Dat maakt voor jou geen reet uit, je was mondeling al op de hoogte gesteld.quote:
Voor de bewijsvoering maakt het heel veel uit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat maakt voor jou geen reet uit, je was mondeling al op de hoogte gesteld.
Nogal ja.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef EINZ het volgende:
[..]
Voor de bewijsvoering maakt het heel veel uit.
als ts een contract heeft op basis van een project, dan is er geen sprake van een contract voor een bepaalde periode. Nu zijn project ophoud heeft hij gewoon pech. Feit dat hij een maand extra meekrijgt zou hij blij moeten zijn. Anyway ik volg het wel verder.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef EINZ het volgende:
[..]
Voor de bewijsvoering maakt het heel veel uit.
Hangt ervan af wat er in zijn contract staat. Ik begreep dat het gaat om een contract dat doorloopt tot oktober. Bovendien is het met projectcontracten zeker niet gebruikelijk dat je op het eind nog een maand meekrijgt.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:02 schreef Chinless het volgende:
[..]
als ts een contract heeft op basis van een project, dan is er geen sprake van een contract voor een bepaalde periode. Nu zijn project ophoud heeft hij gewoon pech. Feit dat hij een maand extra meekrijgt zou hij blij moeten zijn. Anyway ik volg het wel verder.
Jij hebt zelf gekozen voor een detacheringsbureau te gaan werken. Beetje apart dat je niet weet hoe die werken?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:13 schreef mighty_myte het volgende:
Klopt, maar ik ben de dupe.
Eens in de zoveel tijd kan de opdrachtgever mensen overnemen van het detacheringsbureau.
Zo is een 10 jaar jongere collega van me overgenomen en hij verdient nu honderden euro's meer dan ik. Dat terwijl ik hier langer werk, meer kan en beter presteer dan hij.
Op den duur gaat dat knagen.
Dat heeft 'ie dan echt aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:19 schreef EINZ het volgende:
Laat ik een voorbeeld noemen van een detacheerder die mensen van 35 met certificeringen en jarenlange ervaringen nog steeds beloont met 1475,- bruto.
Dat zegt op zich niets hoor. Hoewel de term detachering veelal als een containerbegrip voor "laat jezelf hier van voor tot achter naaien" staat, geldt dat zeker niet voor alle bedrijven en alle daarmee afgesloten contracten.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jij hebt zelf gekozen voor een detacheringsbureau te gaan werken. Beetje apart dat je niet weet hoe die werken?
Ach, sul...quote:Op woensdag 7 april 2010 14:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat heeft 'ie dan echt aan zichzelf te danken.
Met een atritie van 60% reken je per kwartaal. Deksel op de neus ? Soms als we niet snel genoeg zo iemand promoveren maar op elke 100 man heb je misschien 1 goede kandidaat. Verder gewoon BAU dus echt geen verassing dat goed personeel vertrekt na een jaarquote:Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef EINZ het volgende:Gelukkig krijgen dat soort cheapasses binnen nu en een jaar weer heel stevig de deksel op de neus en kunnen ze in hun handjes klappen als ze de grote uittocht nog kunnen compenseren met MBO schoolverlatertjes.
Ja, dan ga je naar een ander bedrijf. Hij is zelf akkoord gegaan met dat loon, dan moet je niet opeens gaan miepen dat je te weinig krijgt. Als je vindt dat je te weinig krijgt ga je solliciteren en stap je of over, of je gaat met dat contract terug naar je werkgever om te gaan onderhandelen.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef EINZ het volgende:
Je geeft hier toch wel een echt super brevet van onvermogen afBij sommige bedrijven is een dergelijke cheap ass handelwijze eerder regel dan uitzondering hoor. schoolverlatertjes.
Je schrijft het nu wel heel kortzichtig.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:49 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dan ga je naar een ander bedrijf. Hij is zelf akkoord gegaan met dat loon, dan moet je niet opeens gaan miepen dat je te weinig krijgt. Als je vindt dat je te weinig krijgt ga je solliciteren en stap je of over, of je gaat met dat contract terug naar je werkgever om te gaan onderhandelen.
Plus dat veel bedrijven soms gouden bergen beloven die ze gewoon niet nakomen. Zo is er altijd de eeuwige dooddoener "je begint laag, maar als je wat langer voor ons werkt ga je in salaris omhoog". Waarna die werkgever vervolgens met salarisverhogingen van 0,75% aan komt zetten (ik heb het echt zien gebeuren). Geef toe, werkgevers zijn soms net aasgieren. Zeker in de detachering. Elke euro die jij niet hebt, hebben zij.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:46 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Je schrijft het nu wel heel kortzichtig.
Sommige mensen zijn ook blij met hun baan en loyaal naar het bedrijf waar ze werken. Ze werken
zich bv omhoog binnen het bedrijf en willen dan meer geld vangen, daar is niks raars aan.
Die vuilnismannen in Amsterdam kunnen ook allemaal iets anders gaan zoeken, maar dat doen ze niet.
Dat komt ook door de markt. Als de werkgevers bereidt zijn iets meer te betalen kunnen de detacheerders ook wat makkelijker met salarisverhogingen omgaan. De toko's waar dit soort praktijken voorkomt zijn vaak de prijsvechtersquote:Op donderdag 8 april 2010 09:08 schreef EINZ het volgende:
[..]
Plus dat veel bedrijven soms gouden bergen beloven die ze gewoon niet nakomen. Zo is er altijd de eeuwige dooddoener "je begint laag, maar als je wat langer voor ons werkt ga je in salaris omhoog". Waarna die werkgever vervolgens met salarisverhogingen van 0,75% aan komt zetten (ik heb het echt zien gebeuren). Geef toe, werkgevers zijn soms net aasgieren. Zeker in de detachering. Elke euro die jij niet hebt, hebben zij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |