgende:
Heb gister voor het eerst in mijn leven maar eens aangifte gedaan (gelukkig hebben ze er nooit om gevraagd.). Kwam zelfs door die vlugge flappen actie van ze, geniale marketing stunt.
Over 2007, 2008 en 2009 krijg ik toch bijna 1000 euro terug, valt me goed mee.![]()
Nu maar hopen dat ze het toch nog snel afhandelen, dan kan de 0-lijn van mijn bankrekening eindelijk opgeschroefd worden van -1000 naar 0.
Na 1 april je krijgt het pas na 2011quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:55 schreef Gesloten het volgende:
Heb 5 minuten geleden aangifte gedaan van 2008 en ik krijg nog een lekker bedrag terug. Wanneer kun je dat geld verwachten? Of is het een kwestie van maanden?
Maanden inderdaad. Volgens mij had ik vorig jaar een vergelijkbare situatie en kreeg ik het rond de zomer ergens een keer terug.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:55 schreef Gesloten het volgende:
Heb 5 minuten geleden aangifte gedaan van 2008 en ik krijg nog een lekker bedrag terug. Wanneer kun je dat geld verwachten? Of is het een kwestie van maanden?
Rond die tijd ben ik het alweer vergeten. Wel een leuke verrassing op dat momentquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:09 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Na 1 april je krijgt het pas na 2011
Natuurlijk niet. Ze zijn niet snel, maar anderhalf jaar erover doen is wel wat teveel van het goedequote:
Als ik jou was dan zou ik je rek. nummer maandag telefonisch even doorgeven, dat gaat sneller.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:27 schreef Henkdenktank het volgende:
Hoi!
Ik heb post binnen! Met dagtekening 22 april. Er staat dta ik mijn rekeningnummer nog moet doorgeven. Hier krijg ik nog een formulier van! Weten jullie in welke termijn ik dit formulier krijg of kan ik het maandag ook telefonisch doorgeven? Het staat dan binnen 2 weken op mijn rekening. 2230,- Dat kan ik wel gebruiken!
Mee eens. Daarom heb ik het nu wel gedaan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:50 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Laksigheid is niet stoer, dat is gewoon dom.
Mailtje naar IB via Lotus?quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:02 schreef Sport_Life het volgende:
Ik werk bij de BD, zal maandag eens kijken wanneer mijn geld gestort gaat worden.
nee geintje, kan het niet zien helaaschmoet dus ook wachten. Hoewel ik krijg wel geld van de BD, maar da's mijn loon
![]()
Top! Dus als ik het maandag 19 April doorgeef heb ik het binnen 2 weken (3 Mei) op m'n rekening?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als ik jou was dan zou ik je rek. nummer maandag telefonisch even doorgeven, dat gaat sneller.
Was dit ib aangifte 2009 of een ander jaar?
Kan dit trouwens wel telefonisch?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als ik jou was dan zou ik je rek. nummer maandag telefonisch even doorgeven, dat gaat sneller.
Was dit ib aangifte 2009 of een ander jaar?
Misschien heb je het wel eerder dan twee weken op je rekeningquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Top! Dus als ik het maandag 19 April doorgeef heb ik het binnen 2 weken (3 Mei) op m'n rekening?
quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:48 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ze zijn niet snel, maar anderhalf jaar erover doen is wel wat teveel van het goede
Over 2009, volgens mij ben ik een van de eerste van Nederlandquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Misschien heb je het wel eerder dan twee weken op je rekeningEn ja, volgens mij kan dat telefonisch.
Maar was dit de IB aangifte over 2009 of over een ander jaar?
nee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:03 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Kan dit trouwens wel telefonisch?
Jepquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:15 schreef willempjewever het volgende:
Je kan je rekeningnummer ook via de aangifte veranderen (nogmaals opsturen), maar dan kom je denk ik weer onderaan de stapel?
Wel de eerste in dit topic die bericht heeft, geloof ikquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:22 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Over 2009, volgens mij ben ik een van de eerste van Nederland
Is er iemand die zeker weet of het wel of niet telefonisch kan haha. anders doe ik het printen en op de post
Dagtekening staat 'altijd' in de toekomst om de burger langer de tijd te geven om bezwaar te maken.quote:Op zondag 18 april 2010 13:34 schreef -Sum- het volgende:
als de dagtekening 22 april is, is ie misschien per ongeluk te vroeg de deur uit gegaan
kijk komende week dan met spanning uit naar de post
Heb nog steeds niks gehadquote:Op maandag 19 april 2010 10:53 schreef Inverted_World het volgende:
Laten we dit topic volbaggeren met "ik heb hem nog niet gehad."
klopt binnen 5 werkdagen na dagtekening. Omdat het in betaalbatches de deur uit wordt gedaan.quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef Henkdenktank het volgende:
Vandaag even BD gecontact. Erg vreemd verhaal te horen gekregen. Mijn rekeningnummer is gewoon bekend bij de belastingdienst. Er staat dat er 15 April een betaling is uitgegaan dus het zou zsm op mijn bank moeten verschijnen naar het juiste rekeningnummer. Dit rekeningnummer heb ik geverifieerd. Op de dagtekening van de brief stond echter 22 April.
Zal ik het rond die datum krijgen?
Hij staat eigenlijk altijd "in de toekomst" om de burger de volledige 6 weken bezwaartijd te geven en om situaties te vermijden waarin burgers minder dan 6 weken krijgen, omdat het te laat aankomt.quote:Op zondag 18 april 2010 13:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dagtekening staat 'altijd' in de toekomst om de burger langer de tijd te geven om bezwaar te maken.
Dat de termijn soms langer is, is een neveneffectquote:Op maandag 19 april 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij staat eigenlijk altijd "in de toekomst" om de burger de volledige 6 weken bezwaartijd te geven en om situaties te vermijden waarin burgers minder dan 6 weken krijgen, omdat het te laat aankomt.
[quote]Dus hebben ze langer de tijd dan wanneer het op dagtekening van verzending zou staan
Als je de aangifte opent, krijg je al een melding dat ie verzonden is (als dat inderdaad het geval is) met de vraag of je zeker weet dat je wijzigingen wilt doorvoeren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:24 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraag: hoe kan ik zien of ik al aangifte heb gedaan. Heb het redelijk snel gedaan, maar nog niks gehoord en ga nu toch twijfelen. Bij de vorige belastingprogrammaatjes stond of een aangifte verzonden was met datum, maar dat kan ik dit jaar niet vinden.
Kan je daarover bellen of is dat online in te zien?
Lieverd, bijna niemand heeft nog iets gehoord.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:24 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraag: hoe kan ik zien of ik al aangifte heb gedaan. Heb het redelijk snel gedaan, maar nog niks gehoord en ga nu toch twijfelen. Bij de vorige belastingprogrammaatjes stond of een aangifte verzonden was met datum, maar dat kan ik dit jaar niet vinden.
Kan je daarover bellen of is dat online in te zien?
Als je een transactienummer hebt is hij inderdaad verzonden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:48 schreef willempjewever het volgende:
als ik hem open krijg ik die melding niet, maar op de laatste pagina staat wel een transactienummer?
het zal denk ik wel goed zijn dan?
voorlopige teruggave wordt inderdaad sneller verwerkt dan de inkomstenbelasting. dus gewoon geduldquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:51 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb dit jaar aangevraagd dat ik voortaan maandelijks mijn centjes wil. Deze maand (april) wel mijn maandelijkse teruggave gekregen, maar niemand heeft nog met een woord gerept over het hele jaar 2009![]()
Hoop dat ze dat niet vergeten! Dat is bijna 3000 euries... Vakantie moet betaald worden
jaquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:45 schreef Drifter__ het volgende:
Ik heb ergens eind maart 2007 en 2008 opgestuurd, 2008 heb ik een week geleden ontvangen. 2007 nog geen bericht, is dat normaal ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |