http://tinyurl.com/ydaaqcjquote:Nederland krijgt er een nieuwe politieke partij bij. De partij voor de planten komt op voor de rechten van planten. Eén van de initiatiefnemers van de Partij voor de Planten is professor Pieter Baas, oud-directeur van het Nationaal Herbarium in Leiden. Hij wil met de oprichting van de partij de planten een stem geven in het parlement.
Eén van die rechten van planten is volgens Baas bijvoorbeeld dat ze niet overbemest worden. “Verder is het gebruik van planten voor biobrandstof uit den boze”, aldus initiatiefnemer Baas. “Bespaar de planten het leed dat ze daarvoor gekweekt moeten worden. We zijn helemaal van planten afhankelijk, laten we ze dan ook een plantwaardig bestaan teruggeven”.
Directeur Natuurbeheer van Natuurmonumenten Teo Wams vindt het een verrassend, maar interessant initiatief. Ook hij onderstreept het belang van groen: “als de dieren een partij rechtvaardigen, dan rechtvaardigen planten zeker een politieke partij”.
Lijsttrekker Rolf Roos van de Partij voor de Planten pleit voor de invoering van een zogenaamde ‘tegeltaks’. Volgens hem verdwijnen steeds meer tuinen onder de tegels. “Met de tegeltaks willen we het gemeenten mogelijk maken om aan iedere bewoner gratis twee bomen beschikbaar te stellen”, aldus Roos.
De Partij voor de Planten (PvdP) wil meedoen aan de Tweede Kamer verkiezingen op 9 juni. Volgens de partij durft ze de radicale keuze te maken om te luisteren naar dat wat geen stem heeft, namelijk de natuur. Terwijl de natuur belangrijk is voor ons allemaal. Verder ziet de nieuwe politieke beweging zich niet als een 'one issuepartij'. “De meeste keuzes over de inrichting van onze samenleving zijn op de lange termijn namelijk niet los te zien van hun impact op de levende natuur.”
Donderdag is de aftrap van de campagne en komt de site www.partijvoordeplanten.nl online.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een verrijste?quote:Op maandag 29 maart 2010 00:26 schreef McKillem het volgende:
Er moet een wet opgesteld worden die het je verbied, als one-issue partij te bestaan en dat een deugdelijk agenda een absoluut verrijste is. Dit soort shit begint nu een persiflage te worden van ons land. Nee dat klinkt niet lekker. Onze politiek word een persiflage van zichzelf op deze manier.
Het CDA zit al in de kamer.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:18 schreef IHVK het volgende:
Wanneer komen de micro-organismen aan de beurt?![]()
Het zou me niet verbazen als dit een serieus initiatief is. Dat dit kan in Nederlandquote:Op maandag 29 maart 2010 11:00 schreef Cahir het volgende:
Ik hoop serieus dat het een 1 april grap is.
quote:Op maandag 29 maart 2010 10:38 schreef SeLang het volgende:
Nu weet ik eindelijk waar ik op moet stemmen.
Zijn ze ook voor afschaffing van HRA?
Ook voor mensen die FoKken onder werktijdquote:Op maandag 29 maart 2010 11:35 schreef Basp1 het volgende:
Is deze partij ook voor de ambtenaren die als planten achter het raam zitten.
Wauw dan mag ik daar ook op stemmen.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:37 schreef Zith het volgende:
[..]
Ook voor mensen die FoKken onder werktijd
Nee, je hebt gelijk. We moeten dat probleem bij de wortels aanpakken! Maar vergeet ook vooral de paardenbloem niet! Die doen zich voor als een nette vriendelijke bloem, maar als je even niet kijkt verspreiden ze snel hun vieze vruchtpluizen om de rest van onze flora te vergiftigen. Ze komen oorspronkelijk uit Azië en daar horen ze ook thuis, niet hier. Als we nu niet optreden dan nemen ze ons hele land over en is het gedaan met autochtone bloemen zoals de tulp of de roos. En al die vieze linkse boomknuffelaars die vinden dat de paardenbloem evenveel recht heeft op onze nederlandse regen als andere bloemen: hoe zou jij het vinden als jouw hele achteruin ineens geel is?quote:Op maandag 29 maart 2010 00:42 schreef Lundegaard het volgende:
Het zijn vaak wel de brandnetels die het verpesten voor de normale groeiende planten. De meeste groene jongens passen zich gewoon gelijk aan, zoals het hoort, aan hun omgeving. Maar er steken er altijd weer een paar de kop op die totaal schijt hebben aan de goedwillenden.
De brandnetels mogen wat mij betreft uitgezet worden. Of ga ik nu te ver in mijn uitspraken?
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:09 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. We moeten dat probleem bij de wortels aanpakken! Maar vergeet ook vooral de paardenbloem niet! Die doen zich voor als een nette vriendelijke bloem, maar als je even niet kijkt verspreiden ze snel hun vieze vruchtpluizen om de rest van onze flora te vergiftigen. Ze komen oorspronkelijk uit Azië en daar horen ze ook thuis, niet hier. Als we nu niet optreden dan nemen ze ons hele land over en
is het gedaan met autochtone bloemen zoals de tulp of de roos. En al die vieze linkse boomknuffelaars die vinden dat de paardenbloem evenveel recht heeft op onze nederlandse regen als andere bloemen: hoe zou jij het vinden als jouw hele achteruin ineens geel is?
Of voor degenen die eronder leven, o wacht, die partij bestaat al (SGP)quote:Op maandag 29 maart 2010 17:13 schreef Ringo het volgende:
De Partij van de Stenen, lijkt me ook wel wat.
Dat is toch vrij gebruikelijk? Ik heb 3 weken geleden al een arbeidsovereenkomst getekend die op 1 april ingaat.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:24 schreef Ringo het volgende:
Maar wat is dat toch voor gekloot, 1 april grappen op 29 maart?
Blijft toch gewoon briljantquote:
Dat dus. PvdPlanten is natuurlijk 1 april grap, maar het trieste is dat het dus zomaar had gekund, getuige de PvdDieren. Sowieso zou er een kiesdrempel moeten zijn natuurlijk, van 5% ofzo. Dat zou dit soort (PvdDieren) onzinpraktijken onmogelijk maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:16 schreef Boldface het volgende:
Lach er maar om, om deze 1-aprilgrap. Maar in juni stemt weer zo'n 1,5 tot 2 procent van de Nederlanders op de Partij voor de Dieren. Daarmee gaan twee belangrijke, kostbare kamerzetels verloren aan een one-issuepartij van ongekende absurditeit.
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:09 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Als we nu niet optreden dan nemen ze ons hele land over en is het gedaan met autochtone bloemen zoals de tulp of de roos.
Volgens mij zijn er ook wel grotere one-issuepartijen van ongekende absurditeit.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:16 schreef Boldface het volgende:
Lach er maar om, om deze 1-aprilgrap. Maar in juni stemt weer zo'n 1,5 tot 2 procent van de Nederlanders op de Partij voor de Dieren. Daarmee gaan twee belangrijke, kostbare kamerzetels verloren aan een one-issuepartij van ongekende absurditeit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |