Precies, veel landen voeren een ´actief´ immigratiebeleid behalve Nederland. Nee we blijven lekker werken tot je 67e en wie weet hoe langer je nog moet werken.... mja zolang we de werkwillige immigranten maar buiten de grens houden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
De inburgeringsdrift is doorgeschoten. Zo weert men de verkeerde mensen.
Selecteren op opleiding lijkt mij geen discriminatie. We doen dat binnen NL ook aan de lopende band.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is wat genuanceerder ja.
Ik heb er alleen problemen mee om immigranten aan de grens op intelligentie of opleiding binnen te laten. Lijkt me discriminatie, bovendien vind ik dat deze mensen juist in het land van herkomst iets kunnen betekenen. Je trekt alle kennis weg uit de arme landen.
U is bekend met het feit dat de bomenknuffelaars in eerste instantie geen gastarbeiders wilden hebben?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:01 schreef Armageddon het volgende:
Waar zijn al die boomknuffelaars op het moment?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
zolang er niet een duur betaalde onderzoeker goedkope dag en nacht werkende promovendus aan te pas is gekomen noemen we het onderbuikgevoelens.
Wat dacht je van een donner zaakquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het enige wat ik nu kan verzinnen is de shoarma zaak. Maar voor de rest?
Hmmm net als het generaal pardon? Bomenknuffelaars willen in eerste instantie geen illegalen maar als ze niet willen vertrekken moet je ze wel als (meer dan) volwaardige burgers behandelen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:21 schreef moussie het volgende:
[..]
U is bekend met het feit dat de bomenknuffelaars in eerste instantie geen gastarbeiders wilden hebben?
Maar ja, als ze er een keer zijn moet je ze wel als volwaardige burgers behandelen, dat ben je jezelf wel verschuldigd, als superieure beschaving zijnde, niet waar?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:37 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Hmmm net als het generaal pardon? Bomenknuffelaars willen in eerste instantie geen illegalen maar als ze niet willen vertrekken moet je ze wel als (meer dan) volwaardige burgers behandelen?
Bron?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee dat heeft een andere reden. Met een gemiddelde lengte van 1.40m zouden die Aziaten zich enorm geïntimideerd voelen door die lange Nederlanders.
Zover ik weet al eerste een boete van 500 euro, en daarna inhouden van wat voor uitkering dan ook maar dat zal in dit geval niet kunnen lijkt me. En dan intrekken van verblijfsvergunning en dan uitzetten zal dan wel een logisch vervolg zijn. Maar ja waar het mij om ging is waarom een Rembrandt kenner die nota bene een begeerde positie vervuld bij het rijksmuseum na al die jaren opgeroepen wordt voor een IB cursus. Helaas is xenofobie zo 2010quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als de Rembrandt expert niet meedoet aan de inburgeringscursus?
De man had gewoon een ongeletterde getinte als het kan moslim moeten zijn. Dan staan er legers gesubsidieerde hulpverleners voor je klaar die je assisteren & je haarfijn uitleggen waar de mazen in de wet zitten. Als je blank en Europees bent mag je het zelf uitzoeken.quote:
Ze waren allemaal uitgeprocedeerd, dus illegaal. Dat ze niet willen vertrekken kan ik ze niet kwalijk nemen. Ik neem het de vorige regering kwalijk dat ze al die gasten als beloning een volledig ingericht huis geven. Wat verder Pim Fortuyn was hou ik me niet zo mee bezig.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Het generaal pardon ging niet over echte illegalen. maar over mensen die al jarenlang in de bureaucratische molens zaten. Dat ze geen zin hebben om de uitslag van die ellenlange procedures in hun vaderland af te wachten (en daarvoor dure vliegtickets te kopen) kan ik me wel voorstellen. Jij niet?
Edit: En daarnaast was zelfs Pim Fortuyn een voorstander van het Generaal Pardon. Of geldt hij tegenwoordig ook als boomknuffelaar?
Ah, daar is het je om te doen. Daar ben ik het ook wel mee eens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:49 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ze waren allemaal uitgeprocedeerd, dus illegaal. Dat ze niet willen vertrekken kan ik ze niet kwalijk nemen. Ik neem het de vorige regering kwalijk dat ze al die gasten als beloning een volledig ingericht huis geven.
Dat is inderdaad jammer.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:37 schreef Tahiti het volgende:
[..]
De IND hanteert voor iedereen dezelfde toelatingseisen. Nederland loopt zo goede kenniswerkers mis, ik vind het jammer maarja ik stem dan ook geen PVV
Je ziet ook dat nu er cijfers zijn het topic niet hard loopt...... komt natuurlijk ook omdat de 'rooien' onder ons geen verweer kunnen inbrengen.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:56 schreef Outlined het volgende:
Het is dacht ik niet de eerste keer dat hier het één en ander over op papier is gezet. Zo is er het boek "binnen zonder te kloppen" wat ook enig licht op deze zaak schijnt.
Ik heb nooit gesnapt wat er mis is met kritiek op allochtonen en vreemdelingen. Jammer dat het zo lang geduurd heeft voordat we hier vrij over kunnen praten.
Het is niet zo gek hè, dat 'links' niet tekeer gaat tegen een bericht dat 'rechts' pakweg 50 jaar geleden verkeerd beleid heeft gevoerd.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je ziet ook dat nu er cijfers zijn het topic niet hard loopt...... komt natuurlijk ook omdat de 'rooien' onder ons geen verweer kunnen inbrengen.
Ik vind het vreemd dat normaal als het woordje marokaan of buitenlander valt, het topic direct uit elkaar klapt met posters als KoosVogels bijvoorbeeld die dan om cijfers gaan vragen. Het topic is dan in no time aan de limiet en gesloten. Nu is er een topic met cijfers en dan zie je ze niet. Ik vind dat dus heel opvallend. Maar dan ook héél opvallend.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet zo gek hè, dat 'links' niet tekeer gaat tegen een bericht dat 'rechts' pakweg 50 jaar geleden verkeerd beleid heeft gevoerd.
Het is wel gek dat bepaalde 'rechtse' users dat niet doorhebben. Of wacht, eigenlijk is dat ook niet zo gek.
Je vindt het vreemd dat iemand die normaal gesproken om cijfers schreeuwt, niet schreeuwt als er cijfers zijn?quote:Op donderdag 1 april 2010 12:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat normaal als het woordje marokaan of buitenlander valt, het topic direct uit elkaar klapt met posters als KoosVogels bijvoorbeeld die dan om cijfers gaan vragen. Het topic is dan in no time aan de limiet en gesloten. Nu is er een topic met cijfers en dan zie je ze niet. Ik vind dat dus heel opvallend. Maar dan ook héél opvallend.
Omdat je in een sprookjes gelooft. Namelijk het rechtse sprookje dat 'links' al die mensen heeft binnengehaald.quote:Jij zegt nu overigens dat 'rechts' 50 jaar verkeerd beleid heeft gevoerd.....maar waarom wijs je nu naar rechts als 'links' al die mensen binnenhaalt? Hoe kan dat een fout van 'rechts' zijn?
Omdat de eerste arbeids migranten door de rechtse partijen hier naar toe gehaald zijn om tijdelijk goedkope arbeid te leveren. Werkgevers vonden het zo lekker geodkoop dat ze ze langer wouden houden en toen is het sociale gezicht (links dus) van nederland pas in actie gekomen en hebben gezinsherenigingen plaats gevonden. Vanuit links is er in de begin dagen altijd al kritiek geweset op teveel arbeidsmigranten.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Jij zegt nu overigens dat 'rechts' 50 jaar verkeerd beleid heeft gevoerd.....maar waarom wijs je nu naar rechts als 'links' al die mensen binnenhaalt? Hoe kan dat een fout van 'rechts' zijn?
Maar wanneer iemand inziet dat hij een fout heeft begaan moet hij hem ook kunnen corrigeren...nu wordt dat blijkbaar door diezelfde linkse kliek tegengehoudenquote:Op donderdag 1 april 2010 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat de eerste arbeids migranten door de rechtse partijen hier naar toe gehaald zijn om tijdelijk goedkope arbeid te leveren. Werkgevers vonden het zo lekker geodkoop dat ze ze langer wouden houden en toen is het sociale gezicht (links dus) van nederland pas in actie gekomen en hebben gezinsherenigingen plaats gevonden. Vanuit links is er in de begin dagen altijd al kritiek geweset op teveel arbeidsmigranten.
Hoe houdt de linkse kliek die nooit een meerderheids regering heeft kunnen vormen die tegen in jou wereldbeeld. Het zijn in mijn optiek de rechtse partijen die gewoon totaal niet weten waar men mee bezig is geweest de afgelopen 40 jaar en nu de schuld bij links op het bord willen schuiven. Een totaal omgekeerde wereld.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar wanneer iemand inziet dat hij een fout heeft begaan moet hij hem ook kunnen corrigeren...nu wordt dat blijkbaar door diezelfde linkse kliek tegengehouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |