abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 15:22:07 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79790694
ja dat denken we ieder jaar en dat roept de politiek ieder jaar maar de realiteit is dat missies zwaarder en zwaarder en duurder en duurder en bloediger en bloediger worden

op een gegeven moment moeten we idd de realiteit gaan acepeteren en ons geld plaatsen waar onze mondjes zijn ... op deze manier gaat het gewoon niet langer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 15:23:49 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79790762
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat zou je liever inleveren? De apaches of de leopards? Dat zijn de keuzes die gemaakt gaan worden. Er wordt gesneden, en dan gaan de minst bruikbare delen het eerst overboord. Dus, wat maakt de tanks zo essentieel dat ze zouden moeten blijven? Hierbij natuurlijk rekening houdend met de te verwachten oppositie op vredesmissies...
het 120mm kanon is wat de leopards essentieel maakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:59:47 #278
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79792210
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
, ook zou het goed zijn om te doen wat de Belgen gedaan hebben en de 4 krijgsmachtdelen samenvoegen in 1 onderdeel (Royal Netherlands Defence Forces bv)
TEGEN, de KMar moet je met haar bijzondere bevoegdheden niet op deze wijze onder bevel gaan zetten van bv. de CDS.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_79792282
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:02 schreef sp3c het volgende:

ja want in Uruzgan worden geen echte wapens ingezet natuurlijk
Kom gewoon met een argument
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79792417
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:23 schreef sp3c het volgende:
het 120mm kanon is wat de leopards essentieel maakt
In principe gemaakt om andere tanks te slopen. Die de te verwachten vijand niet heeft. Daarbij is het meeste terrein op deze planeet niet geschikt voor tanks. Ja, ze staan leuk bij checkpoints en als observatiepost op wielen doen ze het ook goed, maar dat kan een Patria ook. Ik zou zeggen dat Apache & F16's gewoon veel flexibeler inzetbaar zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de leopards fantastische apparaten. Maar dat vond ik van de MLRS ook. Ze zijn gewoon niet zo geschikt voor vredesmissies.

En nu is het wachten tot pumaatje komt roepen wat voor onzettende naieve debiel ik wel niet ben.
Ja, ik generaliseer.
pi_79793519
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:22 schreef sp3c het volgende:
ja dat denken we ieder jaar en dat roept de politiek ieder jaar maar de realiteit is dat missies zwaarder en zwaarder en duurder en duurder en bloediger en bloediger worden

op een gegeven moment moeten we idd de realiteit gaan acepeteren en ons geld plaatsen waar onze mondjes zijn ... op deze manier gaat het gewoon niet langer
Meer geld stoppen in defensie dus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:42:43 #282
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79794162
Tja indien men zou moeten bezuinigen dan moet het gewoon. De politiek beslist er uiteindelijk over.
Mocht het tot dit doemscenario komen dan de volgende bezuinigingen:

3 ipv 4 duikboten.
Geen Joint Support Ship
3 ipv 4 korvetten
60 JSF's ipv 85
Minder militaire complexen zoals mob-complexen. Voeg ze samen.
Versnelde verkoop van overtollig materieel wat weg staat te roesten.

Waarom geen tanks wegbezuinigen? Hun taak was in Bosnië en in Kosovo zeer belangrijk omdat het kracht uitstraalt die geen enkel ander militair rupsvoertuig uit kan stralen. Intimidatie dus om zo conflicten in de kiem te smoren. Dat werkte uitstekend in oa Kosovo.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79794291
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja indien men zou moeten bezuinigen dan moet het gewoon. De politiek beslist er uiteindelijk over.
Mocht het tot dit doemscenario komen dan de volgende bezuinigingen:

3 ipv 4 duikboten.
Geen Joint Support Ship
3 ipv 4 korvetten
60 JSF's ipv 85
Minder militaire complexen zoals mob-complexen. Voeg ze samen.
Versnelde verkoop van overtollig materieel wat weg staat te roesten.

Waarom geen tanks wegbezuinigen? Hun taak was in Bosnië en in Kosovo zeer belangrijk omdat het kracht uitstraalt die geen enkel ander militair rupsvoertuig uit kan stralen. Intimidatie dus om zo conflicten in de kiem te smoren. Dat werkte uitstekend in oa Kosovo.
Uit de NAVO stappen kost nog minder
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:48:52 #284
110987 ErwinRommel
pi_79794418
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Uit de NAVO stappen kost nog minder
Dat denk ik dus niet omdat je in geval van je je niet meer kan beroepen op artikel 5 van het NAVO handvest
Dus dat betekend zelfs meer uitgeven aan defensie.
pi_79794492
Je kan toch gewoon hopen dat Engeland en Frankrijk je wel komen helpen?

Als je lid wil zijn van de NAVO moet je ook investeren
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:50:43 #286
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79794498
En dan willen ze NL annexeren, en dan kijkt duitsland, kijkt belgie, lachen een keer... halen hun schouders op, en boeiend.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:57:19 #287
110987 ErwinRommel
pi_79794773
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan toch gewoon hopen dat Engeland en Frankrijk je wel komen helpen?

Als je lid wil zijn van de NAVO moet je ook investeren
Ja en dan ben je dus afhankelijk van hun grillen. Dat zie ik liever niet. Liever dat NL hun eigen boontjes kunnen doppen dan afhankelijk zijn van een andere partij.
pi_79794860
Dus moet je investeren en aan buitenlandse missies mee doen
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:01:51 #289
110987 ErwinRommel
pi_79794937
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus moet je investeren en aan buitenlandse missies mee doen
Dat zou idd wel zo moeten zijn ja.
Maar als men defensie wilt afbreken dan moet men dus keuzes maken. Keuzes die ik liever niet zie.
Ik wil ook een verhoging van het defensie budget.
pi_79798165
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:50 schreef Esses het volgende:
En dan willen ze NL annexeren, en dan kijkt duitsland, kijkt belgie, lachen een keer... halen hun schouders op, en boeiend.
Wie zijn 'ze' in dit geval en hoe zijn 'ze' langs Duitsland en België gekomen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:37:05 #291
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79798225
VVD stemmen dus deze verkiezing
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:38:50 #292
110987 ErwinRommel
pi_79798284
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe is Erwin Rommel in Noord-Afrika gekomen?
pi_79798303
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:37 schreef Bob-B het volgende:
Ach die hebben ook nog geen reële voorstellen om tot 30 miljard bezuinigingen per jaar te komen. Dus die draaien wel tijdens de coalitiebesprekingen in ruil voor minder tornen aan de HRA .
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:39:19 #294
110987 ErwinRommel
pi_79798306
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:37 schreef Bob-B het volgende:
Ik denk ook dat de VVD mijn stem gaat krijgen.
pi_79798456
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe is Erwin Rommel in Noord-Afrika gekomen?
Ik was er niet bij maar als ik het zo teruglees is dat via het aan Duitsland geallieerde Italie en dan met boten en vliegtuigen een stukje oversteken naar Libie.

Maar dat is voor deze vraag weinig relevant als de 'ze' onbekend is. Want op het moment dat een logische 'ze' kan binnenvallen dan staat heel Europa al lang en breed in vuur en vlam en speelt de solidariteit binnen de EU een grotere rol dan enkel de NAVO.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:43:58 #296
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79798492
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach die hebben ook nog geen reële voorstellen om tot 30 miljard bezuinigingen per jaar te komen. Dus die draaien wel tijdens de coalitiebesprekingen in ruil voor minder tornen aan de HRA .
Alles beter dan de SP/PVDA/Groen Links, als we de staatskas iig niet nog verder naar de kloten willen hebben. De VVD heeft veel gedaan, maar je kan niet zeggen dat het financiële plaatje niet goed in elkaar zat gedurende paars.
pi_79798592
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:43 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Alles beter dan de SP/PVDA/Groen Links, als we de staatskas iig niet nog verder naar de kloten willen hebben. De VVD heeft veel gedaan, maar je kan niet zeggen dat het financiële plaatje niet goed in elkaar zat gedurende paars.
Ik ga ook voor Paars+ hoor . En daar zal de VVD toch moeten inschikken om tot een akkoord te komen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:48:40 #298
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79798655
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ga ook voor Paars+ hoor . En daar zal de VVD toch moeten inschikken om tot een akkoord te komen.
VVD, CDA en dan mag de extra partij schikken wmb. Vooral als het op defensie aankomt.
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:01:05 #299
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79799139
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

"Ze" is ondergeschikt aan het gehele plaatje, het is een mogelijke agrerende partij diemorgen, volgende week, maand of jaar kan opstaan. En nee, dat is geen bangmakerij maar realisme.
pi_79799201
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:01 schreef Esses het volgende:

[..]

"Ze" is ondergeschikt aan het gehele plaatje, het is een mogelijke agrerende partij diemorgen, volgende week, maand of jaar kan opstaan. En nee, dat is geen bangmakerij maar realisme.
Zoals je het nu omschrijft is het juist hele goedkope bangmakerij. Wil je het realistisch maken dan moet je minstens met een realistisch scenario komen. 'Ze' is dan volstrekt onvoldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')