abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79686080
Het vorige deel: Het grote babietjestopic deel 13 (6-12 maanden)

De grote baby's:
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 31-03-2010 23:14:56 ]
pi_79686117
Finn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79686209
Hee de onderste 5 baby's beginnen allemaal met dezelfde letter!
Verkapte tvp hehe
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79686328
Dat filpmje van Finn mag best even in de herhaling!

Edit: hm, dat lukt me even niet. En ik ben niet meer zo helder. Maar hij's leuk!

[ Bericht 27% gewijzigd door Ssserpente op 28-03-2010 21:55:59 ]
pi_79686456
Finn Muppet ghehe

ja Chan begrijpelijk wel, je wilt idd ook niet dat hij zn bedje dan gaat zien als een plek om gewoon te spelen, dat schiet ook niet op. Moeilijk hoor.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79687016
Finn! Geweldig!

En Chan, wat je ook wel hoort is misschien op de gang bezig zijn met de deur open. Zodat hij je bv hoort zingen? Misschien is Timo daar te jong voor hoor. Dat weet ik niet. Maar misschien helpt het.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79687085
Hier is het filmpje nog een keer:

Dit nummer is ook echt zijn favoriet! Toen hij gisteravond voor het slapen aan het drinken was begon hij op de maat met zijn arm te zwaaien
pi_79687539
Luchtgitaar.... Dat was mij niet eens opgevallen haha.

Chan wat ik altijd doe met Finn is even met hem rond lopen in zijn kamertje totdat hij was slaperig is, zodra ik dan merk dat hij bijna in slaap valt leg ik hem in zijn bedje. Dan valt hij meestal gewoon in bed in slaap, maar kost het hem niet zoveel moeite.
pi_79687743
Ooh kijk Finn dan En zo stoer idd, dat luchtgitaar spelen! Echt leuk!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79687988
Oeke en FTA die tips gaan we ook zeker meenemen
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:22:28 #11
5428 crew  miss_sly
pi_79688704
Finn

Chan, wat lastig. De tips van oeke en FTA zijn de moeite waard iig. Succes!

En ik las dat Esmee wat fruit op had wat goed

En mooie slapende Ko

Verder ben ik het even vergeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79689335
27 Augustus 2009: Yulisa, Dochter van Jaheur

:-)
  zondag 28 maart 2010 @ 22:33:11 #13
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79689509
Ehm *meld* hallo! Wij leven nog. Of weer. Het is maar hoe je het bekijkt.

Eerst had iemand met een graafmachientje verderop in de straat iets heel fouts gedaan met de kabel, en dat kregen ze zo 1-2-3 niet opgelost. Geen TV en geen internet, we hebben nog nooit zo veel spelletjes gespeeld!! Was wel gezellig ook nog achteraf.

Daarna was Thomas ziek, eerst dachten we nog tandjeskoorts, maar dat is niet besmettelijk dus dat bleek het toch niet te zijn. Thomas had wel koorts maar heeft er buiten de nachtelijke huilbuien weinig last van gehad. Ik heb een paar nachten boven de 39,5 gelegen, dat was echt niet fijn.
Maar uiteindelijk gaat alles over en op een dikke keel na ben ik weer boven mijn theewater. Thomas is al langer weer lekker.
Hij heeft inmiddels het van-rug-naar-buik rollen onder de knie, en doet dat ook fanatiek de hele dag door. Verder heb ik eigenlijk weinig schokkends te melden.
Met mijn nieuwe baan heb ik een dagje in de week extra met Thomas, terwijl ik er qua salaris niks op inlever. Dat is wel een heel groot kado voor mijn gevoel. Ik voel me best wel een gezegend mens nu
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:35:29 #14
5428 crew  miss_sly
pi_79689658
Ca.ra, fijn dat je er weer bent en fijn te lezen dat het weer goed gaat. Heerlijk een dag extra met je mannetje
  zondag 28 maart 2010 @ 22:43:09 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79690052
Wel 'lastig' hoor, ik ben nu helemaal de draad kwijt. En ik heb echt geen zin om tijd te maken om terug te lezen. Nouja, ik rol er vanzelf wel weer in he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_79690107
ca.ra welkom terug hoor En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Gewoon weer lekker mee gaan lezen, je rolt er inderdaad vanzelf weer in
pi_79690229
Finn
Ssserpente Sorry, was toen vast niet grappig, maar heb wel een gevalletje leedvermaak hier

En een voor die lieve slaapfoto's van Ko

Welkom terug Cara! Fijn dat alles zo goed gaat!

Slapen is hier 's avonds meestal niet zo'n probleem. Schone luier, pyjamaatje aan, slaapzakje aan, bed in met een speentje en een muziekdoosje laten pingelen en dan slaapt ze meestal wel. Overdag echter.... dan is het maar afwachten of madame eigenwijsje zin heeft om te slapen. Soms heeft ze dagen dat ze maar één keer een half uurtje slaapt, en dan daarna is ze een paar dagen moe genoeg voor drie slaapjes van een uur. Maar meestal gaat het in bed leggen overdag gepaard met het wegschoppen van de dekens, vrolijk kirren met haar ondeugendste gezicht, en dan binnen twee minuten op d'r buik achterstevoren bovenop de dekens liggen.
Om een lang verhaal kort te maken: 's avonds gaat het prima, overdag is het meer 'op hoop van zegen'
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_79690308
Ca.ra en Thomas, welkom terug! Fijn dat alles goed gaat.
En rol gewoon lekker mee. Komt goed!
pi_79690585
Het schijnt dat er nog mooiere foto's tussen zitten Ben benieuwd.
pi_79690613
Welkom terug Ca.ra en Thomas!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:55:26 #21
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79690659
Danke dank

Ook spannend: morgen gaan we bij een paar appartementen kijken voor mijn schoonmoeder. Waar ze nu woont wordt ze knettergek van de benedenburen die aan het verbouwen zijn en de bovenburen die om de dag gillende ruzie hebben inclusief bijbehorende slaande deuren.
Er staan een paar appartementen te huur boven een winkel bij ons 1 straat verder. Geen idee of het wat is, er staan geen fotos online. Maar als ze redelijk zijn, dan zou het wel heel leuk zijn. Ook voor Thomas, dat hij makkelijk langs oma kan als hij straks wat groter is.

Het feit dat we dan wel heel makkelijk een oppas om de hoek hebben wonen vergeet ik dan voor het gemak even.
  zondag 28 maart 2010 @ 23:07:38 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_79691218
Wij hebben het meest minimalistische slaapritueel dat je je voor kunt stellen: schone luiter om, pyjama en slaapzakje aan en in bed leggen. Aai over de bol , knuffeldoekje erbij leggen en dan muziekje van de babyfoon aan.
We hebben namelijk het idee dat hij makkelijker slaapt als we er minder aandacht aan besteden.
Wel blijf ik altijd uit het zicht maar binnen gehoorsafstand. Als we Thomas overstuur laaten raken (en dat kan soms heel snel aan) dan zijn we nog langggg niet klaar. Maar als we er op tijd bij zijn dan is het met een aaitje of een knuffel weer goed te krijgen. Ik ga pas naar beneden als ik hoor dat hij in slaap is. Soms houdt dat in dat ik een kwartiertje een boekje zit te lezen op de trap, maarja. Zo werkt het voor ons het beste.

Waar we bij Thomas heel veel moeite mee hebben gehad is dat hij na iedere 'slaapcyclus' echt wakker werd en ging huilen. Dus iedere drie kwartier konden we naar boven.
Tegenwoordig is dat al minder gelukkig. Hij wordt soms nog wel half wakker maar dan is hij snel weer in slaap te krijgen met een aai over de bol. En soms wordt hij maar miniem wakker, dan hoor je hem even mekkeren/mopperen, maar dan valt hij binnen een paar seconden weer in slaap. Toen dat net nieuw was heeft hij ons daar een paar keer goed mee gefopt. Dan sta je al klaarwakker naast je bed en dan ligt meneer vrolijk verder te pitten. grrr!

En we hebben dus ook nog regelmatig dat het wel nodig is om een kwartier op de arm rond te hupsen of te wiegen hoor, voordat het slaapverhaal hier al te rooskleurig klinkt. Maar dat is eigenlijk alleen maar als hij 's nachts wakker wordt. Het inslapen 's avonds hebben we nu redelijk onder de knie.
pi_79697295
Wat een ontzettend leuk filmpje van Finn! Het is echt een dotje.

Ik lees dat een paar moeders hier de 5-10-15-methode toepassen of hebben toegepast. Hoelang houden jullie dat (maximaal) vol?

En nog bedankt voor de opmerkingen over de Blokker-kinderstoel. Ik twijfel nog steeds. Ik vind de Tripp Trapp zo klein en vraag me af of Ivan uberhaupt van ons tafelblad kan eten als hij in die stoel zit. De Blokkerstoel is zo goedkoop en heeft een afneembaar blad, maar ik zou het ook wel sneu vinden als hij nooit bij ons aan tafel kan eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:26:38 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79697503
een tripptrapp is niet zo extreem klein hoor. en in hoogte verstelbaar, dus ik zie niet waarom hij niet aan jullie tafel zou passen? of hebben jullie een sta-tafel ofzo.

oh en over de 5-10-15 methode: die pasten wij ook wel eens toe, maar meestal wel wat aangepast. dus het werd meer 5-10-10-10 bijvoorbeeld. en hoe lang we dat zelf volhielden weet ik niet meer precies, niet oneindig lang in elk geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 29-03-2010 10:00:57 ]
in de haak.
pi_79697857
Claudia de tripp trapp is geschikt voor tafels tot 76 cm hoogte dacht ik.. kan ook 75 of 77 zijn.. onze tafel is er eigenlijk een paar cm te hoog voor en dat merk ik ook wel maar als Timo wat groter wordt zal dat niet echt meer een probleem zijn denk ik..

Over die 5-10-15 minuten regel, ik heb het een keer geprobeerd met 1-2-3 minuten en na die 3 minuten opgegeven, ik heb het idee dat het totaal niet werkt voor Timo.. Beetje zoals wat Cara zei, als we er meteen heen gaan is de kans het grootst dat hij nog troostbaar ín zn bedje is..
pi_79697885
Ca.ra hier ook zo'n minimaal slaapritueel haha
wij doen niet eens een muziekje aan want ik heb het idee dat ze daar alleen maar weer wakker van wordt

(maar goed, ik heb ook makkelijk praten met een kind zonder noemenswaardige inslaapproblemen, dat scheelt aanzienlijk natuurlijk.)
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een ontzettend leuk filmpje van Finn! Het is echt een dotje.

Ik lees dat een paar moeders hier de 5-10-15-methode toepassen of hebben toegepast. Hoelang houden jullie dat (maximaal) vol?

En nog bedankt voor de opmerkingen over de Blokker-kinderstoel. Ik twijfel nog steeds. Ik vind de Tripp Trapp zo klein en vraag me af of Ivan uberhaupt van ons tafelblad kan eten als hij in die stoel zit. De Blokkerstoel is zo goedkoop en heeft een afneembaar blad, maar ik zou het ook wel sneu vinden als hij nooit bij ons aan tafel kan eten.
Wij moesten dat verplicht toepassen toen de fysio een truuk met het bedje had uitgehaald. Ik weet nog wel dat 1 of 2 minuten een krijsend kind over de babyfoon voor mij al voelde als 15 minuten en toen de fysio de babyfoon op mute zette "want dan houd je het beter vol" was het voor mij mooi geweest.
Niets voor mij. Waarmee ik niet gelijk wil zeggen dat het niet werkt hoor, ik had er laatst een mooi onderzoek over gelezen ergens over stresshormonen en cortisol enzo. Maar ik ben er niet zo goed in heb ik gemerkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79698110
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:45 schreef Chan het volgende:
Over die 5-10-15 minuten regel, ik heb het een keer geprobeerd met 1-2-3 minuten en na die 3 minuten opgegeven, ik heb het idee dat het totaal niet werkt voor Timo.. Beetje zoals wat Cara zei, als we er meteen heen gaan is de kans het grootst dat hij nog troostbaar ín zn bedje is..
Ik wil je niet adviseren om iets te doen wat indruist tegen je gevoel, maar het kan natuurlijk geen kwaad om ervaringen van anderen te lezen. Wij hebben Ivan één keer ruim een uur laten huilen. We gingen eerst om de 5 minuten naar hem toe en daarna elke 10 minuten tot hij stil was en sliep. Daarna is dat nooit meer voorgekomen.

Als ik het zo lees vind ik dat wel heel hard van mezelf, maar we waren het zo ontzettend moe dat we niet meer aan slaap toekwamen 's nachts. Hier was de situatie hetzelfde, namelijk dat de kans het grootst was dat hij ophield met huilen als we er snel naartoe gingen en hem een speentje gaven, maar daardoor was hij uiteindelijk wel volledig afhankelijk van ons geworden. Sinds die ene keer laten huilen valt hij zelf in slaap, al huilt hij wel vaak een minuut of 5 (soms klinkt dat ook echt ontroostbaar). Ik sta er nog steeds van te kijken hoe snel die omslag heeft plaatsgevonden.

Uitzondering hierop is weer in slaap vallen als hij tussendoor wakker wordt. We zijn nu de Puckababy aan het afbouwen en we hebben sterk de indruk dat laten huilen en telkens naar hem teruggaan dan niet werkt. Bij die eerste keer een uur laten huilen was het namelijk niet een constant gekrijs maar werd hij zo nu en dan wat rustiger en ging daarna weer huilen. Als hij nu wakker wordt terwijl hij eigenlijk nog langer moet slapen dan blijft hij gewoon huilen en dus gaan we snel naar hem toe, stoppen zijn armpjes in de Puckababy, zeggen een paar keer "sshhh sshhh", gaan weer weg en dan valt hij al gauw weer in slaap. Dat komt misschien ook doordat ik het gevoel heb dat hij er nog niet helemaal klaar voor is om die geborgenheid op te geven.
pi_79698200
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:47 schreef huuphuup het volgende:
Wij moesten dat verplicht toepassen toen de fysio een truuk met het bedje had uitgehaald. Ik weet nog wel dat 1 of 2 minuten een krijsend kind over de babyfoon voor mij al voelde als 15 minuten en toen de fysio de babyfoon op mute zette "want dan houd je het beter vol" was het voor mij mooi geweest.
Niets voor mij. Waarmee ik niet gelijk wil zeggen dat het niet werkt hoor, ik had er laatst een mooi onderzoek over gelezen ergens over stresshormonen en cortisol enzo. Maar ik ben er niet zo goed in heb ik gemerkt.
Ik weet dat het kan werken omdat ik het zelf heb meegemaakt en dat bij ons de omslag heeft betekend van een situatie die ronduit kut was naar een situatie die zo lekker is voor ons allemaal. Mijn schoonzus en zwager hebben hetzelfde meegemaakt met hun zoon van toen 9 maanden oud die steeds slechter sliep 's nachts. Hij is nu ineens een andere baby die overdag én 's nachts makkelijk slaapt.

Desalniettemin ben ik het helemaal met je eens: je moet het niet doen als je er een slecht gevoel bij hebt. Ik heb ook gelezen dat stress voor kindjes niet goed is en het gevoel van geborgenheid juist heel fijn is voor ze, dus ik vind voor de "zachtere" methode ook zeker genoeg te zeggen. Het is maar net hoe zat je het bent, denk ik. Wie laat er nu voor haar lol haar baby huilen?

Ik voel me trouwens nog steeds schuldig dat ik 's nachts liever slaap dan uit bed te stappen om te kijken of Ivan het nog doet en of hij niet stiekem toch huilt of ongelukkig is of...
pi_79698262
Claudia, wij passen de regel zo af en toe toe. We hebben gemerkt dat Tess overdag een huiltje nodig heeft om in slaap te vallen.
Eigenlijk moeten we het 's nachts ook gaan doe maar daar heb ik niet altijd puf voor

Tess heeft vannacht iin haar eigen bed geslapen!! Ze is wel 3x wakekr geweest maar met aai over d'r bol en een fup is ze weer in slaap gevallen

Claudia, daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen hoor, want ik deel je mening!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79698291
Ik vertelde toch dat Leander vorige week eindeljk doorsliep als we hem overdag zo min mogelijk lieten slapen? Nou Doorslapen doet ie, tot 04:30 en dan is ie er klaar mee. Klaar wakker en vrolijk en iedereen mag het horen en hij houdt het gewoon vol tot 09:00 om daarna in te storten.
Nu zijn we nog moe, tis ook nooit goed he
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_79698311
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:45 schreef Chan het volgende:
Claudia de tripp trapp is geschikt voor tafels tot 76 cm hoogte dacht ik.. kan ook 75 of 77 zijn.. onze tafel is er eigenlijk een paar cm te hoog voor en dat merk ik ook wel maar als Timo wat groter wordt zal dat niet echt meer een probleem zijn denk ik..
Ik heb net het meetlint erbij gepakt: onze tafel is 78,5 cm hoog. Dat valt me nog mee!

Mijn schoonmoeder zei dat een Tripp Trapp zonde van het geld is omdat een kindje op een bepaald moment toch niet meer op een "kinderstoel" wil zitten maar op een "grotemensenstoel". Ik moet daarbij denken aan wat BE heeft gedaan, twee stoelen met een eigen kleurtje voor haar twee zoons. Ik stel me zo voor dat die het juist geweldig vinden om hun eigen stoel te hebben.
pi_79698518
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb net het meetlint erbij gepakt: onze tafel is 78,5 cm hoog. Dat valt me nog mee!

Mijn schoonmoeder zei dat een Tripp Trapp zonde van het geld is omdat een kindje op een bepaald moment toch niet meer op een "kinderstoel" wil zitten maar op een "grotemensenstoel". Ik moet daarbij denken aan wat BE heeft gedaan, twee stoelen met een eigen kleurtje voor haar twee zoons. Ik stel me zo voor dat die het juist geweldig vinden om hun eigen stoel te hebben.
Mikael (bijna 4) zit ook nog steeds in de kinderstoel. Alleen aangepast op zijn hoogte en leeftijd!!
pi_79698692
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wilde het nog even voor je nazoeken in het boekje maar ik kan het zo gauw niet vinden.. Onze tafel is in elk geval 78,2 hoog en ik vind dat het wel kan, in het begin liet Timo zich wel voorover vallen dus kon hij nog niet aan de tafel zitten maar als die een paar cm lager was geweest had hij ook zijn hoofd wel gestoten bij voorover laten vallen.. Enig nadeel vind ik dat hij zijn armpjes nu dus in verhouding iets te hoog op moet tillen om bij zijn eten te kunnen..
pi_79698805
En wat het slapen betreft, net geprobeerd hem in bed te leggen en dan zelf in de gang een beetje te gaan rommelen.. En hij slaapt! Hij is gewoon zomaar héél snel zelf in zijn bedje in slaap gevallen, zonder dat ik er maar één keer naar terug heb hoeven lopen

Claudia ik vind je helemaal niet hard van je! Iedereen zoekt toch naar de best passende manier. En volgens mij verschilt die beste manier niet alleen per kind, maar ook nog eens per fase waarin het kind zit. Timo had tot een tijdje geleden totaal geen moeite met in slaap vallen en hij heeft zelfs een periode volledig doorgeslapen.. Maar nu hij wat ouder is en meer door heeft dat ik zn kamertje uitloop is het een drama geworden...
En ik vind het inderdaad fijn en handig om andere ervaringen te lezen Ik lees daardoor regelmatig dingen waar ik zelf niet opgekomen was maar die wel erg goed werken voor Timo en mij
pi_79698878
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:33 schreef Chan het volgende:
En wat het slapen betreft, net geprobeerd hem in bed te leggen en dan zelf in de gang een beetje te gaan rommelen.. En hij slaapt! Hij is gewoon zomaar héél snel zelf in zijn bedje in slaap gevallen, zonder dat ik er maar één keer naar terug heb hoeven lopen
Oh, wat fijn!
quote:
En volgens mij verschilt die beste manier niet alleen per kind, maar ook nog eens per fase waarin het kind zit.
So true! Daarom lees ik hier ook flink mee.
pi_79698905
Soms zijn het echt eye-openers he...

Fijn Chan dat het is gelukt!

ik merk hier dat ik heel erg vasthoud aan het ritme van Lars. En dus bij jengel-gedrag, hup, in bed.
Dan slaapt hij ook altijd binnen de kortste keren.
Maar omdat ik zo vasthoud aan zijn ritme kan ik haast nooit wat met anderen afspreken, behalve bij mij thuis. Hoe doen jullie dat?
  maandag 29 maart 2010 @ 10:39:15 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79698924
hier zitten ze (5 en 6 jaar) ook nog steeds allebei op een tripp trapp, hoewel ze ook al best op een gewone stoel kunnen. maar 't is toch nog wel fijn dat de TT net even wat hoger is.
in de haak.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 10:39:56 #38
5428 crew  miss_sly
pi_79698942
Slaapperikelen zijn gewoon lastig. Het is zoo belangrijk dat ze slapen, en wij hebben ideeen van wanneer en hoe lang, en soms stroken die niet met de ideeen van kindlief. Of soms lukt het niet. En het blijft zo belangrijk.

Fijn dat Timo zo goed insliep net, Chan!

Weet iemand hier wanneer ze bijbvoorbeeld olijfjes mogen?
pi_79698969
Karin, ik houd ook hel erg vast aan het ritme van Tess.
Afspreken doe ik pas na 15.00 uur omdat ze dan wakker is en niet meer gaat slapen toto 19.30 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79699030
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:

ik merk hier dat ik heel erg vasthoud aan het ritme van Lars. En dus bij jengel-gedrag, hup, in bed.
Dan slaapt hij ook altijd binnen de kortste keren.
Maar omdat ik zo vasthoud aan zijn ritme kan ik haast nooit wat met anderen afspreken, behalve bij mij thuis. Hoe doen jullie dat?
Hoe goed slaapt Lars in de kinderwagen of in de draagdoek?

Ik probeer altijd maximaal één ding op een dag te plannen, want ik wil Ivans ritme niet te veel ontregelen. Ook probeer ik niet te veel dagen in een week een afwijkend ritme te hebben voor hem, dus we spreken het liefst maximaal 2 keer per week iets af met anderen buiten de deur. Als ik buiten de deur afspreek probeer ik zijn slapenstijden intact te houden, in ons geval door hem te laten slapen in de draagdoek. Ik ben ook wel benieuwd hoe de moeders van grote baby's dat doen, want ik weet niet hoe lang dit nog zo kan.

-Edit- Zoals Vicky het doet doet mijn schoonzus het ook met haar kind. Ze spreekt meestal rond 16:00 uur af. Ivan is jonger en heeft meer slaap nodig, dus dat maakt elk moment op de dag (potentieel) ongeschikt.
pi_79699051
Tess slaapt, net zoals d'r grote zus deed, praktisch niet in de wagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79699108
in de doek slaapt hij niet, dan wil hij alleen maar zoveel mogelijk bekijken!
(en eerder ging hij altijd zo lekker tegen me aan liggen)
En in de kinderwagen slaapt hij op zich wel, maar dan moet je er wel buiten mee gaan wandelen.
En dat is ook niet zo handig op visite.

We hebben binnenkort weer een date met de dames en baby's van de zwangerschapsgym, ik kan me nu al druk maken over hoe dat toch moet....
niet slapen is eigenlijk ook geen optie, dan gaat hij huilen omdat hij zo moe is.
pi_79699241
Karin dat vind ik altijd erg lastig omdat Timo dus geen vaste slaaptijden heeft.. Ik hou dus niet echt rekening met Timo zijn slaaptijden.. Ik heb het wel geprobeerd maar dan sliep hij altijd precies op een andere tijd dan ik verwacht had Ik zorg wel altijd voor een mogelijkheid voor hem om te slapen als we wat langer weg zijn..
Maar het voordeel bij Timo is, dat er nog wel wat te rekken valt als hij eenmaal moe is en hij daar (nou ja tot voor kort dus) niet slechter van in slaap valt.. Hij slaapt in een rijdende kinderwagen die in de platte stand staat ook prima zijn we zaterdag in de dierentuin achtergekomen En in de auto slaapt hij bijna altijd, sowieso als hij moe is maar vaak ook terwijl hij nog niet moe was.. Hoewel dat laatste wel minder wordt nu hij ouder wordt. In de draagdoek slaapt hij helemaal niet.
pi_79699324
Ik vind het maar lastig, en meestal pas ik me dus ook aan Lars aan.
Wat me niet altijd in dank wordt afgenomen....
sommigen vinden dat ik teveel met hem meega, want ik ga hem bijv niet wakker maken om op visite te gaan, dan komen we wel wat later. En nee, ik kom niet op zijn slaaptijd.
De huisarts zei ook juist dat het goed was dat ik Lars zo strak in zijn ritme hou, omdat het toch een gevoelig kindje is, die daar heel veel baat bij heeft.
pi_79699408
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
in de doek slaapt hij niet, dan wil hij alleen maar zoveel mogelijk bekijken!
(en eerder ging hij altijd zo lekker tegen me aan liggen)
En in de kinderwagen slaapt hij op zich wel, maar dan moet je er wel buiten mee gaan wandelen.
En dat is ook niet zo handig op visite.

We hebben binnenkort weer een date met de dames en baby's van de zwangerschapsgym, ik kan me nu al druk maken over hoe dat toch moet....
Nou, jullie hebben allemaal een grote baby dus zij begrijpen het als geen ander dat jij even met hem naar buiten moet om hem in slaap te wandelen of zo! Daar moet je je niet druk om maken, hoor. Het helpt denk ik ook om jezelf zo nu en dan in het diepe te gooien en gewoon te zien hoe het gaat. Ivan heeft me bijvoorbeeld op de meeting laatst erg verbaasd doordat hij zo lang wakker en vrolijk was. In de MaxiCosi heeft hij bijgeslapen. En als ik met de draagdoek op pad ben doet hij powernaps (van ongeveer een half uur). Thuis zou dat voor hem niet genoeg zijn, maar als we op pad zijn trekt hij dat goed. Soms moet ik dan tijdens het koffiedrinken wel eventjes hupsend door de kamer lopen om hem in slaap te krijgen, maar over die gêne ben ik ook wel heen.

Verder ben ik een groot voorstander van de weg van de minste weerstand zoeken: als jij het niet ziet zitten om op pad te gaan en liever zoveel mogelijk het ritme thuis in stand houdt, dan is het misschien het handigst om voor momenten dat je weg wilt een oppas te regelen. Je kunt je er ook bij neerleggen dat je nu nog niet alles kunt wat je op zich wel zou willen, dat is ook een optie.
pi_79699461
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het maar lastig, en meestal pas ik me dus ook aan Lars aan.
Wat me niet altijd in dank wordt afgenomen....
sommigen vinden dat ik teveel met hem meega, want ik ga hem bijv niet wakker maken om op visite te gaan, dan komen we wel wat later. En nee, ik kom niet op zijn slaaptijd.
De huisarts zei ook juist dat het goed was dat ik Lars zo strak in zijn ritme hou, omdat het toch een gevoelig kindje is, die daar heel veel baat bij heeft.
Ik denk dat je huisarts gelijk heeft. En omwille van anderen moet je het zeker niet doen, hè? Als jij je goed voelt bij thuisblijven, thuis afspreken of ad hoc op visite gaan, dan doe je dat toch lekker.
pi_79699511
Hier is het een beetje hetzelfde als bij Chan, ik hou geen rekening met slaaptijden van Amélie omdat ze gewoon zelf niet echt vaste slaaptijden heeft. We doen dingen over het algemeen in de middag, gewoon simpelweg omdat ik zelf 's morgens alles op mn gemak doe en de ochtend dus vaak over is voor ik er erg in heb (denk, zelf douchen nog enzo, kind aankleden, wasje draaien, strijk doen, wat opruimen, ontbijten dat soort dingen).
Het ochtendslaapje doet ze dus altijd gewoon thuis. Daarna doe ik gewoon mijn dingen eigenlijk. Wel idd wat Claudia zegt, ik doe niet teveel op 1 dag, dat schiet niet op, ik sleep haar niet van hot naar her de hele dag. Het enige waar ik voor zorg is dat ze gevoed is voor we weggaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79699995
Ja ik vind het ook wel lastig hoor. Graeme heeft ook niet echt vaste slaaptijden, dus ik kan er ook niet echt rekening mee houden. En gelukkig is het meestal ook wel zo, dat als we ergens heen gaan, hij het allemaal zo leuk en interessant vind, dat hij niet zo vervelend wordt als hij moe is. Dan zit hij gewoon heel rustig rond te kijken.
Ik vind het met eten trouwens ook wel lastig. Als ik even de stad in wil, moet ik het altijd zo plannen dat we dan rond zijn etenstijd weer thuis zijn, of als we ergens op bezoek zijn, is er vaak ook geen kinderstoel en dan is het toch onhandig allemaal. Maar het went vast allemaal ook weer snel. Hoop ik
pi_79700051
Wij houden met Leander qau eten en slapen ook geen rekening met wanneer ie wat doet je kan er geen peil op trekken en hji blijft toch altijd vrolijk. Als ie echt moe word dan valt ie wel in slaap in de buggy of op schoot of ergens in bed. Maar meestal blijft ie wakker tot we in de auto zitten. En eten nemen we altijd gewoon mee. Dat kan ie altijd wel!!!
pi_79700462

ik dacht, even snel een bammetje en daarna boodschappen doen in het durp. Prima.
*ik vergeet iets ik vergeet iets, maar wat?!*

ohja... de slabber...
ze zit he-le-maal onder en een pret dat ze heeft nu
en haar neusje glimt van de boter
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79700588
Feauteau!
pi_79700757
Ik haak hier maar weer even in, gisteren een dagje de hort op geweest. Iris bij mijn ouders, zodat ze toch nog wat regelmaat zou houden, want vaak als we ergens op visite zijn dan slaapt ze gewoon niet en bij mijn ouders wil ze nog wel eens even haar ogen dichtdoen .
Ik pas me niet helemaal aan haar ritme aan, maar ik probeer er wel wat rekening mee te houden. Of als ik weet dat we een dag weg gaan en ze waarschijnlijk weinig zal slapen dan probeer ik de dag daarop zo te plannen dat ze dan wel gewoon kan slapen.
Ik ben zelf in de ochtend vaak op mn best, dus als ik iets onderneem doe ik dat liever 's morgens .

Iemand nog een idee voor de speen? Ze raakt hem steeds kwijt 's nachts en dan kunnen wij eruit om 'em weer terug te geven. Ik had 'em aan een popje vastgemaakt zodat hij niet uit bed zou vallen. Toen vond ze de speen wel terug, maar lag ze op het popje, dus kreeg ze 'em nog steeds niet in haar mond... hahaha. Iemand nog een ander idee?
Vorig jaar ofzo was er iemand bij het beste idee van Nederland die zo'n ding bedacht waar je de speen in kan klikken, dat is wat dikker dan zo'n "spookje" wat ik nu heb gebruikt, iemand daar ervaring mee? Ik weet niet meer hoe dat ding heet...
Fake it till you make it...
pi_79700822
Gevonden: knuffel je speen

pi_79700832
Ik weet welk ding je bedoelt. Leander heeft hem ook maar die kan er niks mee. Is veel te zwaar. Hij moet echt met veel kracht zuigen om de speen in zijn mond te houden.
Hier hebben we gewoon een spuugdoekje eraan. En dan heeft ie ook 1 of 2 spenen aan het voeteneind liggen zodat we makkelijk kunnen grijpen als de eerste spoorloos is!!
pi_79701290
Ik heb er 2 maar ze werken voo ons niet. Wij hebben ook een spuugdoekje aan de speen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79701564
Goed voor de huid, boter!

Fijn Chan dat het zo goed ging.
Omdat wij allemaal dus in die ene ruimte wonen, is Ko erg gewend aan onze geluiden en heb ik het gevoel dat die hem ook helpen makkelijker in slaap te vallen.
Maar zijn muziekdoosje doe ik inderdaad ook niet meer aan. Het is te direct ofzo. Het leidt hem af.

Wij houden ook niet echt rekening met zijn slaapje. We proberen ervoor te zorgen dat hij iig zijn ochtendslaapje thuis kan doen, maar dat lukt ook niet altijd.
We zijn allebei nogal ondernemend en uithuizig en Ko vindt alles gezellig en blijft meestal vrolijk.
Als ik aanvoel dat het genoeg is voor hem, gaan we meteen naar huis.
Soms gaan we daar nog weleens de mist in maar meestal gaat het goed.
pi_79702040
Klinkt niet heel succesvol dat knuffel je speen... Misschien kan ik er wel een spuugdoekje doorheen halen, wellicht blijft ze daar dan niet op liggen...
Of misschien moet ze gewoon doorkrijgen dat ze er zelf op ligt...
pi_79703621
Of hier op Fok voor een prikkie zo'n ding overnemen om te proberen?
pi_79704670
Wij doen gewoon zn speen met een speenkoord aan zn slaapzakje vast.
pi_79704719
Oei dat vind ik dan wel weer eng, koordjes in bed.....
pi_79704759
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:46 schreef tessie het volgende:
Wij doen gewoon zn speen met een speenkoord aan zn slaapzakje vast.
Ja dat deden wij eerst ook. Todat hij de spenenkoort zelf los kreeg en dat ding raar om zijn hals ging zitten Ben me rot geschrokken
pi_79704858
Het koordje wat wij gebruiken is echt niet lang genoeg om om zijn nek te kunnen gaan.
pi_79704914
@ Nijna, wij hebben er een maar te groot om te blijven liggen en hij houd liver een doekje vast dan dat knuffeltje.
Je mag hem overnemen.
pi_79705249
oh ik ben echt te schijterig om iets in Amélie's bedje te leggen haar bedje is dus helemaal leeg.
Het enige wat ze heeft is zo'n ding wat je op je maxicosi kunt bevestigen, op de stang, met speelbeestjes eraan. Dit zit aan de spijlen van haar bedje vast.
Truukje van de fysio om ervoor te zorgen dat ze naar die kant kijkt. T is inmiddels niet meer nodig maar zij (en wij) is er inmiddels zo aan gewend dat ze er 's morgens nog wel eens een half uurtje zo mee speelt voor ze eruit wil, ideaal voor ons
Keigezellig ook, hoor je zo dat belletje over de babyfoon de hele tijd en dat piepje enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79705380
Lars heeft wel een paar doekjes in bed, die grijpt hij meteen als ik hem erin leg.
Verder niks.
Handig he, Huup, als ze best in bed willen liggen ook al zijn ze wakker. Hier net zo, ideaal vink!
Kan ik nog mooi even wakker worden sochtends, of even afmaken waar ik mee bezig was enzo
pi_79705762
Bij ons hebben we zo ontzettend veel zicht op Ko, dat ik het niet eng vind, zo'n shirtje en een knuffel in bed. Als ik naar de wc ga of naar de keuken loop, loop ik altijd langs zijn bed, dat kan niet anders.

We hebben net het bed helemaal omlaag gezet. Meneer is te veel aan het rommelen in zijn bed. Lees: over een paar dagen klimt hij eruit ben ik bang!

En het kruipen gaat helemaal goed!

Nu nog iets verzinnen op onze gaskachel die uiteraard een enorme aantrekkingskracht blijkt te hebben.
pi_79705930
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:14 schreef oeke het volgende:
Bij ons hebben we zo ontzettend veel zicht op Ko, dat ik het niet eng vind, zo'n shirtje en een knuffel in bed. Als ik naar de wc ga of naar de keuken loop, loop ik altijd langs zijn bed, dat kan niet anders.

We hebben net het bed helemaal omlaag gezet. Meneer is te veel aan het rommelen in zijn bed. Lees: over een paar dagen klimt hij eruit ben ik bang!

En het kruipen gaat helemaal goed!

Nu nog iets verzinnen op onze gaskachel die uiteraard een enorme aantrekkingskracht blijkt te hebben.
ja dat is ook anders, dan zou ik het idd ook minder een probleem vinden, als je er echt letterlijk altijd bij bent.
Oef wat een stap, t bed omlaag. Maar wel supertof dat het kruipen helemaal goed gaat!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79706225
Ik dacht net van goh ik maar dat popje er toch nog eens aan vast. Nou dat was niet goed hoor.
Iris trekt de speen met popje uit haar mond en gooit het hele handeltje weg. Ik denk dat we gewoon een verzameling spenen in haar bed gaan leggen...
Ik vraag me namelijk af of zo zo'n groot ding eraan dus wel ok vindt... ik denk nog even na over evt overnemen het-is-mij .

Oeke, wat wordt je mannetje dan toch alweer groot he!

Hier een juffie die zichzelf net maar eens even tot staan wist op te werken op de bank... ze gaat hard...
pi_79706312
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:14 schreef oeke het volgende:

Zo zei ik zaterdagavond tegen R.: Goh Leander zit helemaal niet bij de cd en dvd enzo.
Zondagochtend eerste wat ie deed Alle dvds en cds uit de kastjes En dan zijn ze vlug he
pi_79706443
Dat soort dingen moet je ook nooit hardop uitspreken MeNicole!

Iris....zelf gaan staan! Ze gaat zeker hard zeg!
pi_79706470
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat soort dingen moet je ook nooit hardop uitspreken MeNicole!

Iris....zelf gaan staan! Ze gaat zeker hard zeg!
Maar hij lag in bed
pi_79706530
haha je begrijpt me niet! ik bedoel dat als je dat soort dingen hardop uitspreekt ze het dan ineens toch gaan doen. Net een soort van Fokwet zeg maar!
  maandag 29 maart 2010 @ 14:40:52 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79706705
Whehehe huuphuup

Die Finn!!!

*smelt, smelt*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79706733
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha je begrijpt me niet! ik bedoel dat als je dat soort dingen hardop uitspreekt ze het dan ineens toch gaan doen. Net een soort van Fokwet zeg maar!
Ja ik had het extra hier al niet gezegd omdat ik daar al bang voor was.

Maar hij is toch al ondeugend. Gisteren trok ie me al het behang van de muur en autos van Mikael in de wc en hij is nog maar 8 maand.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:18:13 #75
100412 mefke79
komt goed!
pi_79723418
Meldt Driekus is inmiddels ook de zes maanden gepasseerd. We zijn net terug van een heerlijke vakantie waar hij een hoop nieuwe trucjes geleerd heeft. En hij heeft me m'n eerste grijze haren bezorgt. Een keer door bijna van bed te donderen (meneer kan op zijn rug ineens in zijn achteruit bewegen) en één keer door bijna te stikken in een stukje meloen. Ook wordt er nu serieus gespetterd in het zwembad en is in een stoel zitten geen enkel probleem meer. Al met al geen kleine baby meer, dat is duidelijk. Ik ga eerst eens even een wasje aan zetten en dan ga ik bijlezen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79723565
Leuk Mef,dat jullie je ook hier aansluiten nu! Feli met je grote baby! Doe je nog een fotootje erbij?
pi_79723736
Welkom Mefke en Driekus!

MeNicole, hebben jullie de deur van de wc nooit dicht dan?
pi_79723802
Welkom Mefke en Driekus!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_79723840
Mefke en Driekus welkom
  maandag 29 maart 2010 @ 21:46:26 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_79724853
Foto volgt, heb hele gave van Icicle en van de vakantie. Ons manneke is blond aan het worden!
pi_79725010
Mef, daar ben je weer!

Lente is nog steeds klaarwakker, terwijl ze normaal al rond 19:00 uur naar bed gaat. Ze heeft vanmorgen tot 10:00 uitgeslapen en rond 12:00 nog een kort tukkie gedaan. That's it.

Ze is supervrolijk, lacht zich een ongeluk en is echt aan het entertainen. Zo heeft ze een erg aanstellerig nepkuchje. Ze doet dan 'uche uche', kijkt naar je reactie en gaat dan hard zitten lachen.

Komediant.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:54:00 #82
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79725229
Mefke en Driekus! Welkom hier!

Lekker komediantje Ssserpente! Blei ei!

Hier tand nr 8. Houdt het dan noooooi op? Nephoesten, check!
pi_79725252
Hahaha ja dat nephoesten doet Graeme ook zo vaak!
pi_79725354
Nephoesten, check. Het houdt het midden tussen hoesten en lachen
Lotte!
Noah!
pi_79725537
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:56 schreef Linda2205 het volgende:
Nephoesten, check. Het houdt het midden tussen hoesten en lachen :')
Dat ook ja. Grappig dat meer baby's dat doen!
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:03:16 #86
5428 crew  miss_sly
pi_79725707
mefke en Driekus welkom fijn dat de vakantie leuk is geweest!

nephoesten hier ook. Tong ver naar buiten hangen en dan uche uche doen
  maandag 29 maart 2010 @ 22:09:52 #87
100412 mefke79
komt goed!
pi_79726074
Nephoesten, check. Meestal eerst even echt hoesten en dan dat laatste kuchje zo nep als ik weet niet wat en dan lachen. Lachen is trouwens het nieuwe gedrag om aan te geven dat ie moe is. En dan echt in een scheur liggen om he-le-maal niets. Schateren tot de man met de hamer komt.
pi_79726227
Mefke en Driekus, welkom!

Nephoesten/kuchen, yep. Vooral in de tram naar vreemde mensen. Alhoewel in de tram? In elke vorm van openbaar vervoer, meneer is nogal tuk op contact. En nep lachen trouwens ook. Echt zo: hahaha.

En hij kruipt echt! Naar me toe en dan aan mijn been hangen.

Morgen van die hoekdingen kopen voor de kachel, ik ben echt te bang dat hij op zo'n punt valt. De kachel zelf staat al niet meer aan.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:16:00 #89
5428 crew  miss_sly
pi_79726376
Ko kruipt echt Goed opgelet bij Senna dan

Wat grappig dat Ko zo'n contact maakt en vriendelijk is. Senna kijkt haar ogen uit, met een heel serieuze blik bekijkt ze alles en iedereen van boven naar onder en weer terug. Zonder lachje ofzo, gewoon observeren. En een heel enkele keer krijgt iemand zomaar spontaan een brede lach. En als iemand die niet meteen krijgt, komt ie ook niet meer, wat ze ook proberen
Dit geldt dan voor vreemde mensen, natuurlijk he, niet voor eigen mensen.
pi_79726548
Oh, dat vind ik zo leuk he, die serieuze blik, en dan mensen zo indringend aanstaren.
Dat deed Ko ook altijd tot hij ontdekte dat mensen dan gekke dingen gingen doen om hem aan het lachen te maken en nu zoekt hij dat gewoon op.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:19:22 #91
100412 mefke79
komt goed!
pi_79726559
Ko aan de kruip, dat wordt uitkijken oeke.

Oke, 1 fotootje dan. Met grote dank aan Icicle want zo'n mooie kan ik zelf echt niet maken.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:23:09 #92
5428 crew  miss_sly
pi_79726733
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef oeke het volgende:
Oh, dat vind ik zo leuk he, die serieuze blik, en dan mensen zo indringend aanstaren.
Dat deed Ko ook altijd tot hij ontdekte dat mensen dan gekke dingen gingen doen om hem aan het lachen te maken en nu zoekt hij dat gewoon op.
haha, ja en met die gekke dingen krijgen ze mijn serieuze dame dus mooi niet aan het lachen. Misschien komt dat nog, maar op dit moment is Senna nog geen vriendelijk meisje tegen al die bewonderende en vriendelijke mensen

mefke, dat is echt een supermooie foto wat een mooi kereltje zo, en zo groot al!
pi_79726845
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

haha, ja en met die gekke dingen krijgen ze mijn serieuze dame dus mooi niet aan het lachen. Misschien komt dat nog, maar op dit moment is Senna nog geen vriendelijk meisje tegen al die bewonderende en vriendelijke mensen

mefke, dat is echt een supermooie foto wat een mooi kereltje zo, en zo groot al!
Hier net zo Miss, inclusief diepe frons en boze blik. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant extra speciaal dat ze wel de hele dag naar mij lacht
Lotte!
Noah!
pi_79727191
Och, wat een mooie foto Mefke!

Ik vind het wel gezellig, zo'n sociaal jong in de draagdoek hebben zitten.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:44:33 #95
5428 crew  miss_sly
pi_79727855
oeke, ja, gezellig hoor!

Ik had vandaag trouwens zoiets liefs: we waren even naar de kaaswinkel hier, komen we wel vaker. En ze vroeg of Senna misschien iets mocht, plakje kaas of worst ofzo. Nou krijgt ze het eigenlijk zelden, maar ze mag wel wat jonge kaas, dus kreeg ze een plakje kaas en toen liepen we naar huis, en toen keek ze zo helemaal genietend op naar mij, plakje kaas in de hand, lekker kauwend op het hapje dat ze had genomen Dat was echt een smeltmomentje, dat lieve snoetje
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:45:06 #96
5428 crew  miss_sly
pi_79727884
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:25 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Hier net zo Miss, inclusief diepe frons en boze blik. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant extra speciaal dat ze wel de hele dag naar mij lacht
Ik kan het me helemaal voor de geest halen, hoe Lotte dan kan kijken
GElukkig lachen ze graag naar hun mama's he
pi_79727991
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef mefke79 het volgende:
Ko aan de kruip, dat wordt uitkijken oeke.

Oke, 1 fotootje dan. Met grote dank aan Icicle want zo'n mooie kan ik zelf echt niet maken.
[ afbeelding ]
Wow, wat is 'ie knap! En inderdaad, blonde haren!
pi_79728105
Mamaliefde Ik vind die armpjes die ze naar je uitsteken zo aandoenlijk.

Wat heerlijk Miss, zo lekker genieten.

Vind het trouwens best moeilijk dat ik nu ineens echt nee moet zeggen tegen Ko, omdat hij met kruipen nu al overal aan wil en kan zitten.
En we willen niet de hele tijd nee zeggen, dus dat wordt morgen eens goed door het huis gaan met Kobus-hoogte-ogen.
pi_79728123
Driekus mooie man

mijn lief zit nu met Amélie boven een beetje te wiegen en net heeft ze ook al een hele tijd zielig bij mij gehangen. Volgens mij heeft ze weer buikpijn en last enzo. Blegh, stomme rotpoep
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79728218
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef oeke het volgende:
Mamaliefde Ik vind die armpjes die ze naar je uitsteken zo aandoenlijk.

Wat heerlijk Miss, zo lekker genieten.

Vind het trouwens best moeilijk dat ik nu ineens echt nee moet zeggen tegen Ko, omdat hij met kruipen nu al overal aan wil en kan zitten.
En we willen niet de hele tijd nee zeggen, dus dat wordt morgen eens goed door het huis gaan met Kobus-hoogte-ogen.
Amélie steekt helemaal geen armpjes naar me uit ik zit met smart te wachten tot dat moment
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79728235
Ach, arme Amelie!

Misschien is dat trouwens wel wat Ko vanavond dwars zat. Hij was ook heel zielig en huilen en hangen. En al een tijd niet meer gepoept inderdaad.

Doe je Amelie haar naam wel eens afkorten trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')