Thanksquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:50 schreef DaFan het volgende:
Invullen in G2:
=$B$54-E2
En dan doortrekken dmv het zwarte vierkantje rechtsonderin de cel als je G2 geselecteerd hebt.
De dollartekens zorgen ervoor dat het nummer (en de kolom) niet aanpassen als je hem sleept.
Btw goeie nick
Met die filter niet. Ik wil dus kunnen filteren en countif functie gebruiken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:16 schreef DaFan het volgende:
Is het nog gelukt dan uberhaupt met je filter ed Che_?
Dat tellen in 1 cel is al opgelost.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:31 schreef Deetch het volgende:
[..]
Nee maar jij veranderd de manier waarop je de data in je cel hebt staan steeds en verwacht dan dat wij elke keer weer een oplossing bedenken. Verder pas je formules aan zonder even de help van excel te raadplegen en dan ben je verbaasd dat hij het niet doet.
De beste tip die we je voor dit probleem kunnen geven is: zorg dat je data gewoon in losse cellen staat
Hieronder de handleiding (is trouwens voor excel 2007 engels)
Selecteer de kolom
Kies text to columns (data menu)
Kies delimited en dan next
Vink other aan en selecteer invoer veld erachter
hou ALT ingedrukt en toets 010 in op je numerieke deel van je toetsenbord, laat vervolgens ALT los
Klik op finish
Kijk dan eens naar de subtotaal-functie icm het fliter.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Met die filter niet. Ik wil dus kunnen filteren en countif functie gebruiken.
Ik ga even uit van de annuiteiten-hypotheek. Een vast bedrag per periode (in dit geval jaar) van rente en aflossing.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:23 schreef znarch het volgende:
Ik heb weer eens iets hoor![]()
probeer een sheet te maken om hypotheek kosten/rente ed uit te rekenen. (ik weet dat deze ook op internet staan maar wil het zelf doen)
Nu heb ik een paar cellen waar ik algemene info invul als looptijd, koopsom ed. Hoe krijg ik het voor elkaar dat excel afhankelijk van de looptijd een aantal cellen invult.
Dus als ik looptijd 15 invul. Dat hij 15 cellen onder elkaar zet (met in die cellen een formule van me).
Je kunt ook met verschillende werkbladen werken. Blad1 geeft de ruwe versie. Blad2 refereert naar Blad1 en via een Als-statement wordt ie leeg (als de looptijd te hoog is) en anders laat ie het bedrag uit Blad1 zien.quote:Op zondag 11 april 2010 12:48 schreef znarch het volgende:
Wat Twentse Ros bedoelt had ik zelf al ja, dan krijg je inderdaad negatieve getallen.
Ik zoek dus echt iets waarbij als ik bij looptijd 10 of 15 invul dat hij maar 15 cellen in een kolom nummert. (heb zelf al wel een idee voor de kolomnummering dus dat komt wel goed)
Dit is idd wat ik bedoel denk ik. Als ik 15 invul dat hij 15 cellen (x 12 aangezien ik het per maand wil) vullen met een formule of ed. Is dat erg ingewikkeld?quote:Op zondag 11 april 2010 12:23 schreef DaFan het volgende:
Ik denk eerder dat ie doelt op een macro die 15 cellen vult met 15 formules als cel A1 bv 'hypotheek' is.
Dat wordt een Worksheet_Change
Druk Alt-F11, dubbelklik op Worksheet1 en plak het volgende:quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef znarch het volgende:
[..]
Dit is idd wat ik bedoel denk ik. Als ik 15 invul dat hij 15 cellen (x 12 aangezien ik het per maand wil) vullen met een formule of ed. Is dat erg ingewikkeld?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | If Not Intersect(Target, Range("a1")) Is Nothing Then If Target.Value = "Hypotheek" Then Range("A2").Value = "Hier formule1" Range("A3").Value = "Hier formule2" Range("A4").Value = "etc." End If If Target.Value = "Tweede mogelijkheid" Then Range("A2").Value = "Hier formule3" Range("A3").Value = "Hier formule4" Range("A4").Value = "etc." End If End If End Sub |
Als je een hypotheek afbetaald eindig je ooit met een schuld van 0 (hoop je). Dus excel kijkt steeds hoe hoog je eindbedrag is. Als hij 0 is stop hij met het "maken" betaaltermijnen.quote:Op zondag 11 april 2010 20:00 schreef DaFan het volgende:
Het enige dat mijn macro doet is 15 formules op je sheet zetten als je een bepaalde tekst in A1 neerzet. Meer niet.
Wat je nu precies bedoelt snap ik echt niks van
Ik ben niet zon held met hypotheken en shit.
Het is eigenlijk 1 formule die steeds in de rij erboven kijkt of de resterende schuld 0 is. Zo ja dan maakt hij geen nieuwe rij onderaan. Zo nee dan voegt hij 1 rij toe.quote:Op maandag 12 april 2010 08:04 schreef DaFan het volgende:
Zijn die 15 formules (als het er 15 zijn) dan altijd hetzelfde?
Dan is het wel prima te doen..
http://www.megaupload.com/?d=KA59XD9Yquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:03 schreef DaFan het volgende:
znarch: Ik kan niet echt verder voor ik wat data zie, want het wordt niet veel duidelijker ... sorry
1 2 | "Waarde column 1","Waarde column 2","Waarde column 3","Waarde column 4" |
1 2 | Waarde Column 1;Waarde Column 2;Waarde Column 3;Waarde Column 4;;;;;;;; |
Kon het maar...quote:Op donderdag 15 april 2010 10:59 schreef Deetch het volgende:
dat kan met conditional formattin. Dit zit onder je celformat menu.
Vul dan als formule in: <>"" en dan de celkleur aangeven.
Ik zit vast verkeerdquote:Op donderdag 15 april 2010 10:59 schreef Deetch het volgende:
dat kan met conditional formattin. Dit zit onder je celformat menu.
Vul dan als formule in: <>"" en dan de celkleur aangeven.
1 |
Meen je nietquote:Op donderdag 15 april 2010 11:18 schreef DaFan het volgende:
Znarch; ik heb even gekeken maar ik begrijp het nog niet
Probeer dit eens:quote:Op donderdag 15 april 2010 13:35 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een hele reeks met in kolom A data en in kolom c en d verdere info. Nu wil ik in kolom b graag en ja als de datum in kolom a groter is dan 31-1-10 en een nee als de datum in kolom A kleiner of gelijk aan 31-1-10 is. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
gebruik excel 2007 NL
Klopt, alleen je moet wel aanhalingstekens zetten:quote:Op donderdag 15 april 2010 13:47 schreef Stansfield het volgende:
En wat is dat precies in het nederlands?
=ALS(A1>datumwaarde("31-1-2010");Ja;Nee)
zoiets?
Jep,quote:Op donderdag 15 april 2010 13:47 schreef Stansfield het volgende:
En wat is dat precies in het nederlands?
=ALS(A1>datumwaarde("31-1-2010");Ja;Nee)
zoiets?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Range("A1").Select blanks = 0 For i = 0 To 25000 If ActiveCell.Offset(i, 0).Value = "" Then blanks = blanks + 1 If blanks > 5 Then Exit Sub If ActiveCell.Offset(i, 4).Value = "31/12/9999" Then ActiveCell.Offset(i, 0).EntireRow.Delete i = i - 1 End If If ActiveCell.Offset(i, 0).Value = "" Then blanks = blanks + 1 If blanks > 5 Then Exit Sub MsgBox i & " " & blanks Next i End Sub |
De onderste is een CSV (en dat is punt comma seperated).quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:17 schreef Superheld het volgende:
Nog een laatste keer proberen op de nieuwe pagina:
Ik moet een excel file op de volgende manier exporteren naar CSV:
[ code verwijderd ]
Maar mijn excel doet het zo:
[ code verwijderd ]
Ik heb al een aanpassing gedaan aan de separator via taal opties (lokaal) en in de opties van Excel maar helaas zonder succes. Windows 7, MS Office 2007. Iemand hier een oplossing voor?
Hier alvast een beginquote:Op donderdag 15 april 2010 13:36 schreef sanger het volgende:
Ik loop hier al een hele tijd naar te zoeken op Google, maar weet niet echtg waar ik naar moet zoeken....
Ik heb een tabel met allerlei data. In deze tabel staat in kolom A een klantnummer. Nu is het een tabel van ruim 20.000 regels dus wil ik de gegevens splitsen. De volgende dingen zou ik automatisch willen zien gebeuren:Selectie maken zodat alle regels die in kolom E niet eindigen op 31.12.9999 weggegooid worden Van het restant alleen de regels overhouden die in de combinatie van kolommen F en G niet ouder zijn dan 26 weken na de huidige week. In kolom F staat een weeknummer en in kolom G staat een jaartal. Per klantnummer een apart tabblad
Iemand een idee of ik dat kan automatiseren?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | LastRow = Range("A65536").End(xlUp).Row For i = 2 To LastRow LastWTFNummer = Right(Range("E" & i).Value, 10) If LastWTFNummer <> "31.12.9999" Then Rows ![]() MsgBox "Deze regel wordt verwijderd!!" 'Rows ![]() End If Next i LastRow = Range("A65536").End(xlUp).Row For i = 2 To LastRow If (Range("F" & i).Value > (IsoWeekNumber(Now()) + 26)) And Range("G" & i).Value = Year(Now()) Then Rows ![]() MsgBox "Deze regel wordt verwijderd!!" 'Rows ![]() End If Next i End Sub Public Function IsoWeekNumber(d1 As Date) As Integer 'Attributed to Daniel Maher Dim d2 As Long d2 = DateSerial(Year(d1 - Weekday(d1 - 1) + 4), 1, 3) IsoWeekNumber = Int((d1 - d2 + Weekday(d2) + 5) / 7) End Function |
1 2 3 | ![]() MsgBox "Deze regel wordt verwijderd!!" 'Rows ![]() |
1 | ![]() |
Knap hoor! Heel goed jongenquote:Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef Deetch het volgende:
haha ik was sneller met het halve antwoord en die isoweekfunctie pik ik ook ff lekker mee.
kak!!!!quote:Op donderdag 15 april 2010 14:55 schreef DaFan het volgende:
Jouw oplossing klopt toch niet want er staat duidelijk "31.12.9999" en niet "31/12/9999"
Zet in blad 2:quote:Op donderdag 15 april 2010 19:54 schreef Richard-G het volgende:
Hallo.
Ik ben in Excel een lijst te maken om een aantal dingen te inventariseren.
Om dit wat makkelijker te maken hetb een aantal rubrieken een code gegeven zodat excel dn de tekst kan aanvullen.
Het idee is om bv in kolom B "1" te vullen en dat er in kolom C "stempel" wordt getoond. Wordt in kolom B "2" ingevuld dan in kolom C "stofsmering" enz.
Nu los ik dat op door ALS;Waarde te gebruiken.
bv: =ALS(B2=2;"Stempel")
Hiermaal kan ik maximaal 7 variabelen gebruiken en dat werkt op zich prima.
Alleen ben ik inmiddels meer dan 7 (ong 10) variabelen nodig en dat gaat niet.
Hoe los ik dat een beetje eenvoudig op.
Ik had al rondgekeken om het met VB te gaan doen, maar de laatste keer dat ik met Basic in aanraking ben gekomen was in de tijd van de ZX-81. Dat gaat dus niet zo vlot meer lukken.
Ik ben ook al iets tegengekomen met zoeklijsten, maar hoe precies....
Wie kan me hiermee helpen
Ik gebruik Excel 2003 nl.
Gr,
Richard
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | leeg = 0 range("B1").select For i = 0 to 20000 'hier alle opties: if activecell.offset(i,0) = 1 then activecell.offset(i,1) = "stempel" if activecell.offset(i,0) = 2 then activecell.offset((i,1) = "Stofsmering" 'etc etc etc if activecell.offset(i,0) = "" then leeg = leeg+1 if leeg > 5 then exit sub next i end sub |
Ik moet dat VBA toch ook eens beter leren.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:49 schreef Deetch het volgende:
even uit het hoofd:
[ code verwijderd ]
Maar dat van twentse_ros kan ook
thnx geluktquote:
Wat wil je sorteren dan?quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:57 schreef icebeer het volgende:
[..]
thnx gelukt![]()
ik heb nog 1 vraag, ik heb nu alle losse poules. Maar deze wil ik automatisch laten sorteren. Ik heb gekeken op google, maar daar gaan verhalen over dikke formules en macro's. Dat gaat me even te ver.
in een poule zitten 4 landen en spelen elk 3 wedstrijden en die wil ik dan automatisch laten sorteren, aangezien nr1 & 2 doorgaan naar de volgende ronde.
Handmatig is dit echt een klein klusje natuurlijk, dus was mijn vraag kan dit ook zonder moeilijke (als je een n00b bent) macro's, vba etc.
of dat er een knop te maken is deze bewerking uitvoert ()
Het aantal argumenten in A2:A999 blijft gelijk, maar =SUBTOTAAL(3;A2:A999) zou moeten werkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:41 schreef verzer het volgende:
ik heb een vraagje over filters.
Ik heb de volgende personeelslijst
kolom A________kolom B___kolom C___kolom D
medewerkers___FTE_______Functie____lokatie
Onderaan heb ik de som van het aantal FTE door functie: SUBTOTAAL, en aantal medewerkers door functie: AANTALARG
Als ik filter per functie neemt hij bij kolom B onderaan wel alleen de som van het aantal die overblijft na de filter, maar bij kolom A pakt hij nog steeds de totale som van alle medewerkers.
Ik zoek dus een functie waarbij hij alleen de medewerkers optelt die niet verborgen worden door de filter.
Een nieuwe kolom B maken ("meerdere functies/afdelingen" ofzo) en daar ja/nee invullen en het aantal nee's tellen?quote:Verder is er nog het probleem dat sommige medewerkers op meerdere lokaties werken en daardoor meerdere keren in kolom A voorkomen, maar dus maar 1x meegenomen moeten worden bij het tellen. Is hier ook een oplossing voor?
dankje! maar hoe laat ik hem het aantal ja of nee tellen? SOM.ALS wil me niet lukken op tekstquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:21 schreef qu63 het volgende:
Een nieuwe kolom B maken ("meerdere functies/afdelingen" ofzo) en daar ja/nee invullen en het aantal nee's tellen?
Aantal.alsquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:03 schreef verzer het volgende:
[..]
dankje! maar hoe laat ik hem het aantal ja of nee tellen? SOM.ALS wil me niet lukken op tekst
ja gewoon de stand na de wedstrijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat wil je sorteren dan?
Of wil je gewoon een lijstje met bovenaan de nummer 1 en onderaan de nummer 4?
Zet in A1 t/m e1:quote:Op zondag 18 april 2010 19:15 schreef icebeer het volgende:
[..]
ja gewoon de stand na de wedstrijden.
Stand Poule A Punten Doelsaldo
Zuid Afrika 4 1
Mexico 3 -1
Frankrijk 7 2
Uruguay 3 -2
en dat ie er dan vanzelf dit van maakt
Frankrijk 7 2
Zuid Afrika 4 1
Mexico 3 -1
Uruguay 3 -2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Range("A1:C4").Select Selection.Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _ DataOption1:=xlSortNormal Range("A1").Select End Sub |
Ik ben begonnen met "Excel VBA Programming for Dummies"quote:Op maandag 19 april 2010 10:04 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje![]()
Als ik die code wil leren schrijven zoals jullie dat doen? Welke beginnerscursus raden jullie dan aan?
Heb je niet een algemene macro er in staan dan?quote:Op maandag 19 april 2010 14:45 schreef reiniertromp het volgende:
Mijn sheets zijn niet beveiligd met een macro.
Het gebeurt ook als ik een nieuw leeg tabblad opstart
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:19 schreef cptmarco het volgende:
ik doe een (vooralsnog weinig succesvolle) poging om in VBA een macro te maken...
zijn er sites waar je voorbeeld macro's kan vinden (scheelt mij weer het wiel opnieuw uitvinden...)???
quote:Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef DaFan het volgende:
Wat je ook kan proberen is een macro op te nemen (zit standaard in Excel).
Als je dan gewoon wat heen en weer klikt en wat typt bv, en dan je 'opgenomen' code bekijkt, kan je ook goed zien wat voor code er nodig is om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen.
VBA is vrij simpel, de syntax is redelijk self-explainatory.
Als je wat duidelijker bent in wat je precies zoekt kunnen we je misschien verder helpen. Nu krijg je alleen maar meige antwoorden.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:19 schreef cptmarco het volgende:
ik doe een (vooralsnog weinig succesvolle) poging om in VBA een macro te maken...
zijn er sites waar je voorbeeld macro's kan vinden (scheelt mij weer het wiel opnieuw uitvinden...)???
Toch maar met filter.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:01 schreef cptmarco het volgende:
ik wil een uitgebreidere filter maken in excel 2003. Mijn info staat in de kolommen A t/m J en is gemiddeld een kleine 200 regels lang en die moeten doorzocht worden.
Wat ik bedacht had was het volgende: in cel K1 wil ik een zoekterm in typen, daarnaast een mooi zoekknopje waar de macro aanhangt. Deze moet dan alle regels zoeken die de zoekterm bevat ingeven in cel K (en dan ook alleen maar die specifieke regels laat zien). Mooiste zou natuurlijk zijn dat je ook op een gedeelte van bjvoorbeeld een naam zoeken kan.
(en ja ik realiseer mij dat je aan elke kolom een filter kan hangen, maar vooral bij nummers vind ik dat niet fijn zoeken...)
0:80 is ook geen tijdquote:Op donderdag 22 april 2010 15:31 schreef EINZ het volgende:
Ik heb een superonnozel probleem. Ik heb een Excel sheet waarin tijden onder elkaar staan (1:00, 0:50, 0:80 enz.) die ik wil optellen met de som functie, maar dan geeft hij 0:00 aan. Ik heb al verschillende celformaten gebruikt maar niks hept, hij blijft op 0 staan. Help!
Okee! Wat dan wel? Help een arme ome Einz!quote:
Tussen 0:00 en 0:59, daarna wordt het toch 1:00quote:Op vrijdag 23 april 2010 08:55 schreef EINZ het volgende:
[..]
Okee! Wat dan wel? Help een arme ome Einz!
Het is vrijdag, dus ik snap het nietquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:00 schreef DaFan het volgende:
[..]
Tussen 0:00 en 0:59, daarna wordt het toch 1:00
Het is hh:mm (uren:minuten)
0:80 = 1:20
Wat moet ik dan wel optellen? Welke notatie moeten die hebben?quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:04 schreef DaFan het volgende:
Maar 0:80 is geen tijdsindicatie!
En dus flipt ie bij het optellen.
Het is nu alsof je (bv) 18 minuten, het getal 14 en het woord 'slang' probeert op te tellen. Dat lukt ook niet, Excel dus ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |