Thanksquote:
Omdat ik slaap tochquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]Waarom zeg je het dan wel tegen Parlay?:
[..]
Open er maar een topic over, ik ben benieuwd, ga je gangquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:51 schreef Plus1 het volgende:
Over oordelen kunnen we beter een ander topic openen, daar kan ik nog wel een en ander over uitleggen voor de liefhebbers...
Nah, ik lig net zo lekker te slapenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:58 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Open er maar een topic over, ik ben benieuwd, ga je gang.
O.... kee geloof ik. You've lost me, sorry.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Dat wat je in een ander ziet, herken je slechts van jezelf. Als je een bepaalde mening over een ander hebt, is dit altijd een weerspiegeling van wat je van jezelf op een bepaald niveau denkt. Als je mij arrogant vindt, omdat ik een bepaalde visie heb (een [andere/i] geen [i]betere), dan zegt dat iets over hoe jij naar de wereld kijkt.
Mss gebeuren die nare gebeurtenissen wel omdat je onder/hoger bewustzijn je op het goede pad wil leiden dat je gekozen had op zielsniveau voor je aan dit leven begon .quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
Stel het gaat ineens mis, er overkomen je van allerlei nare dingen-wat ik je natuurlijk niet toewens-schrijf je die dan ook toe aan de Secret en onderga je het lijdzaam of grijp je zelf in en stuur je wat er met je gebeurt?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O.... kee geloof ik. You've lost me, sorry.
Ik zie het zo: jj hebt een ontwikkeling doorgemaakt, zoals wij allen doen, maar schrijft alles wat jou aan positiefs is overkomen toe aan the Secret.
Stel het gaat ineens mis, er overkomen je van allerlei nare dingen-wat ik je natuurlijk niet toewens-schrijf je die dan ook toe aan de Secret en onderga je het lijdzaam of grijp je zelf in en stuur je wat er met je gebeurt?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef Parlay het volgende:
The Secret is mi een enorm overhyped boek, het is gewoon de kracht van het positieve denken. En dan kan je zelf ingrijpen door anders te denken, het op te pakken als iets waar je van leert, gewoon een ervaring net als alle andere ervaringen. Proberen het dus niet te zien als iets negatiefs maar neutraal, sec een ervaring.
The Secret gaat veel te ver vind ik zelf door te claimen dat je alles zelf kan sturen. Je kan er anders tegenaan kijken en daardoor enige sturing geven. The Secret komt op mij over als een sekte of scientology church achtig gedoe. True, dat je met meerdere mensen meer kan bereiken maar dat is ook in het reguliere bedrijfsleven zo. Alle neuzen de zelfde kant opHet Wei-gevoel (ja, het is wij, i know)
Niks nieuws dus, alleen in een nieuw jasje gegoten.
mensen die het snappenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef Parlay het volgende:
[..]
The Secret is mi een enorm overhyped boek, het is gewoon de kracht van het positieve denken. En dan kan je zelf ingrijpen door anders te denken, het op te pakken als iets waar je van leert, gewoon een ervaring net als alle andere ervaringen. Proberen het dus niet te zien als iets negatiefs maar neutraal, sec een ervaring.
The Secret gaat veel te ver vind ik zelf door te claimen dat je alles zelf kan sturen. Je kan er anders tegenaan kijken en daardoor enige sturing geven. The Secret komt op mij over als een sekte of scientology church achtig gedoe. True, dat je met meerdere mensen meer kan bereiken maar dat is ook in het reguliere bedrijfsleven zo. Alle neuzen de zelfde kant opHet Wei-gevoel (ja, het is wij, i know)
Ja, zo denk ik er dus ook over.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef Parlay het volgende:
[..]
Schrijfster van The Secret: Rhonda Byrnequote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, zo denk ik er dus ook over.
En nogal pretentieus om iets wat ieder mens in zijn leven doet om verder te komen 'The Secret' te noemen. Maar ja, diegene is er wel mee binnengelopen, dus voor hem haar werkt het
Dat doorslaan zie je wel vaker gebeuren helaas. Begrijpelijk ook wel als je ervaart dat positief denken idd werkt, dat heb ik zelf ook zo ervarenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]Helemaal mee eens.
Toen ik jaren geleden voor het eerst van iemand hoorde over The Secret werd mij verteld dat het een boek is over dat als je maar graag genoeg wilt, je dan alles krijgt wat je wilt en als je iets niet krijgt, wil je het niet graag genoeg.
Ik had toen echt zoiets van:
"Daar is toch niks geheims (secret) aan? Denk je plus handel je positief en gemotiveerd, krijg je een stuk meer voor elkaar dan als je negatief en ongemotiveerd in een hoekje gaat zitten."
Toen wist ik nog niet dat ze in dat boek (en dus het geloof) veel verder gaan dan dat en dat er mensen zijn die compleet doorslaan in dat soort theorieen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Schrijfster van The Secret: Rhonda Byrne
[ afbeelding ]
Kan me goed vinden in jouw visie. In mijn geval heb ik nooit iets uitgevoerd qua leren maar toch gekregen wat ik wilde hebben door de secret dus dan is het juist een makkelijke verklaringquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:31 schreef Michielos het volgende:
Zeggen dat het door de secret komt, zou mij te kort doen. Ik heb bereikt wat ik nu ben (compleet het tegenovergestelde) door vele jaren studie, leren, ervaren en met mensen omgaan. Als ik alleen dacht van een goed leven, zou ik het nooit gekregen hebben.
Ye , maar aangezien the secret altijd werkt, op iedereen werkt (het is immers een wet) e.d. zou je toch verwachten dat ik, die droomde van beter, dat ook voor niks gekregen zou hebbenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:40 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Kan me goed vinden in jouw visie. In mijn geval heb ik nooit iets uitgevoerd qua leren maar toch gekregen wat ik wilde hebben door de secret dus dan is het juist een makkelijke verklaring
Michielos, voordat je had bereikt wat je nu bent, hing jij toen wel een geloof aan?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:31 schreef Michielos het volgende:
Ik heb bereikt wat ik nu ben (compleet het tegenovergestelde) door vele jaren studie, leren, ervaren en met mensen omgaan.
Opvallend vind ik dat mensen die een (vaag) geloof of sekte aanhangen, het vaak zelf geen geloof of sekte noemen, ook al vertoont het alle kenmerken ervan.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:46 schreef Plus1 het volgende:
The Secret is geen geloof, maar sommigen pakken het wel zo op. Het is een instrument, om het leven wat makkelijker te kunnen laten verlopen.
Het gaat veel dieper dan dat: The Secret is slechts een klein deel van deze materie. Ik voed mijn kinderen volgens die materie op ja, dus ik vertel ze dat Wij Allen Eén Zijn. Dat er nooit een einde aan Ons Bewustzijn komt en dat Wij Allen Menselijke Goden zijn, maar dit zijn vergeten. Ik leg ze uit waarom we hier zijn, hoe het universum werkt en op welke manieren zij er het beste gebruik van kunnen maken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:54 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Michielos, voordat je had bereikt wat je nu bent, hing jij toen wel een geloof aan?
[..]
Opvallend vind ik dat mensen die een (vaag) geloof of sekte aanhangen, het vaak zelf geen geloof of sekte noemen, ook al vertoont het alle kenmerken ervan.
Ik heb trouwens weer vragen aan jou, Plus1:
Als jouw vrouw en/of kinderen een ernstige ziekte krijgen, hoe ga je daar dan mee om? Zeg je dan tegen ze dat zij dat zelf zo gewild hebben en als ze pijn hebben dat dat niks voorstelt, omdat dat hooguit 50 jaar duurt?
Of denk je misschien zelfs dat dat nooit zal gebeuren omdat jij dat niet wilt?
Zijn zij trouwens ook helemaal into The Secret?
Zie mijn vorige post: het gaat niet om willen. Het gaat om Zijn. Ik ga er trouwens wel vanuit dat mijn kids nooit serieus ziek worden. En tot nu toe is dat onze Werkelijkheid geweestquote:Of denk je misschien zelfs dat dat nooit zal gebeuren omdat jij dat niet wilt?
Wat zijn deze kenmerken met betrekking op The Secret volgens jou dan?quote:Opvallend vind ik dat mensen die een (vaag) geloof of sekte aanhangen, het vaak zelf geen geloof of sekte noemen, ook al vertoont het alle kenmerken ervan.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Wat zijn deze kenmerken met betrekking op The Secret volgens jou dan?
quote:ik vertel ze dat Wij Allen Eén Zijn. Dat er nooit een einde aan Ons Bewustzijn komt en dat Wij Allen Menselijke Goden zijn, maar dit zijn vergeten
Leuke manier van het tonen van je verwondering heb je overigens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:58 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, verwonderd.
Geschokt is niet hetzelfde als verwonderd.
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ben je serieus?! Zo ja, wat erg
! Zo nee, wat een misselijke grap
!
Ik ben geschokt verwonderd vanwege het gegeven dat jogy gezien denkt te hebben hoe ik achter mijn computer zat op dat moment.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:26 schreef jogy het volgende:
Leuke manier van het tonen van je verwondering heb je overigens.
Ik kan er een aantal opnoemen, maar de kans is erg groot dat je ze gaat ontkennen:quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Plus1 het volgende:
Wat zijn deze kenmerken met betrekking op The Secret volgens jou dan?
quote:Ik voed mijn kinderen volgens die materie op ja, dus ik vertel ze dat Wij Allen Eén Zijn. Dat er nooit een einde aan Ons Bewustzijn komt en dat Wij Allen Menselijke Goden zijn, maar dit zijn vergeten. Ik leg ze uit waarom we hier zijn, hoe het universum werkt en op welke manieren zij er het beste gebruik van kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |