abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79649412
het vorige deeltje: Draagdoeken 75

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 27-03-2010 19:45:51 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79649516
en mijn laatste post:
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb de petit princesse besteld...
een echte mooooooie meisjesdoek denk ik! en ik zie dat veel van jullie ook erg goede ervaringen hebben met haar broertje
uhhh ik weet niet of de OP zo goed is????
pi_79649790
Hij is er hij is er hij is er!

pi_79649813
OOoh wow hij is heeeel mooi Sserpente, en hij staat jullie ook echt heel goed
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79649842
moooooi hoor ssssserpente
pi_79649949
Ooh Foggie
Wat staat ie jullie mooooooi!

En hoe draagt hij?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79650324
Ik zie een oogje

En wb de OP: ik mag er wel uit De tricotslen heb ik niet meer en mijn Hop-foto is blijkbaar verwijderd
En inmiddels heb ik er wel 2 doeken bij...

Dat verslavende effect schiet nog niet echt op bij mij geloof ik 19 maanden dragen en ik heb nog steeds maar 4 doeken waarvan ik maar 2 bruikbaar vind (en de andere 2 zijn nu dus ook uitgeleend en mijn hop heb ik ook ter leen aan iemand beloofd )
pi_79650655
Wat een mooie foto (en doek)
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:22:49 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79650940
wouw sssserpente... hij is prachtig!

in de OP sta ik ook niet goed, ergens bij een /url staat een / in plaats van een ] en daardoor doen de links het niet goed.
pi_79651011
Mooi ssserpente! en wat ben je jaloers-makend bruin!
Lotte!
Noah!
pi_79651016
ooooooooooh Ssserpente wauw!
die doek is gemaakt voor jullie! Hij staat je echt super!
En kijk Lente nou verstopt zitten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:39 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_79651096
Mooi Ssserpente!

freecell, had je mijn antwoord nog gezien?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:34:03 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79651283

Pretoogjes!
pi_79651299
Kijk dat blije koppie nou
Lotte!
Noah!
pi_79651316
aaaah kijk dat snoetje nou!

jij doet enigszins crimineel aan zo BE
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:35:51 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79651355

Het was dit of heel erg lijzig! Dan kies ik voor dit imago!
pi_79651471
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef cattie het volgende:
Mooi Ssserpente!

freecell, had je mijn antwoord nog gezien?
Nu wel Dank. Ik ga eens ff kijken hoe dat werkt
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:41:15 #18
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79651499
Leuk BE
De linkjes naar de vorige delen doet het niet in de OP, en mijn lijstje mag er eigenlijk wel uit. Klopt niet meer namelijk
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79651550
BE tof zeg!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:44:53 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79651604
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Leuk BE
De linkjes naar de vorige delen doet het niet in de OP, en mijn lijstje mag er eigenlijk wel uit. Klopt niet meer namelijk
Ik heb een flink deel uit de OP gesloopt, want dat stond er bij de vorige ook niet in, maar ik zie jouw lijstje niet. Kijk ik er overheen?

Oude nick.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:17:03 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79652708
Dat koppie van Oscar
pi_79654958
BE en Oscar

wat zijn jullie leuk zeg (zelfs met oogbalkje)
pi_79655154
Ssserpente, wat ben je mooi! En je doek is ook niet onaardig.

Haha, zie Oscar boven de doek uitpiepen. Hij zit er zo te zien heerlijk in. Geniale lok heeft hij trouwens!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:15:30 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79656005
Serpente mooie doek, staat jullie goed!

BE

Beessie-Jen ik heb ook de Petite Princesse besteld Vond Petit Prince een fijne doek en dit zijn meer mijn kleurtjes
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79658398
Ik wil ook een meisjesdoek Het meisje voor er in heb ik al.

Wat zijn nu een beetje dunne doeken? Mijn storchenwiege Leo vind ik best dik.

Tex, de petite princesse is inderdaad mooi Ik vind de meeste gestreepte doeken niet zo mooi, maar deze dus wel.
  zondag 28 maart 2010 @ 06:30:22 #26
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79662518
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:15 schreef texelonia het volgende:
Serpente mooie doek, staat jullie goed!

BE

Beessie-Jen ik heb ook de Petite Princesse besteld Vond Petit Prince een fijne doek en dit zijn meer mijn kleurtjes
hij lijkt mij ook erg fijn! nu maar afwachten misschien kan ik met pasen wel lekker dragen
  zondag 28 maart 2010 @ 10:05:35 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79663633
Wat een prachtige doek Ssserpente! Ik ga niet vragen welke 't is want anders wordt de verleiding weer te groot enzo.

Heerlijke foto BE! Wat zit Oscar er lekker op z'n gemakje in zeg! Heb je hem ook al gedragen met z'n helm op?
Ik kan me de reacties van voorbijgangers dan al voorstellen.
(Ben je afgevallen trouwens? Je gezicht ziet er dunner uit!)

Ik ben aan het wachten op de chocobanana ( ) en ben nog aan het PM'en over een paar andere doeken!
Als het goed is gaat Teigetje morgen van de invasieve beademing af en wordt ze aangesloten op de non-invasieve (*O*) waardoor we een halve meter extra speelruimte krijgen tijdens het buidelen. Ik ga zodra ik de chocobanana ( ) binnenheb 'm meteen meenemen naar m'n meisje zodat we hem tijdens het buidelen al als dekentje kunnen gebruiken!
Oh, had ik al gezegd dat ik verliefd ben op de chocobanana? ( )?
A grand adventure has begun.
  zondag 28 maart 2010 @ 10:31:20 #28
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79663955
Ssserpente en BE, wat een supermooie foto's! Gave doeken hebben jullie ook allebei

Ik hoop vandaag of morgen ook een foto van mezelf met doek en kind te kunnen posten, de Mei Tai en de Didymos zijn binnen en ik ga vandaag eens even prutsen met de hele handel. Hoop dat ik met Stef in één van beiden naar de super kan strakjes, zou hip zijn! De Mei Tai is al lekker zacht, de Didymos is heel mooi en heb ik al wel mee gevingerhaakt (of whatever de * je het wil noemen ), maar moet nog wel even soepeler worden denk ik. Ze zijn allebei zó mooi!
3!
  zondag 28 maart 2010 @ 10:37:39 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79664041
Owja, ik vind mezelf heel stoer, dus ik wil ook wel in de OP:

BB Tai / Didymos Indio Kobalt Rouge / Kari-Me Babycarrier (Aqua)

3!
pi_79664283
Ik begin inmiddels ook gewoon een stapeltje te krijgen. Ik heb nu een ringsling van Mister Mirko, een draagdoek van Zara, een originele slendang (die ik binnenkort een keer uit wil proberen, want daar heb ik nog niets mee gedaan) en we mogen de Beco van wickie overnemen.
  zondag 28 maart 2010 @ 11:03:51 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79664371
o ik wil dr ook wel in; als er toch iemand bezig is:
mijn doeken:
Hoppediz Timbuktu, Didymos Indio Smaragd & Neobulle Petite Princesse (onderweg)

en oooooh die foto van BE is ook mooooooooi! mooie doek hoor!
  zondag 28 maart 2010 @ 22:20:32 #32
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79688567
quote:
Op zondag 28 maart 2010 06:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

hij lijkt mij ook erg fijn! nu maar afwachten misschien kan ik met pasen wel lekker dragen
Heb je voor de Multi-zending gekozen? Of de gewone? Ik voor Multi, dus woirdt 31 maart verzonden vanuit Frankrijk. Vrees dat ie er dan nog niet voor Pasen is...

Gelukkig heb ik nog een paar doeken onderweg die er dan hopelijk wel al zijn
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79689428
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin inmiddels ook gewoon een stapeltje te krijgen. Ik heb nu een ringsling van Mister Mirko, een draagdoek van Zara, een originele slendang (die ik binnenkort een keer uit wil proberen, want daar heb ik nog niets mee gedaan) en we mogen de Beco van wickie overnemen.
jaaaa daar begint het! de verzameling neemt vorm.

@Octo, ik heb inmiddels wat reisdoeken gehad en ik vind mijn Ellevill Zara licht/dun, en de Didymos Wellen die hier nu is vind ik ook erg dun. Mijn Afrikaanse draagdoek (waar k een sling van heb gemaakt) van gewoonborstvoeding.com is wel echt heel erg dun en luchtig.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben geen expert met doeken dus of ze écht heel dun zijn weet ik niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 29 maart 2010 @ 08:52:09 #34
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79696940
Hannah heeft 39,4 graden koorts Dus ik kom woensdag helaas niet naar de Draagkring. Zelfs al is ze weer bete dan, vind ik het iets te snel iets teveel drukte. En zaterdag vieren we haar verjaardag, dus houden we het maar een beetje rustig deze week.
©Dumbo
pi_79697058
Arme Hannah.

Wij hebben gister op de verjaardag van ons neefje de blits gemaakt met de Zara. Ik heb weer veel reacties gehad in de trant van "dat hadden wij vroeger niet" en "wat ben ik jaloers dat jullie die mogelijkheden tegenwoordig hebben". We zijn er wandelend heengegaan met de doek dus daarmee heb ik mezelf gedwongen om minstens twee keer te knopen, een keer voor Ivans slaapje en een keer voor de weg terug naar huis. Zo zorg ik ervoor dat ik genoeg oefenening krijg en over m'n gêne heenkom om publiekelijk te knopen, de kluns die ik ben. Ivan heeft trouwens heerlijk geslapen in de doek. Ik vind het ideaal en zo lekker knus.

Zaterdag stap ik de supermarkt binnen en de eerste reactie die ik te horen krijg is: "Heb je dat verhaal in het nieuws gelezen over die draagdoeken..?"
  maandag 29 maart 2010 @ 10:14:55 #36
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79698414
Beterschap voor Hannah!

Die reacties zijn te verwachten idd Claudia. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant vind ik het nog wel terecht ook. Die meeste mensen weten natuurlijk het verschil tussen draagdoeken en draagzakken niet en zien na het horen van het nieuws over de draagzakken jou met iets lopen wat er op lijkt en proberen je op hun manier te informeren / te waarschuwen. Ze hebben misschien zelfs het idee dat ze nog een goede daad verrichten ook!

Ik ben ook erg benieuwd wat voor reacties ik vanuit mijn omgeving ga krijgen op het dragen. Ik gok op hele gemengde reacties!

D. is trouwens nú al latent fan van draagdoeken.
Een tijdje geleden, toen ik hem al voorzichtig aan het voorbereiden was op de komst van draagdoeken , meldde hij dat hij dat dragen niks vond, maar als 't veilig zou zijn en ik zou 't leuk vinden dan moest ik dat natuurlijk vooral doen. Gisteren zei hij dat hij zich wel kan voorstellen dat dragen heel erg fijn is, omdat het misschien wel een beetje lijkt op het buidelen wat we in het ziekenhuis doen en dat dat momenteel toch wel het hoogtepunt van zijn dag is. Hij weet het zelf nog niet, maar hij is helemaal om.
Nog even en het wordt vechten om wie er mag dragen.
A grand adventure has begun.
pi_79703431
Leuk keshet
pi_79703735
Vicky gaat naar Keshet...

Ik zit te twijfelen over CSE....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79709069
Leuk Keshet!
En arme Hannah

Ik had net een mailtje van Didymos, mijn ringsling moest nog gemaakt worden ,dus hij wordt pas 1 april verstuurd. Maar gelukkig is er niet iets mis gegaan dus ofzo!
pi_79709106
Wat fijn dattie nog komt Tessie Wel raar dat ze dan niet even uit zichzelf iets laten weten...

Crosspost:

Lotte vindt Lelies leuk!

Lotte!
Noah!
pi_79709282
Ja er stond wel bij het bestellen dat als ie speciaal gemaakt moest worden, dan het dan 2 weken kon duren. Maar in het order mailtje stond gewoon dat ze elke werkdag om 14 uur ofzo verzonden, dus ik ging er vanuit dat ie dan wel op voorraad zou zijn. Iets meer duidelijkheid was wel handig geweest, maar hij komt nu bijna en hij is mooi en ik ben er nu al blij mee

En wat een lieve foto van jullie samen, en die doek is zoooo mooi
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 15:52:32 #42
5428 crew  miss_sly
pi_79709470
Sserpente, wat een mooie doek En wat een geweldig mooie foto ook

BE, ook al zo mooi Dat snoetje met die mooie donkere pretoogjes

Arme Hannah, beterschap!

Keshet, wat leuk dat je het dragen en doeken enzo aan het oppakken bent. Ik hoop dat je er veel plezier aan kunt beleven met Teigetje!

Praktisch vraagje.
Ik was net lekker weer met Senna in de doek weg (wat is het toch heerlijk dat het weer weer beter is en wandelen en dragen dus weer echt leuk is), maar mijn kleine baby'tje is niet zo heel klein meer, en vond pas wat rust in de doek toen ze zich er toch iig aan een kant met schouder en arm uit had gewurmd Dus misschien is het wel tijd om haar voortaan met een of beide armen vrij te knopen, maar hoe doe je dat, terwijl het toch nog wel een beetje strak zit? Eerst gewoon dicht tegen me aan knopen en dan (FWCC) de horizontale band omlaag stropen zodat ze wat vrijer komt te zitten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 15:53:09 #43
5428 crew  miss_sly
pi_79709505
Linda, mooi fofot en wat zie je er goed uit!
pi_79709534
Volgens mij inderdaad Senna in de horizontale band laten zakken, maar dan niet ophijsen tot aan d'r nekje, maar tot aan d'r oksels
Lotte!
Noah!
pi_79709577
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Linda, mooi fofot en wat zie je er goed uit!
Thnx
nederland en rust doet goed... zonnebankje, nieuw haar, iedere dag tijd nemen voor make-up.. hopen dat het blijft als we weer thuis zijn
Lotte!
Noah!
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 15:55:25 #46
5428 crew  miss_sly
pi_79709611
ow ja, dat is logischer, want dan kan ik de banden onder haar oksel en achter haar rug toch goed straktrekken, zodat ze goed blijft zitten!
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 15:56:19 #47
5428 crew  miss_sly
pi_79709650
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Thnx
nederland en rust doet goed... zonnebankje, nieuw haar, iedere dag tijd nemen voor make-up.. hopen dat het blijft als we weer thuis zijn
rust en nieuw haar sowieso ik hoop voor je dat het zo blijft, maar iig doet het je duidelijk goed!
pi_79709690
je kan ook de schuine banden nog over d'r schouders doen, kan ze dr armen toch laten bungelen... pvoesss heeft daar een foto, maar die moet ze zelf maar komen posten
Lotte!
Noah!
  maandag 29 maart 2010 @ 16:06:44 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79710125
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Heb je voor de Multi-zending gekozen? Of de gewone? Ik voor Multi, dus woirdt 31 maart verzonden vanuit Frankrijk. Vrees dat ie er dan nog niet voor Pasen is...

Gelukkig heb ik nog een paar doeken onderweg die er dan hopelijk wel al zijn
ja idd ik heb ook voor die multizending gekozen... naja dan wordt het misschien na pasen; wel jammer eigenlijk....
(naja kan ook een van mijn andere doeken gebruiken natuurlijk )

en aaaaaah Linda dat is ook een mooie doek zeg!!
pi_79710166
Als je met armen er direct uit knoopt is het makkelijker.
Dan zit het lekker strak

Hier heeft ze haar beide armpjes er uit. en gewoon zo geknoopt.
(en je kan het dan ook zo weer doen zoals op de 2e foto)

Hier kan je zien dat ik haar er eerst met haar armen uit heb geknoopt en ze later weer over dr heen heb gedaan
en ze kan ze dus ook weer er uit doen (onder schuine banden door) en dan kan ze toch dingen pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')