abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 14:07:58 #51
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79705505
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:03 schreef Plus1 het volgende:
Bij alles - wat je ook zegt, bestaat de kans dat je iemand beledigt.
Maar bij sommige dingen die je zegt weet je het vrijwel zeker.
quote:
Je beledigt voelen is een keuze, je kiest daar zelf voor. Niet eens op hoog esoterisch niveau, je gekwetst voelen doe je gewoon hier op aarde! Dat die ander er niet zo over denkt als ik, maakt het dus dat ik hem beledig?
Oh my ...

Nee, ik ben niet beledigd, maar heel erg verwonderd...

O.k. *PIEP*, ander onderwerp:

In het vorige topic vroeg ik je ook wat een hoger bewustzijn precies inhoudt. Jij schreef onder andere dat je dat kon krijgen door het lezen van boekjes zoals bijvoorbeeld die van Eckhart Tolle. En vind jij dat jij een hoger bewustzijn hebt dan ik, omdat ik de geloven uit die boekjes niet aanhang en jij wel?

Ik vraag dit omdat jij het deed voorkomen dat het je een beter mens maakt als je een hoger bewustzijn hebt.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 29 maart 2010 @ 14:13:59 #52
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79705737

"it always works, it works everytime, it works with every person" .. dat zegt ie dus letterlijk..
dus het is een wet... althans
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 14:20:27 #53
249559 crew  Lavenderr
pi_79705972
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:03 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Bij alles - wat je ook zegt, bestaat de kans dat je iemand beledigt. Je beledigt voelen is een keuze, je kiest daar zelf voor. Niet eens op hoog esoterisch niveau, je gekwetst voelen doe je gewoon hier op aarde! Dat die ander er niet zo over denkt als ik, maakt het dus dat ik hem beledig?
Dus alles is volgens jou een keuze? Zelfs als je beledigd wordt moet je bij jezelf denken: oh, ik wil dit. Kom op zeg. Dat kun je toch niet menen?
Nog maar eens die mensen vanmorgen in de metro, hebben die er zelf voor gekozen om opgeblazen te worden?
  maandag 29 maart 2010 @ 14:21:16 #54
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79705992
"ze hadden de keuze om niet in de metro te stappen"

Als dat het antwoord gaat worden, geef ik iig mijn hoop in de mensheid op
  maandag 29 maart 2010 @ 14:22:38 #55
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79706037
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:36 schreef Plus1 het volgende:
Zeg ik dit soort dingen ook in real life tegen mensen? Ik zie niet in wat voor waarde mijn antwoord voor deze discussie heeft, maar: ja, waarom niet? Als je goed hebt gelezen zul je merken dat ik niets heb gezegd om mensen bewust te beledigen, noch te kleineren. I
Trouwens, nog even een keer extra gequote voor Summers. Zij geloofde namelijk niet dat er mensen zijn die dat soort dingen i.r.l. zeggen. Nou zie hier dus .
pi_79706061
In die filmpjes... zie je echt ALLL die misopvattingen die ik hier ook wel eens lees. Interessant..
  maandag 29 maart 2010 @ 14:25:34 #57
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79706142
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:13 schreef Michielos het volgende:
"it always works, it works everytime, it works with every person" .. dat zegt ie dus letterlijk..
dus het is een wet... althans
Ik heb nu niet de mogelijkheid om filmpjes te kijken, maar is dat diezelfde man uit die leuke pareidolie-filmpjes die jij een keer geplaatst hebt?

maandag 29 maart 2010 @ 14:26:18 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79706169
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:23 schreef Flammie het volgende:
In die filmpjes... zie je echt ALLL die misopvattingen die ik hier ook wel eens lees. Interessant..
Ik vraag mij altijd af wie hier mis opvat.
The truth was in here.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:27:46 #59
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79706216
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:25 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik heb nu niet de mogelijkheid om filmpjes te kijken, maar is dat diezelfde man uit die leuke pareidolie-filmpjes die jij een keer geplaatst hebt?

Ja
pi_79706239
Dat komt omdat je het antwoord niet weet. Dan vraag je het je af idd
Dat kan.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:30:22 #61
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79706309
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:27 schreef Michielos het volgende:
Ja
Oh leuk, dan ga ik vanavond kijken .
pi_79706357
Hij is een beetje irritant imo maar hij weet in ieder geval waar hij het over heeft. Waterdicht en geen steek tussen te krijgen
pi_79706441
De laatste zin is ook erg mooi imo.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:36:48 #64
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79706547
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:31 schreef Flammie het volgende:
Hij is een beetje irritant imo maar hij weet in ieder geval waar hij het over heeft. Waterdicht en geen steek tussen te krijgen
Dat irritante maakt hem juist leuk .
  maandag 29 maart 2010 @ 14:53:16 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79707153
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
In het vorige topic vroeg ik je ook wat een hoger bewustzijn precies inhoudt. Jij schreef onder andere dat je dat kon krijgen door het lezen van boekjes zoals bijvoorbeeld die van Eckhart Tolle. En vind jij dat jij een hoger bewustzijn hebt dan ik, omdat ik de geloven uit die boekjes niet aanhang en jij wel?

Ik vraag dit omdat jij het deed voorkomen dat het je een beter mens maakt als je een hoger bewustzijn hebt.
Ik krijg op zich ook een beetje jeuk van het hele 'Hogere Bewustzijn' gedoe, net als Hogere Machten en al dat soort gezever. Wijsheid haal je niet uit boekjes en een Hoger Bewustzijn al helemaal niet. Eventueel wat hulpmiddelen om in contact te komen met de rest van jezelf en daar op een bewuster niveau mee te communiceren en meer bewuste interactie te ontwikkelen met de eventuele werkingen van het universum. Maar je kan 1000 spirituele zelfhelp boeken lezen en nog steeds de essentie niet snappen of vanuit jezelf al weten hoe iets werkt, een bepaalde visie/idee hebben over de werking van jouw gedachten op de rest van je persoon/omgeving/de wereld. Het is op zich één van de valkuilen voor mensen om woorden als Hoger te gebruiken aangezien het ook impliceert dat er dan een Lager is, best een gevaarlijk voetstuk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_79710860
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik krijg op zich ook een beetje jeuk van het hele 'Hogere Bewustzijn' gedoe, net als Hogere Machten en al dat soort gezever. Wijsheid haal je niet uit boekjes en een Hoger Bewustzijn al helemaal niet. Eventueel wat hulpmiddelen om in contact te komen met de rest van jezelf en daar op een bewuster niveau mee te communiceren en meer bewuste interactie te ontwikkelen met de eventuele werkingen van het universum. Maar je kan 1000 spirituele zelfhelp boeken lezen en nog steeds de essentie niet snappen of vanuit jezelf al weten hoe iets werkt, een bepaalde visie/idee hebben over de werking van jouw gedachten op de rest van je persoon/omgeving/de wereld. Het is op zich één van de valkuilen voor mensen om woorden als Hoger te gebruiken aangezien het ook impliceert dat er dan een Lager is, best een gevaarlijk voetstuk.
Dat hangt er weer vanaf: Hoger is gewoon Hoger en dat is niet per definitie beter. Hoger zou Hoger niet kunnen zijn zónder Lager, dus wat dat betreft zijn ze imo van dezelfde waarde. Dat wij mensen Hoger meteen als 'beter' beschouwen, zegt meer over ons niveau denk ik.

Natuurlijk kun je een Hoger Bewustzijn niet uit boeken halen en nee, ik denk niet dat ik een Hoger Bewustzijn heb dan wie dan ook. Ik denk wel dat er een behoorlijk verschil in perspectief is, maar meer niet. Dit andere perspectief maakt mij in mijn ogen geenzins beter dan een ander.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79710937
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus alles is volgens jou een keuze? Zelfs als je beledigd wordt moet je bij jezelf denken: oh, ik wil dit. Kom op zeg. Dat kun je toch niet menen?
Nog maar eens die mensen vanmorgen in de metro, hebben die er zelf voor gekozen om opgeblazen te worden?
Nee, hoe je op een situatie reageert is een eigen keuze. Je kunt altijd kiezen of je je laat raken door iets, of dat je erboven staat.

Die mensen in de metro? Zie m'n vorige antwoorden.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79711032
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:07 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar bij sommige dingen die je zegt weet je het vrijwel zeker.
[..]

Oh my ...

Nee, ik ben niet beledigd, maar heel erg verwonderd...

O.k. *PIEP*, ander onderwerp:

Nog even over het beledigen:

Wie heb ik nu eigenlijk geraakt met mijn woorden? Alle baby's met AIDS en diens moeders op aarde? En jouw gehandicapte vriend? Als ik jou zo hoor, heeft hij het er helemaal niet zo moeilijk mee, vraag hem eens of hij zich geraakt voelde door mijn opmerkingen...

Volgens mij ben jij de enige die zich 'verwonderde' over mijn opmerkingen. Ik vraag me af waarom, aangezien jij geen baby met AIDS of gehandicapt bent...
pi_79711119
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat "Hoger" staat wmb gelijk aan "Goden" die boven ons staan. En dat is gelijk de reden waarom ik geen enkel geloof aanhang, ook niet dat van de Secret, als je dat al als een stroming zou zien.

Zelfs in geloofskwesties zou je dus "moeten" streven naar iets anders, iets beters dan wat je al bent. Hoe frustrerend is dat. Of verantwoording afleggen aan iemand die je opwacht en je gaat vertellen wat je allemaal goed en fout hebt gedaan. Ik denk dat we er gewoon "zijn" en that's it. Een "erna" is er niet en een "ervoor" ook niet, je kan daar immers nu niet naar toe. We leven in het nu en maken keuzes in het nu. Dat je door positief denken anders tegen dingen aankijkt en misschien daarom voelt dat je succesvol bent op welk vlak dan ook.........dat geloof ik wel. En daar hadden ze het in The Secret bij moeten laten. Het is een compleet doorgeslagen boek, waarschijnlijk geschreven onder het mom van positief denken wat al zo oud als de mensheid is.

En verantwoording leg je aan jezelf af, aan niemand anders.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  maandag 29 maart 2010 @ 16:31:08 #70
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79711146
Plus1, ik ben ook erg benieuwd naar je reactie hierop:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als jij bijvoorbeeld kanker krijgt, ga jij dan werkelijk zo luchtig denken van:

"Ach, binnenkort ben ik toch dood en begint voor mij dus het eeuwige leven, dus die ondraaglijke pijn en lijdensweg doet me niks."

En wat versta jij dan onder een hoger en lager bewustzijn?
  maandag 29 maart 2010 @ 16:34:11 #71
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79711297
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:28 schreef Plus1 het volgende:
Nog even over het beledigen:

Wie heb ik nu eigenlijk geraakt met mijn woorden? Alle baby's met AIDS en diens moeders op aarde? En jouw gehandicapte vriend? Als ik jou zo hoor, heeft hij het er helemaal niet zo moeilijk mee, vraag hem eens of hij zich geraakt voelde door mijn opmerkingen...
Je snapt de vraag niet. Ik vraag me af of je je realiseert dat je mensen er heel erg mee kunt kwetsen. Dat die vriend van mij luchtig met zijn handicap omgaat, wil nog niet zeggen dat alle mensen dat doen. Bovendien gelooft hij helemaal niet in The Secret en dat soort dingen, dus hij vond het wel een ontzettend belachelijke opmerking. En ik ook overigens. Je mag van mij geloven wat je wilt, maar dat houdt toch niet in dat je automatisch alle vorm van empathie en sociale omgang kwijtraakt
quote:
Volgens mij ben jij de enige die zich 'verwonderde' over mijn opmerkingen. Ik vraag me af waarom, aangezien jij geen baby met AIDS of gehandicapt bent...
Ik de enige? ! Lees jij de reacties in dit en het vorige topic wel goed?

[ Bericht 6% gewijzigd door JoepiePoepie op 29-03-2010 16:43:08 ]
pi_79711336
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Dat hangt er weer vanaf: Hoger is gewoon Hoger en dat is niet per definitie beter. Hoger zou Hoger niet kunnen zijn zónder Lager, dus wat dat betreft zijn ze imo van dezelfde waarde. Dat wij mensen Hoger meteen als 'beter' beschouwen, zegt meer over ons niveau denk ik.

Natuurlijk kun je een Hoger Bewustzijn niet uit boeken halen en nee, ik denk niet dat ik een Hoger Bewustzijn heb dan wie dan ook. Ik denk wel dat er een behoorlijk verschil in perspectief is, maar meer niet. Dit andere perspectief maakt mij in mijn ogen geenzins beter dan een ander.
Noem het dan een ander bewustzijn, wel zo duidelijk toch?
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_79711421
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
Plus1, ik ben ook erg benieuwd naar je reactie hierop:
[..]

En wat versta [u]jij/u] dan onder een hoger en lager bewustzijn?
Mocht ik ooit kanker krijgen, dan ga ik er wel anders mee om dan jij denk ik ja. Natuurlijk begint het met flink balen van het feit dat ik pijn ga krijgen en een kortere levensduur hier op aarde heb, vervolgens ga ik nog meer balen van het feit dat ik m'n kids waarschijnlijk niet zie opgroeien.

Maar, na enige tijd zal er zeker berusting en acceptatie komen en uiteindelijk zal ik inderdaad rust vinden in het feit dat ik weet dat de ziekte relatief kort is (in vergelijking met een eeuwig Bewustzijn) en dat ik m'n Geliefden zeker terug ga zien.

Iemand met een Lager Bewustzijn stelt veel vragen en is vaak agressief. Iemand met een Hoger Bewustzijn stelt minder vragen en nog minder vaak agressief. Dat zijn wel punten waarop je ze kunt onderscheiden/herkennen. Ook heeft iemand met een HB minder slaap nodig zeggen ze

For the record: ik stel veel vragen (niet hier, aan anderen) en ben nog regelmatig echt goed kwaad, dus ik zie mezelf niet als iemand met een HB.

Iemand met een nóg Hoger Bewustzijn is uitiendelijk in staat om The Secret bewust en per direct toe te passen, om maar weer even terug te komen op het onderwerp
pi_79711467
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Je snapt de vraag niet. Ik vraag me af of je je realiseert dat je mensen er heel erg mee kunt kwetsen. Dat die vriend van mij luchtig met zijn handicap omgaat, wil nog niet zeggen dat alle mensen dat doen.
[..]

Ik de enige? ! Lees jij de reacties in dit en het vorige topic wel goed?
Natuurlijk kan ik er een hoop mensen mee kwetsen, maar de oplettende lezer ziet dat dit nooit mijn bedoeling was. Jij bent de enige die er zo op door blijft gaan...
pi_79711502
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:35 schreef Parlay het volgende:

[..]

Noem het dan een ander bewustzijn, wel zo duidelijk toch?
In principe wel, maar sommigen zullen dan vragen wat je met 'ander' bedoelde en dan kom je toch terug op Hoger en Lager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')