abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79976428
Ook een 52wk high op de Amerikaanse beurzen Dat zal pas weer dreunen opvangen als we in het kwartaalcijfer periode komen. Ergens volgende week dacht ik al, uiteraard te beginnen met Alcoa.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 5 april 2010 @ 19:33:31 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79976528
Ja, dan moet de FED de rente weer verlagen.
Ow wacht...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 april 2010 @ 21:41:00 #278
862 Arcee
Look closer
pi_79982127
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook een 52wk high op de Amerikaanse beurzen
Yup, morgen vast een nieuwe high op AEX.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 5 april 2010 @ 22:12:52 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79983813
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hoe kan dat nou, mr. efficiente markt?
Dat is de emotie. Rationeel ga ik uit van de EMH, emotioneel denk ik er soms anders over en soms handel ik er zelfs naar!

Maar voorlopig blijf ik wel long zitten. Gewoon, omdat het kan.
The End Times are wild
pi_79988724
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:27 schreef SeLang het volgende:
De high van vandaag tot nu toe (10yr Treasury): 4,007%
Wat zei die Pimco-baas ook weer, vanaf 4,25% moet je oppassen want dan kon de bondmarket weleens in een vrije val komen?
pi_79989266
Na zoveel hectiek is iedereen ook ingesteld van... we zullen weer een keer naar 600/700 komen en daar wil ik van meeprofiteren, maar ze zijn ook doodsbang dat er weer een crash is, het zou zomaar kunnen en dat effect zou alleen maar versterkt worden door de grote verliezen die in het verleden al zijn geleden.

Deutsche Bank 2006-2010 is gewoon factor 5 minder waard geworden en weer factor 5 meer waard geworden. Mensen zijn heel angstig, maar willen ook heel graag de opwaartse trend meepikken. Zou dat niet ervoor zorgen dat nu steeds meer mensen bijleggen en bij een daling van 5% nog eens een grote groep mensen geld van de beurs haalt of short gaat?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:22:04 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79989935
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:01 schreef ujjain het volgende:
Na zoveel hectiek is iedereen ook ingesteld van... we zullen weer een keer naar 600/700 komen en daar wil ik van meeprofiteren, maar ze zijn ook doodsbang dat er weer een crash is, het zou zomaar kunnen en dat effect zou alleen maar versterkt worden door de grote verliezen die in het verleden al zijn geleden.

Deutsche Bank 2006-2010 is gewoon factor 5 minder waard geworden en weer factor 5 meer waard geworden. Mensen zijn heel angstig, maar willen ook heel graag de opwaartse trend meepikken. Zou dat niet ervoor zorgen dat nu steeds meer mensen bijleggen en bij een daling van 5% nog eens een grote groep mensen geld van de beurs haalt of short gaat?
'

Valt wel mee hoor. DB is ongeveer de helft waard van wat hij was voor de crisis. En dit is dan een bank die eigenlijk weinig schade heeft ondergaan. Kan dus nog makkelijk 100% bovenop.
The End Times are wild
pi_79990430
Ja, ik was al aan het kijken naar beleggingsadvies. Deutsche bank was 4x buy, 2x hold.

Maar ING (iirc) was 2x buy, 2x sell, 1x hold. Dat is dan weer tegenstrijdig
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:52:42 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79990809
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:38 schreef ujjain het volgende:
Ja, ik was al aan het kijken naar beleggingsadvies. Deutsche bank was 4x buy, 2x hold.

Maar ING (iirc) was 2x buy, 2x sell, 1x hold. Dat is dan weer tegenstrijdig
Je moet altijd kopen wat een tijdje op sell staat.

Staat het allemaal op buy, dan gaat de koers iig niet meer stijgen op grond van adviesverhogingen. Ieder advies is dan negatief (muv hogere koersdoelen).
Koop je iets wat op sell, sell, sell, sell, sell, staat, dan zit alle ellende tenminste in de koers en kan het enkel nog beter gaan.

Zo handel ik tenminste!
The End Times are wild
pi_79993156
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. Dat dacht toen ook iedereen.
SeLang, je roept al een hele tijd dat het slecht gaat en dat aandelen te duur zijn. De beurs oordeelt anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:02:48 #286
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79993292
Het wordt vandaag een mooie zonnige lentedag
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_79994057
AEX +2,8 punten
AMX +7,15 punten

[ Bericht 6% gewijzigd door UncleSam op 06-04-2010 10:02:53 (punten ipv %) ]
pi_79995289
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:12 schreef UncleSam het volgende:
AEX +1,8%
AMX +4,8%
Ik weet het niet hoor. Die flikkers bij de grote zaken hebben eerst weer een moeder aller short pogingen gedaan rond 9 uur om mensen die long zaten zoals mij een vinger op te steken ( ) en mij uit te roken (wat niet lukte)

Ik stoot mij niet 2 keer aan dezelfde steen dus ben keihard tot het naatje long gegaan na die drop toen we weer omhoog gingen. Eikels Futures zien er nog steeds half/half uit maar alles op 1 ding na ziet er weer groen uit in de portfolio.

Check die longsqueeze even van 25 punten in een minuutje tijd toen de beurs open ging om 8 uur. Ik durf te wedden dat een boel mensen daar flink door heen zijn geknald Eikels

Geely doet het ook niet onaardig met zn 7.5% erbij vandaag

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 06-04-2010 10:53:09 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:30:26 #289
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79995737
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:13 schreef sitting_elfling het volgende:

Geely doet het ook niet onaardig met zn 7.5% erbij vandaag
Nice
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_79996012
Jeetje, wat gaan we hoog. Trein gemist wat betreft instappen voor mij.
pi_79996104
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Natuurlijk weet niemand hoe het straks gaat lopen en dat hangt ook van allerlei onvoorspelbare factoren af. Om maar iets te noemen: stel dat we daadwerkelijk dicht bij "peak oil" zitten. Dan wil straks opeens iedereen een zo sterk mogelijke munt hebben, precies omgekeerd van wat we nu zien. Dit is maar een voorbeeldje hoor, om even aan te geven hoe het spel plotseling kan veranderen door onvoorziene (externe) omstandigheden.

Maar uitgaande van de huidige situatie lijkt me het uitlokken van een hoge inflatie (als dat al zou lukken...) onwaarschijnlijk om de volgende reden:

[ afbeelding ]

Met een gemiddelde maturity van iets meer dan 4 jaar moeten er dus vele $T worden doorgerold en daar bovenop komen dan eens gemiddeld $1T per jaar extra tekorten die moeten worden gefinancierd. Elke poging om die schulden weg te inflateren zal leiden tot veel hogere rente en dat wordt al snel onbetaalbaar. Kortom, ik denk dat de overheid die inflatie mogelijkheid helemaal niet heeft, ook al denkt bijna iedereen van wel.

Dit is een groot verschil met vlak na de oorlog toen men een grote staatsschuld ( >100% van GDP ten gevolge van de oorlog) wel met succes heeft weten weg te inflateren, want:

1) Vlak na de oorlog was de gemiddelde maturity 10 jaar ofzo.

2) Het budget was min of meer in balans met af en toe zelfs overschotten, in plaats van compleet out of control zoals nu.

[ afbeelding ]

Er kwam dus weinig of geen nieuwe schuld bij terwijl de bestaande schuld voor lange tijd "vast" zat. Dus de overheid had toen de mogelijkheid om houders van Treasuries straffeloos te naaien met hoge inflatie. Nu gaat dat niet meer lukken zonder het eigen graf te graven.

Daarom ben ik het ook pertinent oneens met al die mensen die de hoge tekorten en schulden op dit moment wegwuiven door te zeggen dat de schulden (als % van GDP) weleens hoger zijn geweest.

Wat kan men dan wel doen? Ik denk dat men niet gaat ontkomen aan enorme bezuinigingen (=deflatoir) en ik denk dat pensioenfondsen e.d. verplicht zullen worden om een bepaald percentage van de ingelegde gelden in US-Treasuries te beleggen. Ik zie eigenlijk geen andere opties dan dit soort maatregelen.
Exact, bedankt voor de heldere uitleg. Als men al inflatie zal creeren zal een devaluatie meer waarschijnlijker zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 april 2010 @ 10:48:30 #292
862 Arcee
Look closer
pi_79996258
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Check die shortsqueeze even van 25 punten in een minuutje tijd toen de beurs open ging om 8 uur. Ik durf te wedden dat een boel mensen daar flink door heen zijn geknald Eikels
[ afbeelding ]
Geeft een shortsqueeze niet een spike omhoog ipv omlaag?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79996298
En de rally gaat maar door
pi_79996352
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Geeft een shortsqueeze niet een spike omhoog ipv omlaag?
Je hebt inderdaad gelijk Ik was even in de war met snelle drop naar beneden. Dus noemde het "short" squeeze. Maar de beurs is sindsdien wel weer lekker omhoog geknald. Alles staat knetter groen in de portfolio
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:05:04 #295
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_79996750
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet altijd kopen wat een tijdje op sell staat.

Staat het allemaal op buy, dan gaat de koers iig niet meer stijgen op grond van adviesverhogingen. Ieder advies is dan negatief (muv hogere koersdoelen).
Koop je iets wat op sell, sell, sell, sell, sell, staat, dan zit alle ellende tenminste in de koers en kan het enkel nog beter gaan.

Zo handel ik tenminste!
Is het eigenlijk toegestaan een aandeel te downgraden om zelf goedkoop in te kopen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:28:03 #296
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79997667
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm. Obligaties en galapagos. Het lijkt me dat je dan een relatief hoog (te hoog?) percentage in Galapagos hebt zitten. Gezien het aandeel is dat toch enigszins wat risico vol niet waar? Ik probeer niet meer dan 5% van het kapitaal in 1 aandeel te gooien.

Na een lang en saai Paasweekend, toch nog een reactie op het bovenstaande.

Ik probeer het percentage per aandeel ook laag te houden, veel meer dan 5% zit er niet in Galapagos. Al zou ik de grens in de praktijk op 10% leggen, ivm een relatief klein kapitaal. Het percentage aan obligaties is natuurlijk veel groter (bijna 45%)
pi_79998034
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk Ik was even in de war met snelle drop naar beneden. Dus noemde het "short" squeeze. Maar de beurs is sindsdien wel weer lekker omhoog geknald. Alles staat knetter groen in de portfolio
5AB is weer bezig op z'n 5AB's
pi_79998585
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Na een lang en saai Paasweekend, toch nog een reactie op het bovenstaande.

Ik probeer het percentage per aandeel ook laag te houden, veel meer dan 5% zit er niet in Galapagos. Al zou ik de grens in de praktijk op 10% leggen, ivm een relatief klein kapitaal. Het percentage aan obligaties is natuurlijk veel groter (bijna 45%)
Oke! Zo hanteer ik het zelf ook een beetje. Jammer dat Galapagos het op dit moment niet erg aardig doet.
pi_79998617
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:36 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

5AB is weer bezig op z'n 5AB's
Alle chinese aandelen vertonen weer spuit11 gedrag. +6 +7 +10. Werd ook wel weer eens tijd na dat zijwaartse geleuter van afgelopen 2 week. 5AB moet eigenlijk boven de 35 sluiten om eindelijk weer eens wat extra kracht door te zetten omhoog.
pi_79998780
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:05 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is het eigenlijk toegestaan een aandeel te downgraden om zelf goedkoop in te kopen?
Als je verlangt naar een aantal jaartjes brommen in de gevangenis wel ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')