quote:Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb vóór 1 april m'n belastingaangifte verstuurd. Wanneer krijg ik bericht van de Belastingdienst?
De Belastingdienst hanteert de stelregel: voor 1 april verstuurd, dan krijg je vóór 1 juli bericht. Dan ontvang je waarschijnlijk een brief met daarin de voorlopige aanslag. Mocht je geld terugkrijgen volgens die voorlopige aanslag, dan ontvang je dat geld meestal tegelijk met die brief (het kan soms een paar dagen duren).
Let op: dit is een voorlopige aanslag (tenzij er staat dat het een definitieve aanslag is, dan staat er 'Aanslag 200*'. Bij een voorlopige aanslag controleert de Belastingdienst de aangifte nogmaals en wanneer ze dat gedaan hebben, ontvang je alsnog de definitieve aanslag. Dan kan het zijn dat je alsnog iets moet (terug-)betalen of dat je nog meer terugkrijgt. Vaak is het te betalen of ontvangen bedrag gelijk aan dat van de voorlopige aanslag.
Hou er in elk geval rekening mee dat een voorlopige aanslag dus niet definitief is.
Geen SC in dit topic! Daarvoor kun je hier terecht!!quote:Op donderdag 1 april 2010 11:11 schreef Sjeen het volgende:
Goeiemorgen Nizno, lekker geslapen? Ik heb nog geen bericht trouwens
Ze geeft toch een antwoord op je vraag?quote:Op donderdag 1 april 2010 11:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
Geen SC in dit topic! Daarvoor kun je hier terecht!!
Welkom in Nizno's eigen SCquote:
Kan FH of Sjeen de TT niet even aanpassen?quote:
maak er een TR voor aan.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kan FH of Sjeen de TT niet even aanpassen?
"Nizno's wie-heeft-er-al-een-belastingaanslag 2009-ontvangen topic"
Gokje: 3 jaar geledenquote:Op donderdag 1 april 2010 13:17 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh gefeliciteerd, wanneer had je het ingediend?
Daarom wil hij nu ook middelen.quote:
hoeft niet... VT had ook gekund.quote:
Klopt, gokjes hoeven niet, daarom heet het ook een gokjequote:
Daar open je maar je eigen topic voor.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:41 schreef sanger het volgende:
Ow fuck, het is slechts de nabetaling van de kinderopvangtoeslag 2008
quote:Op donderdag 1 april 2010 13:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Daar open je maar je eigen topic voor.
Ik heb hem nu maar eens een keer wél op tijd ingevuld.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:32 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik heb mijn aangifte nog niet ingestuurd en ik heb ook geen bericht gehad. Best wel een logische organisatie, die belastingdienst
quote:Als het de eerste keer is dat u niet of niet tijdig aangifte inkomstenbelasting doet, bedraagt de boete 226 euro (niet gewijzigd). De tweede keer zal de boete 984 euro bedragen.
deze boete wordt pas opgelegd na het verturen van een herinneringsbrief dat je aangifte moet doen.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:49 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik heb hem nu maar eens een keer wél op tijd ingevuld.
[..]
Ik ben niet bang hoor, ik hoef hem pas 1 september ingeleverd te hebbenquote:Op donderdag 1 april 2010 13:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
deze boete wordt pas opgelegd na het verturen van een herinneringsbrief dat je aangifte moet doen.
Niet mensen gaan bang maken met een dode mus he?
Ow...ik had al hoop.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:41 schreef sanger het volgende:
Ow fuck, het is slechts de nabetaling van de kinderopvangtoeslag 2008
De belastingdienst vindt het zelfs goed dat ik hem niet voor 1 april heb ingediend.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:49 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik heb hem nu maar eens een keer wél op tijd ingevuld.
[..]
Mazzelaar. Ik heb geen idee of ze het goed vinden, maar ik heb de gok maar genomen. Ze zijn meestal wel vriendelijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De belastingdienst vindt het zelfs goed dat ik hem niet voor 1 april heb ingediend.
Zelfde verhaal, maar dat was vorige jaar bij mij ook zo en toen kreeg ik pas half mei bericht.. Kortom; nog ff wachten dusquote:Op donderdag 1 april 2010 14:38 schreef justmattie het volgende:
Eind januari verstuurd, nog geen bericht
Maar jij bent lief, dus jij zult wel voorrang krijgen.quote:
Behandelen ze nu op volgorde van liefheid? Hmm dan zie ik pas dus over een hele tijd mijn geld. Deden ze het maar op achternaam, dan zou het iets sneller zijn (Verv.......)quote:Op donderdag 1 april 2010 16:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar jij bent lief, dus jij zult wel voorrang krijgen.
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar jij bent lief, dus jij zult wel voorrang krijgen.
Het tweede niet nee..... Het wordt niet op volgorde van binnenkomst BSN of achternaam behandeld helaas.....quote:Op donderdag 1 april 2010 16:58 schreef Lief17 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En mijn achternaam begint met een B.. zou dat ook helpen?
Gaat dit jaar tegen je werken. Ik heb vernomen dat ze dit jaar achteraan het alfabet beginnen.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:58 schreef Lief17 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En mijn achternaam begint met een B.. zou dat ook helpen?
007 komt dus niet als één van de eersten aan de beurt? Vreemd,...quote:Op donderdag 1 april 2010 17:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het tweede niet nee..... Het wordt niet op volgorde van binnenkomst BSN of achternaam behandeld helaas.....
Schande! Schande!quote:Op donderdag 1 april 2010 17:27 schreef Jopen het volgende:
Op 1 januari aangifte gedaan. 3 maanden later nog steeds niks gehoord!!!
Lekker, he, die sterke drank in de chocolade eieren?quote:Op donderdag 1 april 2010 17:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Schande! Schande!![]()
Daar moet op gezopen worden, HIE HA HO! Ja daar moet op gezopen worden, HIE HA HOOOOO!!!!
Amen!quote:Op donderdag 1 april 2010 18:29 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Lekker, he, die sterke drank in de chocolade eieren?
Ik kan er van op vakantie dit keerquote:Op donderdag 1 april 2010 22:36 schreef fotostarter het volgende:
Gisteren gedaan, maar wanneer het komt boeit me geen reet.
Pietluttig bedrag dit keer
dat kan ik elke keer wel...quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kan er van op vakantie dit keer
OB? Da's laat.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:28 schreef ManAtWork het volgende:
Yeeaaahh! Een blauwe enveloppe in de bus!![]()
Of ik even aangifte wil doen voor het eerste kwartaal,...
Ik ook meid!quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kan er van op vakantie dit keer
Krijg je als je in een uithoek woont.quote:
Wauw. Gaat dit om inkomstenbelasting over 2009? Zo ja, wanneer heb je het ingediend?quote:Op woensdag 7 april 2010 15:20 schreef RealZeus het volgende:Ik heb een definitieve aanslag binnen en da's een bedrag met 3 nullen.
En voor de duidelijkheid: die krijg ik terug.
Nee, over 2007.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:31 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wauw. Gaat dit om inkomstenbelasting over 2009? Zo ja, wanneer heb je het ingediend?
Edit: nee zal wel niet, aangezien je dan een voorlopige beschikking zou krijgen/
Ik dacht meer in de trant van 2 weken all in. op een uurtje of 9 vliegen hier vandaan..quote:Op woensdag 7 april 2010 06:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik ook meid!
Een enkele reis tessel!
Binnen drie maanden.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:59 schreef Lennox het volgende:
Ik heb hem net ingevuld. Zat nog steeds op jaaropgaaf van mn vorige baas te wachten. Wist alleen niet dat via digi-d dat allemaal al wordt ingevuld. Krijg ook een bedrag met 3 nullen terug voor vorig jaar, dus dat is wel fijn. Weet alleen niet wanneer ik het dan een keer ga krijgen.
Als jij mee gaat en betaald moet dat lukkenquote:Op woensdag 7 april 2010 16:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik dacht meer in de trant van 2 weken all in. op een uurtje of 9 vliegen hier vandaan..
Ondanks dat het na 1 april is?quote:
10,00 euro?quote:Op woensdag 7 april 2010 15:20 schreef RealZeus het volgende:Ik heb een definitieve aanslag binnen en da's een bedrag met 3 nullen.
En voor de duidelijkheid: die krijg ik terug.
quote:Op donderdag 8 april 2010 00:31 schreef Hiya het volgende:
[..]
Dat had je nou weer niet gezegd in je vorige post!
Drie jaar hetzelfde loon wordt op deze manier ook afgestraft natuurlijkquote:Op donderdag 8 april 2010 05:22 schreef fotostarter het volgende:
Ook vreemd
over 2007 was het iets van 800
over 2008 was het 460
over 2009 155
zelfde baas, zelfde loon
Ja.quote:
2010 wordt dus bijbetalen.quote:Op donderdag 8 april 2010 05:22 schreef fotostarter het volgende:
Ook vreemd
over 2008 was het 460
over 2009 155
zelfde baas, zelfde loon
dat diegene alle BSNs in het systeem gaat kloppen om te kijken per persoon?quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:43 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Niet iemand die bij BD werkt, die uitbetaaldatum kan zien?
Die hoef je toch niet in te kloppen? Gewoon de BSN's op nummer gesorteerd printen met daarachter de uitbetaaldatum. Dan hoeft die persoon niks in te kloppen, alleen wat door papier heen te bladerenquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat diegene alle BSNs in het systeem gaat kloppen om te kijken per persoon?
Wat denk je zelf?
Dit meen je nog serieus ook he...quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:42 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Die hoef je toch niet in te kloppen? Gewoon de BSN's op nummer gesorteerd printen met daarachter de uitbetaaldatum. Dan hoeft die persoon niks in te kloppen, alleen wat door papier heen te bladeren
laiverd... je weet dat ik bij de BD gewerkt heb he?quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:42 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Die hoef je toch niet in te kloppen? Gewoon de BSN's op nummer gesorteerd printen met daarachter de uitbetaaldatum. Dan hoeft die persoon niks in te kloppen, alleen wat door papier heen te bladeren
In theorie zou het moeten kunnenquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:43 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Dit meen je nog serieus ook he...
2008 900 terug van hun, dit jaar 480 betalen aan hun.quote:Op donderdag 8 april 2010 05:22 schreef fotostarter het volgende:
Ook vreemd
over 2008 was het 460
over 2009 155
zelfde baas, zelfde loon
dat zijn vrienden... dat is anders.....quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:20 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Heb ook bij BD gewerkt, voor aantal vrienden even betaaldatum gecheckt. Moet kunnen toch.
Omdat?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:26 schreef Hiya het volgende:
Ik zal niet zo snel mijn BSN hier op het forum plempen
Wie wel dan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:26 schreef Hiya het volgende:
Ik zal niet zo snel mijn BSN hier op het forum plempen
Bij mij hebben ze het tot nu toe keurig op tijd betaald.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:43 schreef masterblackmesa het volgende:
Een jaar geleden belde ik belastingdienst met de mededeling dat ik al enkele maanden op mijn centen wacht (net als de rest van Nederland). Twee dagen later stond het op mijn rekening, toeval of daadkracht.
Toch denk ik pure toeval, want zo callcenter-girl van de BD kan toch niet mijn belasting pushen ?
Om vervolgens vertelt te krijgen dat jouw aangifte nog in behandeling is? Wacht gewoon lekker af, tegen dat het juli is, heb je duidelijkheid.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |