abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 15:05:43 #1
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_79707660
Vanmiddag ging ik een eindje fietsen met mijn zoontje van anderhalf.
Hier in de buurt is een boerderij waar ze heel veel dieren hebben en het leek me wel leuk daar even langs te fietsen. We waren gezellig naar de hertjes aan het zwaaien en de klepperende ooievaars aan het nadoen toen uit het niets een hond in het weiland verscheen.

De hond rende recht op de groep alpaca's af die even verderop in een weitje staan. De alpaca's reageerden door in een groepje bij elkaar te gaan rennen en ik dacht nog goh, ze moeten zeker even naar binnen en de boer laat zijn hond de boel bijeen drijven.
Op een gegeven moment bleef één alpaca een beetje achter en de hond ging er achteraan. Blafte wat en hapte af en toe naar een achterpoot. Dat heb ik ook wel eens zien gebeuren in een schapendrijfwedstrijd, dus ik keek er niet echt heel erg van op. Ik vond het wel raar dat ik helemaal geen boer zag of commando's hoorde roepen. En de hond bleef wel erg naar de alpaca happen.

Ineens klonk er een raar kreetje van de alpaca en toen werd alles stil. De ooievaars vlogen op uit hun nest, de herten renden naar de verste hoek van hun weiland en alle konijnen en loopvogels stoven weg. Ik kreeg meteen kippenvel..dit was niet goed.

De hond worstelde intussen de alpaca tegen de grond, beet hem in zijn nek en poten en bleef maar doorgaan. Ik kon helemaal niets doen, mijn zoontje zat nog voor op de fiets (gelukkig volop te kletsen tegen de hertjes en pauwen)

En toen kwam hij aanfietsen. De held. Een man had dit alles vanuit zijn woning in de buurt zien gebeuren, had geen moment geaarzeld en was op de fiets gesprongen.
Alsof hij niet al wat ouder was sprong hij zo over een hek het alpacaweiland in, pakte een oud, zwaar stuk los hek en liep recht op de hond en gewonde alpaca af. Onder luid geschreeuw en gezwaai met het hek heeft hij de hond verjaagd en is hij een tijd bij de alpaca blijven staan.
In de tussentijd belde ik de politie en had een andere man de eigenaars van de alpaca's gewaarschuwd. Dit zijn erg oude mensen, dus zij konden ook weinig beginnen.

De man kwam ondertussen uit het weiland en de hond bleef maar rondjes om de boerderij cirkelen en ging even later nog achter wat shetlanders aan. Gelukkig kwam hij niet meer zo dichtbij dat hij ze ook echt wat aan kon doen.
Ik sprak de man aan, zei dat ik het geweldig vond dat hij zomaar naar die hond toe was gegaan en toen vertelde hij me dat hij alles had zien gebeuren en geen moment had getwijfeld. Ookal, vertrouwde hij me toe, is hij eigenlijk doodsbang voor honden.

De politie kwam en samen hebben we het verhaal gedaan. Ze zijn het weiland ingegaan, hebben de dierenambulance gebeld (note to self: dat nummer weer in mijn mobiel zetten) en hebben vervolgens versterking gevraagd aan de hondenbrigade. Omdat zij achter de hond aan gingen, vroegen ze mij te wachten op de dierenambulance. Ze hebben verderop een fietspad afgezet zodat de hond daar niet weg kon komen en de hondenbrigade is toen verder achter de hond aan gegaan. De dierenambulance kwam voor de alpaca en inmiddels was de eerste politiewagen ook weer terug bij de boerderij.

Hoe het verder is afgelopen weet ik helaas niet, want zodra ik mocht gaan ben ik zo snel mogelijk (met omweg, want het fietspad was afgesloten) weer naar huis gegaan, omdat mijn zoontje al lang (een uur) in bed had moeten liggen.

Maar die man, doodsbang voor honden en niet echt meer goed ter been, die zomaar een weiland in springt om een alpaca van een wisse dood te redden, verdient wat mij betreft een lintje.

Alpaca's:

[ Bericht 3% gewijzigd door suikertaartje op 29-03-2010 15:44:39 ]
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_79707724
teveel tekst ..
  maandag 29 maart 2010 @ 15:10:18 #3
272858 suikertaartje
pi_79707808
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:07 schreef MissKriel het volgende:
teveel tekst ..
Dan lees je toch lekker de laatste zin, da's een heel mooie samenvatting
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79707861
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_79707930
GEEEEEEEEEEEEEWEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLDDDDDDDDDDDDDDDDDDIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
  maandag 29 maart 2010 @ 15:14:10 #6
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_79707940
Ze bestaan echt nog

Jeetje zeg ST, en Thijs heeft er niks van meegekregen?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_79707950
toppertje.. maar is dat onbeest nou afgemaakt ? Post je nog wel de afloop ?
Kos weet niet half hoe cool ie is.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:15:30 #8
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79707990
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:07 schreef MissKriel het volgende:
teveel tekst ..
Inderdaad Of reageer niet of neem de tijd het te lezen

En wauw, wat een geweldige man! Ik word zo vrolijk van dit soort verhalen (nee, niet om de gewonde alpaca, want dat is sip), ze bestaan nog de echt goede mensen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 29 maart 2010 @ 15:17:33 #9
272858 suikertaartje
pi_79708053
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:14 schreef Huppelmuts het volgende:
Ze bestaan echt nog

Jeetje zeg ST, en Thijs heeft er niks van meegekregen?
Ik denk wel een beetje, want ik was wel even een beetje ongerust en het was echt kut om te zien, maar hij vond de hertjes zo leuk en die stonden precies naast ons (te beven, maar toch) dus ging hij daar tegen kletsen

Oja, en auto, auto! roepen tegen de scootmobiel van de eigenaar van de boerderij
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  maandag 29 maart 2010 @ 15:18:44 #10
272858 suikertaartje
pi_79708094
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:14 schreef Biffkoffie het volgende:
toppertje.. maar is dat onbeest nou afgemaakt ? Post je nog wel de afloop ?
ik zal even op zoek gaan of er iets te vinden is over de afloop
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  maandag 29 maart 2010 @ 15:19:15 #11
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_79708120
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:17 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Ik denk wel een beetje, want ik was wel even een beetje ongerust en het was echt kut om te zien, maar hij vond de hertjes zo leuk en die stonden precies naast ons (te beven, maar toch) dus ging hij daar tegen kletsen

Oja, en auto, auto! roepen tegen de scootmobiel van de eigenaar van de boerderij
Gelukkig maar! Hihi auto auto

Nemen politie en/of dierenambulance nog contact met jou op over hoe het verder gaat met de alpaca?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_79708132
mooie actie, maar waarom is TS zelf niet die hond gaan verjagen?

Trouwens zo'n alpaca is best een bruut dier en doet me altijd denken aan
<hr>
  maandag 29 maart 2010 @ 15:20:21 #13
272858 suikertaartje
pi_79708159
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:19 schreef Dawnbreaker het volgende:

Trouwens zo'n alpaca is best een bruut dier en doet me altijd denken aan
[ afbeelding ]
Omdat ik niet met mijn zoontje van anderhalf in mijn armen over een hek klim naar een moordlustige hond
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79708197
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:
De hond worstelde intussen de alpaca tegen de grond, beet hem in zijn nek en poten en bleef maar doorgaan. Ik kon helemaal niets doen, mijn zoontje zat nog voor op de fiets (gelukkig volop te kletsen tegen de hertjes en pauwen)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_79708211
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Omdat ik niet met mijn zoontje van anderhalf in mijn armen over een hek klim naar een moordlustige hond
je had je zoontje toch als afleidingsmanoeuvre kunnen gebruiken? j/k maar die zat toch op een fiets of lees ik dat verkeerd, had jij toch alleen kunnen gaan?
<hr>
  maandag 29 maart 2010 @ 15:21:53 #16
272858 suikertaartje
pi_79708225
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:21 schreef DevilsWhore het volgende:

dat dus...
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79708252
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:21 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

je had je zoontje toch als afleidingsmanoeuvre kunnen gebruiken? j/k maar die zat toch op een fiets of lees ik dat verkeerd, had jij toch alleen kunnen gaan?
dit dus
<hr>
pi_79708268
ze bestaan zeker nog. de alpaca's
  maandag 29 maart 2010 @ 15:23:44 #19
272858 suikertaartje
pi_79708294
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:21 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Die zat voorop mijn fiets en ik laat hem echt niet in zijn eentje aan de kant van een drukke weg in een fietszitje staan terwijl ik in een weiland een agressieve hond ga wegjagen. Met risico zelf gewond te raken.
Ik ben dan ook niet de held van dit verhaal he?
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79708305
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Hoezo niet?
  maandag 29 maart 2010 @ 15:26:16 #21
272858 suikertaartje
pi_79708383
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:23 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Hoezo niet?
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79708449
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:23 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Die zat voorop mijn fiets en ik laat hem echt niet in zijn eentje aan de kant van een drukke weg in een fietszitje staan terwijl ik in een weiland een agressieve hond ga wegjagen. Met risico zelf gewond te raken.
oké, maar ik zou mezelf dat als eerste afvragen, waarom ik niet had ingegrepen. Net zoiets als met straatgeweld. Je kunt makkelijk tientallen reden voor jezelf bedenken waarom je niet zou ingrijpen, maar de uitblinkers zijn de personen die een rede bedenken om wel in te grijpen. Ikzelf had waarschijnlijk ook niets gedaan, zeker zielig voor zo'n alpaca maar er gebeuren wel ergere dingen, in het wild komen er ook geen fietsers aanrennen met knuppels als een leeuw achter een gazelle aangaat.
<hr>
  maandag 29 maart 2010 @ 15:30:52 #23
272858 suikertaartje
pi_79708577
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

oké, maar ik zou mezelf dat als eerste afvragen, waarom ik niet had ingegrepen. Net zoiets als met straatgeweld. Je kunt makkelijk tientallen reden voor jezelf bedenken waarom je niet zou ingrijpen, maar de uitblinkers zijn de personen die een rede bedenken om wel in te grijpen. Ikzelf had waarschijnlijk ook niets gedaan, zeker zielig voor zo'n alpaca maar er gebeuren wel ergere dingen, in het wild komen er ook geen fietsers aanrennen met knuppels als een leeuw achter een gazelle aangaat.
Het was niet eens een vraag.
Inderdaad, zielig voor de alpaca, maar mijn zoontje alleen achterlaten aan een drukke weg om een alpaca te gaan redden is gewoon helemaal geen optie.
Ik was blij dat ik kon bellen en ik bleek achteraf ook de enige met telefoon te zijn, dus dat kwam dan mooi uit.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79708986
Geef die man een lintje het is toch bijna koninginnedag
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_79709078
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:10 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Dan lees je toch lekker de laatste zin, da's een heel mooie samenvatting
Hahaha
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2010 @ 16:59:02 #26
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_79712423
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:05 schreef suikertaartje het volgende:
Vanmiddag ging ik een eindje fietsen met mijn zoontje van anderhalf.
Hier in de buurt is een boerderij waar ze heel veel dieren hebben en het leek me wel leuk daar even langs te fietsen. We waren gezellig naar de hertjes aan het zwaaien en de klepperende ooievaars aan het nadoen toen uit het niets een hond in het weiland verscheen.

De hond rende recht op de groep alpaca's af die even verderop in een weitje staan. De alpaca's reageerden door in een groepje bij elkaar te gaan rennen en ik dacht nog goh, ze moeten zeker even naar binnen en de boer laat zijn hond de boel bijeen drijven.
Op een gegeven moment bleef één alpaca een beetje achter en de hond ging er achteraan. Blafte wat en hapte af en toe naar een achterpoot. Dat heb ik ook wel eens zien gebeuren in een schapendrijfwedstrijd, dus ik keek er niet echt heel erg van op. Ik vond het wel raar dat ik helemaal geen boer zag of commando's hoorde roepen. En de hond bleef wel erg naar de alpaca happen.

Ineens klonk er een raar kreetje van de alpaca en toen werd alles stil. De ooievaars vlogen op uit hun nest, de herten renden naar de verste hoek van hun weiland en alle konijnen en loopvogels stoven weg. Ik kreeg meteen kippenvel..dit was niet goed.

En toen kwam hij aanfietsen. De held. Een man had dit alles vanuit zijn woning in de buurt zien gebeuren, had geen moment geaarzeld en was op de fiets gesprongen.
Alsof hij niet al wat ouder was sprong hij zo over een hek het alpacaweiland in, pakte een oud, zwaar stuk los hek en liep recht op de hond en gewonde alpaca af. Onder luid geschreeuw en gezwaai met het hek heeft hij de hond verjaagd en is hij een tijd bij de alpaca blijven staan.
In de tussentijd belde ik de politie en had een andere man de eigenaars van de alpaca's gewaarschuwd. Dit zijn erg oude mensen, dus zij konden ook weinig beginnen.

De man kwam ondertussen uit het weiland en de hond bleef maar rondjes om de boerderij cirkelen en ging even later nog achter wat shetlanders aan. Gelukkig kwam hij niet meer zo dichtbij dat hij ze ook echt wat aan kon doen.
Ik sprak de man aan, zei dat ik het geweldig vond dat hij zomaar naar die hond toe was gegaan en toen vertelde hij me dat hij alles had zien gebeuren en geen moment had getwijfeld. Ookal, vertrouwde hij me toe, is hij eigenlijk doodsbang voor honden.

De politie kwam en samen hebben we het verhaal gedaan. Ze zijn het weiland ingegaan, hebben de dierenambulance gebeld (note to self: dat nummer weer in mijn mobiel zetten) en hebben vervolgens versterking gevraagd aan de hondenbrigade. Omdat zij achter de hond aan gingen, vroegen ze mij te wachten op de dierenambulance. Ze hebben verderop een fietspad afgezet zodat de hond daar niet weg kon komen en de hondenbrigade is toen verder achter de hond aan gegaan. De dierenambulance kwam voor de alpaca en inmiddels was de eerste politiewagen ook weer terug bij de boerderij.

Hoe het verder is afgelopen weet ik helaas niet, want zodra ik mocht gaan ben ik zo snel mogelijk (met omweg, want het fietspad was afgesloten) weer naar huis gegaan, omdat mijn zoontje al lang (een uur) in bed had moeten liggen.

Maar die man, doodsbang voor honden en niet echt meer goed ter been, die zomaar een weiland in springt om een alpaca van een wisse dood te redden, verdient wat mij betreft een lintje.

Alpaca's:
[ afbeelding ]
toppie gedaan door die man
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:49:25 #27
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_79725020
Heeft die vent goed gedaan
pi_79726907

En tvp'tje om te horen hoe 't met de alpaca is afgelopen.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:31:23 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79727128
Ik hoopte halverwege het verhaal dat jij de alpaca gered had, maar dit is ook goed
censuur :O
  maandag 29 maart 2010 @ 23:00:58 #30
272858 suikertaartje
pi_79728812
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik hoopte halverwege het verhaal dat jij de alpaca gered had, maar dit is ook goed
ja, want dat kon toch heul niet met zoonlief erbij *zucht*
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_79732059
st
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 20 juni 2010 @ 14:18:24 #32
272858 suikertaartje
pi_83053852
Update
(van de site van de dierenambulance)

Lama aangevallen door hond

Maandagmiddag krijgt de politie een melding over een lama die is aangevallen door een hond. Vervolgens belden zij met de Dierenambulance Zwolle met het verzoek ter plaatse te gaan.

De lama stond samen met de rest van de groep bij elkaar in het weiland. Zo op het eerste oog mankeerde het dier niets. De hond heeft gelukkig niet door gebeten. De eigenaar van de lama is achter de hond aan gereden, waarna de politieagenten zich hebben ontfermd over de hond. Nadat de lama grondig was onderzocht zijn de ambulance medewerkers naar de politieagenten gereden die aan de andere kant van het veld stonden om de hond over te nemen.

Eerder die middag had de eigenaar van de hond zich gemeld met de mededeling dat haar hond was ontsnapt, dus was direct bekend waar de hond thuis hoorde. Samen met de politie is de hond thuis gebracht en is de eigenaar toegesproken.

De lama is helemaal van de schrik bijkomen en loopt weer vrolijk door de wei.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  † In Memoriam † zondag 20 juni 2010 @ 14:31:00 #33
187254 Giertje
lets all make believe
pi_83054296
respect voor die man en fijn dat die lama er niks aan over heeft gehouden
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  Moderator zondag 20 juni 2010 @ 14:36:29 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_83054501
Gelukkig is er alsnog een update op de site gekomen. En fijn dat alles goed is met de lama/alpaca
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83055360
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:23 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Dat is geheel duidelijk.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:00:07 #36
272858 suikertaartje
pi_83055461
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:57 schreef Aneurism het volgende:

Dat is geheel duidelijk.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  zondag 20 juni 2010 @ 15:28:09 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83056445
Wie heeft er nu zo'n kuthond.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:39:21 #38
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_83056843
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:18 schreef suikertaartje het volgende:
Update
(van de site van de dierenambulance)

Lama aangevallen door hond

Maandagmiddag krijgt de politie een melding over een lama die is aangevallen door een hond. Vervolgens belden zij met de Dierenambulance Zwolle met het verzoek ter plaatse te gaan.

De lama stond samen met de rest van de groep bij elkaar in het weiland. Zo op het eerste oog mankeerde het dier niets. De hond heeft gelukkig niet door gebeten. De eigenaar van de lama is achter de hond aan gereden, waarna de politieagenten zich hebben ontfermd over de hond. Nadat de lama grondig was onderzocht zijn de ambulance medewerkers naar de politieagenten gereden die aan de andere kant van het veld stonden om de hond over te nemen.

Eerder die middag had de eigenaar van de hond zich gemeld met de mededeling dat haar hond was ontsnapt, dus was direct bekend waar de hond thuis hoorde. Samen met de politie is de hond thuis gebracht en is de eigenaar toegesproken.

De lama is helemaal van de schrik bijkomen en loopt weer vrolijk door de wei.
Heeft het zo lang geduurd voor het op de site kwam?

Wel goed nieuws dat de lama het nog goed doet enz
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_83060928
Eindelijk een update Lama goed en wel
  zondag 20 juni 2010 @ 19:30:32 #40
272858 suikertaartje
pi_83066768
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:28 schreef Harajuku. het volgende:
Wie heeft er nu zo'n kuthond.
het verbaast mij ook dat die hond nog leeft als ik eerlijk ben
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  zondag 20 juni 2010 @ 19:31:17 #41
272858 suikertaartje
pi_83066794
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:39 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Heeft het zo lang geduurd voor het op de site kwam?

Wel goed nieuws dat de lama het nog goed doet enz
Nee, ik keek steeds bij de site van de politie, maar niet bij de dierenambulance, die hadden een tijdje terug nog een enorme ***site, vandaar
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  zondag 20 juni 2010 @ 19:31:43 #42
272858 suikertaartje
pi_83066817
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:59 schreef Lau. het volgende:
Eindelijk een update Lama goed en wel
Sorry voor de grote stilte, en jaaaa, jeuj!
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')