He criminelen hebben ook rechtenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:47 schreef TheSorrow het volgende:
Hij had van mijn part mogen sterven, fucking kindermisbruiker
Een storing misschien ?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:47 schreef Piccalilly het volgende:
Iets zegt mij dat hier al 4 topics over zijn.
Lekker boeiend, ze hebben zelf bewust die keuze gemaakt om het criminele circuit in te gaan toch? Dan mag je bij voorbaat al sterven. Gedraag je gewoon, als je dat niet kan, breng jezelf dan om.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Rechters zullen dat niet met je eens zijn
Kijk hier mijn eerste medestander. Toevallig een GL, PvdA of D66 stemmer?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik denk dat je, ongeacht van wat iemand gedaan heeft, wel zijn veiligheid moet garanderen in een gevangenis.
Dat is niet erg genoeg. Laten lijden!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:51 schreef Aloulou het volgende:
Dit is niet de bedoeling maar als je het dan toch doet kan je beter gelijk zijn nek omdraaien.
Boeiend ja, sterker nog, het enige wat er daadwerkelijk toe doet. Dat jij vindt dat zij geen rechten hebben is irrelevant, ze hebben ze.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:50 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Lekker boeiend, ze hebben zelf bewust die keuze gemaakt om het criminele circuit in te gaan toch? Dan mag je bij voorbaat al sterven. Gedraag je gewoon, als je dat niet kan, breng jezelf dan om.
Zegt genoeg over hoe achterlijk de mensheid eigenlijk wel niet is toch?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Boeiend ja, sterker nog, het enige wat er daadwerkelijk toe doet. Dat jij vindt dat zij geen rechten hebben is irrelevant, ze hebben ze.
En zo is het maar net, Start jij de voorbereidingen voor de inzamelingsaktie?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Boeiend ja, sterker nog, het enige wat er daadwerkelijk toe doet. Dat jij vindt dat zij geen rechten hebben is irrelevant, ze hebben ze.
Je kan ook overdrijven hequote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:54 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
En zo is het maar net, Start jij de voorbereidingen voor de inzamelingsaktie?
Niet echt, je hebt rechten die je beschermen tegen de overheid, tegen justitie of tegen andere mensen. Je kunt dan imo niet zeggen 'nou, nu je ze echt nodig hebt (in geval van crimineel gedrag) pakken we ze lekker af'quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:53 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zegt genoeg over hoe achterlijk de mensheid eigenlijk wel niet is toch?
Jij misbruikt ook kinderen of bent daar voorstander van?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:54 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
En trouwens als ze daar niet zo uitdagend in haar korte rokje had rondgehuppeld was dit niet gebeurd he.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is wel lastig he?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:54 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gedaan hebt. Als je een 7 jarig meisje ontvoerd en verkracht vind ik dat al je rechten direct door de versnipperaar mogen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Niet echt, je hebt rechten die je beschermen tegen de overheid, tegen justitie of tegen andere mensen. Je kunt dan imo niet zeggen 'nou, nu je ze echt nodig hebt (in geval van crimineel gedrag) pakken we ze lekker af'
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Jij misbruikt ook kinderen of bent daar voorstander van?
Ik ben voor de universele rechten van de mens, net zoals Maverick. Wij gaan een inzamelingsaktie beginnen voor deze man. Hij is een slachtoffer van de maatschappij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Jij misbruikt ook kinderen of bent daar voorstander van?
Is dat erger dan een moordenaar die (ik noem maar wat) 5 mensen vermoord heeft?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gedaan hebt. Als je een 7 jarig meisje ontvoerd en verkracht vind ik dat al je rechten direct door de versnipperaar mogen.
Je eigen topic verneuken...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:56 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ik ben voor de universele rechten van de mens, net zoals Maverick. Wij gaan een inzamelingsaktie beginnen voor deze man. Hij is een slachtoffer van de maatschappij.
De gevangenen oordelen zelf van wel, chomo's worden altijd gruwelijk aangepakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Is dat erger dan een moordenaar die (ik noem maar wat) 5 mensen vermoord heeft?
Prima, maar het idee opperen om geld in te zamelen voor een kindermisbruiker....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
![]()
Het gaat om het simpele feit dat ieder mens bepaalde rechten heeft.
Je bent gewoon uit op een rel, zielig persoon.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:56 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ik ben voor de universele rechten van de mens, net zoals Maverick. Wij gaan een inzamelingsaktie beginnen voor deze man. Hij is een slachtoffer van de maatschappij.
Ik mag het hopen!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Binnenkort ook met sander vreeswijk
Het oordeel van gevangenen onderstreep je wel maar dat van een rechter niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:58 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
De gevangenen oordelen zelf van wel, chomo's worden altijd gruwelijk aangepakt.
Klopt maar dat meisie van 7 heeft ook rechten en die heeft hij misbruikt en genegeerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef Piccalilly het volgende:
Mjah, dat zal toch echt wel ironisch zijn bedoeld, neem ik aan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Prima, maar het idee opperen om geld in te zamelen voor een kindermisbruiker....
Je neemt graag het recht in eigen hand?quote:
Die zijn allemaal corrupt!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:59 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Het oordeel van gevangenen onderstreep je wel maar dat van een rechter niet?
Onzin natuurlijk he, rechten zijn niet afhankelijk van wat je wel of niet gedaan hebt (in dit geval) en dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt maar dat meisie van 7 heeft ook rechten en die heeft hij misbruikt en genegeerd![]()
Dus hoeven we zijn rechten ook niet meer te respecteren
Dat is dus een misvatting. Natuurlijk mogen wij die mening hebben dat het zo zou moeten zijn, maar voorlopig heeft hij gewoon wél rechten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt maar dat meisie van 7 heeft ook rechten en die heeft hij misbruikt en genegeerd![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen moraal, zo ook gevangen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Is trouwens ook wat ik zo'n prachtige ironie vind, gevangenen met wie weet wat op de kerfstok denken te mogen oordelen over anderen.
Daarmee verlaag je je dus tot het niveau van die crimineel en mogen ze jou ook zo aanpakken?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bovendien claim je als gerechterlijke macht een soort van morele superioriteit, dan moet je daar ook naar handelen. Je kunt het wat mij betreft echt niet maken dat mensen mishandeld worden in gevangenissen (door bewaarders of mede-gedetineerden)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:01 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Dat is dus een misvatting. Natuurlijk mogen wij die mening hebben dat het zo zou moeten zijn, maar voorlopig heeft hij gewoon wél rechten.
Ook dat.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Bovendien claim je als gerechterlijke macht een soort van morele superioriteit, dan moet je daar ook naar handelen. Je kunt het wat mij betreft echt niet maken dat mensen mishandeld worden in gevangenissen (door bewaarders of mede-gedetineerden)
Ongetwijfeld, maar het is toch een beetje 'de pot verwijt de ketel' vind je niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:02 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen moraal, zo ook gevangen.
Dan zou hij wel in de gevangenis zitten, niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daarmee verlaag je je dus tot het niveau van die crimineel en mogen ze jou ook zo aanpakken?
Je doet net of kindermisbruik (of criminaliteit in het algemeen) altijd weloverwogen is, dat is natuurlijk niet zo. Zeker in het geval van kindermisbruik kan ik me voorstellen dat er ook zeker mensen zijn die daar echt niet bewust voor kiezen, en er dus in zoverre 'niks' aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:04 schreef deedeetee het volgende:
Dat is toch inmiddels wel algemeen bekend ? Blijf dan ook met je vuile poten van een kind af !Koop een babypop om te molesteren ofsow.......
De gevangen kunnen er ook 'niks' aan doen dat ze graag kindermisbruikers de tyfus in meppen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je doet net of kindermisbruik (of criminaliteit in het algemeen) altijd weloverwogen is, dat is natuurlijk niet zo. Zeker in het geval van kindermisbruik kan ik me voorstellen dat er ook zeker mensen zijn die daar echt niet bewust voor kiezen, en er dus in zoverre 'niks' aan kunnen doen.
Prima, maar dan is het aan bewaarders om te zorgen dat ze die kans niet krijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:09 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
De gevangen kunnen er ook 'niks' aan doen dat ze graag kindermisbruikers de tyfus in meppen.
Je kunt mooi zien dat wat wij als beschaving beschouwen eigenlijk maar een splinterdun laagje is. Er hoeft maar dit te gebeuren en we zijn kennelijk tot hetzelfde in staat als Saudi Arabie. Best eng eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:09 schreef honda1990 het volgende:
De mening dat die man al zijn rechten afgepakt zou moeten worden is er 1 vanuit een zandbakcultuur en is niet van toepassing op het nederlandse rechtsysteem en kan dus gewoon als slap geleuter worden beschouwd.
quote:Op afdeling F is een groot onderzoek geweest en alle gedetineerden op de afdeling zijn langdurig verhoord en er is om hun medewerking gevraagd maar tot op heden heeft dit niets opgeleverd."
Eens maar dat zal je die gevangen niet wijs kunnen maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:04 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar het is toch een beetje 'de pot verwijt de ketel' vind je niet?
Ze blijven natuurlijk wel verantwoordelijk he voor hun eigen acties.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je doet net of kindermisbruik (of criminaliteit in het algemeen) altijd weloverwogen is, dat is natuurlijk niet zo. Zeker in het geval van kindermisbruik kan ik me voorstellen dat er ook zeker mensen zijn die daar echt niet bewust voor kiezen, en er dus in zoverre 'niks' aan kunnen doen.
Natuurlijk, en daarom straffen we deze mensen ook. De strafmaat kun je het mee eens zijn of oneens, en daar valt over te praten, maar dat iemand bewust van zijn rechten af ziet is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ze blijven natuurlijk wel verantwoordelijk he voor hun eigen acties.
Daar onthoofden en vierendelen ze kindermisbruikers, hier is het een paradijs voor de gevangenenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je kunt mooi zien dat wat wij als beschaving beschouwen eigenlijk maar een splinterdun laagje is. Er hoeft maar dit te gebeuren en we zijn kennelijk tot hetzelfde in staat als Saudi Arabie. Best eng eigenlijk.
En dat zou je graag hier ook zo zien? Want dan bevestig je precies mijn opmerkingquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:12 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Daar onthoofden en vierendelen ze kindermisbruikers, hier is het een paradijs voor de gevangenen
In de 12e eeuw misschien ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:12 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Daar onthoofden en vierendelen ze kindermisbruikers, hier is het een paradijs voor de gevangenen
Zeker! Voer de doodstraf ook maar weer in.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:13 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En dat zou je graag hier ook zo zien? Want dan bevestig je precies mijn opmerking
Nou wat een paradijs zeg.... je wordt er in mekaar gelagen tot hersenletsel aan toe... wat een paradijsquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:12 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Het is toch veel leuker voor de mede gevangenen als ze hem nog een tweede, derde vierde, etc. keer kunnen gebruiken als boksbal. Die mensen moet ook oefenen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:51 schreef Aloulou het volgende:
Dit is niet de bedoeling maar als je het dan toch doet kan je beter gelijk zijn nek omdraaien.
Oke, spreken we dan bij deze af dat jij nooit meer een samenleving/cultuur beschuldigd van achterlijkheid?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:14 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zeker! Voer de doodstraf ook maar weer in.
Had Lucia de B. ook de doodstraf moeten krijgen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:14 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zeker! Voer de doodstraf ook maar weer in.
Toonbeeld van beschaving inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:14 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nou wat een paradijs zeg.... je wordt er in mekaar gelagen tot hersenletsel aan toe... wat een paradijs
TV op je kamerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:14 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nou wat een paradijs zeg.... je wordt er in mekaar gelagen tot hersenletsel aan toe... wat een paradijs
Ik spreek helemaal niets af.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:15 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Oke, spreken we dan bij deze af dat jij nooit meer een samenleving/cultuur beschuldigd van achterlijkheid?
Daar heb je ook zoveel aan als je op de intensive care ligt met hersenschadequote:
En dit soort paupers hebben ze dus verspeeld in mijn ogen, of heb je echt nog de illusie dat je hier ooit nog een productief lid voor de samenleving van kunt maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
![]()
Recht op een eerlijk proces dan ook maar laten vallen als 'men' vindt dat iemand schuldig is?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dit soort paupers hebben ze dus verspeeld in mijn ogen, of heb je echt nog de illusie dat je hier ooit nog een productief lid voor de samenleving van kunt maken.
De illusie van de maakbare mens moeten we echt eens overboord gaan zetten.
Ze zitten hun straf al uit, vogelvrij verklaren is zoooo middeleeuws.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dit soort paupers hebben ze dus verspeeld in mijn ogen, of heb je echt nog de illusie dat je hier ooit nog een productief lid voor de samenleving van kunt maken.
De illusie van de maakbare mens moeten we echt eens overboord gaan zetten.
Kindermisbruik laat zijn sporen nog jaren zien, moord/doodslag heeft dat effect wat minder.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik wil nog wel een serieus en waarschijnlijk gevoelig punt aansnijden; waarom is kindermisbruik zoveel erger dan moord, doodslag, etc?
De moord op een vader/moeder laat toch ook nog zo lang sporen na? En in dat geval is die persoon er zelfs niet eens meer.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:22 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Kindermisbruik laat zijn sporen nog jaren zien, moord/doodslag heeft dat effect wat minder.
Nee, met moord/doodslag is het slachtoffer meteen wegquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:22 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Kindermisbruik laat zijn sporen nog jaren zien, moord/doodslag heeft dat effect wat minder.
Onschuldig tot je schuld bewezen is geloof ik wel in, maar zodra bewezen is dat je de schuldige bent mogen ze van mij zo iemand zijn burgerrechten afnemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:19 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Recht op een eerlijk proces dan ook maar laten vallen als 'men' vindt dat iemand schuldig is?
Levenslang heeft hetzelfde effect voor de maatschappij als doodstraf, met de plus dat je eventuele fouten nog kunt rechtzetten. Al denk ik niet dat er ooit levenslang (laat staan doodstraf) op kindermisbruik komt te staan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onschuldig tot je schuld bewezen is geloof ik wel in, maar zodra bewezen is dat je de schuldige bent mogen ze van mij zo iemand zijn burgerrechten afnemen.
En ik geloof best dat er veel pedo's zijn die wel de fantasien hebben, maar ze nooit in daden om zullen zetten omdat ze nog wel zoiets als een geweten hebben. Maar dit soort smeerlappen mogen ze van mij een nekschot geven. Ik geloof niet dat deze nog te genezen is. Zodra die vrijkomt doet hij het binnen enkele jaren weer. En dan kunnen we deze discussie weer vervolgen.
We moeten het maar gewoon accepteren dus?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Levenslang heeft hetzelfde effect voor de maatschappij als doodstraf, met de plus dat je eventuele fouten nog kunt rechtzetten. Al denk ik niet dat er ooit levenslang (laat staan doodstraf) op kindermisbruik komt te staan.
Nee hoor, wat mij betreft staat het je helemaal vrij om strafmaten aan te vechten. Ik zal me echter wel verzetten als er aan rechten getornd worden die universeel zouden moeten zijn voor ieder mens (en dus ook criminelen)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We moeten het maar gewoon accepteren dus?
Dat hoeft niet natuurlijk, maar zelf het recht in eigen hand nemen lijkt me niet de beste oplossing. Dat kun je ook op een beschaafder niveau aanpakken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We moeten het maar gewoon accepteren dus?
Tja en ik geloof dat het grootste gevaar voor de mensheid overbevolking is. Om dat tegen te gaan zou ik willen beginnen met dit soort mongolen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nee hoor, wat mij betreft staat het je helemaal vrij om strafmaten aan te vechten. Ik zal me echter wel verzetten als er aan rechten getornd worden die universeel zouden moeten zijn voor ieder mens (en dus ook criminelen)
Daarna gehandicapten want die dragen ook niet bijster veel bij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja en ik geloof dat het grootste gevaar voor de mensheid overbevolking is. Om dat tegen te gaan zou ik willen beginnen met dit soort mongolen.
Inderdaad, en wie heeft er nou zin in zigeuners, die zijn ook zo vaak crimineel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daarna gehandicapten want die dragen ook niet bijster veel bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |