Ik schat zo'n 25% van de woningvoorraad?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeve meneen zijn er dan die particulier huren?
Maar waarom mogen mensen niet zelf weten of ze huren of kopen? Ken jij andermans situatie? Kun jij in andermans portomonee kijken? Huren is toch geen misdrijf of zelfs maar immoreel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
ben er trota op zou ik zeggen
Want? Omdat ik het me niet kan veroorloven om een huis aan te schaffen of omdat ik het financieel verstandiger vind om te huren?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach als je trota gaat melden dat je niet koopt heb je sws geen recht van spreken
Ok. Dus naast mensen hun huis uit jagen, de kopersmarkt op, wil je ze ook een spreekverbod geven omdat ze geen huis kopen? En hoe zie je dat in de praktijk voor je? Een bordje om de nek:"Ik mag niet spreken"quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach als je trota gaat melden dat je niet koopt heb je sws geen recht van spreken
En dat is boeiend omdat?quote:Op donderdag 1 april 2010 00:10 schreef dvr het volgende:
Zeg D.A.M., wat is nou eigenlijk jouw belang bij de woningmarkt? Gezien je grote betrokkenheid bij het onderwerp. Ben je makelaar, huisjesmelker, of gewoon iemand die op de top is ingestapt?
Algemene ontwikkeling heet datquote:Op donderdag 1 april 2010 01:30 schreef dvr het volgende:
Om je opvattingen beter te kunnen plaatsen. Je wekt soms (wanneer je meer dan twee regels loslaat) de indruk dat je meer over de werking van de woningmarkt weet dan de doorsnee, eh, voetballiefhebber.
Wat is er zo zuur aan? Iemand heeft het huis wat hij wilde voor de prijs die hij wilde, als de rente ook nog voor langere tijd is vast gezet zijn de kosten ook hetzelfde gebleven.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zeker zuur en ik heb dus ook met je te doen. Maar ík kan hier verder niks aan doen. Ik riep 2 jaar geleden al dat die kredietcrisis zwaarder zou aankomen dan toen te voorzien was.
Precies, als de prijzen dalen betekend het dus ook gewoon dat je voor minder een groter huis kunt gaan kopen (doorstromen) (en dan gaan we voor het gemak maar even uit van het feit dat je het 'verlies' gewoon hebt afgelost)quote:Op donderdag 1 april 2010 13:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die redenatie klopt natuurlijk niet, een huis word niet beter verkoopbaar als de prijs stijgt, wat jij bedoelt is dat je woning meer centjes oplevert bij verkoop. Wil je echter een ander huis kopen dan moet je hiervoor ook weer meer betalen. Stijgende prijzen zijn dus met name goed voor de vastgoedontwikkelaar, makelaars, banken en cashende BB's.
quote:'Vijf varianten voor betere woningmarkt'
DEN HAAG - Via vijf varianten kan de woningmarkt zo aangepast worden dat die beter gaat functioneren, zowel voor huurders als voor huiseigenaren. Alle opties kunnen per 2015 minstens 2,5 miljard euro opleveren.
Dat blijkt uit een rapport van een werkgroep van ambtenaren die op zoek is gegaan naar bezuinigingen van minstens 20 procent op de woningmarkt.
Een variant, met een mogelijke opbrengst van 5 miljard in 2015, gaat er vanuit dat de eigen woning gelijk wordt gesteld aan andere vormen van vermogen. Daarnaast gaat de maximale huur in de meest aantrekkelijke regio's omhoog.
Een andere variant gaat ook uit van hogere huren, maar daarnaast van een beperking van de hypotheekrenteaftrek: maximum aftrekpercentage van 42 en een hypotheekschuld van maximaal 500.000 euro.
Huizenprijzen
Deze variant levert 3 miljard op in 2015 en 6,5 miljard in 2020. De huizenprijzen dalen dan naar verwachting met 9 procent.
De varianten zijn steevast een combinatie van verschillende maatregelen, en leveren meestal meer op dan de gezochte 2,5 miljard.
De gevolgen voor de huizenprijzen zijn dan ook groter, tot zelfs een daling van ongeveer 13 procent in een variant waarbij de hypotheekrenteaftrek de komende dertig jaar helemaal verdwijnt.
Tegenover de besparingen, zo stellen de ambtenaren, staan wel zogenoemde 'welvaartswinsten' van enkele miljarden omdat de woningmarkt beter gaat functioneren.
[..]
van nu.nl
Willen ze nu naast OZB ook vermogensbelasting gaan heffen over huizen?quote:Op donderdag 1 april 2010 13:40 schreef capricia het volgende:
Een variant, met een mogelijke opbrengst van 5 miljard in 2015, gaat er vanuit dat de eigen woning gelijk wordt gesteld aan andere vormen van vermogen.
Vinden de banken leuk, kunnen ze lekker veel 'opeet' hypotheken verkopen met 'belastingvoordeel'.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:09 schreef dvr het volgende:
[..]
Willen ze nu naast OZB ook vermogensbelasting gaan heffen over huizen?
Lekker dan. Een huis wat 3ton waard is betaal je dan 1,2% vermogensbelasting over -20.000 = 2,8ton x 1,2% = 3400 euro per jaarquote:Op donderdag 1 april 2010 14:09 schreef dvr het volgende:
[..]
Willen ze nu naast OZB ook vermogensbelasting gaan heffen over huizen?
Tja het is vermogen hequote:Op donderdag 1 april 2010 14:22 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Lekker dan. Een huis wat 3ton waard is betaal je dan 1,2% vermogensbelasting over -20.000 = 2,8ton x 1,2% = 3400 euro per jaar
Niet alleen dat, de prijzen kunnen zullen dan kunstmatig hoger blijven, zodat er lekker veel geleend kan blijven worden, de winnaar is dan de bank. Bovendien zullen er zeker weer groepen zijn, die zich hier aan laten vangen, en teveel lenen, en dan komt de belastingsbrief eraan en ... plop default op de lening.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:14 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Vinden de banken leuk, kunnen ze lekker veel 'opeet' hypotheken verkopen met 'belastingvoordeel'.
Vind ik wel dat ze dat huurwaardeforfait eraf moeten gooien..... Anders heb je een dubbele belasting dus op je huis..quote:Op donderdag 1 april 2010 14:22 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Lekker dan. Een huis wat 3ton waard is betaal je dan 1,2% vermogensbelasting over -20.000 = 2,8ton x 1,2% = 3400 euro per jaar
Pffff... wees blij dat er geen driedubbele belastingen geheven wordenquote:Op donderdag 1 april 2010 15:26 schreef inXs het volgende:
Vind ik wel dat ze dat huurwaardeforfait eraf moeten gooien..... Anders heb je een dubbele belasting dus op je huis..
Het heffen van vermogensbelasting vind je verder prima?quote:Op donderdag 1 april 2010 15:26 schreef inXs het volgende:
[..]
Vind ik wel dat ze dat huurwaardeforfait eraf moeten gooien..... Anders heb je een dubbele belasting dus op je huis..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |