abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 16:41:57 #76
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79711671
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:37 schreef Plus1 het volgende:
Natuurlijk kan ik er een hoop mensen mee kwetsen, maar de oplettende lezer ziet dat dit nooit mijn bedoeling was. Jij bent de enige die er zo op door blijft gaan...
Dan heb je echt de reacties in de topics niet goed gelezen. Een hoop mensen vielen over de opmerking over de baby's met AIDS. Ik haalde dat hier aan, omdat ik i.r.l. vrij direct te maken heb gehad met een opmerking in dezelfde trant (en zelfs wel meer van dat soort opmerkingen...). Ik vroeg of jij je het realiseert dat je daar mensen ontzettend mee kunt kwetsen. Ik kreeg daar aanvankelijk geen antwoord op van jou, dus vroeg ik door .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79711742
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:41 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dan heb je echt de reacties in de topics niet goed gelezen. Een hoop mensen vielen over de opmerking over de baby's met AIDS. Ik haalde dat hier aan, omdat ik i.r.l. vrij direct te maken heb gehad met een opmerking in dezelfde trant. Ik vroeg of jij je het realiseert dat je daar mensen ontzettend mee kunt kwetsen. Ik kreeg daar aanvankelijk geen antwoord op van jou, dus vroeg ik door .
Ok, nu wel toch? Vraag aan jou: als je vanuit mijn perspectief meekijkt, is mijn opmerking dan zo kwetsend?
Eeuwig leven + baby's met AIDS/kanker whatever.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  maandag 29 maart 2010 @ 16:45:47 #78
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79711839
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:

Die vriend van mij heeft zo'n hoog bewustzijn dat hij dacht van die opmerking (en andere opmerkingen over zijn handicap en ziektes) dat hij denkt van:

"Laat maar, die domme mensen weten niet beter."

pi_79711899
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:

Die vriend van mij heeft zo'n hoog bewustzijn dat hij dacht van die opmerking (en andere opmerkingen over zijn handicap en ziektes) dat hij denkt van:

"Laat maar, die domme mensen weten niet beter."

Goede reactie, zo is hij in staat er op een positieve manier mee om te gaan.
Nu nog antwoord op mijn tweede vraag?
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  maandag 29 maart 2010 @ 16:55:56 #80
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79712315
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:43 schreef Plus1 het volgende:
Ok, nu wel toch? Vraag aan jou: als je vanuit mijn perspectief meekijkt, is mijn opmerking dan zo kwetsend?
Ja, is kwetsend. Mijn bewustzijn is te hoog om alle vorm van empathie en sociale omgang kwijt te raken. Mensen die denken ze zomaar dat soort opmerkingen kunnen roepen hebben een erg laag bewustzijn.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:05:02 #81
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79712676
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:43 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf. Iedereen met ook maar een greintje ethisch en empathisch inzicht, of met een kloppend hart, zou zoiets kwetsend vinden. Er zijn zaken die je gewoon niet doet, ook al kijk je vanuit je eigen perspectief.

Als in: "wat maakt het uit dat we kinderen verkrachten en martelen. Bekijk het vanuit mijn perspectief (wat dat perspectief dan ook moge zijn) en je ziet dat het echt niet zo erg is hoor".
Dat is het punt ook. Iedereen heeft wel een visie of een perspectief op iets. Dat maakt iets niet minder kwetsend, enkel meer debiel en stompzinnig dat zoiets gezegd moet worden.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:20:32 #82
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79713298
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:37 schreef Plus1 het volgende:
Natuurlijk kan ik er een hoop mensen mee kwetsen, maar de oplettende lezer ziet dat dit nooit mijn bedoeling was. Jij bent de enige die er zo op door blijft gaan...
Dit is trouwens helemaal niet waar ! Jij was degene die er weer over begon. Na het antwoord had ik dat onderwerp letterlijk afgesloten met:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
O.k. *PIEP*, ander onderwerp:
Maar waarschijnlijk ligt het aan jouw lage bewustzijn dat je dat niet doorhad Plus1, dus ik neem het je niet kwalijk .

[ Bericht 2% gewijzigd door JoepiePoepie op 29-03-2010 17:46:05 ]
pi_79714458
Ok, jammer dat het zo moet gaan. Jullie winnen, ik heb een Lager Bewustzijn en The Secret is onzin.
En ik heb bewust mensen pijn willen doen met m'n opmerkingen...

Dit topic was potentieel leuk geweest though...
pi_79714491
Een pedofiel kijkt ook vanuit zijn eigen perspectief. Dat maakt het nog niet juist.

Het is dan wellicht niet de bedoeling om die kinderen pijn te doen maar hij doet het toch.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:58:59 #85
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79714584
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:55 schreef Plus1 het volgende:
Ok, jammer dat het zo moet gaan. Jullie winnen, ik heb een Lager Bewustzijn en The Secret is onzin.

Ga nu niet de schijnheil uithangen (of het slachtoffer spelen). Je weet zelf ook wel wat zinnen zoals jij die uitspreekt teweeg kunnen brengen bij anderen. Ik zou me eerder schamen als ik zoiets uit mijn mond zou krijgen tegenover kankerpatienten e.d., ongeacht vanuit welk perspectief ik 't bekeek (het ene perspectief is het andere niet).

"Jammer dat het zo moet gaan"... come on man.. je zegt notabene dat kinderen die AIDS hebben, hier zelf voor gekozen hebben....
Jammer dat het zo moet gaan... Hoe kan niemand daar nu geen aanstoot aan nemen , ongeacht wat het perspectief is.

Of om in jouw woorden te spreken: Je hebt hiervoor gekozen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Michielos op 29-03-2010 18:07:02 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 18:01:02 #86
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79714667
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:55 schreef Plus1 het volgende:

Dit is toch precies hoe jij het topic gewild hebt? Of heeft The Secret dit keer niet helemaal goed gewerkt bij jou?

Ik vind dit topic wel leuk en interessant, dus blijkbaar is mijn wil sterker .

Overigens heb ik niet beweerd dat je mensen bewust kwetst. Misschien bestaan er inderdaad wel mensen zonder empathie. Geen idee, ik ben niet van alle psychologische fenomenen op de hoogte .
  maandag 29 maart 2010 @ 18:02:09 #87
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79714702
Ja, er zijn inderdaad mensen met weinig empathie. Psychopaten in extreme mate, en mensen met lagere emotionele intelligentie in mindere mate.

[ Bericht 1% gewijzigd door Michielos op 29-03-2010 18:07:26 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 18:12:34 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79715075
Jullie zijn kinderachtig bezig mensen, joepiepoepie en michielos dus. Beetje pesterig aan het doen zegmaar. Even een beetje afstand bewaren en weer overnieuw beginnen. Jullie worden niet aangevallen op jullie standpunten maar andersom kunnen jullie niet dezelfde manieren opbrengen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 29 maart 2010 @ 18:15:54 #89
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79715185
Ik word niet aangevallen op mijn standpunten, dat klopt. Maar goed, dit vind ik gewoon de schijnheil uithangen (Plus1 dus). Wanneer beseft wordt dat men het niet met hem eens is (wat zoals ik zei, iedereen met een greintje empathie het hopelijk niet is), maar zielig gaan doen en met verwijten gaan strooien in de hoop sympathie te krijgen. Zoals ik aankaartte: Ongeacht je perspectief, zoiets zeg je simpelweg niet (niet tegen de persoon zelf bovenal).

Kinderen die met AIDS ter wereld komen, hebben hier zelf voor gekozen.. ik haal hem nog maar eens aan...

Mijns inziens had hetgeen ik schreef weinig met pesten te maken, maar goed ik zal me dan wel weer schikken

Ik had je reactie overigens via PM voorspeld.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:18:56 #90
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79715268
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:15 schreef Michielos het volgende:
Ik word niet aangevallen op mijn standpunten, dat klopt. Maar goed, dit vind ik gewoon de schijnheil uithangen (Plus1 dus). Wanneer beseft wordt dat men het niet met hem eens is (wat zoals ik zei, iedereen met een greintje empathie het hopelijk niet is), maar zielig gaan doen en met verwijten gaan strooien in de hoop sympathie te krijgen. Zoals ik aankaartte: Ongeacht je perspectief, zoiets zeg je simpelweg niet (niet tegen de persoon zelf bovenal).

Kinderen die met AIDS ter wereld komen, hebben hier zelf voor gekozen.. ik haal hem nog maar eens aan...

Mijns inziens had hetgeen ik schreef weinig met pesten te maken, maar goed ik zal me dan wel weer schikken
Ik ben het hier helemaal mee eens .
quote:
Ik had je reactie overigens via PM voorspeld.
En dit is waar .
pi_79715308
Ik vind er niks kinderachtigs aan. De enige reactie die ik kinderachtig vind is die van Plus1. Wanneer er geen weerwoord meer is dik in de slachtofferrol kruipen. (terwijl het volgens eigen theorieeen je het toch echt zelf over je heenroept)

Nogmaals; niemand zegt dat ie bewust mensen kwetst maar mensen voelen zich desondanks toch gekwetst. Er zijn gewoon dingen die je niet kan maken of kan zeggen en dit is zoiets. Nogmaals: een pedo doet ook niet bewust kinderen pijn maar de kinderen hebben toch aardig wat pijn. Dat dit niet zo is vanuit zijn standpunt gezien maakt het niet meteen juist of minder pijnlijk.

Het is dan ook altijd goed om meer aan je medemensen te denken.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:22:40 #92
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79715398
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef Flammie het volgende:
Ik vind er niks kinderachtigs aan. De enige reactie die ik kinderachtig vind is die van Plus1. Wanneer er geen weerwoord meer is dik in de slachtofferrol kruipen.
Inderdaad, en eerst ging hij nog tegen mij schermen met:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:28 schreef Plus1 het volgende:
Volgens mij ben jij de enige die zich 'verwonderde' over mijn opmerkingen.
En toen hij eindelijk doorkreeg dat ik niet de enige was, vond hij het ineens niet meer leuk hier.

Maar goed, laat ik deze wijsheid dan nog maar even quoten:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:03 schreef Plus1 het volgende:
Bij alles - wat je ook zegt, bestaat de kans dat je iemand beledigt. Je beledigt voelen is een keuze, je kiest daar zelf voor. Niet eens op hoog esoterisch niveau, je gekwetst voelen doe je gewoon hier op aarde! Dat die ander er niet zo over denkt als ik, maakt het dus dat ik hem beledig?

[ Bericht 15% gewijzigd door JoepiePoepie op 29-03-2010 18:33:17 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 18:40:06 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79715948
Hier op FOK! kunnen we hopelijk wel eerlijk met elkaar discussiëren zonder dus elkaar aan te vallen op dit soort zaken, ik zal niet snel iemand vertellen dat zijn/haar ziekte door diegene zelf komt en het een keuze is geweest. Eventueel zou ik proberen die persoon te helpen door tips te geven die stiekem uit mijn overtuigingen komen, op een zodanige manier dat er niemand gekwetst wordt en als men dan nieuwsgierig wordt kan ik er misschien nog over beginnen ook, als het gevraagd wordt. Wederom op een subtiele manier uiteraard.

Of de babies nou wel of niet op een esoterisch niveau gekozen hebben om geboren te worden in die situatie doet niets af aan het feit dat ze er zijn en elke aidsbaby er één te veel is. Deze wereld zoals die is geeft ruimte aan aidsbabies, kankerpatienten, oorlogs-slachtoffers en nog meer ellende, en ja, dat is collectief onze eigen keus ook op een menselijk niveau anders waren we nu niet in deze situatie geweest. Simpel zat. En mocht de bewuste onsterfelijke energie ervoor kiezen om enkel leuke levens te leiden was er niets te leren/ervaren/beseffen geweest.
Vrijheid
pi_79716146
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:40 schreef jogy het volgende:
Hier op FOK! kunnen we hopelijk wel eerlijk met elkaar discussiëren zonder dus elkaar aan te vallen op dit soort zaken, ik zal niet snel iemand vertellen dat zijn/haar ziekte door diegene zelf komt en het een keuze is geweest. Eventueel zou ik proberen die persoon te helpen door tips te geven die stiekem uit mijn overtuigingen komen, op een zodanige manier dat er niemand gekwetst wordt en als men dan nieuwsgierig wordt kan ik er misschien nog over beginnen ook, als het gevraagd wordt. Wederom op een subtiele manier uiteraard.

Of de babies nou wel of niet op een esoterisch niveau gekozen hebben om geboren te worden in die situatie doet niets af aan het feit dat ze er zijn en elke aidsbaby er één te veel is. Deze wereld zoals die is geeft ruimte aan aidsbabies, kankerpatienten, oorlogs-slachtoffers en nog meer ellende, en ja, dat is collectief onze eigen keus ook op een menselijk niveau anders waren we nu niet in deze situatie geweest. Simpel zat. En mocht de bewuste onsterfelijke energie ervoor kiezen om enkel leuke levens te leiden was er niets te leren/ervaren/beseffen geweest.
Want? Je kunt niks leren uit leuke ervaringen? Vind het allemaal erg kort door de bocht om heel eerlijk te zijn
pi_79716299
Toch nog even een 'weerwoord':

Ik voel me niet beledigd, maar ik zie dat de discussie nergens heen gaat op deze manier. Jullie blijven steken op de AIDS-baby's, maar niemand heeft nog antwoord gegeven op mijn vraag:

Wat als je een eeuwig Bewustzijn hebt? Is die 50 jaar ellende hier dan zo erg dat ik er helemaal niets over mag zeggen? Of is die 50 jaar in verhouding geen reet, vergeleken met de Eeuwigheid?

En nog een vraag: wie beledig ik eigenlijk als ik zeg dat AIDS-baby's zelf die keuze hebben gemaakt? De baby's? De moeders? Wat is de belediging eigenlijk? Ik zeg niet: 'eigen schuld, dikke bult', ik zeg: er is geen schuld en er is geen bult. Alles is relatief als je het vanuit mijn perspectief bekijkt.
pi_79716413
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:49 schreef Plus1 het volgende:

Ik voel me niet beledigd, maar ik zie dat de discussie nergens heen gaat op deze manier. Jullie blijven steken op de AIDS-baby's, maar niemand heeft nog antwoord gegeven op mijn vraag:

Wat als je een eeuwig Bewustzijn hebt? Is die 50 jaar ellende hier dan zo erg dat ik er helemaal niets over mag zeggen? Of is die 50 jaar in verhouding geen reet, vergeleken met de Eeuwigheid?

En nog een vraag: wie beledig ik eigenlijk als ik zeg dat AIDS-baby's zelf die keuze hebben gemaakt? De baby's? De moeders? Wat is de belediging eigenlijk? Ik zeg niet: 'eigen schuld, dikke bult', ik zeg: er is geen schuld en er is geen bult. Alles is relatief als je het vanuit mijn perspectief bekijkt.
Beslis dat maar zelf wanneer je zelf ellende hebt. Beetje makkelijk om vanuit je ivoren torentje te willen beslissen hoe andere zich maar moeten voelen omdat 50 jaar op 2399825908295 geen reet voorstelt volgens een of andere onbewezen verzinsel/theorie. Weet je.. 1 miljoen stelt ook geen reet voor op 2389578239859275892389572387582375828. Als ik 1 miljoen jaar gemarteld word elke dag in en elke dag uit dan ervaar ik dat als pijnlijk en niet leuk. period.

Wat als Wat als? het is allemaal erg leuk verzonnen en het is een leuke gedachtengang maar het hoeft niet te ver doorgetrokken te worden. Vooral als er mensen zijn die wel wat meer meegemaakt hebben als een gecrashte pc
  maandag 29 maart 2010 @ 18:53:22 #97
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79716462
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:49 schreef Plus1 het volgende:

Ik blijf daar op steken omdat ik het een dusdanig verwerpelijke en ongefundeerde zin vind dat ik er zelfs een beetje plaatsvervangende schaamte van gekregen heb, no offense.
quote:
Als, als en als. Wat als je geen eeuwig bewustzijn hebt? Er valt gewoon niks over te zeggen omdat er geen greintje bewijs voor is. Tot die tijd kun je het gewoon niet maken om dit soort beledigende zinnen te zeggen tegenover kind en ouder alike. En ja.. deze zinnen zijn kwetsend en beledigend. En denk er ook aan dat niet iedereen hetzelfde perspectief hanteert als jou.
quote:
De belediging is dat je stelt dat een mens zelf voor iets kiest, waar die mens totaal geen macht over had. Als je al zegt dat iemand kanker aan zichzelf te danken heeft, kwets je iemand hier wel degelijk mee. Mensen zijn niet 24/7 met kanker bezig en vaker dan niet zijn er andere factoren dan enkel denken die de oorzaak voor iets zijn. Het leven is complexer dan een "ik denk en het gebeurd spelletje".
pi_79716589
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef Flammie het volgende:

Nogmaals; niemand zegt dat ie bewust mensen kwetst maar mensen voelen zich desondanks toch gekwetst. Er zijn gewoon dingen die je niet kan maken of kan zeggen en dit is zoiets. Nogmaals: een pedo doet ook niet bewust kinderen pijn maar de kinderen hebben toch aardig wat pijn. Dat dit niet zo is vanuit zijn standpunt gezien maakt het niet meteen juist of minder pijnlijk.

Het is dan ook altijd goed om meer aan je medemensen te denken.
Alles wat je hierboven zegt is waar, maar let even op dat wat vetgedruk staat. Mensen voelen zich hoe dan ook altijd wel gekwetst Dat is de keuze van die mensen. Ze laten zich kwetsen, maw hun emoties zijn hen de baas ipv andersom.

Jullie reactie lijkt heel veel op die van sommige moslims: als ik hier nu zou zeggen dat ik de Islam een ouderwets geloof vind, met gedateerde normen en waarden, dan krijg ik zo heel Moslimlamabad op m'n dak.
Want ik mag niets zeggen over moslims of de Islam, want dan zou ik ze beledigen. Kom op man, probeer verder te denken en reageren dan je eerste, primaire reactie.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:58:18 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79716652
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:45 schreef Flammie het volgende:

[..]

Want? Je kunt niks leren uit leuke ervaringen? Vind het allemaal erg kort door de bocht om heel eerlijk te zijn
Zonder tegenstrijdigheden in je leven leer je een stuk minder vind ik persoonlijk. En als het dus enkel om ervaren gaat en daar het goede of slechte vanaf haalt ervaar je in een wereld waar alleen maar leuke dingen gebeuren maar de helft van het gehele scala aan emoties.

Komen we nog één keertje terug naar bijvoorbeeld aidsbabies, als ik zeg daar kiest het babietje zelf voor, bedoel ik het ook niet uit het oogpunt 'eigen schuld dikke bult' maar eerder uit de mening van dankbaarheid naar die baby toe, het offert zichzelf op (naja, het is een onsterfelijk bewustzijn dus het kan de tijd wel sparen ) om dit te doen voor de ervaring van de rest van de wereld zodat wij een kans hebben om de wereldproblematiek op eigen kracht (zonder messias maar met eigen bloed, zweet, tranen en liefde ) op te lossen. Want ja, dat kunnen wij met zijn allen maar we willen het niet genoeg om het voor elkaar te krijgen. Dat het mogelijk is zie je bijvoorbeeld al aan een Gandhi die door te zijn wie hij was een heel land heeft bevrijdt aan de Engelse onderdrukking, ok de aftermath was bloedig en naar maar hij was in zijn eentje, stel je eens voor als er miljoenen Gandhi's opstaan, wat voor een effect zou dat hebben, dan kunnen we eventueel een keer in een wereld leven waar maar de helft te ervaren valt. Maar dan verdient en op eigen kracht.
Vrijheid
pi_79716773
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik blijf daar op steken omdat ik het een dusdanig verwerpelijke en ongefundeerde zin vind dat ik er zelfs een beetje plaatsvervangende schaamte van gekregen heb, no offense.
[..]

Als, als en als. Wat als je geen eeuwig bewustzijn hebt? Er valt gewoon niks over te zeggen omdat er geen greintje bewijs voor is. Tot die tijd kun je het gewoon niet maken om dit soort beledigende zinnen te zeggen tegenover kind en ouder alike. En ja.. deze zinnen zijn kwetsend en beledigend. En denk er ook aan dat niet iedereen hetzelfde perspectief hanteert als jou.
[..]

De belediging is dat je stelt dat een mens zelf voor iets kiest, waar die mens totaal geen macht over had. Als je al zegt dat iemand kanker aan zichzelf te danken heeft, kwets je iemand hier wel degelijk mee. Mensen zijn niet 24/7 met kanker bezig en vaker dan niet zijn er andere factoren dan enkel denken die de oorzaak voor iets zijn. Het leven is complexer dan een "ik denk en het gebeurd spelletje".
Welk bewijs heb je dat mijn gedachtegang niet waar is dan? Je gaat hier alleen maar van uit, omdat je dat zo geleerd is. Heb je bewijs dat dit het enige leven is dan? "Ja, maar de mensen die dood zijn, die zie ik toch niet meer" Als dat je enige bewijs is, dan verschil je niet veel van de mensen die dachten dat de aarde plat was. Zij konden ook niet voorbij de horizon kijken namelijk.

Ga eens mee in m'n stelling en geef dan antwoord. Want jouw stelling is ook gebaseerd op een 'wat als'. Nl: 'Wat als dit alles is'. Niemand kan bewijzen dat dit ook zo is. Weinig verschil met mijn stelling wat dat betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')