abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 21:52:12 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_82468079
Haha! "Station"!

En de Evasen vind ik ook erg aandoenlijk.
De praatjes van Linde.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_82480924
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:13 schreef Stiemie het volgende:
Floor en Pien Station!

Wij hebben vorige week tuinkerszaadjes geplant en dus konden we vanmiddag tuinkers op de smeerkaas doen. "Wij hebben vanmiddag gras gegeten papa!" Ben benieuwd wat ze straks bij de opvang van ons denken
Je zal je toch echt moeten verantwoorden Net als ik dat moest toen Milou overal had verkondigd dat ik een baby in mijn buik heb Inmiddels is mijn zusje bevallen, en dat wordt met grootse gebaren en woorden vertelt aan iedereen! Milou: baby is niet meer in buik! Baby is uit buik (dit zegt ze met gebaar), tante L heeft nu baby, de baby heet J! Baby is een jommetje! J is nu eggie niet meer in buik! Kan baby nu kusje geven hè, mammie!
pi_82480980
Oh en wat een fantastische praatjes weer allemaal Ik had al even niet meer meegelezen dus het is ietwat te veel om op alles te reageren, maar stuk voor stuk zijn ze weer helemaal geweldig Wat een good-feel-topic is dit toch
pi_82481457
Ik: "Zit papa gek te doen?"
Hannah: "Papa gek!"

Shit... mijn fout
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:45:16 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82554340
Jaja, we hebben een echt praatje!

Ik wilde Eli om onduidelijke redenen een schone luier aandoen, waarbij het volgende gesprek zich ontspon:

ik: “Eli, heb je gepoept?”
Eli: “Nee”
ik: “Wat ruik ik dan?”
ik: “Heb je misschien bloemetjes in je luier?”
ik: “Wat heb je dan in je luier?”
Eli: “Billen luier!”

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82556118
Eli

Chris kan het ook:

Papa trekt Chris zijn kleren uit voor het slapen gaan, en moet nog even op het potje.
Chris heeft alleen nog zijn luier aan:
Papa: Hebben we nou alles al uit? (doelend op die luier)
Chris: Nee, nog plasje uit
Die snapt het principe van het potje

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 09-06-2010 16:43:18 ]
pi_82556850
Mijn dochter S (12 jr) en zoon K (3 jr) zaten samen op de bank te kletsen. S laat een babyfoto van zichzelf zien aan K en vraagt "wie is dat?" Dus K zegt: Dat ben jij! Toen was je nog een meisje S zegt: Ik ben nu nog steeds een meisje hoor! En jij bent een jongen. Zegt K: neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Jawel hoor zegt S weer want jij hebt een plassertje en ik niet. K: En begint heel hard te lachen. Ik vond m wel erg grappig!
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:04:37 #218
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_82604552
Verkiezingen, dus stemmen.
"Wat gaan we doen mama??"
"Mama gaat stemmen!"
"Wat is dat dan?"

Oke, hoe gaan we dit uitleggen aan een 6 jarige... na veel moeilijk gedoe kwam ze zelf tot de eindconclusie. "We gaan kiezen wie we als hulpjes van de koningin willen."

Ik vind het best. Op naar het stemlokaal.
"Waar is dat dan mama??"
"In de kerk schat.."
"Wat doen ze daar allemaal dan??"

Oke, hoe gaan we dit als niet-gelovigen, op zo'n manier uitleggen dat zij het snapt, dat ik geen gelovigen tegen het scheenbeen trapt en ik er zelf ook nog uit kom....

"Daar kunnen de mensen samen praten en zingen en bidden tot God." (zal je zien, komt de volgende vraag...)
"Wie is God dan mama??" (Zie je wel, ik wist het!)

Er volgt een beetje kneuterige uitleg over dat de mensen die in God geloven, ook geloven dat God de wereld heeft gemaakt en dat ze aan God hun dank kunnen geven en hem Hem om hulp kunnen vragen.

"Hoe gaat dat dan mama??"
"Nou dan doe je je oogjes dicht en praat je in je hoofd aan God, dan kan je bijvoorbeeld vragen of hij je wilt helpen het goed te doen op zwemles omdat je het eng vindt... "
"Oww.. en dan gaat het wel allemaal goed??"
"Ja maar dat kan dan ook omdat je denkt dat God zal helpen dat je het dan zelf ook gewoon goed gaat doen..."
"Oww..." (ik verwachte hier nog wel een vervolg op....)

We hebben ondertussen onze stem uitgebracht ( "Mevrouw, in dit huisje kan je met God praten!!" ) en lopen door naar de Boni...

"Mama??"
"Jahaa??"
"Hoe ziet God er dan uit??"
"eehh.. ja dat weet ik niet hoor! God kan je niet zien, die is om je heen en in alles wat leeft!"
"Ow.. is het dan een spook? Die zie je ook niet?"
"Nee schat, hij is geen spook!"
"Maar wat doet God dan??"
"God heeft de wereld gemaakt..."
"Met klei? "
"Nee ik geloof het niet... maar ik weet het ook niet allemaal..."
"Ik ga het vanavond in mijn hoofd wel eens aan God vragen!"
"Ja dat is goed schat!"

Het zweet liep inmiddels in liters door mijn bilnaad.. lastig zo'n gesprek!

Gisterenavond. We gaan naar bed, madam wordt wakker.

"Mama??"
"Jahaa????"
"Ik heb met de wolken gepraat net en daar is God en hij gaat me helpen met zwemles op school! Nu vind ik het niet meer eng! Zat ik maar vast in Groep 4!!"

Ppfff... ben er geloof ik even vanaf.. nu op zoek naar een goeie kinderbijbel.. ze zal er vast nog wel eens op terugkomen!

Overigens maakte de papa het nog ingewikkelder door te beginnen over dat we ook nog van de apen af kunnen stammen...
Je zag haar even nadenken en toen kwam het: "Ik geloof dat ik hier nog iets te klein voor ben..."
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_82607400
Ireth: Geweldig grappig dat verhaal van jou en je dochter!
Vooral ook die laatste zin na die uitleg met de apen
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:38:00 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82608232
Ireth Kan me het zweet goed voorstellen!
pi_82609206
Eli Groot gelijk kerel!

Suus
Geweldig Ireth (De kinderbijbel van Anne de Vries is een goede ) en die laatste zin is echt geniaal

Ook leuk dat je dan de volgende vraag al voelt aankomen
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:03:17 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_82609519
Inderdaad, erg leuk en een ontzettend moeilijk onderwerp

Eens met freecell wat betreft de Kinderbijbel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:15:44 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_82610041
Mama? Kunnen mensen echt niet smelten?
...
Waarom lekken sommige mensen dan?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:21:26 #224
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_82610291
Vanochtend zagen we in de supermarkt een man met dwerggroei, en ik zie mijn zoontje al kijken.
Zijn vingertje begint met wijzen en ik denk ojee nu komt het!
BRIL! BRIL! HE MAMA? BRIL!
Euh, ja dat klopt, die meneer draagt een bril.

Pfff, opluchting.
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:29:12 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82610675
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:21 schreef krijtlijk het volgende:
Vanochtend zagen we in de supermarkt een man met dwerggroei, en ik zie mijn zoontje al kijken.

Pfff, opluchting.

Suus!
pi_82611451
quote:

Pfff, opluchting.
Zoiets heb ik als klein Taartje ook gedaan in de supermarkt. Er liep een donkere man, die ik op die leeftijd nog niet (vaak) had gezien. Mijn moeder zag me al kijken en vreesde het ergste. Tot ik zei: 'Mama, die meneer heeft een mooi trainingspak he?'
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:06:12 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82633992
quote:

Pfff, opluchting.
Maak je je dus helemaal voor niks druk
pi_82634305
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Taartje het volgende:

[..]

Zoiets heb ik als klein Taartje ook gedaan in de supermarkt. Er liep een donkere man, die ik op die leeftijd nog niet (vaak) had gezien. Mijn moeder zag me al kijken en vreesde het ergste. Tot ik zei: 'Mama, die meneer heeft een mooi trainingspak he?'
ik schijn op diezelfde manier al eens zon donkere meneer te gbben gezegd dat ie zich moest gaan wassen, hij was helemaal vies
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:16:27 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82634541
quote:

Pfff, opluchting.
Wahahahaha, the horror maar wat een geluk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_82634632
Papa: Mahre eet eens niet met volle mond....
Mahre: Het is praat niet met volle mond ( big smile erbij....)
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:32:46 #231
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_82635380
Vooral geluk dat hij nog maar 2 is en nog niet echt lange zinnen maakt.
Maar ik vrees het ergste voor de toekomst, hij wil altijd alles benoemen.
Als we op de fiets zitten gaat het meestal van: auto auto auto, he mama, auto... fiets fiets, he mama, fiets... bril bril...
Weet je hoeveel auto's, fietsen en mensen met een bril je tegenkomt op een dag?
pi_82654114
Krijtlijk, erg herkenbaar.

"slakje mama, kijk slakje, slakje mama"
"slakje op een takje mama"
Fake it till you make it...
pi_82654407
Krijtlijk
Ook hier het alles benoemen herkenbaar trouwens Mama auto, meer auto, mama auto mama, maaaamaa, auto, auto papa? samen met mama in auto mama he:') En dat dan in 1 zin, soms zo enthousiast dat ze struikeld over de woorden

En Suus
pi_82773311
mammaaaaah! waar ben je? Ik: op de wc. Milou: oh wacht maar lieffie, jij even schudden en dan ik komen vegen, heb je gepoept? Bij het woord poep krijgt ze de slappe lach
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:23:52 #235
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_82895027
Papa had de jongste zondag aan de lijn om te vertellen dat hij er een nichtje bij heeft gekregen: Valerie.

Na de eerste kleine teleurstelling dat het geen neefje is geworden, was zijn reactie:
"Papa, weet je waar ik bij die naam aan moet denken? Shalalie, shalala"

En bedankt :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_82899760
Mama jij aan de kant! Ik: oh, waarom dan? Milou: ikke wil koprol doen (ik dacht nog van doe maar niet op bed, zoveel richtingsgevoel heb je niet, je lijkt in ieder geval in één ding op je moeder ) Maar daar ging ze.... zo het bed af
pi_82902936
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:23 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Papa had de jongste zondag aan de lijn om te vertellen dat hij er een nichtje bij heeft gekregen: Valerie.

Na de eerste kleine teleurstelling dat het geen neefje is geworden, was zijn reactie:
"Papa, weet je waar ik bij die naam aan moet denken? Shalalie, shalala"

En bedankt :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n situatie hadden wij hier ook. Nichtje van manlief voor de geboorte van onze zoon.

Nichtje: Als jullie een baby'tje krijgen ben ik niet meer de jongste in de familie. Ik hoop dat het een meisje wordt, dan ben ik niet meer het enig meisje.
Nichtje na de geboorte: Hij is geen meisje maar ik vind hem wel lief
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:29:29 #238
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_82904327
Sta vanmiddag bij het schoolhek te wachten tot ze uitgaan. Kleuters zijn aan het buitenspelen (ik was weer eens veul te vroeg ) Groepje meisjes spelen "Circus"

"Hooggeleerd publiek!"
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_82906991
Vanmiddag in de speeltuin, mijn peuter tegen de buurjongen van een jaar of 9/10:
"Grote kind, ga jij glijden?" "Grote kind... wat doe jij? en vervolgens ging ze hem een bloemetje brengen
Fake it till you make it...
  donderdag 17 juni 2010 @ 06:38:42 #240
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_82916320
quote:
Op maandag 14 juni 2010 03:29 schreef SeaOfLove het volgende:
mammaaaaah! waar ben je? Ik: op de wc. Milou: oh wacht maar lieffie, jij even schudden en dan ik komen vegen, heb je gepoept? Bij het woord poep krijgt ze de slappe lach

hahhaa, zooooooo herkenbaar !!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')