abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79899283
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Een brainfart van de werkgroep heeft o.a. tot dit geresulteerd:
NS overweegt duurder kaartje tijdens spits
Da's inderdaad een goede manier om reizigers weer uit de trein en in de auto te krijgen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:09:28 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79899389
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
pi_79899460
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Och die spotters.. Ik zie er ook geregeld 1 lopen op vrijdagmiddag bij Hilversum Noord, ventje van een jaar of 16-22 (ik kan slecht schatten)

Wie o wie?
Misschien kom je er hier achter:

http://www.somda.nl/forum(...)eb+jij+al+gespot%3F/
pi_79899532
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:17:25 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79899611
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:14 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken.
De politiek neemt al jaren de burger op de korrel, ongetwijfeld geholpen door de vertruttingspolitiek die het CDA voert.
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:21:40 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79903565
Ik mag toch hopen dat dit een lolbroek is... laat NS eerst maar eens wat langere treinen inzetten, als 7 of 10 bakken ICRm niet voldoende is gooien ze er maar een VIRM-zesje (eventueel met een viertje erachter) ertegenaan.

Wat ook zou helpen is om de reizigers zich beter te laten spreiden... volgens mij is een heel simpele manier om niet altijd bij het bakbord te stoppen, maar willekeurig ergens langs het perron. Dan weer aan het einde, dan weer aan het begin, dan halverwege, enz.

Daarnaast zou een druktemeter o.i.d. op de nieuwe CTA's ook wel kunnen helpen. Als je daar kunt tonen dat er 10 bakken aankomen waar in de uiteinden minder mensen zitten (kleurcodes misschien, groen = weinig mensen, rood = veel mensen), zou dat ook de spreiding wel helpen denk ik.

Dan moet je alleen wel de informatievoorziening beter zien te krijgen
pi_79903935
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast zou een druktemeter o.i.d. op de nieuwe CTA's ook wel kunnen helpen. Als je daar kunt tonen dat er 10 bakken aankomen waar in de uiteinden minder mensen zitten (kleurcodes misschien, groen = weinig mensen, rood = veel mensen), zou dat ook de spreiding wel helpen denk ik.
Jaja......hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo? Het is nu ook al bekend dat voor en achter in meestal (iets) meer plek is, toch stappen daar de minste mensen in.
Ervaren treinreizigers houden rekening met waar op de bestemming de uitgang zit. Niet ervaren treinreizigers verwahten in de spits plek voor 4 bijelkaar (klets vrouwtjes en bejaarden op stap) en gaan door de volle trein heen en weer lopen opzoek naar een vrij 4-tje
pi_79904119
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Wat ook zou helpen is om de reizigers zich beter te laten spreiden... volgens mij is een heel simpele manier om niet altijd bij het bakbord te stoppen, maar willekeurig ergens langs het perron. Dan weer aan het einde, dan weer aan het begin, dan halverwege, enz.
Dat gaat natuurlijk nooit werken, want dan heb je constant een een grote groep mensen die door één deurtje aan een uiteinde van de trein moeten. 'k Denk dat het juist veel zal schelen, als je zeker wist dat de trein telkens op dezelfde plek zou stoppen.

In Ehv lopen in de spits bijv. redelijk wat mensen helemaal naar achteren (toch gauw zo'n 400/500 meter lopen) en bij een 10-baks ICRm stam kun je daar inderdaad fijn instappen. Maar als de zoveelste machinist besluit om verder door te rijden of als er plotseling maar 7 bakken aan komen rijden, dan wordt het toch frustrerend om constant terug te moeten lopen en dan kunnen ze het inderdaad vergeten met hun betere spreiding.
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:58:20 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79904738
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:31 schreef computergirl het volgende:

[..]
hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo?
Gewicht Je weet het ledig gewicht van een treinstel, je neemt een gemiddelde voor een persoon (wat zal dat zijn, 75 kg?) en je vermenigvuldigt dat met het aantal zitplaatsen in het stel. Hoe groter het gewicht wordt, hoe minder plaatsen er vrij zijn.
  Redactie Sport zaterdag 3 april 2010 @ 16:47:24 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79906245
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79906764
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:24 schreef dennistd het volgende:
Hier trouwens nog wat foto's van de vrijheidstrein gisteren:
[ afbeelding ]
Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter uit Apeldoorn, te Enschede

[ afbeelding ]
Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter naar Apeldoorn, te Enschede

[ afbeelding ]
Plan T 520
Filmzaal van de vrijheidstrein

[ afbeelding ]
Plan T 520
Eerste klas-afdeling van de vrijheidstrein

[ afbeelding ]
Plan T 520
Expositie 'niet weggooien' in de vrijheidstrein

[ afbeelding ]
Plan T 520
De vrijheidstrein vanuit de vrijheidstrein, tussen station Deventer en de IJsselbrug
Zo kan het nog is 20 jaar meegaan!
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:11:17 #212
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79907007
Waarom lastig doen met gewicht berekenen en dergelijke?

Als je een betere spreiding wilt moet je het probleem bij de kern aanpakken,dus zorgen dat de entree naar de perrons centraal ligt en niet ergens helemaal voor of achteraan. Eindhoven is in dit opzicht een draak van een station.

Zorg er dan ook voor dat helder wordt gecommuniceerd waar de trein stopt (vakken/letters benutten!) en voila, je hebt spreiding. In Duitsland is dit ideaal geregeld, in Köln Hbf is het een kwestie van kijken op de CTA en je weet waar de trein stopt langs het perron. In Nederland daarentegen krijgt men het gewoon voor elkaar om bijvoorbeeld een trein bestaande uit een enkele Plan V aan te kondigen op een 400 meter lang perron. En dan is het gek dat iedereen bij de trap blijft staan wachten en door die ene deur met z'n allen de trein in wilt...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79907112
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
Dat hoort bij de grote crisisbezuinigingsplannen. Reizigers de trein uit jagen zodat er minder geinvesteerd hoeft te worden in het openbaarvervoer.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:16:52 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79907182



De V250 en de ICE-3 hebben toch wat gemeen... beide zo'n jankgeluid bij het optrekken
pi_79907365
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:11 schreef Eix het volgende:
Waarom lastig doen met gewicht berekenen en dergelijke?

Als je een betere spreiding wilt moet je het probleem bij de kern aanpakken,dus zorgen dat de entree naar de perrons centraal ligt en niet ergens helemaal voor of achteraan. Eindhoven is in dit opzicht een draak van een station.
Is s' hertogenbosch bijv. dan beter? daar heb je midden op het perron aan elke kant 1 roltrap (met daarachter een gewone trap verstopt) daamee zorg je niet bepaald voor een betere spreiding in de trein en op het perron.
Je moet zorgen dat je meerdere entrees hebt, zoals bij Adam Centraal
  Redactie Sport zaterdag 3 april 2010 @ 17:39:30 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79907883
Het spreidingsprobleem is het grootst als op meerdere stations de ingang op hetzelfde punt ligt. Als ik de IC vanuit Enschede bekijkt hebt je vrij veel spreiding:
Enschede: midden en achter
Hengelo: voor/midden
Almelo: achter
Deventer: voor/midden
Apeldoorn: voor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79910027
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je moet zorgen dat je meerdere entrees hebt, zoals bij Adam Centraal

Waar elke trein van perron a of b vertrekt waardoor nog steeds iedereen aan één kant instapt
  zaterdag 3 april 2010 @ 18:52:16 #218
201952 lezut
et rezut
pi_79910088
Ik heb vaak genoeg gezien dat de IC Almelo - Enschede achterin nog helemaal leeg was, terwijl het voorin proppen was. Mensen zijn moeilijk bestuurbare wezens wat dat betreft.

Iemand hier die nog naar de Rail Carriere dagen gaat?
pi_79910170
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:52 schreef lezut het volgende:
Ik heb vaak genoeg gezien dat de IC Almelo - Enschede achterin nog helemaal leeg was, terwijl het voorin proppen was. Mensen zijn moeilijk bestuurbare wezens wat dat betreft.

Iemand hier die nog naar de Rail Carriere dagen gaat?
ja, ik ga er ook heen
pi_79910331
Is dat ook voor banen bij de Nederlandse Spoorwegen?
pi_79911005
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:00 schreef Socios het volgende:
Is dat ook voor banen bij de Nederlandse Spoorwegen?
Ik denk het persoonlijk niet...
pi_79911129
Hmmz, jammer. Zat beetje te kijken. Vooral technische vacature´s. Helaas ben ik niet zo technisch.
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:27:00 #223
201952 lezut
et rezut
pi_79911136
Ik heb mezelf net aangemeld, maar ik weet nog niet precies wat ik er van moet verwachten. Ik ben wel geïnteresseerd in de railinfra kant van het verhaal, maar voor zover ik het nu zie gaat een groot deel van alle workshops over communicatie en andere zut die mij niet interesseert.

En anders is het een leuk ritje naar Amersfoort

edit: lol, tegenstrijdig tegenover de vorige post
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 april 2010 @ 19:35:20 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79911425
Ik moet ff kijken of het wat voor mij is. Zo ja, dan ben ik er zeker bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79911549
tvp voor de vrijheidstrein!! (waarin mijn allereigenste mannetje het hele interieur heeft gemaakt en geplaatst )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79911591
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:39 schreef Lady-Miekie het volgende:
tvp voor de vrijheidstrein!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zit goed, hoor. Pics, dan wil ik je best aanraken.
pi_79911705
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Je zit goed, hoor. Pics, dan wil ik je best aanraken.
Yeah!
Van de trein of van mezelf?
pi_79911763
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:43 schreef Lady-Miekie het volgende:
Yeah!
Van de trein of van mezelf?
Van jezelf.
  Redactie Sport zaterdag 3 april 2010 @ 19:45:20 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79911767
wat denk je?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79911779
Wel zonder kleding he
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:46:04 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79911796
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Van jezelf.
Je tieten welteverstaan. Je kleine teen of je knieholte is doorgaans wat minder belangstelling voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:51:26 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79911986
Guys, guys, komt er eens een vrouw in dit treinautistentopic (nofi), jagen jullie haar meteen weer weg met zulke vuilpraterij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79912223
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
Guys, guys, komt er eens een vrouw in dit treinautistentopic (nofi), jagen jullie haar meteen weer weg met zulke vuilpraterij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah joh ik kan wel wat hebben

Voor de liefhebbers: too bad, m'n tieten lijken in de verste verte niet op treinen dus dan zou ik zwaar offtopic gaan
pi_79912242
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:58 schreef Lady-Miekie het volgende:
Ah joh ik kan wel wat hebben

Voor de liefhebbers: too bad, m'n tieten lijken in de verste verte niet op treinen dus dan zou ik zwaar offtopic gaan
Haha goedzo, maar welkom hoor. Reis je veel met de trein?
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:07:54 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79912499
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
dit treinautistentopic (nofi),[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een beetje in de war
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:37:32 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79913519
Ergens in het land is, als gevolg van wat wijzigingen in de infrastructuur, de volgende situatie te vinden. Het gaat met name om het middelste stukje spoor, met een lengte van enkele tientallen meters, zonder aansluiting op wat dan ook. Nu krijg je als Meesterproef voor het diploma Vingerverver Eerste Klasse de volgende opdracht.

Je staat met je kabel op punt A. Je moet een manier bedenken om die kabel van punt A naar punt B te trekken. Hoe doe je dat?

a) Ik kies de groene route, noordelijk om het obstakel heen
b) Ik kies de bruine route, zuidelijk om het obstakel heen
c) Ik kies de blauwe route, er dwars overheen. Dat is de kortste weg.
d) Geen van bovengenoemde antwoorden.



Het juiste antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En? Geslaagd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79914029
Wie zegt dat dat stukje spoor al jaren is opgebroken? Is het niet namelijk.
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:53:11 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79914078
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie zegt dat dat stukje spoor al jaren is opgebroken? Is het niet namelijk.
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar het was wel opgebroken voordat die kabel er kwam te liggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79914118
Ok ja dat veranderd de zaak wel in jouw voordeel inderdaad.
pi_79914338
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:59 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha goedzo, maar welkom hoor. Reis je veel met de trein?
Bedankt!
Vroegâh ben ik wel veel met de trein het land door gegaan maar sinds begin 2009 heb ik m'n roze pasje en nu is mijn vdu abbo nogal overbodig geworden...
Ik zal begin volgende week eens proberen foto's te posten van de binnenkant van de vrijheidstrein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 april 2010 @ 21:01:36 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79914369
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in het land is, als gevolg van wat wijzigingen in de infrastructuur, de volgende situatie te vinden. Het gaat met name om het middelste stukje spoor, met een lengte van enkele tientallen meters, zonder aansluiting op wat dan ook. Nu krijg je als Meesterproef voor het diploma Vingerverver Eerste Klasse de volgende opdracht.

Je staat met je kabel op punt A. Je moet een manier bedenken om die kabel van punt A naar punt B te trekken. Hoe doe je dat?

a) Ik kies de groene route, noordelijk om het obstakel heen
b) Ik kies de bruine route, zuidelijk om het obstakel heen
c) Ik kies de blauwe route, er dwars overheen. Dat is de kortste weg.
d) Geen van bovengenoemde antwoorden.

[ afbeelding ]

Het juiste antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En? Geslaagd?
Altijd leuk die sporen rond Utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:05:28 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79914486
Dan nog een paar plaatjes van vandaag.



Barneveld Centrum. Treinstel 867 staat klaar om terug te keren naar Amersfoort. Connexxion rijdt ook op zaterdag 4 keer per uur tussen Amersfoort en Barneveld. Onduidelijk is waarom precies, want er zit geen kat in die trein. Op de achtergrond een aantal o.a. Tsjechische graanwagens en de bekende meelfabriek.



Ede-Wageningen. Een dubbeldeks treinstel type VIRM vertrekt zojuist richting Nijmegen. Rechts een daar al in september 2009 neergezette paal die nog steeds in afwachting is van de bevestiging van een CTA daaraan. Het grootste deel van het beschermende schuimplastic is inmiddels Gone with the Wind.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79916589
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:47 schreef dennistd het volgende:

Met dank aan mijn riante busoverstap (7 min plus bus nog eens 5 min te laat bleek later...) te Oldenzaal heb ik ook even gekeken naar de Plan U die daar stond (113, gaf nog "Aachen" als bestemming ). De foto's van mijn telefoon zijn alleen (zoals ik eigenlijk al wel verwachtte) prut dus die ga ik jullie niet aandoen.
pi_79917365
zeg die dienstregeling van de vrijheidstrein:
zondag 4 april: Amersfoort - niet weggooien

wtf ? is het een wegwerptrein misschien


[ Bericht 18% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-04-2010 22:46:33 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport zaterdag 3 april 2010 @ 22:46:36 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79917543
Niet weggooien is de naam van de expositie van oude voorwerpen uit de oorlog in de trein:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79918311
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
zeg die dienstregeling van de vrijheidstrein:
zondag 4 april: Amersfoort - niet weggooien

wtf ? is het een wegwerptrein misschien
[ afbeelding ]
Beetje verder kijken op de site en je ziet vanzelf het antwoord op je vraag
http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Nietweggooien
en voor meer info even doorklikken: http://www.actienietweggooien.nl/
pi_79922710
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit een lolbroek is... laat NS eerst maar eens wat langere treinen inzetten, als 7 of 10 bakken ICRm niet voldoende is gooien ze er maar een VIRM-zesje (eventueel met een viertje erachter) ertegenaan.
Alsof een VIRM-zesje in de ochtendspits genoeg is
Welk traject reis jij?
Ik moest dagelijk van Dordrecht richting Rotterdan. Daar komt 's ochtends bijna altijd 10 bakken VIRM. 4x in het uur en een beneluxtrein. Alsnog zitten deze allemaal propvol, tot in de gangpaden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 4 april 2010 @ 01:44:35 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79923034
Breda - Rotterdam. Het valt me inderdaad op dat er vanaf Dordrecht mensen blijven staan... 2x VIRM-VI, en dat 6x per uur zou geen overbodige luxe zijn gok ik.
  zondag 4 april 2010 @ 01:51:47 #250
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_79923159
Waar kan je je klachten kwijt over stations ?

Ik sta vrijwel dagelijks op Bijlmer maar waai daar gewoon mijn kleren uit zo koud zelfs in de zomer is dit heel irritant..

/edit


Die paar glazen schermen midden op het perron doen geen goede zaken dus erg veel heb je er niet aan
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')