OS 4.1 denk al, wat features betreftquote:
Veel dingen waarvoor je nu wil jailbreaken zitten nu wel native in OS4. Dat zal dan wel wat soepeler lopen...quote:Op donderdag 8 april 2010 20:18 schreef Skv het volgende:
Om eerlijk te zijn boeit OS 4 me niks. Mijn iPhone 3G is nou al teringsloom door alle meuk uit Cydia die ik er op heb draaien. kan alleen maar erger worden.
quote:Op donderdag 8 april 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
Apple heeft de nieuwe dingen ook zelf online gezet:
http://www.apple.com/iphone/preview-iphone-os/
Effe lezen maar
Het meeste nieuws staat trouwens in de uitleg voor ontwikkelaars. De pagina voor de gebruikers is weinig informatief.quote:
quote:Not all features are compatible with all devices. For example, multitasking is available only with iPhone 3GS and the third-generation iPod touch (32GB and 64GB models from late 2009).
Wees blij dat je de nieuwste officiële software kunt draaien op een apparaat van 2 jaar oud, al dan niet zonder multitasking.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:52 schreef RudyCarell het volgende:
Geen multitasking voor 3G sowieso... Damn...
[..]
In een oude auto wordt ook geen nieuwe motor geplaatst.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:52 schreef RudyCarell het volgende:
Geen multitasking voor 3G sowieso... Damn...
[..]
3G kan het best aan, met jailbreak werkt het ook redelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In een oude auto wordt ook geen nieuwe motor geplaatst.
Het zal wel hetzelfde als de videocamera zijn. Het kán wel, maar niet vloeiend / soepel.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:01 schreef Skv het volgende:
[..]
3G kan het best aan, met jailbreak werkt het ook redelijk.
Ik word er niet warm of koud van. Folders maken kan nu native. Kan met Cydia al een jaar.. Maar gebruik het nooit.
Ach, tof spul voor mensen die jailbreaken niet snappen of willen.
Mwoah, een ingelezen koper weet wat de cyclus en compatibiliteit is van het OS op een (ouder) type iPhone.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wees blij dat je de nieuwste officiële software kunt draaien op een apparaat van 2 jaar oud, al dan niet zonder multitasking.
Dat gaat je met je HTC / Samsung / LG / HP / Motorola niet lukken. De HTC Touch Pro, gelijktijdig met de 3G gereleased, draait nog steeds op Windows Mobile 6.1 i.p.v. het nieuwe 6.5.3. En er zijn nog zat Android mobieltjes die het nog met 1.6 moeten doen, terwijl 2.1 al uit is.
Dat laatste dus in mijn gevalquote:Op donderdag 8 april 2010 23:01 schreef Skv het volgende:
[..]
3G kan het best aan, met jailbreak werkt het ook redelijk.
Ik word er niet warm of koud van. Folders maken kan nu native. Kan met Cydia al een jaar.. Maar gebruik het nooit.
Ach, tof spul voor mensen die jailbreaken niet snappen of willen.
Volgens mij is uit het verleden al gebleken dat mobiele devices ongeveer 2 jaar updates krijgen (kijk eens naar de iPhone 2G, A2DP etc), en 1 jaar "volledige" updates. Desktops krijgen ongeveer 4 tot 5 jaar updates (Snow Leopard > Geen PPC)quote:Op donderdag 8 april 2010 23:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mwoah, een ingelezen koper weet wat de cyclus en compatibiliteit is van het OS op een (ouder) type iPhone.
Kan zomaar een reden zijn juist een iPhone te kopen. Koop je een HTC ding met Android 1.6, de hele wereld weet dat dat ding geen 2.1 gaat krijgen, maar je let gewoon niet op omdat je zo snugger bent, dan reken je nergens op.
Bij Apple reken je op updates. Punt.
jailbreak biedt bijna alles wat 4.0 ook gaat bieden, daar ben je enthousiast over dus snap niet waarom jb'en niets voor je is.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat laatste dus in mijn geval. Miste af en toe multitasking (streamapp in combinatie met safari) en da's dus nu opgelost. Verder nooit de behoefte aan jailbreak gehad
.
?quote:Op donderdag 8 april 2010 23:24 schreef Aziaat het volgende:
Welke app gebruiken julliie voor messenger?
Ik ben overgestapt van Nimbuzz naasr Ebuddy omdat bij nimbuzz de laatste tijd de verbinding uitvalt.
Maar bij ebuddy valt de verbinding ook uit als ik op hold druk.
Palringo. Gebruik 't niet vaak, maar als ik 't een keer "nodig" heb werkt 't wel prima.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:24 schreef Aziaat het volgende:
Welke app gebruiken julliie voor messenger?
Ik ben overgestapt van Nimbuzz naasr Ebuddy omdat bij nimbuzz de laatste tijd de verbinding uitvalt.
Maar bij ebuddy valt de verbinding ook uit als ik op hold druk.
quote:Op donderdag 8 april 2010 23:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Palringo. Gebruik 't niet vaak, maar als ik 't een keer "nodig" heb werkt 't wel prima.
Edit: SMS character counter in iPhone OS 4.0 !!![]()
Als je per sms moet dokken, kan 't handig zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:23 schreef Geqxon het volgende:
Waarom heb je een SMS character counter nodig, dat is toch outdated uit de tijd dat je geen split-sms had...
Heb jij per maand dan niet minstens 100 smsjes over?quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je per sms moet dokken, kan 't handig zijn.
Ziet er opzich wel chill uit!quote:
Met 3 vingers tegelijk op het scherm tikken dacht ik.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb door een of andere wazige reden groot lettertype, hoe krijg ik dat weer terug?
Wat ik wil kan tenminste in de nieuwe OS4.0. Wekkerradio app (Sonio) of muziek stream app zoals Spotify of webradio streams (Fstream) tegelijk laten draaien met browser, e-mail e.d.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:48 schreef Merkie het volgende:
Toch is multitasking in iPhone OS 4.0 maar een halve oplossing, want: third party apps kunnen niet in de background draaien met OS 4.0. Wat Apple heeft gedaan is 7 background API's ontwikkeld die door apps "aangezet" kunnen worden. Het is nog steeds niet mogelijk om zonder push notifications een IM-client op de achtergrond te draaien zoals op elk ander smartphone OS wel kan.
Jezus, wat is dat ding snél! Die van mij is daarbij vergeleken echt zo sloom als een spons.quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:09 schreef Biogarde het volgende:
http://www.engadget.com/2010/04/08/iphone-os-4-hands-on/
Video van 4.
Handig om te weten maar weer een feature die al in de US versie had moet zitten. Waarom moet dat soort triviale dingen toch zo lang durenquote:Op donderdag 8 april 2010 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.9to5mac.com/iPhone-4-screenshots-430963594
quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.phoneshop.nl/t(...)phone-4g-32gb-black/.
Slechte troll of onwetendheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:09 schreef Ad_rem het volgende:
Wel mooi de nieuwe iPhone Flash ondersteuning gaat krijgen.
En dit is echt wtfquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.phoneshop.nl/t(...)phone-4g-32gb-black/.
Heb jij ook een 3G? Het verschil tussen de 3G en de 3GS is idd enorm. Alleen daarom al...quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Jezus, wat is dat ding snél! Die van mij is daarbij vergeleken echt zo sloom als een spons.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Met 3 vingers tegelijk op het scherm tikken dacht ik.
Schandalig dat dat zolang duurdequote:Op donderdag 8 april 2010 23:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Palringo. Gebruik 't niet vaak, maar als ik 't een keer "nodig" heb werkt 't wel prima.
Edit: SMS character counter in iPhone OS 4.0 !!![]()
Ik heb een 3G met honderd Cydia apps.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:59 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heb jij ook een 3G? Het verschil tussen de 3G en de 3GS is idd enorm. Alleen daarom al....
Niet (veel) beter dan Backgrounder op dit moment.quote:
Ik denk dat dat komt om enigzins voor de belangen van de providers tegemoed te komen, immers zo worden er wereldweid een stuk meer sms'jes verstuurd. Een andere reden weet ik niet te verzinnen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:02 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
nou idd, telefoons van 15 jaar oud ondersteunden dat al, en waarom dan op de iphone niet
BiteSMS icm Lockinfoquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:04 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt om enigzins voor de belangen van de providers tegemoed te komen, immers zo worden er wereldweid een stuk meer sms'jes verstuurd. Een andere reden weet ik niet te verzinnen.
Overigens is BiteSMS superieur ten opzichte van de standaard SMS app, zelfs als die ook een char calc gaat bevatten.
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:
Is dit een troll?quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:42 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wanneer ik in Itunes probeer te updaten wordt me verteld dat ik met 3.1.3 de laatste uipdate heb
3.1.3. is de laatste versie. De versie waar jij op doelt is alleen als beta-versie naar developers gestuurd. De definitieve update valt in de zomer te verwachten.quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:17 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
3.1.3. is de laatste versie. De versie waar jij op doelt is alleen als beta-versie naar developers gestuurd. De definitieve update valt in de zomer te verwachten.
Dat is speculatief maar wel zeer aannemelijk aangezien 3.0 op dezelfde dag als de 3GS kwam en 2.0 ook op dezelfde dag als de 3G.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:43 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Tegelijkertijd met de 4GOf is dat nog speculatief...
Ik ben developerquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:42 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wanneer ik in Itunes probeer te updaten wordt me verteld dat ik met 3.1.3 de laatste uipdate heb
wat verkoop je? Digitale kanker kacheltjes?quote:
hihi.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:13 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
wat verkoop je? Digitale kanker kacheltjes?
of heb je een developer accountquote:
Ik ontvang liever een berivht in 1 SMS dan dat ik een heel verhaal over 2 of meer SMS-berichten moet lezen. Stuur me dan een mail of bel me op als je zoveel wilt vertellen. Ik probeer daar met versturen ook rekening mee te houden, Kortom om, ideaal zo'n counter !quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb jij per maand dan niet minstens 100 smsjes over?
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die moeilijk doen over een smsje meer of minder.
Ik heb net een ellenlang smsje gestuurd, en dat komt aan als 1 sms. Op een andere iPhone, dat wel. Geen idee of dat op andere toestellen ook zo werkt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:32 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ontvang liever een berivht in 1 SMS dan dat ik een heel verhaal over 2 of meer SMS-berichten moet lezen. Stuur me dan een mail of bel me op als je zoveel wilt vertellen. Ik probeer daar met versturen ook rekening mee te houden, Kortom om, ideaal zo'n counter !
Oké.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb de laatste tijd wat vaker studiegenoten en leraren gezien met andere mobieltjes. ( Bezig met een mobiele site voor project ) en ik verbaas me er steeds over hoe kut internetten etc. eigenlijk is op die dingen. Kleine dingetjes die niet goed werken i.c.m. met touchscreen etc.
Dan heb ik het over andere telefoons dan de iPhone.quote:
Er komt een led camera flash op de nieuwe iPhone, goeie garp hequote:Op vrijdag 9 april 2010 15:56 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Slechte troll of onwetendheid.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:03 schreef .Luidspreker het volgende:
Werkt op de iPhone ook niet helemaal lekker hoor. Daarom heb je ook zoveel apps. (Ik gebruik bijv. de Nu.nl App, en surf niet met safari naar Nu.nl omdat dat voor geen reet werkt)
Yes! Eindelijk officieel Flash op de Iphone!quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:07 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Er komt een led camera flash op de nieuwe iPhone, goeie garp he
("In het nieuwe iPhone OS 4.0 zijn de API’s AVCaptureDevice.flashMode, AVCaptureDevice.hasFlash, AVCaptureDevice.hasTorch en AVCaptureDevicePositionFront ontdekt, die duiden op een camera aan de voorkant en een LED-flitser.")
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Und ein frau ist ein frau
quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:26 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Yes! Eindelijk officieel Flash op de Iphone!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
Ziet er wel chique uit. Vreet het niet als een gek aan je batterij?quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:29 schreef Salt_Seafood het volgende:
Mijn iPhone op dit moment:
Homescreen:
[ afbeelding ]
Stacker:
[ afbeelding ]
Orbit:
[ afbeelding ]
SBSettings:
[ afbeelding ]
Categories:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn andere pagina's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Downloads via Safari:
[ afbeelding ]
Nee ik merk geen verschil eigenlijk, enkel wanneer ik Backgrounder gebruik gaat het snel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Ziet er wel chique uit. Vreet het niet als een gek aan je batterij?
Ziet er wel goed uit allemaal, maar wordt je iphone niet ontzettend traag hiervan? Wat heb je, 3GS?quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:47 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Nee ik merk geen verschil eigenlijk, enkel wanneer ik Backgrounder gebruik gaat het snel.
Hier nog wat andere achtergronden waar ik regelmatig tussen switch:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een 3GS inderdaad en zoals gezegd helemaal geen last van traagheid of dergelijke. Loopt - iig voor mijn gevoel - even snel als voor de jailbreakquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:21 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ziet er wel goed uit allemaal, maar wordt je iphone niet ontzettend traag hiervan? Wat heb je, 3GS?
En hoe heten die skins trouwens?
Ik zie nu al overal aanbiedingen opduikelen met de 3Gs. Volgens mij willen hun van hun bulk af voordat iedereen een 4G wil.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm. Misschien had ik toch maar moeten jailbreaken.
Mijn 3G moet voor reparatie opgestuurd worden dus het heeft voor nu geen nut meer, en als hij terug komt is het alweer bijna tijd voor de 4G. Man, wat zal er in juni/juli een overstroming van 3G's zijn op marktplaats ed.
Ziet er strak uit. Veel beter dan de gewone iPhone UI als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:29 schreef Salt_Seafood het volgende:
Mijn iPhone op dit moment:
Homescreen:
[ afbeelding ]
Stacker:
[ afbeelding ]
Orbit:
[ afbeelding ]
SBSettings:
[ afbeelding ]
Categories:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn andere pagina's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Downloads via Safari:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.iphoneclub.nl/(...)aliteiten-in-os-4-0/quote:Algemeen
Via het instellingenmenu kun je al het mobiele dataverkeer uitzetten.
- Cell data only setting (=inkomende oproepen negeren?)
Thanksquote:Op zaterdag 10 april 2010 15:13 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ziet er strak uit. Veel beter dan de gewone iPhone UI als je het mij vraagt.
Laat je 'm toch gewoon overgaan? Ik neem ook niet op als ik aan het hardlopen ben.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Bron: http://www.iphoneclub.nl/(...)aliteiten-in-os-4-0/![]()
Als dit inhoudt dat je uit kan schakelen dat je telefoon en sms ontvangt.. Eindelijk hardlopen met Runkeeper zonder constant te moeten stoppen omdat mensen me bellen en ik de app weer opnieuw moet opstarten.
Ik heb een Android, dat zal wel iets bijdragenquote:Op zaterdag 10 april 2010 15:46 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
ThanksDat vind ik (uiteraard) ook. Al vinden sommigen het een verkrachting van de iPhone UI, maar daar ben ik het in het geheel niet mee eens.
Hier trouwens mijn Lockscreen als ik muziek aan het afspelen ben:
[ afbeelding ]
Had ik wel zien aankomen,Google en Apple liggen elkaar natuurlijk niet meer zo lekkerquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
iPhone OS 4: Google branding removed in Safari search
[ afbeelding ]
4.0 vs 3.x
Sowieso moet er een keuze zijn. Dat is een van de weinig nadelen aan de iPhone en iPad: de opgedrongen Safari. Nu is dat geen slechte browser, maar je zou gewoon een keuze moeten hebben. Net als de keuze voor een zoekmachine.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:25 schreef Agiath het volgende:
[..]
Had ik wel zien aankomen,Google en Apple liggen elkaar natuurlijk niet meer zo lekker
Opera browser nog steeds niet in de appstorequote:Op zaterdag 10 april 2010 17:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Sowieso moet er een keuze zijn. Dat is een van de weinig nadelen aan de iPhone en iPad: de opgedrongen Safari. Nu is dat geen slechte browser, maar je zou gewoon een keuze moeten hebben. Net als de keuze voor een zoekmachine.
Je kiest tenslotte de winkel ook de pindakaas die jij lekker vindt...
Klopt. Is nog niet goed gekeurd:quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:34 schreef Agiath het volgende:
[..]
Opera browser nog steeds niet in de appstore
En dan allerlei ellende op je hals halen. Zou het zonde van mijn iPhone vinden. Tis eindelijk eens een foon die doet wat ie moet doen, hiervoor HTC's en Nokia gehad en daar was het altijd bal mee door dat soort truuks.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Nou,
iPhone #68 Ik föhn, iFöhn, wij föhnen
Simpel, er zijn 2 opties:quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:46 schreef Breathtaking het volgende:
Boehoehoe, ik weet niet wat ik moet! Ik mag m'n abonnement bij Hi verlengen vanaf 30 april, en kan dan via phoneshop.nl er een iPhone bij krijgen (hoe kan het eigenlijk dat het bij hun wel kan en bij Hi zelf niet?) maar dan zit ik vast aan een extreem duur abonnement..
Ik kan ook wachten tot m'n abonnement afloopt, maar dat is pas in augustus ofzo, en de LG Viewty die ik nu heb valt nog net niet uit elkaar.
Niet doen dan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:50 schreef Breathtaking het volgende:
40 euro in het eerste jaar, 50 euro in het tweede jaar. En dan nog 80 euro bijbetalen voor die telefoon ook..
En dan heb ik geen extrasnel internet of wat dan ook.
Omdat ik geen 600 euro voor een telefoon (over) heb.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Simpel, er zijn 2 opties:
1. Ze importeren die iPhones ergens uit een simlockvrij land (België) en geven die aan jouw voor weinig als je maar een duur abo neemt (lees: daarop krijgen ze zoveel provisie dat die iPhone eruit betaald wordt)
2. Ze verkopen T-Mobile iPhone abo's zonder iPhones. Maken ze simlockvrij en verkopen ze dan weer. Maar dat zou nasty zijn bij een update, dus ws doen ze optie 1.
Maar simpel gezien, waarom koop je niet in België een iPhone voor 600 en neem je vervolgens een goedkope sim-only van een provider naar keuze?
Dat maakt dus qua abo:quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:50 schreef Breathtaking het volgende:
40 euro in het eerste jaar, 50 euro in het tweede jaar. En dan nog 80 euro bijbetalen voor die telefoon ook..
En dan heb ik geen extrasnel internet of wat dan ook.
Hoe denk je dat een telefoon betaald wordt? Vanuit het abo. Dus of je nu los koopt, of via abo. Het kost je altijd geld een foon.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:52 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Omdat ik geen 600 euro voor een telefoon (over) heb.
Omdat ik geen t-mobile heb. Heb deze iPhone van een collega gekregen dus tja dan moet hij wel simlock vrij wordenquote:
Dan heb je wel een reden jaquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:57 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Omdat ik geen t-mobile heb. Heb deze iPhone van een collega gekregen dus tja dan moet hij wel simlock vrij worden
Mooi sommetje, en ik zie zelf uiteraard ook wel in dat het goedkoper is. Maar ik kan je vertellen dat ik op dit moment niet eens 600 euro hébquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat maakt dus qua abo:
Jaar 1 = 12 * 40 = 480
Jaar 2 = 12 * 50 = 600
Totaal = 480 + 600 = 1080
Kosten van de iPhone = 80
Totaal kosten na 2 jaar = 1160
Stel dat je voor sim-only neemt van Vodafone speciaal voor de iPhone, kost je 13,50 per maand incl supersnel internet:
Jaar 1 = 12 * 13,50 = 162
Jaar 2 = 12 * 13,50 = 162
Totaal = 162 + 162 = 324
Aanschaf losse Phone = 600
Totale kosten na 2 jaar: 924 euro
Winst voor jezelf: 236 euro. En dan is je telefoon ook nog eens simlock vrij en kan je na jaar 1 nog eens gaan shoppen ook voor een nog goedkoper abo.
Dat is wel slim jaquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wat je ook zou kunnen doen is bijvoorbeeld bij Hi je contract verlengen met een mooie telefoon die weinig tot niets kost bij dat 1 jarige abo. Vervolgens verpats je die telefoon nieuw in de verpakking, en gebruik je dat om bij te leggen voor een losse iPhone.
Bij T-Mobile heb je al aardige Nokia's bij 1 jarige abo's van 16,95 per maand. Dus dat valt mee. Maar dan zit je wel met T-Mobilequote:Op zaterdag 10 april 2010 18:14 schreef Breathtaking het volgende:
Dat is wel slim jamaar dat wordt natuurlijk alsnog een redelijk duur abo aangezien je er een telefoon bij krijgt..
16,95 per maand + 1000 sms + snel internet = alsnog een aanzienlijk bedrag.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bij T-Mobile heb je al aardige Nokia's bij 1 jarige abo's van 16,95 per maand. Dus dat valt mee. Maar dan zit je wel met T-Mobile
Mja datquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:43 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
of heb je een developer account
Jawel, wel aan een abonnement, dat is geen probleem. Gewoon niet eenmalig een groot bedrag.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Dan zit er gewoon geen iPhone in. Wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven.
Nee dat weet ikquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:20 schreef JDude het volgende:
Met 1000 sms zal het nooit heel goedkoop worden.
Ja, wil ik ookquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:27 schreef elfzesendertig het volgende:
BT, je klinkt alsof je per se een iPhone wil hebben.
Dat gaat je dus veel geld kosten... als je dat niet hebt zul je je op iets anders moeten gaan richten.quote:
Wat zijn jullie me nou aan het betuttelen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat gaat je dus veel geld kosten... als je dat niet hebt zul je je op iets anders moeten gaan richten.
Maar hoe verstandig is het? Je huidige abo loopt nog tot augustus zeg je, dat zijn nog 4 maanden. Elke maar 150 apart en je hebt je iPhone (als ie dan niet goedkoper is). Als je zonder problemen een abo van 40 euro wil betalen, dan moet 150 toch ook niet het einde van de wereld zijn. Nu ga je maanden van te voren je nek alweer in een strop steken, puur voor een iPhone. Met als resultaat dat je zo'n beetje een 2,5 jaar abo krijgt, voor veel geld. Want de einddatum van je verlenging zal dan augustus 2012 worden. Hoe groot acht je de kans dat je niet uitgekeken bent op je iPhone binnen die 2,5 jaar? En dan zit je met precies hetzelfde probleem, maar dan met een vreselijk duur abo.quote:
Slecht advies, de 3G is bijna twee jaar oud.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wees wijs, en spaar. Of koop een 2e hands 3G ofzo op marktplaats. Zo bijzonder is de 3GS niet.
In het verleden behaalde resultaten...quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:34 schreef Merkie het volgende:
die deze zomer gegarandeerd gaat uitkomen zo heeft de geschiedenis ons geleerd
Maar wel betaalbaar en nog best werkbaar.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Slecht advies, de 3G is bijna twee jaar oud.
Hoeveel minuten krijg je voor die 20 euroquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:34 schreef Merkie het volgende:
Als ik jou was zou ik wachten totdat je abonnement afloopt, en dan verlengen met een T-Mobile Relax-abonnement.
Als je T-Mobile Relax 25 neemt kost dat je ¤20 per maand, 1000 smsjes is ook ¤10 en internet is ook ¤10. Zit je wel op 40 euro per maand (internet + 1000 smsjes hakt er aardig in). De telefoon kost je dan ¤124 bij smartphoneshop.nl (kan vast goedkoper).
Voordeel is dan dat je wel voor een relatief lage prijs (in vergelijking met het standaard T-Mobile abonnement) 1000 smsjes en internet hebt. Tevens ben je verplicht te wachten waardoor je meteen de nieuwe iPhone kan nemen (die deze zomer gegarandeerd gaat uitkomen zo heeft de geschiedenis ons geleerd). Dat is dus ook nog een mogelijkheid.
Dit blijft toch het grote nadeel van de iPhone hoor, dat hij zo prijzig is en alleen maar met karige abonnementen te betalen is. Als je dit te duur vindt moet je gewoon geen iPhone nemen. Je wilt denk ik niet zo'n persoon worden die vast zit aan een veel te duur abonnement alleen maar omdat je een iPhone wilde hebben.
Abo betaal ik niet zelf, die 150 zou ik wel zelf moeten betalen, dat is dus voor mij een behoorlijk verschil.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe verstandig is het? Je huidige abo loopt nog tot augustus zeg je, dat zijn nog 4 maanden. Elke maar 150 apart en je hebt je iPhone (als ie dan niet goedkoper is). Als je zonder problemen een abo van 40 euro wil betalen, dan moet 150 toch ook niet het einde van de wereld zijn. Nu ga je maanden van te voren je nek alweer in een strop steken, puur voor een iPhone. Met als resultaat dat je zo'n beetje een 2,5 jaar abo krijgt, voor veel geld. Want de einddatum van je verlenging zal dan augustus 2012 worden. Hoe groot acht je de kans dat je niet uitgekeken bent op je iPhone binnen die 2,5 jaar? En dan zit je met precies hetzelfde probleem, maar dan met een vreselijk duur abo.
Wees wijs, en spaar. Of koop een 2e hands 3G ofzo op marktplaats. Zo bijzonder is de 3GS niet.
Uiteraard, maar alles wijst erop dat er deze zomer gewoon weer een nieuwe iPhone uit gaat komen. De geruchten zijn er al, iPhone OS 4.0 heeft ook weer een "summer release". Daarnaast lopen contracten van 3G-bezitters af, en nu de concurrentie een aardige inhaalslag heeft gemaakt moet Apple wel met iets nieuws komenquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten...
True.quote:En buiten alles, wie wil er in godsnaam T-Mobile? Meer geen dan wel bereik en sloom internet. Vodafone doet het wat dat betreft een stuk beter, ik kan niet wachten tot mijn T-Mobile abo afloopt zodat ik Vodafone kan nemen.
Ja wat dat betreft ben ik erg tevreden met Hi.. Ik heb altijd bereik, overal. Verder is hun bewaarbox erg leuk en handig.. Het is niet een provider waar ik graag vanaf wil.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten...
En buiten alles, wie wil er in godsnaam T-Mobile? Meer geen dan wel bereik en sloom internet. Vodafone doet het wat dat betreft een stuk beter, ik kan niet wachten tot mijn T-Mobile abo afloopt zodat ik Vodafone kan nemen.
190 minuten is dat.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hoeveel minuten krijg je voor die 20 euro? Bij Hi is het allemaal zo van: 'In het eerste jaar 2,50 en daarna 10 euro' dus dan valt het in het eerste jaar allemaal mee en ga je daarna ineens heel veel betalen.
En ik wil best wachten maar m'n huidige telefoon wil amper meer aan de oplader enzodus die is niet meer echt optimaal.
190 minuten is ook niet echt heel veelquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
190 minuten is dat.
Het is echt maar de vraag hoeveel je over hebt voor een iPhone. Android-telefoons komen het dichtst in de buurt van de "iPhone-ervaring" en daar is over het algemeen weinig mis mee, wel zijn ze een stuk betaalbaarder (bijv. Galaxy Spica).
Abo niet zelf betalen, hoe doe je dat.. Wil ik ook!quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:38 schreef Breathtaking het volgende:
Abo betaal ik niet zelf, die 150 zou ik wel zelf moeten betalen, dat is dus voor mij een behoorlijk verschil.
Ligt er ook maar net aan waar je woont.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:36 schreef Tha_Duck het volgende:
En buiten alles, wie wil er in godsnaam T-Mobile? Meer geen dan wel bereik en sloom internet.
Hahaha, moet je een lieve vader zoekenquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Abo niet zelf betalen, hoe doe je dat.. Wil ik ook!
Als je 300/400 smsjes zit je al gauw aan Relax 45 en dat is ¤38 per maand, niet echt aan te raden dus. Wat dat betreft kan je beter bij Hi blijven.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
190 minuten is ook niet echt heel veelik zit nu altijd over m'n abo heen.. Dus wil eigenlijk minimaal 200 minuten, minimaal 300/400 sms en onbeperkt snel internet.
Dat is natuurlijk sowieso duur.. Die Galaxy Spica kan ik bij Hi geloof ik zelfs bij een eenjarig abonnement krijgen!
Dus uiteindelijk betaal je het wel zelfquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:49 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hahaha, moet je een lieve vader zoekenik heb het contract afgesloten op m'n 17e en mocht dus niet op mijn eigen naam, dus op zijn naam en ik maakte dat geld gewoon elke maand naar hem over..
Toen ging ik op kamers en bleef het geld afgeschreven worden zonder dat ik iets betaalde![]()
en toen hebben we maar besloten dat hij dat inhoudt op m'n ouderlijke bijdrage..
Ach, ik moet mijn omgeving overhalen om meer te gaan skypen denk ik.. Nu ben ik ook bergen geld kwijt aan telefoontjes met het thuisfront en met vriendinnen. Als die nou gewoon Skype nemen dan ben ik van die ellende af want als ik met hun bel ben ik sowieso thuis dus kan ik net zo goed Skypen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je 300/400 smsjes zit je al gauw aan Relax 45 en dat is ¤38 per maand, niet echt aan te raden dus. Wat dat betreft kan je beter bij Hi blijven.
Eventueel kan je ook naar alternatieven kijken zoals Skype waarbij je heel goedkoop kunt bellen via VoIP. Is echter wel weer een jailbreak voor nodig en of het verder wenselijk is is natuurlijk maar de vraag.
Uiteindelijk wel ja. Maar dat is pas weer sinds een maand ofzo.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:51 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk betaal je het wel zelf
Het is niet veel nee, alleen weet T-Mobile dat nog niet.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:01 schreef Breathtaking het volgende:
Toch vind ik absoluut niet dat ik bovengemiddeld veel bel of smsecht niet.. Ik stuur een paar smsjes per dag en bel ook niet heeel vaak of heeel lang. Maar goed, 10 smsjes per dag is ook 300 per maand en elke dag 10 minuten bellen ook al 300 minuten dus ja, daar zal het wel door komen.
En als ik zo oud ben als jij (later als ik groot ben) dan krijg ik dat ook echt niet meer hoor
!
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vader betaalde tot je 30e je abbo?
Thuis heb ik het slechtste ontvangst, maar dat is het minst erg. Daar heb ik meer telefoons en andere middelen tot mijn beschikking.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan waar je woont.
Nee inderdaad. Mijn minuten gaan echt op aan 'Spreken we daar en daar af? Okay' en 'Ja ik maak dat stuk van die opdracht wel, is goed.'quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is niet veel nee, alleen weet T-Mobile dat nog niet.
Hmmm.. Misschien moet ik T-Mobile maar niet doen dan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Thuis heb ik het slechtste ontvangst, maar dat is het minst erg. Daar heb ik meer telefoons en andere middelen tot mijn beschikking.
Waar ik het vooral merk zijn plekken waar veel mensen zijn (voetbalstadions, markten, etc.) waardoor die ene paal van T-Mobile het te druk heeft. Dan hoef ik het niet te proberen. Mijn broertje heeft bijvoorbeeld Vodafone, en die heeft nooit last in het stadion. Terwijl ik vanaf de aftrap tot 10 minuten na de wedstrijd eigenlijk niet kan bellen, laat staan kan internetten.
Wonderbaarlijk genoeg werkt het op mijn werk als een zonnetje, maar we zitten naast een snelweg dus misschien dat dat helpt omdat daar meer palen per km zullen staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |