abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79747296
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Slaap lekker .
Thanks
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79747320
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:57 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Waarom zeg je het dan wel tegen Parlay?:
[..]

Omdat ik slaap toch
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:58:18 #203
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79747330
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:51 schreef Plus1 het volgende:
Over oordelen kunnen we beter een ander topic openen, daar kan ik nog wel een en ander over uitleggen voor de liefhebbers...
Open er maar een topic over, ik ben benieuwd, ga je gang .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79747400
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Open er maar een topic over, ik ben benieuwd, ga je gang .
Nah, ik lig net zo lekker te slapen
Misschien vanavond, als ik zin heb!
pi_79747440
Wat een getroll weer
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 15:26:13 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_79748295
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Dat wat je in een ander ziet, herken je slechts van jezelf. Als je een bepaalde mening over een ander hebt, is dit altijd een weerspiegeling van wat je van jezelf op een bepaald niveau denkt. Als je mij arrogant vindt, omdat ik een bepaalde visie heb (een [andere/i] geen [i]betere), dan zegt dat iets over hoe jij naar de wereld kijkt.
O.... kee geloof ik. You've lost me, sorry.

Ik zie het zo: jj hebt een ontwikkeling doorgemaakt, zoals wij allen doen, maar schrijft alles wat jou aan positiefs is overkomen toe aan the Secret.
Stel het gaat ineens mis, er overkomen je van allerlei nare dingen-wat ik je natuurlijk niet toewens-schrijf je die dan ook toe aan de Secret en onderga je het lijdzaam of grijp je zelf in en stuur je wat er met je gebeurt?
pi_79748607
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef Lavenderr het volgende:

Stel het gaat ineens mis, er overkomen je van allerlei nare dingen-wat ik je natuurlijk niet toewens-schrijf je die dan ook toe aan de Secret en onderga je het lijdzaam of grijp je zelf in en stuur je wat er met je gebeurt?
Mss gebeuren die nare gebeurtenissen wel omdat je onder/hoger bewustzijn je op het goede pad wil leiden dat je gekozen had op zielsniveau voor je aan dit leven begon .

The Secret zie ik meer iets als dat je zelf zaken bewust probeert te veranderen in je leven. Alle andere gebeurtenissen hebben ook een doel, zijn geen toeval, maar dat gebeurt dan weer op een onbewust niveau

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 30-03-2010 15:52:11 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79749062
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O.... kee geloof ik. You've lost me, sorry.

Ik zie het zo: jj hebt een ontwikkeling doorgemaakt, zoals wij allen doen, maar schrijft alles wat jou aan positiefs is overkomen toe aan the Secret.

The Secret is mi een enorm overhyped boek, het is gewoon de kracht van het positieve denken. En dan kan je zelf ingrijpen door anders te denken, het op te pakken als iets waar je van leert, gewoon een ervaring net als alle andere ervaringen. Proberen het dus niet te zien als iets negatiefs maar neutraal, sec een ervaring.

The Secret gaat veel te ver vind ik zelf door te claimen dat je alles zelf kan sturen. Je kan er anders tegenaan kijken en daardoor enige sturing geven. The Secret komt op mij over als een sekte of scientology church achtig gedoe. True, dat je met meerdere mensen meer kan bereiken maar dat is ook in het reguliere bedrijfsleven zo. Alle neuzen de zelfde kant op Het Wei-gevoel (ja, het is wij, i know) Niks nieuws dus, alleen in een nieuw jasje gegoten.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:00:11 #209
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79749633
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef Parlay het volgende:
The Secret is mi een enorm overhyped boek, het is gewoon de kracht van het positieve denken. En dan kan je zelf ingrijpen door anders te denken, het op te pakken als iets waar je van leert, gewoon een ervaring net als alle andere ervaringen. Proberen het dus niet te zien als iets negatiefs maar neutraal, sec een ervaring.

The Secret gaat veel te ver vind ik zelf door te claimen dat je alles zelf kan sturen. Je kan er anders tegenaan kijken en daardoor enige sturing geven. The Secret komt op mij over als een sekte of scientology church achtig gedoe. True, dat je met meerdere mensen meer kan bereiken maar dat is ook in het reguliere bedrijfsleven zo. Alle neuzen de zelfde kant op Het Wei-gevoel (ja, het is wij, i know) Niks nieuws dus, alleen in een nieuw jasje gegoten.
Helemaal mee eens.

Toen ik jaren geleden voor het eerst van iemand hoorde over The Secret werd mij verteld dat het een boek is over dat als je maar graag genoeg wilt, je dan alles krijgt wat je wilt en als je iets niet krijgt, wil je het niet graag genoeg.

Ik had toen echt zoiets van:

" Daar is toch niks geheims (secret) aan? Denk je plus handel je positief en gemotiveerd, krijg je een stuk meer voor elkaar dan als je negatief en ongemotiveerd in een hoekje gaat zitten."

Toen wist ik nog niet dat ze in dat boek (en dus het geloof) veel verder gaan dan dat en dat er mensen zijn die compleet doorslaan in dat soort theorieen.
pi_79749766
quote:

[..]

mensen die het snappen
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36:51 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_79751260
quote:

[..]

Ja, zo denk ik er dus ook over.
En nogal pretentieus om iets wat ieder mens in zijn leven doet om verder te komen 'The Secret' te noemen. Maar ja, diegene is er wel mee binnengelopen, dus voor hem werkt het
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:50:13 #212
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79751817
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, zo denk ik er dus ook over.
En nogal pretentieus om iets wat ieder mens in zijn leven doet om verder te komen 'The Secret' te noemen. Maar ja, diegene is er wel mee binnengelopen, dus voor hem haar werkt het
Schrijfster van The Secret: Rhonda Byrne
pi_79753572
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:00 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Toen ik jaren geleden voor het eerst van iemand hoorde over The Secret werd mij verteld dat het een boek is over dat als je maar graag genoeg wilt, je dan alles krijgt wat je wilt en als je iets niet krijgt, wil je het niet graag genoeg.

Ik had toen echt zoiets van:

" Daar is toch niks geheims (secret) aan? Denk je plus handel je positief en gemotiveerd, krijg je een stuk meer voor elkaar dan als je negatief en ongemotiveerd in een hoekje gaat zitten."

Toen wist ik nog niet dat ze in dat boek (en dus het geloof) veel verder gaan dan dat en dat er mensen zijn die compleet doorslaan in dat soort theorieen.
Dat doorslaan zie je wel vaker gebeuren helaas. Begrijpelijk ook wel als je ervaart dat positief denken idd werkt, dat heb ik zelf ook zo ervaren Je wilt dat positieve gevoel met iedereen delen cq leren. De 1 doet dat voorzichtig, de ander schreeuwt je de oren van het hoofd. "Snap me dan, het werkt echt!!!"

Net als jij dacht ik ook, wat is daar geheimzinnig aan dan? Maar het verkoopt en dat is het eigenlijk. Net als een Jomanda bijv. en zolang ze geen schade berokenen zie ik daar geen probleem, maar dat is dus op zijn minst controversieel. Want wat is schade, wanneer maak je misbruik? Er zullen in the Secret ongetwijfeld kleine lettertjes opgenomen zijn voor het geval dat.........
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:31:30 #214
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79755645
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:50 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Schrijfster van The Secret: Rhonda Byrne
[ afbeelding ]

Een foto zegt meer dan duizend woorden

Over mijn jeugd:

Cannabis: Check
Drank: Check
Meiden: Check
Cocaine: Check
Slecht milieu kinderen : Check
Ruzies: Check
Negatieve spiraal: Check

Zeggen dat het door de secret komt, zou mij te kort doen. Ik heb bereikt wat ik nu ben (compleet het tegenovergestelde) door vele jaren studie, leren, ervaren en met mensen omgaan. Als ik alleen dacht van een goed leven, zou ik het nooit gekregen hebben.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:40:14 #215
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79756004
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:31 schreef Michielos het volgende:
Zeggen dat het door de secret komt, zou mij te kort doen. Ik heb bereikt wat ik nu ben (compleet het tegenovergestelde) door vele jaren studie, leren, ervaren en met mensen omgaan. Als ik alleen dacht van een goed leven, zou ik het nooit gekregen hebben.
Kan me goed vinden in jouw visie. In mijn geval heb ik nooit iets uitgevoerd qua leren maar toch gekregen wat ik wilde hebben door de secret dus dan is het juist een makkelijke verklaring
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:43:08 #216
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79756124
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:40 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Kan me goed vinden in jouw visie. In mijn geval heb ik nooit iets uitgevoerd qua leren maar toch gekregen wat ik wilde hebben door de secret dus dan is het juist een makkelijke verklaring
Ye , maar aangezien the secret altijd werkt, op iedereen werkt (het is immers een wet) e.d. zou je toch verwachten dat ik, die droomde van beter, dat ook voor niks gekregen zou hebben
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_79776343
De grootste misvatting die over The secret bestaat, is meteen de reden waarom veel mensen denken dat het niet zou werken:

Aangenomen wordt dat je door aan iets te denken, datgene ook (voor elkaar) krijgt. Dat je door iets te willen, datgene ook bereikt. Wanneer het dan niet lukt, roept men: ja, dan wil je het niet graag genoeg!

The Secret gaat veel verder dan 'denken aan' en 'willen'. Het gaat om focus en intentie. Zonder een oprechte intentie en 100% toegewijde focus, krijg je nooit wat je wenst.

De reden dat veel mensen niet krijgen wat ze wensen, is omdat ze ten eerste niet op de hoogte zijn van wat ze werkelijk wensen. Ten tweede omdat ze zich gaandeweg laten afleiden door dagelijkse beslommeringen. Wanneer iemand zich volledig wijdt aan het concentreren op een bepaald doel, dan zal dit doel zich zeker manifesteren in diens leven.

The Secret is geen geloof, maar sommigen pakken het wel zo op. Het is een instrument, om het leven wat makkelijker te kunnen laten verlopen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:54:44 #218
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79777898
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:31 schreef Michielos het volgende:
Ik heb bereikt wat ik nu ben (compleet het tegenovergestelde) door vele jaren studie, leren, ervaren en met mensen omgaan.
Michielos, voordat je had bereikt wat je nu bent, hing jij toen wel een geloof aan?
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:46 schreef Plus1 het volgende:
The Secret is geen geloof, maar sommigen pakken het wel zo op. Het is een instrument, om het leven wat makkelijker te kunnen laten verlopen.
Opvallend vind ik dat mensen die een (vaag) geloof of sekte aanhangen, het vaak zelf geen geloof of sekte noemen, ook al vertoont het alle kenmerken ervan.

Ik heb trouwens weer vragen aan jou, Plus1 :

Als jouw vrouw en/of kinderen een ernstige ziekte krijgen, hoe ga je daar dan mee om? Zeg je dan tegen ze dat zij dat zelf zo gewild hebben en als ze pijn hebben dat dat niks voorstelt, omdat dat hooguit 50 jaar duurt?

Of denk je misschien zelfs dat dat nooit zal gebeuren omdat jij dat niet wilt?

Zijn zij trouwens ook helemaal into The Secret?
pi_79778607
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:54 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Michielos, voordat je had bereikt wat je nu bent, hing jij toen wel een geloof aan?
[..]

Opvallend vind ik dat mensen die een (vaag) geloof of sekte aanhangen, het vaak zelf geen geloof of sekte noemen, ook al vertoont het alle kenmerken ervan.

Ik heb trouwens weer vragen aan jou, Plus1 :

Als jouw vrouw en/of kinderen een ernstige ziekte krijgen, hoe ga je daar dan mee om? Zeg je dan tegen ze dat zij dat zelf zo gewild hebben en als ze pijn hebben dat dat niks voorstelt, omdat dat hooguit 50 jaar duurt?

Zijn zij trouwens ook helemaal into The Secret?
Het gaat veel dieper dan dat: The Secret is slechts een klein deel van deze materie. Ik voed mijn kinderen volgens die materie op ja, dus ik vertel ze dat Wij Allen Eén Zijn. Dat er nooit een einde aan Ons Bewustzijn komt en dat Wij Allen Menselijke Goden zijn, maar dit zijn vergeten. Ik leg ze uit waarom we hier zijn, hoe het universum werkt en op welke manieren zij er het beste gebruik van kunnen maken.

Nogmaals: ik heb nergens gezegd dat pijn hier op aarde niets voorstelt. Ik heb slechts gesteld dat het in verhouding tot de Eeuwigheid, 50 jaar ellende minder erg is dan wanneer je er vanuit gaat dat je slechts 1 leven hebt.

Mijn vrouw is niet into The Secret nee, hoezo? M'n kids zijn 2 en 11 maanden
quote:
Zie mijn vorige post: het gaat niet om willen. Het gaat om Zijn. Ik ga er trouwens wel vanuit dat mijn kids nooit serieus ziek worden. En tot nu toe is dat onze Werkelijkheid geweest

[ Bericht 5% gewijzigd door Plus1 op 31-03-2010 10:30:27 ]
pi_79778837
quote:
Wat zijn deze kenmerken met betrekking op The Secret volgens jou dan?
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 12:21:08 #221
230491 Zith
pls tip
pi_79783001
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Plus1 het volgende:

[..]

quote:
ik vertel ze dat Wij Allen Eén Zijn. Dat er nooit een einde aan Ons Bewustzijn komt en dat Wij Allen Menselijke Goden zijn, maar dit zijn vergeten
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:26:32 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79783204
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, verwonderd.

Geschokt is niet hetzelfde als verwonderd.
Leuke manier van het tonen van je verwondering heb je overigens.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ben je serieus?! Zo ja, wat erg ! Zo nee, wat een misselijke grap !
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:40:13 #223
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79783709
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:26 schreef jogy het volgende:
Leuke manier van het tonen van je verwondering heb je overigens.
Ik ben geschokt verwonderd vanwege het gegeven dat jogy gezien denkt te hebben hoe ik achter mijn computer zat op dat moment.

Ik denk trouwens dat als ik echt geschokt zou zijn over iets wat ik in het fokforum (of ergens anders op internet) lees, ik niet eens zou reageren.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:58:12 #224
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79784446
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Plus1 het volgende:
Ik kan er een aantal opnoemen, maar de kans is erg groot dat je ze gaat ontkennen:

- mensen die erin doorslaan
- mensen die hun hele leven ernaar inrichten
- mensen die (bijna robotachtig) volgens vaste regeltjes spreken
- onbewezen dat de 'formules' van het geloof/sekte ook daadwerkelijk werken
- ontkennen dat het een geloof/sekte is (net zoals met een verslaving)

En uiteraard wat Zith schrijft.
pi_79784628
En ook hun kinderen dit geloof meegeven is een belangrijke (lees: geen vrije opvoeding)
quote:
Ik voed mijn kinderen volgens die materie op ja, dus ik vertel ze dat Wij Allen Eén Zijn. Dat er nooit een einde aan Ons Bewustzijn komt en dat Wij Allen Menselijke Goden zijn, maar dit zijn vergeten. Ik leg ze uit waarom we hier zijn, hoe het universum werkt en op welke manieren zij er het beste gebruik van kunnen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')