Maar bij sommige dingen die je zegt weet je het vrijwel zeker.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:03 schreef Plus1 het volgende:
Bij alles - wat je ook zegt, bestaat de kans dat je iemand beledigt.
Oh my ...quote:Je beledigt voelen is een keuze, je kiest daar zelf voor. Niet eens op hoog esoterisch niveau, je gekwetst voelen doe je gewoon hier op aarde! Dat die ander er niet zo over denkt als ik, maakt het dus dat ik hem beledig?
Dus alles is volgens jou een keuze? Zelfs als je beledigd wordt moet je bij jezelf denken: oh, ik wil dit. Kom op zeg. Dat kun je toch niet menen?quote:Op maandag 29 maart 2010 14:03 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Bij alles - wat je ook zegt, bestaat de kans dat je iemand beledigt. Je beledigt voelen is een keuze, je kiest daar zelf voor. Niet eens op hoog esoterisch niveau, je gekwetst voelen doe je gewoon hier op aarde! Dat die ander er niet zo over denkt als ik, maakt het dus dat ik hem beledig?
Trouwens, nog even een keer extra gequote voor Summers. Zij geloofde namelijk niet dat er mensen zijn die dat soort dingen i.r.l. zeggen. Nou zie hier dusquote:Op maandag 29 maart 2010 13:36 schreef Plus1 het volgende:
Zeg ik dit soort dingen ook in real life tegen mensen? Ik zie niet in wat voor waarde mijn antwoord voor deze discussie heeft, maar: ja, waarom niet? Als je goed hebt gelezen zul je merken dat ik niets heb gezegd om mensen bewust te beledigen, noch te kleineren. I
Ik heb nu niet de mogelijkheid om filmpjes te kijken, maar is dat diezelfde man uit die leuke pareidolie-filmpjes die jij een keer geplaatst hebt?quote:Op maandag 29 maart 2010 14:13 schreef Michielos het volgende:
"it always works, it works everytime, it works with every person" .. dat zegt ie dus letterlijk..
dus het is een wet... althans![]()
Ik vraag mij altijd af wie hier mis opvat.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:23 schreef Flammie het volgende:
In die filmpjes... zie je echt ALLL die misopvattingen die ik hier ook wel eens lees. Interessant..
Jaquote:Op maandag 29 maart 2010 14:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb nu niet de mogelijkheid om filmpjes te kijken, maar is dat diezelfde man uit die leuke pareidolie-filmpjes die jij een keer geplaatst hebt?
Oh leuk, dan ga ik vanavond kijkenquote:
Dat irritante maakt hem juist leukquote:Op maandag 29 maart 2010 14:31 schreef Flammie het volgende:
Hij is een beetje irritant imo maar hij weet in ieder geval waar hij het over heeft. Waterdicht en geen steek tussen te krijgen
Ik krijg op zich ook een beetje jeuk van het hele 'Hogere Bewustzijn' gedoe, net als Hogere Machten en al dat soort gezever. Wijsheid haal je niet uit boekjes en een Hoger Bewustzijn al helemaal niet. Eventueel wat hulpmiddelen om in contact te komen met de rest van jezelf en daar op een bewuster niveau mee te communiceren en meer bewuste interactie te ontwikkelen met de eventuele werkingen van het universum. Maar je kan 1000 spirituele zelfhelp boeken lezen en nog steeds de essentie niet snappen of vanuit jezelf al weten hoe iets werkt, een bepaalde visie/idee hebben over de werking van jouw gedachten op de rest van je persoon/omgeving/de wereld. Het is op zich één van de valkuilen voor mensen om woorden als Hoger te gebruiken aangezien het ook impliceert dat er dan een Lager is, best een gevaarlijk voetstuk.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
In het vorige topic vroeg ik je ook wat een hoger bewustzijn precies inhoudt. Jij schreef onder andere dat je dat kon krijgen door het lezen van boekjes zoals bijvoorbeeld die van Eckhart Tolle. En vind jij dat jij een hoger bewustzijn hebt dan ik, omdat ik de geloven uit die boekjes niet aanhang en jij wel?
Ik vraag dit omdat jij het deed voorkomen dat het je een beter mens maakt als je een hoger bewustzijn hebt.
Dat hangt er weer vanaf: Hoger is gewoon Hoger en dat is niet per definitie beter. Hoger zou Hoger niet kunnen zijn zónder Lager, dus wat dat betreft zijn ze imo van dezelfde waarde. Dat wij mensen Hoger meteen als 'beter' beschouwen, zegt meer over ons niveau denk ik.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik krijg op zich ook een beetje jeuk van het hele 'Hogere Bewustzijn' gedoe, net als Hogere Machten en al dat soort gezever. Wijsheid haal je niet uit boekjes en een Hoger Bewustzijn al helemaal niet. Eventueel wat hulpmiddelen om in contact te komen met de rest van jezelf en daar op een bewuster niveau mee te communiceren en meer bewuste interactie te ontwikkelen met de eventuele werkingen van het universum. Maar je kan 1000 spirituele zelfhelp boeken lezen en nog steeds de essentie niet snappen of vanuit jezelf al weten hoe iets werkt, een bepaalde visie/idee hebben over de werking van jouw gedachten op de rest van je persoon/omgeving/de wereld. Het is op zich één van de valkuilen voor mensen om woorden als Hoger te gebruiken aangezien het ook impliceert dat er dan een Lager is, best een gevaarlijk voetstuk.
Nee, hoe je op een situatie reageert is een eigen keuze. Je kunt altijd kiezen of je je laat raken door iets, of dat je erboven staat.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus alles is volgens jou een keuze? Zelfs als je beledigd wordt moet je bij jezelf denken: oh, ik wil dit. Kom op zeg. Dat kun je toch niet menen?
Nog maar eens die mensen vanmorgen in de metro, hebben die er zelf voor gekozen om opgeblazen te worden?
Nog even over het beledigen:quote:Op maandag 29 maart 2010 14:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar bij sommige dingen die je zegt weet je het vrijwel zeker.
[..]
Oh my ...![]()
Nee, ik ben niet beledigd, maar heel erg verwonderd...
O.k. *PIEP*, ander onderwerp:
In het vorige topic vroeg ik je ook wat een hoger bewustzijn precies inhoudt. Jij schreef onder andere dat je dat kon krijgen door het lezen van boekjes zoals bijvoorbeeld die van Eckhart Tolle. En vind jij dat jij een hoger bewustzijn hebt dan ik, omdat ik de geloven uit die boekjes niet aanhang en jij wel?
Ik vraag dit omdat jij het deed voorkomen dat het je een beter mens maakt als je een hoger bewustzijn hebt.
Dat "Hoger" staat wmb gelijk aan "Goden" die boven ons staan. En dat is gelijk de reden waarom ik geen enkel geloof aanhang, ook niet dat van de Secret, als je dat al als een stroming zou zien.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik krijg op zich ook een beetje jeuk van het hele 'Hogere Bewustzijn' gedoe, net als Hogere Machten en al dat soort gezever. Wijsheid haal je niet uit boekjes en een Hoger Bewustzijn al helemaal niet. Eventueel wat hulpmiddelen om in contact te komen met de rest van jezelf en daar op een bewuster niveau mee te communiceren en meer bewuste interactie te ontwikkelen met de eventuele werkingen van het universum. Maar je kan 1000 spirituele zelfhelp boeken lezen en nog steeds de essentie niet snappen of vanuit jezelf al weten hoe iets werkt, een bepaalde visie/idee hebben over de werking van jouw gedachten op de rest van je persoon/omgeving/de wereld. Het is op zich één van de valkuilen voor mensen om woorden als Hoger te gebruiken aangezien het ook impliceert dat er dan een Lager is, best een gevaarlijk voetstuk.
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als jij bijvoorbeeld kanker krijgt, ga jij dan werkelijk zo luchtig denken van:
"Ach, binnenkort ben ik toch dood en begint voor mij dus het eeuwige leven, dus die ondraaglijke pijn en lijdensweg doet me niks."
Je snapt de vraag niet. Ik vraag me af of je je realiseert dat je mensen er heel erg mee kunt kwetsen. Dat die vriend van mij luchtig met zijn handicap omgaat, wil nog niet zeggen dat alle mensen dat doen. Bovendien gelooft hij helemaal niet in The Secret en dat soort dingen, dus hij vond het wel een ontzettend belachelijke opmerking. En ik ook overigens. Je mag van mij geloven wat je wilt, maar dat houdt toch niet in dat je automatisch alle vorm van empathie en sociale omgang kwijtraaktquote:Op maandag 29 maart 2010 16:28 schreef Plus1 het volgende:
Nog even over het beledigen:
Wie heb ik nu eigenlijk geraakt met mijn woorden? Alle baby's met AIDS en diens moeders op aarde? En jouw gehandicapte vriend? Als ik jou zo hoor, heeft hij het er helemaal niet zo moeilijk mee, vraag hem eens of hij zich geraakt voelde door mijn opmerkingen...
Ik de enige?quote:Volgens mij ben jij de enige die zich 'verwonderde' over mijn opmerkingen. Ik vraag me af waarom, aangezien jij geen baby met AIDS of gehandicapt bent...
Noem het dan een ander bewustzijn, wel zo duidelijk toch?quote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Dat hangt er weer vanaf: Hoger is gewoon Hoger en dat is niet per definitie beter. Hoger zou Hoger niet kunnen zijn zónder Lager, dus wat dat betreft zijn ze imo van dezelfde waarde. Dat wij mensen Hoger meteen als 'beter' beschouwen, zegt meer over ons niveau denk ik.
Natuurlijk kun je een Hoger Bewustzijn niet uit boeken halen en nee, ik denk niet dat ik een Hoger Bewustzijn heb dan wie dan ook. Ik denk wel dat er een behoorlijk verschil in perspectief is, maar meer niet. Dit andere perspectief maakt mij in mijn ogen geenzins beter dan een ander.
Mocht ik ooit kanker krijgen, dan ga ik er wel anders mee om dan jij denk ik ja. Natuurlijk begint het met flink balen van het feit dat ik pijn ga krijgen en een kortere levensduur hier op aarde heb, vervolgens ga ik nog meer balen van het feit dat ik m'n kids waarschijnlijk niet zie opgroeien.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
Plus1, ik ben ook erg benieuwd naar je reactie hierop:
[..]
En wat versta [u]jij/u] dan onder een hoger en lager bewustzijn?
Natuurlijk kan ik er een hoop mensen mee kwetsen, maar de oplettende lezer ziet dat dit nooit mijn bedoeling was. Jij bent de enige die er zo op door blijft gaan...quote:Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je snapt de vraag niet. Ik vraag me af of je je realiseert dat je mensen er heel erg mee kunt kwetsen. Dat die vriend van mij luchtig met zijn handicap omgaat, wil nog niet zeggen dat alle mensen dat doen.
[..]
Ik de enige?![]()
! Lees jij de reacties in dit en het vorige topic wel goed?
In principe wel, maar sommigen zullen dan vragen wat je met 'ander' bedoelde en dan kom je toch terug op Hoger en Lager.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:35 schreef Parlay het volgende:
[..]
Noem het dan een ander bewustzijn, wel zo duidelijk toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |