abonnement Unibet Coolblue
pi_82204667
Wij hebben opvangmedewerkers drie stuks, die alle klassen die lesuitval hebben opvangen in een lokaal met computers en een grote map met alle studiewijzers, zodat alle leerlingen aan het werk kunnen. I my school, op dit punt dan.

En de taken daar snap ik inderdaad ook geen kont van. Ik doe een Taaldorp voor 10 uur ( 10 uur, stelletje grapjassen...) een mentoraat voor 90 uur (komt in de buurt) en ga nog mee op werkweek volgend jaar voor 35 uur. En dan nog iets met een heel ingewikkelde tabel waardoor ik op nét niet genoeg uitkwam en ik er dus nog ergens een projectje van 10 uur in moet gooien.
pi_82205167
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:23 schreef Jentin het volgende:

[..]

Wat grappig, daar heb ik tot vorig jaar ook eventjes (2,5 jaar) gewerkt (Sterker nog: ik heb er zelf op school gezeten ) Werkte daar twee jaar in combinatie met AM, maar kon vanaf dit jaar helemaal de overstap naar AM maken (24 lesuur), dus dat heb ik meteen gedaan.
En inderdaad: gelukkig gaat dat systeem weg, want het werkt totaal niet. Ik ben dit jaar mentor van 24 havo4-leerlingen en ik loop al het hele jaar aan alle kanten tegen dat stomme idee aan .

Over die taakmodellen: ik snap er helemaal niks van en niemand krijgt het me fatsoenlijk uitgelegd. Dat zou natuurlijk meer over mij kunnen zeggen dan over het taakmodel . Ik hou me er dus ook niet zo mee bezig: zolang ik alles kan bolwerken gaat het wat mij betreft goed. Ik moet zeggen dat ik het op mijn school echt prima heb: naast lesgeven en m'n mentoraat word ik niet echt lastiggevallen met klusjes die uren op moeten vullen ofzo. Alleen die opvanguren hè.. Is het bij jullie ook de bedoeling dat je les gaat geven in het vak dat de klas op dat moment eigenlijk had moeten hebben? Altijd leuk, een docente Nederlands die scheikunde geeft aan een wildvreemde 4T
Herkenning van die opvanguren, ik gruwel er ook van. Het moet, soms is het leuk maar vaak werkt het niet echt. Ik geef sinds januari 2009 les op de BP, eerst als stagiair en nu gewoon in dienst. En als alles goed ben ik daar nog wel even te vinden.
En dat taakmodel...tja, wat kan ik er nog aan toevoegen...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:19:15 #153
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82205264
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:23 schreef Jentin het volgende:
Alleen die opvanguren hè.. Is het bij jullie ook de bedoeling dat je les gaat geven in het vak dat de klas op dat moment eigenlijk had moeten hebben? Altijd leuk, een docente Nederlands die scheikunde geeft aan een wildvreemde 4T
Eén uur in de week heb ik een vast toezichtsuur in het rooster. Bij ons in de afspraak dat de eigenlijke docent dan werk neer legt, zodat de leerlingen vrij zelfstandig door kunnen werken. Echt les geven hoef je dan niet, maar ik heb ook wel eens lesjes Nederlands, geschiedenis, aardrijkskunde en economie gedraaid. Scheikunde vind ik wat riskanter. Volgens mij zou ik het lokaal dan reduceren tot een diepe kuil in de grond..

Dat de hele school opeens een harde knal hoort, veel rookwolken, en dat dan opeens een verschroeid, zwart mannetje komt aanwaggelen: "Dat was leuk he?".

Met het trekkingsrecht (je weet wel, dat je 24 uur kunt inzetten om allerlei werkdrukbelastende bezigheden te verminderen) is ook een optie dat je het toezichtsuur of het pauze toezicht kunt inzetten. Met andere woorden: je hoeft dan geen toezicht te houden. Leuk, maar wat krijg je dan: veel mensen kruisen aan dat ze geen pauzetoezicht meer willen houden (want dat vinden ze belastend), en wie staat dan in z'n eentje op het schoolplein? Juist.....
quote:
En de taken daar snap ik inderdaad ook geen kont van. Ik doe een Taaldorp voor 10 uur ( 10 uur, stelletje grapjassen...) een mentoraat voor 90 uur (komt in de buurt) en ga nog mee op werkweek volgend jaar voor 35 uur.
35 uur voor het begeleiden van een werkweek? Zoow... Mijn 'beloning' was .. uhm... een bedankje tussen de soep en de boterhammen door.
.
pi_82206179
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:19 schreef Baba-O-Riley het volgende:


35 uur voor het begeleiden van een werkweek? Zoow... Mijn 'beloning' was .. uhm... een bedankje tussen de soep en de boterhammen door.
Jeumig! OK, ik ga gauw m'n POP invullen, wil wel blijven werken op mijn fijne school .

Maar ik hoef niets te verzinnen voor de werkweek hè, ik ben alleen mee als "nee jongens, niet uit de metro springen als 'ie rijdt"-persoon. Geen opdrachten e.d. maken, dat doet collega Duits/Frans/Latijn - ligt er nog aan waar ik op mee mag.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:58:22 #155
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82207318
Nee ik hoefde ook niks te doen.. Gewoon aanwezig zijn, beetje de boel in de gaten houden, 's nachts patrouilleren.. Maar nu is dit nog iets dat hartstikke leuk is om te doen, dus maakt het mij in principe niet zo veel uit dat ik er niks voor krijg (maar dit zijn wel de geintjes waardoor je naderhand toch weer in de min staat).
Maar zo zijn er ook minder leuke taakjes waar je nop voor krijgt - of dezelfde "waardering".
.
pi_82216570
Vorige week mijn portfolio op de bus gedaan, vandaag het resultaat al: een 7 voor mijn orienterende stage!

Ben er wel tevreden mee, maar ik had het toch hoger ingeschat Naja, je kan niet alles hebben..
Maar een 7 is goed genoeg, levert mij weer een bult studiepunten op
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:21:01 #157
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82243805
Netjes!
.
pi_82244816
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:24 schreef Gamefan24 het volgende:
Vorige week mijn portfolio op de bus gedaan, vandaag het resultaat al: een 7 voor mijn orienterende stage!

Ben er wel tevreden mee, maar ik had het toch hoger ingeschat Naja, je kan niet alles hebben..
Maar een 7 is goed genoeg, levert mij weer een bult studiepunten op
pi_82248898
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:24 schreef Gamefan24 het volgende:
Vorige week mijn portfolio op de bus gedaan, vandaag het resultaat al: een 7 voor mijn orienterende stage!

Ben er wel tevreden mee, maar ik had het toch hoger ingeschat Naja, je kan niet alles hebben..
Maar een 7 is goed genoeg, levert mij weer een bult studiepunten op
Studiepunten zijn toch altijd fijn
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:14:00 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82284757
Even een vraagje:

Eén van mijn leerlingen heeft bij een andere docent een proefwerk voor mijn vak gemaakt. Vandaag kreeg ik het proefwerk terug en er stond onder: "< naam docent >, ik wil komende vrijdag met je spreken!!!". Die toon irriteert me enorm, maar ik weet niet hoeverre ik de ll erop aan kan spreken, want het gaat om een dove leerling en doven zijn vaak niet zo subtiel.

Worden jullie wel eens zo aangesproken door een leerling en zo ja, wat doe je dan? Ik kan me namelijk níet voorstellen dat ik het ooit in m'n hoofd zou halen om zo tegen een docent te praten.
Niet meer actief op Fok!
pi_82284968
Tsja.. lastig.. Ik ken een doof iemand en die zou dit echt precies zo kunnen doen en daar niks verkeerds in zou zien of mee bedoelen. Je kan hem misschien vertellen dat hij dit in het vervolg beter anders aan kan pakken? Meer als tip dus. Misschien eens bij je collega's ten rade gaan? Het is een vrij specifieke situatie en als je niet bekend bent met de manier van communiceren van (sommige!) dove mensen dan is dit moeilijk te begrijpen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_82288641
Ik weet helemaal niets van de manier waarop doven communiceren, dus daar durf ik niks over te zeggen. In het algemeen accepteer ik een dergelijke toon echter niet van leerlingen. Jij moet natuurlijk zelf beslissen waar jij een lijn trekt. Ik zou maar afwachten op welke manier die leerling je dan vrijdag benadert: ook zo dwingend of gewoon heel rustig? In ieder geval kun je hem wijzen op de manier waarop dit overkomt, zeker als jij zegt dat het best kan zijn dat hij het gewoon écht niet doorheeft.
Afhankelijk van de situatie reageer ik zelf er heel streng op of met een geintje/door te lachen.
Ik zou deze leerling gewoon zeggen dat de formulering 'ik wil', zeker in combinatie met die uitroeptekens, niet echt gepast is als je het tegen een docent hebt.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:04:31 #163
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82292223
Doof of niet... als iemand mij op zulke toon zou toespreken/-schrijven, zou ik het gewoon negeren. Eerst maar eens fatsoenlijk leren vragen, dán praten we wel verder.
.
pi_82296186

Ik ben blij! Het werk van mijn examenklas is door de tweede corrector bekeken en we waren het praktisch overal over eens. Ze had maar 3 puntjes, waarvan 2 in het voordeel van mijn leerlingen. Een heel aardige dame (ik zeg dame, maar het was volgens mij ook nog gewoon een jonge vrouw).
Misschien een beetje suf om daar blij om te zijn, maar vorig jaar had ik te maken met een heel onsympathieke dame die negen (9! ) A4'tjes had volgetypt met commentaar. Ik kreeg een hele preek dat ze 'zoiets nog nooit had meegemaakt' en bovendien dat ze het 'met alle leden van de vakgroep had besproken'. Ik was er gewoon beroerd van, terwijl ik heus wel weet dat ik examens kan nakijken .

Mijn eigen tweede correctie dit jaar liep ook prima en ook daar waren we klaar na 2 minuten en een vriendelijk babbeltje over het examen, het weer en de aankomende vakantie. Zalig.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:43:56 #165
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_82296971
9 a4'tjes Welk vak dan?
De 2e correctie van mijn leerlingen (Engels) leverde ook +2 punten voor mn leerlingen op & de 2e correctie die ik vandaag deed was ook +2 voor die leerlingen.

Wordt er trouwens hier al gesproken over hoe het gemaakt is .. of zullen we daar nog even mee wachten
Wat je vindt, ...
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:53:06 #166
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82297365
volgens mij zijn de meeste examenkandidaten niet zo slim dat ze lurken in docententopics op fok
Kwak
pi_82304057
Ik heb de tweede correctie gedaan en gebeld, dat is afgehandeld. Zag er ook enorm tegenop wegens horrorverhalen van collega's, maar was een hele vriendelijke meneer die mijn twee opmerkingen zonder meer begreep, wel beide in het nadeel van zijn leerlingen.

Morgen gaat mijn werk de deur uit voor tweede correctie, ben erg benieuwd! Mijn klas heeft het gemiddeld niet denderend gedaan .

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2010 21:54:30 ]
pi_82315404
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:43 schreef Da_Ripper het volgende:
9 a4'tjes Welk vak dan?
Nederlands. Op zo'n samenvatting kun je natuurlijk helemaal los gaan . Ze had werkelijk diepe taalkundige analyses losgelaten op iedere komma-die-ook-een-punt-had-kunnen-moeten-zijn en daar moesten dan ook overal punten voor geschrapt worden. Ze keek ook niet verder dan het correctiemodel en alles wat er niet letterlijk op leek, klopte niet. Het waren heel ongezellige gesprekken in ieder geval.

Ik hoorde van een collega dat ze ieder jaar bij het invullen van haar nieuwe agenda de naam van een bepaalde tweede corrector in haar agenda noteert met als toevoeging 'Eucalypta'. Vanaf september zo'n beetje hoopt ze dat die naam niet in haar postvak verschijnt .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:12:55 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82328038
Zometeen een gesprek met de directeur om te praten over de mogelijkheid om op mijn huidige school te blijven. Ik ging er een beetje vanuit dat mijn kansen al verkeken waren, omdat ik een concurrent heb met meer ervaring (maar zonder papiertje en dat papiertje laat maar op zich wachten ), maar mijn coach heeft me geadviseerd echt een gesprek aan te vragen, omdat ik kans maak volgens haar. Dus: spannend .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:07:36 #170
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82335702
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:59 schreef Jentin het volgende:
Nederlands. Op zo'n samenvatting kun je natuurlijk helemaal los gaan . Ze had werkelijk diepe taalkundige analyses losgelaten op iedere komma-die-ook-een-punt-had-kunnen-moeten-zijn en daar moesten dan ook overal punten voor geschrapt worden. Ze keek ook niet verder dan het correctiemodel en alles wat er niet letterlijk op leek, klopte niet
Oh help... Als ik met zo'n tweede corrector aan de lijn hang, probeer ik me altijd voor te stellen wat het voor persoon is. Als het zo'n muggenzifter is, dan zet ik ook wel eens mijn hakken in het zand. Sommige mensen kunnen ook óveral een probleem over maken. Eerst kreeg je nog een vergoeding voor de tweede correctie - tegenwoordig is dat ook al niet meer.
quote:
Het waren heel ongezellige gesprekken in ieder geval.
Kan ik me voorstellen ja.
quote:
Ik hoorde van een collega dat ze ieder jaar bij het invullen van haar nieuwe agenda de naam van een bepaalde tweede corrector in haar agenda noteert met als toevoeging 'Eucalypta'. Vanaf september zo'n beetje hoopt ze dat die naam niet in haar postvak verschijnt .
Hahaha
.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:11:36 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82335845
Ik heb mijn gesprek met de directeur gehad. Hij vond mij heel interessant, gezien mijn achtergrond (universitaire studie Nederlands, zien ze daar niet zoveel, terwijl Nederlands daar wel een ontzettend belangrijk vak is), maar hij kon niets toezeggen. Ze moeten eerst kijken hoeveel uren Nederlands er voor volgend jaar op het rooster komen te staan en hij vroeg mij door te geven hoeveel uur ik zou kunnen werken.

Weet iemand hier toevallig wat het netto uurloon van een leraar ongeveer is? Of waar ik dat kan uitrekenen? (speciaal onderwijs dus CAO PO)
Niet meer actief op Fok!
pi_82336147
http://www.straksvoordeklas.nl/index.php/mijn%20baan/dossier/29

Ik heb tot nu toe altijd prima schappelijke mensen gesproken in het kader van de tweede correctie, behalve de allereerste keer dat ik een examenklas had. Toen trof ik een mevrouw die terecht opmerkte dat ik niet goed begrepen had hoe het correctiemodel werkt, maar die dat op zo'n denigrerende toon bracht dat m'n haren er recht van overeind gingen staan. In combinatie met haar voornaam "Beatrijs" heb ik me een levendige voorstelling gemaakt van wat voor het type het was .

Verder was ik ooit tweede corrector voor een man die ik alsmaar niet kon bereiken. Hij nam nooit op, had geen antwoordapparaat. Tot uiteindelijk zijn vrouw opnam en zei dat haar man op dat moment ongeveer op de operatietafel lag. Was met spoed opgenomen met iets akeligs. Ik was toen genoodzaakt het af te handelen met de examencoordinator van die school. Gelukkig had die man zo streng nagekeken dat ik eigenlijk alleen maar bij een paar leerlingen een puntje erbij wilde geven. Daar kon die coordinator dus gemakkelijk mee akkoord gaan. Hopelijk is de betreffende classicus er weer bovenop gekomen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:51:23 #173
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82337188
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:12 schreef Viking84 het volgende:
omdat ik een concurrent heb met meer ervaring (maar zonder papiertje en dat papiertje laat maar op zich wachten
In de gebieden waar het aantal leerlingen terug aan het lopen is, kun je het vergeten als je geen bevoegdheid/diploma hebt. Dus je hebt een voorsprong op die concurrent.
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:18 schreef ShadyLane het volgende:
In combinatie met haar voornaam "Beatrijs" heb ik me een levendige voorstelling gemaakt van wat voor het type het was .

"Richard? Richard? She's talking about a twayde correctie?"
quote:
Verder was ik ooit tweede corrector voor een man die ik alsmaar niet kon bereiken. Hij nam nooit op, had geen antwoordapparaat
Ook een keertje gehad:
Telefoontje 1 - naar school. "Mevrouw B zit nu in de les. Kunt u over een half uurtje terugbellen, dan is pauze"
Telefoontje 2 - naar school. "Mevrouw B? Sorry, die heeft nu pauzetoezicht. Probeert u het later nog eens"
Telefoontje 3 - naar school. "Mevrouw B, ik zag haar nét de deur uit lopen"
Telefoontje 4 - naar huis: "Met Meneer B. Mevrouw B? Nee, die is er nog niet"
etc..
.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:52:46 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82337239
quote:
Om hoeveel uren gaat het daar? Ik wil nml graag weet wat een docent netto per uur verdient, omdat ik wil berekenen hoeveel uren ik in ieder geval moet werken om rond te kunnen komen.
Niet meer actief op Fok!
pi_82350025
Dat zijn de brutolonen op basis van een fulltime aanstelling. Als je wilt weten hoeveel je bij een bepaald aantal uren netto op je rekening krijgt bijgeschreven kun je dat aan de administratie vragen. Heb ik ook weleens gedaan, die hebben dat zo voor je uitgerekend. Moet je wel weten in welke schaal je eventueel zou komen en welke trede.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')