abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2010 @ 11:33:57 #151
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79823713
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:25 schreef Joene het volgende:
Goed dam tot dam vol , geen startnr dus. Misschien nog de bussinessloop
omfg nu al?

naja, eigenlijk niet eens zo verwonderlijk nu ik het boekje van vorig jaar erbij pak
quote:
startvak 1: wedstrijd vrouwen prominenten
startvak 1: wedstrijd mannen + overige vrouwen
startvak 2: wedstrijd businessloop
startvak 3: trimloop leden Le Champion
startvak 4: recreatie businessloop, arrangement verenigingen
startvak 5: recreatie businessloop Goede Doelen 1
startvak 6: recreatie businessloop Goede Doelen 2
startvak 7: recreatie businessloop 1, sponsors Dam tot Damloop
startvak 8: recreatie businessloop 2, sponsors Dam tot Damloop
startvak 9: recreatie businessloop 3
startvak 10: recreatie businessloop 4
startvak 11: recreatie businessloop 5
startvak 8: recreatie businessloop 6
startvak 9: recreatie businessloop 7
startvak 10: recreatie businessloop 8
startvak 11: recreatie businessloop 9 (Ahold)
startvak 9: trimloop 1
startvak 10: trimloop 2
startvak 11: trimloop 3
Ik hoorde ergens dat er 16000 mensen mee konden doen aan de dtd, dat betekent dus dat deze over al deze groepen verdeeld moeten worden (waarbij de wedstrijdlopers even verwaarloosd worden). Dit zijn dus 16000 man over 17 groepen verdeeld, wat neerkomt op 941 mensen per groep. Er zijn dus maar 3x941=2824 echte liefhebbers die mogen starten bij dit evenement en de overige 13176 plaatsen worden aan bedrijven verkocht.

Ik weet niet hoe jullie hier over denken, maar ik vind het echt een zeer slechte ontwikkeling. Dat er business lopers zijn, kan ik nog mee leven, maar deze verhouding is echt absurd. De dam tot damloop is geen hardloopfeest meer, maar een veredelde reclame optocht

[ Bericht 66% gewijzigd door beertenderrr op 01-04-2010 11:50:52 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79823858
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:16 schreef beertenderrr het volgende:
wat staat er op de y-as? Het aantal uur per maand? Je bent iig flink bezig geweest
Aantal km per maand. Ja, ik ga het wel wat rustiger opbouwen vanaf nu In ieder geval weer terug naar 2x per week.

Dam tot damloop nu al vol? Dat is echt snel! Maar ik zou toch niet meedoen, veel te druk en het valt precies op mijn verjaardag...
pi_79823895
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:11 schreef bananablues het volgende:
Wilde nog even illustreren met een plaatje van afstandmeten.nl waarom ik overtraind ben :

[ afbeelding ]

Ineen keer van 2 hardlooptrainingen en 2 zwemtrainingen per week naar 3 hardlooptrainingen (waarvan 2 intensief) 3x zwemmen is heel erg dom Ik wil natuurlijk weer veel te graag

Overigens heb ik in Jul, Dec en Feb het niet goed bijgehouden dus die zijn niet representatief.
Zonde man. En wel echt belangrijk om nu naar je lichaam te luisteren wel, zag je andere post ook over dat je inderdaad door kleinte pijntjes etc. door kan trainen, maar merk het zelf ook wel dat ik af en toe gewoon te snel opbouw en dan last van m'n knie krijg bijv. En dan is er echt wel wat rust nodig af en toe...

Zou wel oppassen nu en misschien iets ander trainingstype als uitdaging zien nu? Meer duurblokken enzo? Want zeker het snelheidswerk is natuurlijk wel intensief en vergt ook veel hersteltijd...of gewoon de frequentie per week iets terug schroeven? Weekje rust doet soms echt wonderen voor je conditie, maar weet je zelf ook wel... Ook verdraag je al dat snelheidswerk natuurlijk redelijk goed (toch die atletiek achtergrond ), dat merk ik zelf ook, maar je vergeet dat als je dat 2/3x per week doet het eigenlijk al teveel is en je meer moet afwisselen met langzaam duurwerk. Maar dat is wel saai en heb ik ook niet altijd zin in...

Anyway, twijfel momenteel of ik halve van Leiden ga doen én Golden Ten Loop in Delft of dat ik toch maar kies voor een van de twee. Voluit op een 10 kilometer gaan en 3 dagen later een halve lopen lijkt me niet echt een goede combinatie namelijk...

Bizar trouwens als de Damloop nu al uitverkocht zou zijn. Al zijn er wel onwijs veel businesslopers ook, denk maar 15.000 startbewijzen nu op deze manier verkocht of zo...
Jack does it in real time...
pi_79824323
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:38 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja, rust neem ik nu ook volop en dan zien we daarna wel weer verder. Lichaam is toch wel belangrijker. Maar leerzaam is het wel; ik weet nu naar welke signalen ik moet kijken. Bijv een week lang redelijk stijve spieren is niet echt goed . En wat vaker de cijfertjes bekijken is misschien ook wel handig...

Nouja ik deed 1x per week sowieso een lange duurloop. Die wil ik er wel inhouden en inderdaad minder vaak intensief en de intensieve trainingen heel erg klein houden (wel snel maar veel minder km). Ik zit nog even te twijfelen of ik dan nog 3x ga trainen (waarvan dan de 3e gewoon een rustige herstelloop wordt). of het bij 2x hou.

Mja, die van Leiden is op 16 mei, dan heb ik al mijn 1e triatlon gepland. Golden Tenloop er 3 dagen voor doen lijkt mij ook niet zo een strak plan . Je kan natuurlijk ook iemand hazen op de Golden Ten die langzamer is, of het als trainingsloopje zien voor die van Leiden. Alleen niet voluit op een wedstrijd vind ik wel lastig Ik sla ze allebei iig over...
pi_79824728
trimloop 1 9 40000 - 42499 14.35 uur
trimloop 2 10 42500 - 44999 14.45 uur
trimloop 3 11 45000 - 46999 14.55 uur

Als je op de huidige site kijkt zie je dat er 7000 startnummers voor de trimloop beschikbaar zijn. Dat is wel erg karig.

Maar ik heb hem
pi_79824790
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:33 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

omfg nu al?

naja, eigenlijk niet eens zo verwonderlijk nu ik het boekje van vorig jaar erbij pak
[..]

Ik hoorde ergens dat er 16000 mensen mee konden doen aan de dtd, dat betekent dus dat deze over al deze groepen verdeeld moeten worden (waarbij de wedstrijdlopers even verwaarloosd worden). Dit zijn dus 16000 man over 17 groepen verdeeld, wat neerkomt op 941 mensen per groep. Er zijn dus maar 3x941=2824 echte liefhebbers die mogen starten bij dit evenement en de overige 13176 plaatsen worden aan bedrijven verkocht.

Ik weet niet hoe jullie hier over denken, maar ik vind het echt een zeer slechte ontwikkeling. Dat er business lopers zijn, kan ik nog mee leven, maar deze verhouding is echt absurd. De dam tot damloop is geen hardloopfeest meer, maar een veredelde reclame optocht
Er kunnen 35.000 mensen meedoen met de dam tot dam loop. De 16.000 is waarschijnlijk het aantal businesslopers. Vergeet niet dat vorig jaar er ook een zaterdagavond loop was met 25.000 man waarvan de meeste voor de gewone trimloop waardoor de verdeling business/trimloop op de zondag mogelijk aangepast is.

Was ook wel te verwachten dat het zo snel vol zou zitten, vorig jaar was de zondag binnen 2 dagen al vol.

Ik ga dit jaar weer via mijn werk lopen en we hebben 80 plaatsen maar nog geen bevestiging gehad dat ik erbij zit...
  donderdag 1 april 2010 @ 12:03:39 #157
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79824836
ow dat zijn er iets meer dan volgens mijn berekening, en maar goed ook. Toch blijft het een slechte zaak dat deze loop zo georganiseerd wordt. Hopelijk blijft de zevenheuvelenloop wel voor het volk

@mouzzer, ja ik denk dat je gelijk hebt, ik was iets te voorbarig ik hoop voor je dat je erbij zit
pi_79825113
Ja, ik zag dat ook al op die site eigenlijk...echt een onwijze shitload aan bedrijven lopers...

http://www.damloop.nl/index5098.html?option=com_content&view=article&id=201&Itemid=149

Daar staan de starttijden, lijken dus inderdaad 'maar' 7.000 startnummers voor trimlopers te zijn, maar ja...

Starttijden zijn misschien wel gunstiger dan vorige keer, want nu een half uur na de laatste businessloop groep. Vorige keer was het 10 minuten na een businessloop groep dat de 1e trimloopgroep startte (by-night) en toen liep je na 2-3 kilometer al tussen de mensen van de groep ervoor. Nu hopelijk pas rond de 10 kilometer op z'n vroegst, daar wordt het parcours weer wat breder ook en heb je er minder last van, want al dat inhalen tussen 4-9 kilometer heeft me vorige keer echt de das omgedaan...

Wel tof die losse startgroepen, want stond echt goed vooraan in trimloop 1 vorige keer en wel cool om dan bij de eerste 100 zo door die IJ-tunnel te lopen.
Jack does it in real time...
pi_79826182
Wat een takkeweer!
Dat het maandag In Utrecht maar een stuk beter weer mag zijn dan nu! En als dit zo doorgaat is afgelopen zondag mijn laatste training daarvoor geweest. Ik ga echt niet dit hondenweer in .

Moet hier vanmiddag m'n huis opruimen voor eters vanavond en ga dat gewoon in m'n loopkleren doen, dan kan ik meteen m'n kans grijpen als het even opklaart .
  donderdag 1 april 2010 @ 12:54:47 #160
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_79826731
Ik heb wellicht een startnummer over voor de Dam tot Dam
Ik ben uitgenodigd voor een goed doel te lopen...met voordelen van dien zoals eerder starten...

Zodra ik het eea definitief heb, laat ik het hier wel weten!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_79829515
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:54 schreef ForrestX het volgende:
Ik heb wellicht een startnummer over voor de Dam tot Dam
Ik ben uitgenodigd voor een goed doel te lopen...met voordelen van dien zoals eerder starten...

Zodra ik het eea definitief heb, laat ik het hier wel weten!
Graag! Ik bied me aan bij deze!

Zijn hier deelnemers van de halve Hengelo en hele of halve Enschede?

[ Bericht 7% gewijzigd door 1517 op 01-04-2010 14:07:28 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 1 april 2010 @ 14:24:53 #162
67670 Skv
Cynist.
pi_79830429
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:02 schreef 1517 het volgende:

[..]

Graag! Ik bied me aan bij deze!

Zijn hier deelnemers van de halve Hengelo en hele of halve Enschede?
Ik twijfel, maar ik denk dat ik mee ga lopen met de Batavierenrace. Die is de dag voor die van Enschede.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_79834745
Het regent niet meer, ole. Het waait wel flink, wat een bijzondere ervaring opleverde op de brug en op de dijk. Je kunt je voorstellen hoe je, ploeterend tegen de wind in, telkens bijna op je bek gaat zodra de wind even gaat liggen. Interessante ervaring, maar wel vermoeiend, dus was me na 200m al duidelijk dat het het kleine rondje ging worden vandaag .
pi_79836855
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:03 schreef beertenderrr het volgende:
ow dat zijn er iets meer dan volgens mijn berekening, en maar goed ook. Toch blijft het een slechte zaak dat deze loop zo georganiseerd wordt. Hopelijk blijft de zevenheuvelenloop wel voor het volk

@mouzzer, ja ik denk dat je gelijk hebt, ik was iets te voorbarig ik hoop voor je dat je erbij zit
Zojuist eindelijk de bevestiging gehad dat ik er bij zit

Het probleem ligt denk ik niet alleen bij de de businessloop het evenement is gewoon te populair geworden de laatste jaren. Kijk naar vorig jaar waar er 60.000 lopers waren. Want men wel zou moeten doen is maand voor de dtd loop alle bedrijven nogmaals het aantal teams laten bevestigen. Er zijn altijd mensen die op laatste moment niet meedoen om wat voor reden dat ook en dat aantal kan aardig oplopen. Al die plaatsen moeten ze dan weer vrijgeven voor trimlopers.

Wel zijn er nog 250 plaatsen gereserveerd door Nike en je kan er een bemachtigen door mee te doen met een Nike lunar loop.

Hoop dat dit ook een teken is naar de gemeente om voortaan ook de zaterdagavond loop toe te staan.
pi_79838409
Baal echt van het missen van een startnr

Ga me dit jaar nog lid maken van Le champion ben je tenminste gegarandeerd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 1 april 2010 @ 18:09:25 #166
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79838850
Weet niet of dat nou nodig is hoor in de komende maanden gaan er nog genoeg mensen een blessure oplopen (niet dat ik het ze toewens!) of op vakantie, waardoor hun startnummer vaak op marktplaats te vinden is. Kijk daar de komende tijd maar een aantal keer goed rond, je zult er genoeg vinden. Overigens is het zo dat het niet zoals festival tickets is dat de prijs idioot veel duurder wordt.

Ik heb vorig jaar een week voor de start hier op fok nog een startnummer weten te bemachtigen, dus uiteindelijk moet het wel goedkomen.

Ik hoop ook dat dit voldoende bewijs is voor de gemeente om het gewoon lekker 2 dagen te doen, het evenement is uit de kleren gegroeid en toe aan een meerdaags programma.

Verder straks ook weer een stukje lopen, kijken of ik dezelfde shadylane-taferelen mee ga maken
  donderdag 1 april 2010 @ 20:30:03 #167
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_79844241
Crisis, wat was die Damloop snel vol zeg Ongelooflijk! Als ik een startnummer had willen hebben, was het me geeneens gelukt want ik moest gewoon werken en daar is alles dichtgetikt op de PC's.

Morgen lekker vrij dus dat wordt zeker nog weer even lopen
pi_79855575
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik twijfel, maar ik denk dat ik mee ga lopen met de Batavierenrace. Die is de dag voor die van Enschede.
Hengelo dan?
http://www.halvevanhengelo.nl/
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 2 april 2010 @ 02:07:33 #169
67670 Skv
Cynist.
pi_79857332
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:42 schreef 1517 het volgende:

[..]

Hengelo dan?
http://www.halvevanhengelo.nl/
Die is over 9 dagen al en ik ben nu rust aan het houden ivm een opkomende shin splint (scheenbeenvliesontsteking) in mijn rechter scheenbeen. Vorig jaar ook al gehad, ga echt even een tijdje niet lopen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:24:54 #170
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_79864653
Pff, ik zie denk ik toch maar tijdelijk af van de aanschaf van een Garmin 405.
Zelfs op ebay zijn die dingen peperduur, ben nu opzoek naar een andere mogelijkheid.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:30:03 #172
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79865145
De 305 heb je voor 160 euro.
Dam tot Damloop erg veel bedrijfslopers. Vraag me af hoe dat met de zevenheuvelenloop zal zijn. Die loop zal waarschijnlijk mijn eerste "langere" loop worden sinds ik weer wat serieuzer ben gaan hardlopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:31:02 #173
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79865175
dubbel
Sei wachsam,
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:37:40 #174
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79865405
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:30 schreef No-P het volgende:
De 305 heb je voor 160 euro.
Dam tot Damloop erg veel bedrijfslopers. Vraag me af hoe dat met de zevenheuvelenloop zal zijn. Die loop zal waarschijnlijk mijn eerste "langere" loop worden sinds ik weer wat serieuzer ben gaan hardlopen.
daar zijn geen businessrun startvakken en kan iedereen zich gewoon inschrijven . Indeling vindt plaats op basis van streeftijd.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:44:36 #175
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79865628
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:37 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

daar zijn geen businessrun startvakken en kan iedereen zich gewoon inschrijven . Indeling vindt plaats op basis van streeftijd.
Ah die indeling op streeftijd is inderdaad beter. Via mijn werk vorig jaar deden er wel behoorlijk veel teams mee, maar die starten dus ook op streeftijd. Welk % moet je ongeveer aftrekken van je tijd in vergelijking met een volledig vlak parkoers?
Sei wachsam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')