R&P wellicht?quote:Op zondag 11 april 2010 12:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb trouwens ook juridisch advies nodig, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in WGR op het moment.
Wutquote:Op zondag 11 april 2010 17:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, dan zal ik ook maar eens een cijfer posten... een 9 voor Romeins Recht!
![]()
Voor jullie gemak nog even de relevante overweging van de HR:quote:In het arrest HR 24 juni 2005, NJ 2006, 46 (Dimopoulos/Van Mierlo) gaat het om een belangrijk beginsel van het burgerlijk procesrecht. Welk beginsel staat hier centraal?
a. Hoor en wederhoor.
b. Partij-autonomie
c. Openbaarheid
d. Toegang tot de rechter.
Niet al te moeilijk toch?quote:4.5
Deze klacht slaagt. Het staat de rechter niet vrij zijn beslissing te baseren op rechtsgronden of verweren die weliswaar zouden kunnen worden afgeleid uit in het geding gebleken feiten en omstandigheden, maar die door de desbetreffende partij niet aan haar vordering of verweer zijn ten grondslag gelegd. Daardoor wordt de wederpartij immers tekortgedaan in haar recht zich daartegen naar behoren te kunnen verdedigen.
Het is B, en dat had ik ook goed. Maar A is zoals Marloes stelt ook goed, vanwege die laatste zin.quote:Op zondag 11 april 2010 20:36 schreef Orbis het volgende:
Als het antwoord B is, zoals ik denk, is het inderdaad niet een al te moeilijke vraag.
En jouw antwoord op deze vraag is fout gerekend?
Ik heb een tijdje terug een vergelijkbare procedure gedaan en daarin werd de AWB gewoon toegepast door het College van beroep voor de examens (en door mij). Ook stond onderaan de beslissing dat er gedurende 6 weken beroep mogelijk was bij de rechtbank (sector bestuursrecht). Mss is het een idee om tog eens goed na te gaan of het College niet wel een bestuursorgaan is.quote:Op zondag 11 april 2010 13:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nee, ik kan het hier wel posten.
Ik had een beroep lopen tegen een tentamenuitslag vanwege twee verkeerd beoordeelde mp-vragen, maar ons College van Beroep houdt zich in mijn ogen niet aan de WHW (en ze hebben mijn beroep dus ongegrond verklaard). Daardoor zijn die twee vragen verkeerd beoordeeld, zonder dat ik daaraan iets kan doen. Hoger beroep is niet mogelijk (het College is geen bestuursorgaan).
Ik concludeer dat jij op een openbare universiteit zit en niet op een bijzondere.quote:Op zondag 11 april 2010 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een vergelijkbare procedure gedaan en daarin werd de AWB gewoon toegepast door het College van beroep voor de examens (en door mij). Ook stond onderaan de beslissing dat er gedurende 6 weken beroep mogelijk was bij de rechtbank (sector bestuursrecht). Mss is het een idee om tog eens goed na te gaan of het College niet wel een bestuursorgaan is.
Ik concludeer dat nu ook.quote:Op zondag 11 april 2010 22:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik concludeer dat jij op een openbare universiteit zit en niet op een bijzondere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |