abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80291373
Ga gvd eens naar buiten allemaal.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_80294021
quote:
Op woensdag 14 april 2010 01:06 schreef zyx1981 het volgende:
Internetdaten is precies zoals in een cafe: het merendeel lijkt leuk, maar is of te dom om te poepen of eigenlijk totaal niet dat wat je eerst verwachtte. Oplossing: neem meer de tijd om iemand te leren kennen. Types die je eerst afkeurde om kleinigheden kunnen na een poosje eigenlijk geweldige meisjes blijken te zijn. Die eerste indruk zegt wel redelijk veel, maar zeker niet alles. Dit is goed voor het snelle daten.
Oplossing 2: help het geluk een handje. Wordt met meer meisjes vrienden.. daardoor ben je vaker bij een meisje ZONDER dat het een date is.. je bent veel meer ontspannen enzo, leert elkaar misschien veel beter kennen.. en wie weet. Dit is goed voor de lange adem.
Oplossing 3: gewoon 1 en 2 tegelijk doen Gewoon op meerdere doelen tegelijk mikken zegmaar

Mijn ervaring is dat ik liever mensen via het internet leer kennen.. ik val op erg zeldzame types die niet direct te herkennen zijn. Een filter op gebied van lengte/opleidingsniveau/interesses helpt dan erg bij het "toevallig tegenkomen"/zoeken.
Waarom is opleidingsniveau voor sommige zo'n big issue?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:48:14 #53
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80296493
Heb zelf een profiel op RP gehad maar nooit betaald, dus niks mee kunnen doen. Vooral om te kijken wat voor'n reacties ik zou krijgen. Ik ken wel een paar meiden die er ook op gestaan hebben en de hoeveelheid berichtjes die een enigzins aantrekkelijke meid krijgt liggen zo rond de 50 per dag. Een van die meiden is gewoon een enorm lekker ding en die kreeg er gewoon een stuk of 100 per dag, van de meest ranzige mannetjes.

Dus nee, ik geloof niet dat dat soort sites zin hebben als je ook IRL gewoon meiden tegen komt. Alleen als je in het echt 'kansloos' bent kan het nut hebben, maar dan zit je tegen duizenden andere kansloze kerels op te knokken.
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:11 schreef picardmike het volgende:
Als dat kan kunnen ze toch ook andere belangen verstrengelen?
Wat voor'n foto's heb je in hemelsnaam gepost dan? Enige wat niet mag zijn foto's waarop je niet herkenbaar bent.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:
Omdat de meeste laagopgeleide vrouwen ook gewoon dom zijn. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar het overgrote deel van de kapsters e.d. zullen ongetwijfeld hele lieve schatten zijn maar ik zou me er in no time aan gaan zitten ergeren.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 14 april 2010 @ 21:07:24 #54
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80320478
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Sorry mop, maar er is nu eenmaal heel erg vaak een levensgroot verschil tussen een vmbo'er en een vwo-er. Dit bedoel ik niet denigrerend, maar mensen zijn nu eenmaal verschillend. Niks mis met vmbo hoor, maar ik wil ook iets van overeenkomende interesses/algemene ontwikkeling zien. En dat heb ik eigenlijk nooit met mensen van onder het hbo (met hbo'ers al weinig). Het mooiste is wanneer je gelijkwaardig bent, vind ik dan

Edit: O even de trollen voor zijn:
-nee ik ben niet walgelijk arrogant of omhooggevallen;
-ja ik weet hoe het op een mavo/mbo/hbo/uni is, omdat ik ze allemaal heb gedaan;
-enkele vrienden van me hebben mbo-niveau, dus daar heb ik zeker niks op tegen.
pi_80322153
Het hoogst behaalde diploma zegt op zich helemaal niets. Er zijn voldoende plausibele redenen waarom iemand een andere keuze gemaakt zou hebben. Je moet daarom altijd de tijd nemen om een persoon op zijn minst een beetje te leren kennen voor je een oordeel kan vellen daarover.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:07:25 #56
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80323308
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:43 schreef Il_falco het volgende:
Het hoogst behaalde diploma zegt op zich helemaal niets. Er zijn voldoende plausibele redenen waarom iemand een andere keuze gemaakt zou hebben. Je moet daarom altijd de tijd nemen om een persoon op zijn minst een beetje te leren kennen voor je een oordeel kan vellen daarover.
O daar ben ik het ook wel mee eens. Ik bedoelde vooral dat je op een datingsite zo ontzettend veel mensen hebt.. je moet ergens beginnen met het maken van een selectie. Waarom at random mensen mailen als je het geluk ook een handje kan helpen door wat criteria te stellen? Iemand die heel gelovig is heeft bv geen trek in een atheïst. Die vinkt ze dan ook uit. Tadaa: je komt alleen mensen tegen die in elk geval ook gelovig zijn.
  woensdag 14 april 2010 @ 23:11:08 #57
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80326650
quote:
Het hoogst behaalde diploma zegt op zich helemaal niets.
Dat zijn uitzonderingen. Mensen met alleen VMBO zijn over het algemeen niet bijzonder snugger.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_80327527
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

O daar ben ik het ook wel mee eens. Ik bedoelde vooral dat je op een datingsite zo ontzettend veel mensen hebt.. je moet ergens beginnen met het maken van een selectie. Waarom at random mensen mailen als je het geluk ook een handje kan helpen door wat criteria te stellen? Iemand die heel gelovig is heeft bv geen trek in een atheïst. Die vinkt ze dan ook uit. Tadaa: je komt alleen mensen tegen die in elk geval ook gelovig zijn.
Je moet idd ergens beginnen met het maken van een selectie.Al maak ik dan liever die selectie door op trefwoorden te zoeken. En wat de rest betreft ben ik voorstander van een ruime zoekrange te nemen en enkel zaken uit te sluiten qua uiterlijk bv die je echt niet ziet zitten, idem roken/alcohol, religie,...

Het diploma vind ik echter geen geschikte en eerlijke manier om te selecteren, omdat dat geen correcte selectie voor je zal maken (voor 95% wel, akkoord, maar je mist zeker mensen).
pi_80327983
quote:
Vaak zijn het de lager opgeleiden die dit soort opmerkingen maken.
pi_80329307
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:39 schreef _Mystery_ het volgende:

[..]

Dat mag ik dus als een persoonlijke insinuatie opvatten...

Nergens voor nodig om die te maken lijkt me. Of wat wil je er mee bereiken/zeggen eigenlijk?
pi_80329785
quote:
Wat voor'n foto's heb je in hemelsnaam gepost dan? Enige wat niet mag zijn foto's waarop je niet herkenbaar bent.
Gewoon normale foto's die aan alle gestelde eisen voldoen.
quote:
Meestal zijn het doorgeleerde mbo-ers die dit soort opmerkingen maken. Er zijn namelijk genoeg mbo-ers die later een baan op hbo-niveau hebben. Alleen mensen met universiteit kunnen het misschien nog zeggen.

Meestal zijn mbo-ers zelfs nog verder dan studenten die tot hun 24a25e meestal geen klap uitvoeren, terwijl een mbo al 100 keer werkervaring hebben omgedaan en ook meer algemene kennis hebben.

Ik ken genoeg hoger opgeleiden die moesten afhaken qua cijfers tegen mbo'ers.
UITGESCHREVEN
pi_80329860
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:29 schreef picardmike het volgende:
terwijl een mbo al 100 keer werkervaring hebben omgedaan en ook meer algemene kennis hebben.
Grapjas.
pi_80330123
quote:
Grapjas.
Tja het is echt zo hbo is niet meer dan wat je in het normale bedrijfsleven ook leert. Geen enkele werkgever neemt personeel aan om op mbo-niveau te blijven. Tenzij het ongeschoold werk is.

Ik heb het over concrete kennis dus bruikbare kennis, niet over theoretische kennis.

Kortom ik vind het eigelijk onzin je heb als man of vrouw veel meer aan een mbo-er met veel concrete kennis over boekhouden,techniek en auto's dan een hbo-er met alleen theoretische kennis. Meestal bezit een hbo-er geen diepe kennis over deze zaken omdat veel projecten praktisch niet haalbaar zijn in vergelijking met het bedrijfsleven.

Het is trouwens ook niet voor de gein dat een student meestal nog jaren werkervaring op moet doen voor hij recht krijgt op een bepaalde baan, die ondertussen al door een mbo-er ingenomen kan zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door picardmike op 15-04-2010 01:07:53 ]
UITGESCHREVEN
pi_80330801
quote:
Op woensdag 14 april 2010 01:21 schreef boekenplank het volgende:
Ga gvd eens naar buiten allemaal.
Eens.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_80330811
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:43 schreef picardmike het volgende:

[..]

Tja het is echt zo hbo is niet meer dan wat je in het normale bedrijfsleven ook leert. Geen enkele werkgever neemt personeel aan om op mbo-niveau te blijven. Tenzij het ongeschoold werk is.

Ik heb het over concrete kennis dus bruikbare kennis, niet over theoretische kennis.

Kortom ik vind het eigelijk onzin je heb als man of vrouw veel meer aan een mbo-er met veel concrete kennis over boekhouden,techniek en auto's dan een hbo-er met alleen theoretische kennis. Meestal bezit een hbo-er geen diepe kennis over deze zaken omdat veel projecten praktisch niet haalbaar zijn in vergelijking met het bedrijfsleven.

Het is trouwens ook niet voor de gein dat een student meestal nog jaren werkervaring op moet doen voor hij recht krijgt op een bepaalde baan, die ondertussen al door een mbo-er ingenomen kan zijn.
Ook hier mee eens.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  donderdag 15 april 2010 @ 10:24:00 #66
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80334656
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:43 schreef picardmike het volgende:
*gelul*
Gaap. Gemiddeld genomen zijn WO studenten slimmer dan MBO'ers. Als je dat ontkent ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden. Ontopic please?
pi_80337227
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat zijn uitzonderingen. Mensen met alleen VMBO zijn over het algemeen niet bijzonder snugger.
Ik denk dat het meer een kwestie van andere interesses is. Lager opgeleiden hebben meestal toch andere interesses, vooral omdat ze zich ook in een ander milieu begeven. Opleiding zegt verder niet zoveel.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:42:07 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80337382
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik denk dat het meer een kwestie van andere interesses is. Lager opgeleiden hebben meestal toch andere interesses, vooral omdat ze zich ook in een ander milieu begeven. Opleiding zegt verder niet zoveel.
Intelligentie > Opleiding. Mensen draaien hier oorzaak en gevolg om. De meeste mensen die VMBO gaan doen KUNNEN gewoon geen WO doen. Dat is geen kwestie van interesses maar gewoon intelligentie. Er zijn altijd uitzonderingen, maar erg veel enorm domme WOers heb je gewoon niet.
pi_80338208
Je hoeft geen hoge opleiding genoten te hebben om een gesprek te kunnen houden.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:07:49 #70
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80338495
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je hoeft geen hoge opleiding genoten te hebben om een gesprek te kunnen houden.
Je snapt het nog steeds niet. 'Domme' mensen doen lagere opleidingen dan 'slimme' mensen. Dus gemiddeld genomen zijn VMBOers dommer dan WOers. Dus gemiddeld genomen zal een WOer liever met mensen van ongeveer zijn intelligentie praten. VMBOers die wel op dat niveau mee kunnen komen zijn een uitzondering.
pi_80338639
Ik snap het wel, maar mijns inziens heeft het opleidingsniveau er niet zoveel mee te maken. Het voeren van een goed gesprek gaat toch meer richting het delen van gelijkwaardige interesses. Zo zal een hoger opgeleide meer verstand hebben van politiek, terwijl een lager opgeleide graag praat over auto's of stappen. En dat is in een relatie niet anders.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:12:44 #72
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80338701
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik snap het wel, maar mijns inziens heeft het opleidingsniveau er niet zoveel mee te maken. Het voeren van een goed gesprek gaat toch meer richting het delen van gelijkwaardige interesses. Zo zal een hoger opgeleide meer verstand hebben van politiek, terwijl een lager opgeleide graag praat over auto's of stappen. En dat is in een relatie niet anders.
Het gaat niet alleen om interesses, maar ook om het kunnen nadenken over onderwerpen. Met een dom iemand kun je over koetjes en kalfjes praten maar geen discussie voeren over iets (of het nu politiek is of over voetbal) omdat ze of geen mening hebben of het op ruzie uitloopt.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:28:02 #73
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_80339248
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef Juicyhil het volgende:
messages.fok.nl
Worked for me.
Thinking about thinking of you.
pi_80342967
quote:
Het gaat niet alleen om interesses, maar ook om het kunnen nadenken over onderwerpen. Met een dom iemand kun je over koetjes en kalfjes praten maar geen discussie voeren over iets (of het nu politiek is of over voetbal) omdat ze of geen mening hebben of het op ruzie uitloopt.
Dat is niet waar. Het enige wat je kan zeggen is dat hoger opgeleiden zichzelf sneller dingen aanleren. Maar het is allang bewezen in onderzoeken(nature nurture debat) dat het voor een groot deel komt omdat je in het hogere onderwijs gedwongen bent een leerstructuur aan te nemen.

Over de algemene bruikbare kennis die iemand bezit zegt een opleidingsniveau weinig. Zo heb ik een neef die heeft een science master op de uni en haalt overal 10en op maar hij kreeg vroeger met iedereen ruzie, moest hem altijd helpen. Heb hem vroeger ook geleerd hoe je zelfs spelletje in elkaar kan zetten dat kon die zelf niet. Kortom had iemand nooit gezegd dat die allemaal 10en haalt had ik hem niet zo bijster slim gevonden.
UITGESCHREVEN
pi_80344396
De meeste kennis haal je sowieso uit (levens)ervaring en niet uit school en/of studies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')