Ik kan me nog een keer een stukje uit Trader Monthly (glossyquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja zo zal ik het nooit noemen omdat 1 van mn favo aandelen er op verhandeld wordtSowieso is het natuurlijk zonde dat mensen het zo noemen. Juist in dat soort 'shit' markten valt goed geld te verdienen.
En wat betreft de commodities markt heb je gelijk maar daar moet ik verder niks van hebben. Onvoorspelbare troep. Wel eens over nagedacht omdat je veel commodity afdelingen hebt bij de handelshuizen of zelfs puur alleen commodity traders. Maar daar zitten vooral lui die van origine uit een rijk commodity land komen
Interessantquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:04 schreef Rejected het volgende:
Geniale TT
Leuk dat het over commodity trading ging! Vind ik zelf heel interessant en heb het idee dat er te weinig aandacht aan wordt besteed. Ik schrijf binnenkort een paper/scriptie over prijsvorming op de (lange termijn) energiemarkt.
Die kwam maar niet, dus na 10 minuten ben ik zo vrij geweest. Had al een bericht getypt voor vorige topicquote:
Ja dat is nodig, want anders moet ik speciaal naar dit subforum, met een tvp kan ik gewoon klikken op ''mijn actieve topics''. Ideaal joh.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:05 schreef tjoptjop het volgende:
Oh ja, de hele parade van tvp's komt er weer aan
Is dat nou echt nodig? dit topic staat altijd wel ergens bovenaan in AEX.
10 minuten is ook niet zo verbazingwekkend lang. Voor hetzelfde geld zit hij te peinzen over een nieuwe TT en staat zijn topic submitklaar. Beetje jammer imo.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die kwam maar niet, dus na 10 minuten ben ik zo vrij geweest. Had al een bericht getypt voor vorige topic
Lang genoeg imho.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:10 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
10 minuten is ook niet zo verbazingwekkend lang. Voor hetzelfde geld zit hij te peinzen over een nieuwe TT en staat zijn topic submitklaar. Beetje jammer imo.
Zat toch zonder inspiratiequote:Op woensdag 31 maart 2010 16:10 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
10 minuten is ook niet zo verbazingwekkend lang. Voor hetzelfde geld zit hij te peinzen over een nieuwe TT en staat zijn topic submitklaar. Beetje jammer imo.
Ik probeerde het zelf even op te zoeken maar kon het zo niet vinden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kan me nog een keer een stukje uit Trader Monthly (glossy) herinneren over microcap/pink sheet trading. Als je wilt kan ik het ff opzoeken. Anyway, een ding is me wel goed bij gebleven. Bij Pink Sheets/ Microcap koop je geen product/bedrijf, maar het management team. Vind ik wel een mooie 'quote'
Hoe bedoel je te weinig aandacht? Wat voor aandacht had je in gedachten?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:04 schreef Rejected het volgende:
Geniale TT
Leuk dat het over commodity trading ging! Vind ik zelf heel interessant en heb het idee dat er te weinig aandacht aan wordt besteed. Ik schrijf binnenkort een paper/scriptie over prijsvorming op de (lange termijn) energiemarkt.
Februari/maart 2007 issuequote:Op woensdag 31 maart 2010 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik probeerde het zelf even op te zoeken maar kon het zo niet vinden.
Niets mis mee!quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:07 schreef bascross het volgende:
[..]
Ja dat is nodig, want anders moet ik speciaal naar dit subforum, met een tvp kan ik gewoon klikken op ''mijn actieve topics''. Ideaal joh.
Waarop? Hoge leverage? En vooral.. waarom?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:36 schreef Gremen het volgende:
Ik ben voor het eerst in een half jaar weer eens lichtjes short gaan zitten (en waarschijnlijk voor niet zo lang)
Een VVD feestje?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
dubbel
-edit
om de stemming er dan maar in te houden![]()
[ afbeelding ]
Ksstquote:
Sta jij op die foto dan?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
KsstIk stem geen VVD. Niet grappig dus
![]()
Nope. Gewoon een random foto van de beurs. ( in goede tijden uiteraardquote:
Ik dacht eerder aan hartklachten, die nekklachten vallen wel mee denk ikquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:36 schreef flyguy het volgende:
Denk dat je vrij snel nekklachten krijgt
Mja maar zoals je weet zijn al die borden gebogen om te zorgen dat de kijkhoek zo goed mogelijk is zodat je niet veel last van je nek krijgt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:42 schreef flyguy het volgende:
Nou, ze staren toch echt allemaal constant omhoog
Dat gevoel heb ik gewoon altijd, het gaat vaak over de aandelenbeurs zelf.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe bedoel je te weinig aandacht? Wat voor aandacht had je in gedachten?En ben erg benieuwd naar je conclusie / uitslag van die paper. Heb er namelijk al meerdere gelezen (via SSRN)
Ik kan het me niet zo 1-2-3 herinneren. Heb er zelf ook een aantal gebruikt omdat ik vaak papers voor fun schrijf en dat laat lezen door mn prof. Ben benieuwd wat je exact wil onderzoeken en wat je denkt dat je resultaat zal zijn. Is dit je 3e jaars dissertation/scriptie/whatever?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:49 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik gewoon altijd, het gaat vaak over de aandelenbeurs zelf.
De meeste bronnen die ik nu heb, komen van SSRN. Ik ben nog niet echt begonnen met lezen, welke noemenswaardige papers heb jij gelezen als je dat nog weet?
Alleen als je je bankrekeningnummer + creditcard nummer etc. afgeeftquote:Op donderdag 1 april 2010 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
Ik sta ingeschreven op UvA, kan ik dan ook bij dat SSRN?
Idem, en andere richting ookquote:Op donderdag 1 april 2010 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Alleen als je je bankrekeningnummer + creditcard nummer etc. afgeeft![]()
Jij bent ook 3e jaars of masters? Ik ben daar nog wel even van verwijderd.
Sommige werkjes kosten inderdaad wat centen. Wel jammer omdat er wel een paar tussen hebben gezeten die ik graag wou hebbenquote:Op donderdag 1 april 2010 01:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Idem, en andere richting ook
Anyway, ik had weer eens niet goed bekeken. Dacht dat het op abo basis ging. Maar veel is gewoon gratis te downen.
Thnx voor het vermelden S_E en Rejected
Helaas ander vakgebiedquote:Op donderdag 1 april 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sommige werkjes kosten inderdaad wat centen. Wel jammer omdat er wel een paar tussen hebben gezeten die ik graag wou hebben![]()
Maar jij bent ook al 3e jaar same as rejected. Ik neem aan dus straks voor een baan in de financiele richting of nog master er bij doen?
Ik had liever een andere studie gedaan (ik doe wiskundige economie). Maarja, nu ik er in zit. Toch maar ff doorzettenquote:Op donderdag 1 april 2010 01:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Helaas ander vakgebied. Ik denk dus geen financiele wereld voor mij
Ik moet zeggen dat de uren mij echt totaal niet trekt. Ben wat dat betreft liever lui dan moe, werk vind ik eigenlijk zonde van m'n tijd![]()
![]()
Je weet dat je met zo'n beetje elke studie wel de financiële sector inkomt. Hou iig. de connecties open. Je weet maar nooit.quote:Op donderdag 1 april 2010 01:22 schreef tjoptjop het volgende:
Thnx![]()
![]()
Tja hobby is het nu voor mij ook. Maar ik vraag me af of dat zo blijft als de prestatiedruk erbij komt. Nu moet ik wel zeggen dat ik erg goed met druk overweg kan, dus wellicht is dat het probleem niet
Enige voordeel van de sector lijkt me dat je snel met pensioen zou kunnen als je de hand op de knip kunt houden. En pensioen is
Er schoot me laatst een ideetje te binnen voor een business in een zuid Europees land. Daar ben ik nu rustig meer verder aan het gaan. Is in feite seizoenswerk, dus knallen in de zomermaanden en de rest van het jaar chillquote:Op donderdag 1 april 2010 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je weet dat je met zo'n beetje elke studie wel de financiële sector inkomt. Hou iig. de connecties open. Je weet maar nooit.
En zolang je het als hobby goed kunt, maakt de prestatie druk verder niet uit. En vroeg met pensioen is natuurlijk een erg sterke drijfveerMet idiote ideeën van de overheid om alles en iedereen zwaarder te belasten en langer door te laten werken zorg ik wel dat ik de komende jaren niet in Nederland woon en dat als ik terug kom financieel onafhankelijk ben. Als ik tot mijn 67e, wat nog meer dan 40 jaar werken is moet werken. Dan lig ik allang 7ft down under the ground. Ik trek dat echt niet tot mijn 67e elke dag traden.
Relaxed is inderdaad belangrijker dan rijkdomquote:Op donderdag 1 april 2010 01:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Er schoot me laatst een ideetje te binnen voor een business in een zuid Europees land. Daar ben ik nu rustig meer verder aan het gaan. Is in feite seizoenswerk, dus knallen in de zomermaanden en de rest van het jaar chill
Zoiets zie ik ook wel zitten, weliswaar geen rijkdom, maar wel een relaxt leven. En daar gaat het om lijkt me
Mooi iddquote:
Je zegt het best tofquote:Op donderdag 1 april 2010 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
Alles en iedereen breekt records, Galapagos laat een flatline zien. 't is gewoon een KUTaandeel!
quote:The Mosaic Company sales rose 25.4% and net income rose 278.5%
Sow zeg! Dat was een goede beslissing afgelopen nacht. Rond dat punt ging bijna alles omhoogquote:Op donderdag 1 april 2010 02:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Relaxed is inderdaad belangrijker dan rijkdom![]()
Heb net een long positie ingenomen op de DAX/Nikkei/FTSE/DJ. Mocht dat spaak lopen (10%) gedurende de nacht wordt de order omgezet in short. Mocht dat ook weer spaak lopen (10%) verkoop ik de hele riedel.
Ik verwacht sowieso nog 3 van de 4 orders in mijn portefeuille te hebben als ik over een aantal uur wakker ga worden
Ik dacht dat jij alleen virtueel trade? Het feit dat Galapagos een flatline laat zien zegt niks. 2 van mijn aandelen, 5AB en die Chinese auto maker doen ook al een poosje niks. Maar dat wil niet zeggen dat ze all out of a sudden niks meer waard zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
Alles en iedereen breekt records, Galapagos laat een flatline zien. 't is gewoon een KUTaandeel!
348 maar liefst vandaag.quote:
Dat is maar half juist. Als de werkloosheid cijfers straks slecht zijn gaat de beurs in NL gewoon lekker naar beneden terwijl WS nog niet open is.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:22 schreef flyguy het volgende:
Ach groen voor half 4 wil niet zo veel zeggen vind ik. Vaak zie je toch dat WS er een flinke draai aan geeft.
En dat is dan weer 100% juist natuurlijk. Maar gisteren was dan weer een mooi voorbeeld van mijn stelling.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is maar half juist. Als de werkloosheid cijfers straks slecht zijn gaat de beurs in NL gewoon lekker naar beneden terwijl WS nog niet open is.
Wat ik er mee wil zeggen is dat dat lang niet altijd opgaat. En je het dus niet continu voor waarheid moet aannemen. Het gevoel van, oh we hebben +1.0% procent op de AEX maar dat stelt eigenlijk nog niks voor want Amerika is nog niet open. Is er een daadwerkelijke strikte correlatie wanneer Amerika opent en dat invloed heeft op de Nederlandse beurs?quote:Op donderdag 1 april 2010 13:51 schreef flyguy het volgende:
[..]
En dat is dan weer 100% juist natuurlijk. Maar gisteren was dan weer een mooi voorbeeld van mijn stelling.
Ik presenteer het dan ook niet als feit. Maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan, maar het valt me in elk geval wel op. Maar ik denk wel dat de correlatie van de AEX met WS sterker is dan de grote Europese drie met WS.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik er mee wil zeggen is dat dat lang niet altijd opgaat. En je het dus niet continu voor waarheid moet aannemen. Het gevoel van, oh we hebben +1.0% procent op de AEX maar dat stelt eigenlijk nog niks voor want Amerika is nog niet open. Is er een daadwerkelijke strikte correlatie wanneer Amerika opent en dat invloed heeft op de Nederlandse beurs?
Nee dat deed je ook niet. Maar het ging me meer om de gedachte die er eventueel achter ligtquote:Op donderdag 1 april 2010 14:03 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ik presenteer het dan ook niet als feit. Maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan, maar het valt me in elk geval wel op. Maar ik denk wel dat de correlatie van de AEX met WS sterker is dan de grote Europese drie met WS.
Ja nu ik dit zo lees ben ik het wel met je eens.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee dat deed je ook niet. Maar het ging me meer om de gedachte die er eventueel achter ligtHet is ook geen persoonlijke aanval ofzo. Ik denk zelf dat de correlatie tussen de 3 grote in Europa en Amerika haast 1 op 1 zijn. Zeker na Maart en dat de AEX een vrij losse correlatie heeft met die andere ivm. vrij verneukte sector opbouw in onze index
Dat sowiesoquote:Op donderdag 1 april 2010 14:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Edit: Denk trouwens wel dat door je laatste punt de AEX bij sommige gevallen wel heftiger reageert dan de andere beurzen. Maar dat terzijde.
Eigenlijk net niets. Dit soort cijfers zijn niet zwaar genoeg om voor opschudding op de markten te zorgen. Het cijfer lag immers erg dichtbij de verwachting.quote:
Heb de longs er al weer uit gegooid. We gaan veel te rap omhoog. Eens zien of ik eventueel voor het volgende cijfer weer wat posities inneem. Het lijkt wel hosanna op de markten.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigenlijk net niets. Dit soort cijfers zijn niet zwaar genoeg om voor opschudding op de markten te zorgen. Het cijfer lag immers erg dichtbij de verwachting.
Ik neem iig. weer een plukje longs mee voor over het weekend.
Ik zit in obligaties en Galapagos, met echt geld. Ongeveer 50%, de rest staat nog te niksen op een spaarrekening. Een flatline is zeker niet waardeloos, maar voelt wel als gemist rendement. Zeker omdat de flatline ónder mijn aankoopprijs ligt.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij alleen virtueel trade? Het feit dat Galapagos een flatline laat zien zegt niks. 2 van mijn aandelen, 5AB en die Chinese auto maker doen ook al een poosje niks. Maar dat wil niet zeggen dat ze all out of a sudden niks meer waard zijn.
Heb mijn ishares aex verkocht...met een winstje!quote:Op donderdag 1 april 2010 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb de longs er al weer uit gegooid. We gaan veel te rap omhoog. Eens zien of ik eventueel voor het volgende cijfer weer wat posities inneem. Het lijkt wel hosanna op de markten.
Hmm. Obligaties en galapagos. Het lijkt me dat je dan een relatief hoog (te hoog?) percentage in Galapagos hebt zitten. Gezien het aandeel is dat toch enigszins wat risico vol niet waar? Ik probeer niet meer dan 5% van het kapitaal in 1 aandeel te gooien.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik zit in obligaties en Galapagos, met echt geld. Ongeveer 50%, de rest staat nog te niksen op een spaarrekening. Een flatline is zeker niet waardeloos, maar voelt wel als gemist rendement. Zeker omdat de flatline ónder mijn aankoopprijs ligt.
Blijkbaar was je er toch niet helemaal zeker over je besluit toen je het kocht anders had je het nu niet verkocht lijkt me?quote:Op donderdag 1 april 2010 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb mijn ishares aex verkocht...met een winstje!
Zit nu helemaal cash.
Winst is winst...denk ik dan maar. En weer instappen als het weer wat lager staat.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm. Obligaties en galapagos. Het lijkt me dat je dan een relatief hoog (te hoog?) percentage in Galapagos hebt zitten. Gezien het aandeel is dat toch enigszins wat risico vol niet waar? Ik probeer niet meer dan 5% van het kapitaal in 1 aandeel te gooien.
[..]
Blijkbaar was je er toch niet helemaal zeker over je besluit toen je het kocht anders had je het nu niet verkocht lijkt me?
Het ene spreekt het andere niet tegen. Het bubbel nieuws over china brengt niks nieuws onder de zon en als de beurzen eindelijk eens de weerstanden van Januari in een steun weten om te zetten gaan we gewoon verder omhoog mits er geen sterk fundamenteel nieuws om de hoek komt kijken. Niks is zo irritant op de beurs te kijken en realiseren dat je te laat bent met instappen en dan als je toch wilt instappen het gevoel hebt dat je veel te hoog bent ingestapt.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:10 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ook![]()
![]()
Nu maar weer dalen ok.
Even een China-bubbel artikel om de moed erin te houden:
http://www.intelligentinv(...)fm?articleId=6416529
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |