quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:54 schreef padlarf het volgende:
Wil je dat hier echt serieus op in gegaan wordt?
Hoezo? Raak ik daarmee een te gevoelige snaar/waarheid die je tere zieltje niet aankan?quote:Op donderdag 1 april 2010 00:39 schreef Waaghals het volgende:
Had Charles Manson als voorbeeld genoemd ipv Hitler
Wat een aannames over mensen die je niet kentquote:Op donderdag 1 april 2010 07:19 schreef OeJ het volgende:
[..]
Hoezo? Raak ik daarmee een te gevoelige snaar/waarheid die je tere zieltje niet aankan?Dat Hitler "zo in en in verschrikkelijk" was wordt alleen maar vanzelf waarheid doordat hij daarvoor de ruimte heeft gekregen.
Ja, goedbeschouwd is zoiets in feite belachelijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:21 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Wat een aannames over mensen die je niet kent![]()
Ik noem Charles Manson omdat de schuldvraag daar bij veel makkelijker is, omdat hij tot levenslang veroordeeld is , terwijl hij zelf geen moorden heeft gepleegd.
Ga je nog inhoudelijk in op berichten, of blijft het bij one-liners?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:06 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, goedbeschouwd is zoiets in feite belachelijk.
Je snapt zelf niet dat het spelen van gewelddadige computerspelletjes of het kijken naar actiefilms veel minder impact hebben dan psychische manipulatie?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:59 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik voor jou een vraag: als we de Koran gaan verbieden wat geweld predikt, dan moeten we toch alles waar geweld in voorkomt in de ban doen. Oorlogsfilms, actiefilms, geweldadige computerspelletjes, etc...
Want zo presenteren de meesten het hier. Niet degene die de opdracht uitvoert is schuldig, maar omdat je er toe aangezet bent.
Ja, maar je draait het dan in één grote leugen: iemand voor moord veroordelen, die geen moord heeft gepleegd. Je ziet toch zelf wel, hoe totaal krankzinnig dat is!quote:Op donderdag 1 april 2010 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je snapt zelf niet dat het spelen van gewelddadige computerspelletjes of het kijken naar actiefilms veel minder impact hebben dan psychische manipulatie?
Joh. En als iemand een pistool op het hoofd van je moeder houdt en jou zegt dat je de hond van de buren af moet maken, kan die dan ook "de kwartjes krijgen"?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:30 schreef OeJ het volgende:
Hoe lang kun je daar voor geven: "psychische manipulatie"? Ik weet eigenlijk niet eens wat dat precies inhoudt.
Dat werkt bij mij niet hoor. Al zeg je tegen mij 1 miljoen keer: vermoord persoon X. Dan zeg ik: je kunt de kwartjes krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh, nee, eigenlijk niet. Zie post hierboven. Nogal simplistisch, maar als we dan toch ongenuanceerd bezig zijn, komt het op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:18 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, maar je draait het dan in één grote leugen: iemand voor moord veroordelen, die geen moord heeft gepleegd. Je ziet toch zelf wel, hoe totaal krankzinnig dat is!
Of voor moord als iemand je daar indirect toe aangezet heeft en jouw aandeel in die manipulatie nogal hoog is.quote:Je kunt iemand dan hoogstens veroordelen voor "psychische manipulatie", zoals jij dat noemt.
Ik manipuleer die gast zo hard, dat hij zichzelf neerschiet ipv mijn ma.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Joh. En als iemand een pistool op het hoofd van je moeder houdt en jou zegt dat je de hond van de buren af moet maken, kan die dan ook "de kwartjes krijgen"?
Ja, nou, dan zijn die mensen lomp, dat ze daarin meegaan. Het spijt me wel hoor. Oerlomp zelfs. Zo'n lulkoektheorietje over Ubermenschen en we kunnen de gasflessen alvast bestellen?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, een hond. Want dat was zo ongeveer wat Hitler deed: Joden en bijvoorbeeld zigeuners neerzetten als dieren, en het Ariaanse ras Übermensch noemen.
Hij is dan wel dergelijk schuldig aan die moord. Hij heeft er toe aangezet.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:48 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik manipuleer die gast zo hard, dat hij zichzelf neerschiet ipv mijn ma.![]()
Ja, nee, dat weet je nooit, misschien vermoord ik dan de hond van de buren, geen idee, maar dan ben ik schuldig aan moord, en niet hij. Maar misschien verdien ik dan wel vrijspraak.
Wat als ik tegen je zeg (met de middelen om dat waar te kunnen maken) vermoord persoon x of ik vermoord je en gooi je familie in een kamp waar ze zich dood zullen werken.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:30 schreef OeJ het volgende:
Hoe lang kun je daar voor geven: "psychische manipulatie"? Ik weet eigenlijk niet eens wat dat precies inhoudt.
Dat werkt bij mij niet hoor. Al zeg je tegen mij 1 miljoen keer: vermoord persoon X. Dan zeg ik: je kunt de kwartjes krijgen.
Dan zou ik eerder denken aan, schuldig aan het aanzetten tot moord. Maar goed, dit vind ik allemaal nogal vergezocht.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij is dan wel dergelijk schuldig aan die moord. Hij heeft er toe aangezet.
Ja, ik zou ontploffen van woede, ontploffen. Heel hard roepen: "Waar ben je nou toch gvd mee bezig?! DOE. NIET. ZO. LOMP!"quote:Op donderdag 1 april 2010 18:55 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Wat als ik tegen je zeg (met de middelen om dat waar te kunnen maken) vermoord persoon x of ik vermoord je en gooi je familie in een kamp waar ze zich dood zullen werken.
Antisemitisme was sowieso al een oud iets in Europaquote:Op donderdag 1 april 2010 18:52 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, nou, dan zijn die mensen lomp, dat ze daarin meegaan. Het spijt me wel hoor. Oerlomp zelfs. Zo'n lulkoektheorietje over Ubermenschen en we kunnen de gasflessen alvast bestellen?
Ja, gewoon ziek noem ik dat. Wat nog veel erger is: geen mens die dat gelooft natuurlijk, de rechtvaardiging van zo'n massa-executie, maar als niemand zijn mond opentrekt.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:19 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Antisemitisme was sowieso al een oud iets in Europa
ze waren een vrij gesloten gemeenschap die redelijk goed door de crisis periode heen kwamen
ze de schuld van de kruisdood van Jezus in hun schoenen geschoven
Martin Luther had ongeveer dezelfde ideeën als Hitler in het begin om hoe om te gaan met Joden
Dan waren er de door Russen gemaakte protocolen van zion
Als je dan een paar miljoen Joden in kampen hebt zitten en het orginele plan om te simpelweg uit Europa te gooien niet meer mogelijk is ga je over op massa executies van de zwakkere.
en als dat teveel efect heeft op het moraal van je manschappen dan ga je pas zoeken naar een manier waarbij je de slachtoffers zelf de gaskamers in laat lopen en andere gevangen de gaskamers leeg laat ruimen
Het is grappig dat je zelf al wat vroeger in het topic het Milgram-experiment aanhaalt. Later zeg je niet echt te weten wat psychische manipulatie inhoudt.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:30 schreef OeJ het volgende:
Mensen die in dat soort situaties hun bek open trekken verdwijnen en dan houd het snel op.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, gewoon ziek noem ik dat. Wat nog veel erger is: geen mens die dat gelooft natuurlijk, de rechtvaardiging van zo'n massa-executie, maar als niemand zijn mond opentrekt.
Ik vind dat je dan de proefpersonen zou moeten bestraffen, stel dat zij daadwerkelijk die dodelijke schok hadden toegediend. Dan moet je maar niet zo lomp zijn, omdat toevallig een meneer met gezag dat roept.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:35 schreef Lakai het volgende:
[..]
Het is grappig dat je zelf al wat vroeger in het topic het Milgram-experiment aanhaalt. Later zeg je niet echt te weten wat psychische manipulatie inhoudt.
het Milgram-experiment toont aan dat mensen onder een situatie van gezag van anderen, 0 verantwoordelijkheid, stapsgewijsheid, en onwetendheid de gruwelijkste dingen kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |