abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79765850
HSL
Benelux op de Oude Lijn


NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:06:46 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79766499
Kijk Zug, jij snapt het. En verdorie, nu krijg ik ineens zin in Ranja.

Maak je ook zo'n plaat als FairyTaleRail van start gaat met Venturio's over de oude route?

Edit: update over het buiten profiel zijn in België van de V250, dit klopt niet. De trein zelf is binnen profiel, maar als er een storing optreedt en de treeplank niet terug inschuift, is de boel buiten profiel.

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 30-03-2010 22:22:47 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 22:42:27 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79768687
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79770023
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:


mooie beelden

IRC
Blauwe locs
pi_79776416
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
HSL
Benelux op de Oude Lijn
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
Mu!
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:54:55 #56
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79776485
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:39 schreef James1988 het volgende:

De supersnelle trein
Bron: De Pers
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79776519
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:51 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:36:26 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79777406
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Historische fout idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:39:30 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79777483
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Voordeel voor jou zeker
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
pi_79779753
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Voordeel voor jou zeker
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...

en dord en roosendaal? Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
pi_79779957
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...

en dord en roosendaal? Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
pi_79780092
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:07:49 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79780095
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Van "duizenden" reizigers per dag wordt men niet heel warm, zeker niet als je dat vergelijkt met knooppunten als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:08:17 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79780110
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
Na Bergen op Zoom is dat ding leeg volgens mij. Is dat zinvol?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:47:26 #65
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_79786678
jezus hee. Zit nu in de stoptrein van groningen naar zwolle (dm90 toch?) wat schudt dat ding heen en weer zeg
Hoi
pi_79787208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
Mu!
pi_79787704
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

.. terwijl in de internationale trein niemand zit?


_!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 maart 2010 @ 14:14:26 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79787785
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:20:37 #69
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79788019
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html

Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79788266
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:



Spoorwegviaduct Rotterdam.
pi_79788452
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.

Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
Mu!
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:35:38 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79788757
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo.
pi_79788917
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.

Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas

Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:41:46 #74
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79789028
http://www.nu.nl/economie(...)fyra-trein-valt.html
quote:
De hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, trekt nog maar weinig belangstelling. De bezettingsgraad van de snelle trein ligt sinds de start vorig jaar september op 15 procent.

Dit blijkt uit het voortgangsrapport 26 HSL-Zuid, dat minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer heeft aangeboden.

Landelijk ligt de gemiddelde bezetting van de Nederlandse Spoorwegen op 29 procent, terwijl de treinen in de Randstad nog voller zijn.

NS Hispeed, de exploitant van de Fyra, noemde de eerste resultaten met de Fyra in januari nog ''bemoedigend''.

De eerste vier maanden lag de bezettingsgraad van de nieuwe hogesnelheidsverbinding nog op 19 procent. De trein rijdt voorlopig nog één keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie op te voeren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:46:35 #75
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79789217
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Dat was leuk. Met een 6400 op en neer naar Akzo in Delfzijl geweest.

Morgen nog even een cabineritje naar Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')