mooie beeldenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.quote:
'quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:51 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
Historische fout idd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Voordeel voor jou zekerquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Voordeel voor jou zeker![]()
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...
en dord en roosendaal?Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
![]()
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaarquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Van "duizenden" reizigers per dag wordt men niet heel warm, zeker niet als je dat vergelijkt met knooppunten als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht...quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Na Bergen op Zoom is dat ding leeg volgens mij. Is dat zinvol?quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
.. terwijl in de internationale trein niemand zit?
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klasquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.
Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
quote:De hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, trekt nog maar weinig belangstelling. De bezettingsgraad van de snelle trein ligt sinds de start vorig jaar september op 15 procent.
Dit blijkt uit het voortgangsrapport 26 HSL-Zuid, dat minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer heeft aangeboden.
Landelijk ligt de gemiddelde bezetting van de Nederlandse Spoorwegen op 29 procent, terwijl de treinen in de Randstad nog voller zijn.
NS Hispeed, de exploitant van de Fyra, noemde de eerste resultaten met de Fyra in januari nog ''bemoedigend''.
De eerste vier maanden lag de bezettingsgraad van de nieuwe hogesnelheidsverbinding nog op 19 procent. De trein rijdt voorlopig nog één keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie op te voeren.
Dat was leuk. Met een 6400 op en neer naar Akzo in Delfzijl geweest.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |