abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2010 @ 02:26:00 #51
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_79817111
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:23 schreef swantje het volgende:

[..]

Triest dat jij niet om kan gaan met mensen met een andere opvatting. Maar ik zal het laten rusten inderdaad, dit helpt het topic niet echt
ik ZEG toch, het maakt mij niet uit wat een ander doet?
Moeten ze zelf weten, ik gaf daarbij mijn idee weer...
Of kun jij er soms niet mee omgaan dat er ook mensen zijn die een andere mening hebben dan jij?
Snollebolt
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 02:30:08 #52
236264 crew  capricia
pi_79817144
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:26 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

ik ZEG toch, het maakt mij niet uit wat een ander doet?
Moeten ze zelf weten, ik gaf daarbij mijn idee weer...
Of kun jij er soms niet mee omgaan dat er ook mensen zijn die een andere mening hebben dan jij?
Nu schrijf je dat je 'neutraal' bent tov mensen met een andere mening. Prima!
Maar hiervoor maakte je nog iemand uit voor hoer, en das niet echt een neutraal begrip.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 1 april 2010 @ 02:34:27 #53
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79817173
Wat ik niet begrijp bij jou Zhe, is of liefde voor jou alleen kan bestaan/zijn in een langdurige relatie. Of ook in een korstondige one-noght stand. Of bijv. in een sexclub waarbij de wederizijdse aantrekkingskracht tussen jou en de ander er wel is.
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:14 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Als dat de tendens is tegenwoordig prima, maar ik hoop toch dat er nog genoeg mensen zijn die weten wat gevoelens zijn en weten wat liefde is voor een ander.
Maar goed in deze maatschappij is al zoveel verloederd dus dit ook vast wel.
Ah ok. duidelijk. maar met een ander vrijen, terwijl je mekaar net ontmoet hebt en de aantrekkingskracht en gevoel is er, kan voor jou dus niet? Sex kan dus pas in een langdurige relatie in jouw beleving?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_79820060
Liefde is geen emotie. Het is een mentale kwestie. Het is iets voor elkaar over hebben. Het is de wil om de ander als persoon te laten groeien. Het is commitment.

Seks, het neuken, is een gezellige bezigheid. Na het klaarkomen komen er stoffen in je bloed die je het gevoel van een band met elkaar geven.
Dat is dan weer goed voor de liefde.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_79821107
Liefde zit in je hele lijf, sex is, althans voor de man met je lul.

En ja kan prima samen waarom niet.
Iedereen zijn wat mij betreft christelijk gereformeerde binnenbroekse rukkertjes.
pi_79859933
Seks zonder liefde geeft een heel ander gevoel dan seks met iemand waarvan je houd/waar je verlieft op bent.. Seks zonder liefde is alleen maar lust, terwijl er bij seks met liefde zoveel meer bij komt kijken..

Ik zie er dus ook een duidelijk verschil in..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_79861015
seks kan een onderdeel van liefde zijn, maar is dat niet altijd (zoals ik in dit topic kan lezen)
maar ik moet wel zeggen dat toen mijn vriend en ik eenmaal seks hadden gehad, het echt compleet voelde ofzoiets. Maar seks zonder liefde kan ik me niet voorstellen eigelijk.
pi_79865257
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:12 schreef Mido85 het volgende:
Sex is iets fysieks terwijl liefde een emotie is.
Precies. Maar seks kan wel een uiting van liefde zijn.
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:31:32 #59
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79873927
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Seks zonder liefde geeft een heel ander gevoel dan seks met iemand waarvan je houd/waar je verlieft op bent.. Seks zonder liefde is alleen maar lust, terwijl er bij seks met liefde zoveel meer bij komt kijken..

Ik zie er dus ook een duidelijk verschil in..
ik snap nogsteeds niet waarom lust/sex om het effe geen liefde kan zijn. Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik heb dan ook nul ervaring. Dus het zal wel.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_79874028
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:31 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

ik snap nogsteeds niet waarom lust/sex om het effe geen liefde kan zijn. Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik heb dan ook nul ervaring. Dus het zal wel.
Kan wel, maar dan is het dus lust + liefde, en niet enkel lust.
pi_79874034
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:31 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil ook niet beter te omschrijven valt.. Tis een gevoel wat je erbij hebt, en dat is sowieso voor iedereen anders. Je zou het eens uit moeten proberen dan weet je het
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_79874528
Liefde is iets dat je voelt
Seks is een handeling.. Om het verschil even plat te verwoorden.

Nu zoals het bedoeld is:
Seks zonder relatie kan best lekker zijn, maar voor mij is het hem niet. Ik bouw liever eerst een band op met iemand(zoals ik met mn vriend gedaan heb). Dan heb je al die verliefde gevoelens, je kent de persoon door en door, en als je dan seks hebt, weet je ook dat het niet uit maakt als het niet helemaal gesmeerd loopt, je lacht erom en probeert het nog eens..

Met mijn ervaring op zak, kan ik zeggen dat voor mij liefde en seks aan elkaar verbonden zijn. Ik hoef geen seks meer zonder liefde. Vind het met liefde veel leuker
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:19:41 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79875196
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:52 schreef Cherryblossom het volgende:

Nu zoals het bedoeld is:
Seks zonder relatie kan best lekker zijn, maar voor mij is het hem niet. Ik bouw liever eerst een band op met iemand(zoals ik met mn vriend gedaan heb). Dan heb je al die verliefde gevoelens, je kent de persoon door en door, en als je dan seks hebt, weet je ook dat het niet uit maakt als het niet helemaal gesmeerd loopt, je lacht erom en probeert het nog eens..

Met mijn ervaring op zak, kan ik zeggen dat voor mij liefde en seks aan elkaar verbonden zijn. Ik hoef geen seks meer zonder liefde. Vind het met liefde veel leuker
Voel je bij sex niets dan ?

EDIT: het lijkt alsdof ik in herhaling val met min vragen.
Een vriend van mij (nu een succesvol verf-kunstenaar) zei dat bij zijn eerste keer sex hij al na 17 sec. klaarkwam. Ook van andere bronnen hoor ik dat penetratie enzo toch wel erg heftig is. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je bij 'normaal sex' niks zou kunnen voelen. Je kan mekaar toch ook innig zoenen tijdens de sex als je mekaar net hebt ontmoet?. Strelen, kknuffelen etcetera. En als je daar de tijd voor neemt, kan je dan echt geen liefde voelen voor en met mekaar?

[ Bericht 10% gewijzigd door Schenkstroop op 02-04-2010 17:57:57 ]
pi_79875879
quote:

Nu zoals het bedoeld is:

Kan ik hieruit opmaken dat dit ook je eerste liefde is.
Iedereen zijn wat mij betreft christelijk gereformeerde binnenbroekse rukkertjes.
pi_79876427
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:19 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Een vriend van mij (nu een succesvol verf-kunstenaar) zei dat bij zijn eerste keer sex hij al na 17 sec. klaarkwam. Ook van andere bronnen hoor ik dat penetratie enzo toch wel erg heftig is. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je bij 'normaal sex' niks zou kunnen voelen. Je kan mekaar toch ook innig zoenen tijdens de sex als je mekaar net hebt ontmoet?. Strelen, kknuffelen etcetera. En als je daar de tijd voor neemt, kan je dan echt geen liefde voelen voor en met mekaar?
Verliefdheid misschien, maar liefde? Nee, dan moet je elkaar langer kennen.
pi_79876501
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verliefdheid misschien, maar liefde? Nee, dan moet je elkaar langer kennen.
en "liefde op het eerste gezicht" dan? Moet dat dan verliefdheid op het eerste gezicht zijn
pi_79876608
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:05 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

en "liefde op het eerste gezicht" dan? Moet dat dan verliefdheid op het eerste gezicht zijn
Ja. En ik denk ook niet dat je dat erg letterlijk moet opvatten.
Je vindt iemand dan gewoon erg leuk na een eerste indruk.
pi_79876753
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:43 schreef ossenstront het volgende:

[..]

Kan ik hieruit opmaken dat dit ook je eerste liefde is.
Zeker geen eerste liefde.
Ik heb ook een periode gekend dat ik veel met een jongen sprak(digitaal) maar geen relatie had vanwege de afstand. Toch een paar keer afgesproken en seks gehad, zonder echt verliefde gevoelens.

Nu ik een vaste relatie heb, met iemand die ik regelmatig zie, en waarmee ik alles kan bespreken, en waarmee ik regelmatig seks heb, weet ik dat ik dat gewoon fijner vind. De ene keer innig de liefde bedrijven, de andere keer gewoon een flinke sekspartij.

Bij die andere jongen waar ik geen relatie mee had, was het anders, moest ik letten op wat ik deed, was ik onzeker over hoe ik eruit zag, moest ik op mn woorden letten(bang om dom over te komen)...

Hiervoor heb ik trouwens vriendjes gehad waarmee ik ook wel iets deed, maar seks met een van mn exen was gewoon uitproberen enzo, lukte niet goed dus ook niet vaak gedaan en al helemaal geen plezier aan beleefd.
pi_79876896
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:19 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Bij seks met iemand waar je geen relatie mee hebt voel je heus wel iets. Maar als het klaar was, bleven we niet gezellig liggen kletsen, lachen enzo, een bak vruchtenyoghurt eten.. dingen die ik nu met mn vriend wel doe.

Ik weet sowieso niet hoe het is als je iemand nét hebt ontmoet, ik zou zelf nooit direct met iemand naar bed gaan. Noem me preuts ofzo, maar ik leer iemand liever eerst kennen.

Bij seks met een random persoon ben je meer gericht op jezelf. Je eigen lichaam, je eigen genot. Ik tenminste wel. En met mn vriend zijn we echt sámen aan het seksen.
pi_79876933
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:14 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Zeker geen eerste liefde.
Ik heb ook een periode gekend dat ik veel met een jongen sprak(digitaal) maar geen relatie had vanwege de afstand. Toch een paar keer afgesproken en seks gehad, zonder echt verliefde gevoelens.

Nu ik een vaste relatie heb, met iemand die ik regelmatig zie, en waarmee ik alles kan bespreken, en waarmee ik regelmatig seks heb, weet ik dat ik dat gewoon fijner vind. De ene keer innig de liefde bedrijven, de andere keer gewoon een flinke sekspartij.

Bij die andere jongen waar ik geen relatie mee had, was het anders, moest ik letten op wat ik deed, was ik onzeker over hoe ik eruit zag, moest ik op mn woorden letten(bang om dom over te komen)...

Hiervoor heb ik trouwens vriendjes gehad waarmee ik ook wel iets deed, maar seks met een van mn exen was gewoon uitproberen enzo, lukte niet goed dus ook niet vaak gedaan en al helemaal geen plezier aan beleefd.
ok,

Bedankt voor je uitleg.

Ik kan prima sex met iemand hebben. Heb er totaal geen moeite mee.

Ik kan me nog herinneren dat ik in Apeldoorn in de stad aan het uitgaan was. Nou werkte ik op 100 meter van waar ik aan het uitgaan was. Toen kwam ik een lekkere meid tegen. Toen heb ik haar meegenomen naar mijn werk en haar genomen op het bureau van mijn baas.

Is denk ik ook wel het spannendste wat ik ooit op sex gebied gedaan heb, qua plek dan.

Daarna nooit meer iets van die meid vernomen, maar wat bloedgeil en lekker.
pi_79876993
quote:

Nu zoals het bedoeld is:

Spijker op de kop
pi_79884447
Seks is lichamelijk gevoel
Liefde is gevoel in je hele lichaam, ziel en geest.

Beiden kunnen samen voorkomen, maar ook apart. Als er geen evrschil zou bestaan trouwens, dan zouden dus ouders ook allemaal secueel tot hun kinderen zijn aangetrokken. Dat is natuurlijk niet waar.
Whatever...
pi_79885368
Je zal nooit seks hebben schenkstroop.
pi_79892725
Een metafoor dan voor je? Misschien helpt dat het begrip?

Liefde is een heel huis met alles erop, er aan en erin.

Seks is alleen een stoel en een tafel Handige dingen, horen bij je huis, maar kun je ook op een andere plek tegenkomen.

Seks is een onderdeel van liefde, maar niet per definitie alleen maar aan liefde verbonden. Mensen kunnen dus zowel de liefde bedrijven als "gewoon neuken" (en nog 50 varianten daar tussenin). Ieder mens bepaalt/voelt voor zichzelf hoeveel (en welke) gevoelens erbij komen kijken. Dit verschilt per mens en per situatie.

De enige vaste regel is: een liefdesrelatie is niet compleet zonder seks.
There is no life after death, there is only life
  zaterdag 3 april 2010 @ 03:15:09 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79893207
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 02:27 schreef TijnIIE het volgende:

Seks is alleen een stoel en een tafel Handige dingen, horen bij je huis, maar kun je ook op een andere plek tegenkomen.
Wat praat men in het algemeen toch klein over iets wat ze zelf graag 5x per dag doen. En dan tegen anderen gaan zeggen dat het niets voorstelt. Of dat het zelfs niet belangrijk is in het leven

Als ik de praktijk en wat ik zie gebeuren, leg naast wat mensen proberen uiteenteleggen middels hun verstand op papier. Weet ik niet meer wat ik moet geloven eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 03-04-2010 04:39:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')