abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80002741
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

precies.
Dat maakt voor jou geen reet uit, je was mondeling al op de hoogte gesteld.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:08:02 #102
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80003660
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:43 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat maakt voor jou geen reet uit, je was mondeling al op de hoogte gesteld.
Voor de bewijsvoering maakt het heel veel uit.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_80004206
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef EINZ het volgende:

[..]

Nogal ja.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_80038080
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef EINZ het volgende:

[..]

als ts een contract heeft op basis van een project, dan is er geen sprake van een contract voor een bepaalde periode. Nu zijn project ophoud heeft hij gewoon pech. Feit dat hij een maand extra meekrijgt zou hij blij moeten zijn. Anyway ik volg het wel verder.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80038695
Ik kan twee weken nog blijven werken en krijg om de andere twee weken (de halve opzegtermijn die ik mis) 1k euro bruto.
  woensdag 7 april 2010 @ 12:26:17 #106
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80038808
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:02 schreef Chinless het volgende:

[..]

als ts een contract heeft op basis van een project, dan is er geen sprake van een contract voor een bepaalde periode. Nu zijn project ophoud heeft hij gewoon pech. Feit dat hij een maand extra meekrijgt zou hij blij moeten zijn. Anyway ik volg het wel verder.
Hangt ervan af wat er in zijn contract staat. Ik begreep dat het gaat om een contract dat doorloopt tot oktober. Bovendien is het met projectcontracten zeker niet gebruikelijk dat je op het eind nog een maand meekrijgt.

Feit is echter dat dat wat afgesproken is, gewoon geldig is. En zover ik kan beoordelen is dat een contract dat tot oktober zou lopen en gezien de op dit moment te overschrijden tijdspanne naadloos over zou gaan in een vast contract. Waarvan het alle schijn heeft dat de werkgever daar nu onderuit probeert te komen door de TS voor het verstrijken van die drie jaar aan de kant te zetten.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 7 april 2010 @ 14:00:25 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80042098
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:13 schreef mighty_myte het volgende:
Klopt, maar ik ben de dupe.
Eens in de zoveel tijd kan de opdrachtgever mensen overnemen van het detacheringsbureau.

Zo is een 10 jaar jongere collega van me overgenomen en hij verdient nu honderden euro's meer dan ik. Dat terwijl ik hier langer werk, meer kan en beter presteer dan hij.
Op den duur gaat dat knagen.
Jij hebt zelf gekozen voor een detacheringsbureau te gaan werken. Beetje apart dat je niet weet hoe die werken?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 7 april 2010 @ 14:04:12 #108
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80042225
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:19 schreef EINZ het volgende:
Laat ik een voorbeeld noemen van een detacheerder die mensen van 35 met certificeringen en jarenlange ervaringen nog steeds beloont met 1475,- bruto.
Dat heeft 'ie dan echt aan zichzelf te danken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 7 april 2010 @ 15:02:09 #109
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80044222
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Jij hebt zelf gekozen voor een detacheringsbureau te gaan werken. Beetje apart dat je niet weet hoe die werken?
Dat zegt op zich niets hoor. Hoewel de term detachering veelal als een containerbegrip voor "laat jezelf hier van voor tot achter naaien" staat, geldt dat zeker niet voor alle bedrijven en alle daarmee afgesloten contracten.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:07:11 #110
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80044370
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat heeft 'ie dan echt aan zichzelf te danken.
Ach, sul...

Je geeft hier toch wel een echt super brevet van onvermogen af Bij sommige bedrijven is een dergelijke cheap ass handelwijze eerder regel dan uitzondering hoor. Gewoon omdat zelf zo goedkoop in de markt zitten, kan er voor de individuele medewerker ook niets vanaf. Denk aan de Centrics, de Qmagics en de PeakIT's van deze wereld. Dat heeft niets met de kwaliteiten van de medewerkers te maken of hoe hard zij hun best doen.

Dat die medewerkers op een bepaald moment eieren voor hun geld kiezen en verkassen naar een betere werkgever is duidelijk. Maar tot dat moment is het gewoon ruk, gewoonweg omdat de werkgever ruk is. Gelukkig krijgen dat soort cheapasses binnen nu en een jaar weer heel stevig de deksel op de neus en kunnen ze in hun handjes klappen als ze de grote uittocht nog kunnen compenseren met MBO schoolverlatertjes.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:46:48 #111
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80048343
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef EINZ het volgende:Gelukkig krijgen dat soort cheapasses binnen nu en een jaar weer heel stevig de deksel op de neus en kunnen ze in hun handjes klappen als ze de grote uittocht nog kunnen compenseren met MBO schoolverlatertjes.
Met een atritie van 60% reken je per kwartaal. Deksel op de neus ? Soms als we niet snel genoeg zo iemand promoveren maar op elke 100 man heb je misschien 1 goede kandidaat. Verder gewoon BAU dus echt geen verassing dat goed personeel vertrekt na een jaar
  woensdag 7 april 2010 @ 16:49:27 #112
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80048460
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef EINZ het volgende:
Je geeft hier toch wel een echt super brevet van onvermogen af Bij sommige bedrijven is een dergelijke cheap ass handelwijze eerder regel dan uitzondering hoor. schoolverlatertjes.
Ja, dan ga je naar een ander bedrijf. Hij is zelf akkoord gegaan met dat loon, dan moet je niet opeens gaan miepen dat je te weinig krijgt. Als je vindt dat je te weinig krijgt ga je solliciteren en stap je of over, of je gaat met dat contract terug naar je werkgever om te gaan onderhandelen.
pi_80072211
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:49 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja, dan ga je naar een ander bedrijf. Hij is zelf akkoord gegaan met dat loon, dan moet je niet opeens gaan miepen dat je te weinig krijgt. Als je vindt dat je te weinig krijgt ga je solliciteren en stap je of over, of je gaat met dat contract terug naar je werkgever om te gaan onderhandelen.
Je schrijft het nu wel heel kortzichtig.
Sommige mensen zijn ook blij met hun baan en loyaal naar het bedrijf waar ze werken. Ze werken
zich bv omhoog binnen het bedrijf en willen dan meer geld vangen, daar is niks raars aan.
Die vuilnismannen in Amsterdam kunnen ook allemaal iets anders gaan zoeken, maar dat doen ze niet.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:08:39 #114
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_80072604
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:46 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Je schrijft het nu wel heel kortzichtig.
Sommige mensen zijn ook blij met hun baan en loyaal naar het bedrijf waar ze werken. Ze werken
zich bv omhoog binnen het bedrijf en willen dan meer geld vangen, daar is niks raars aan.
Die vuilnismannen in Amsterdam kunnen ook allemaal iets anders gaan zoeken, maar dat doen ze niet.
Plus dat veel bedrijven soms gouden bergen beloven die ze gewoon niet nakomen. Zo is er altijd de eeuwige dooddoener "je begint laag, maar als je wat langer voor ons werkt ga je in salaris omhoog". Waarna die werkgever vervolgens met salarisverhogingen van 0,75% aan komt zetten (ik heb het echt zien gebeuren). Geef toe, werkgevers zijn soms net aasgieren. Zeker in de detachering. Elke euro die jij niet hebt, hebben zij.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:29:01 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80073044
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:08 schreef EINZ het volgende:

[..]

Plus dat veel bedrijven soms gouden bergen beloven die ze gewoon niet nakomen. Zo is er altijd de eeuwige dooddoener "je begint laag, maar als je wat langer voor ons werkt ga je in salaris omhoog". Waarna die werkgever vervolgens met salarisverhogingen van 0,75% aan komt zetten (ik heb het echt zien gebeuren). Geef toe, werkgevers zijn soms net aasgieren. Zeker in de detachering. Elke euro die jij niet hebt, hebben zij.
Dat komt ook door de markt. Als de werkgevers bereidt zijn iets meer te betalen kunnen de detacheerders ook wat makkelijker met salarisverhogingen omgaan. De toko's waar dit soort praktijken voorkomt zijn vaak de prijsvechters
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')