En wat gebeurt er met het totale aantal knikkers als er knikkers verdwijnen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik..
Eerst zijn er nog 10 niet rode, dan 9, dan 8, dan 7...
Ohja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:06 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
En wat gebeurt er met het totale aantal knikkers als er knikkers verdwijnen?
Je hebt net de kansen berekend per trekking dat er geen rode knikker wordt getrokken (10/15, 9/14, 8/13, 7/12).quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ohja.
Maar, hoe reken je dat dan uit..
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:10 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Je hebt net de kansen berekend per trekking dat er geen rode knikker wordt getrokken (10/15, 9/14, 8/13, 7/12).
Nu kijk je naar de gehele opgave, dat zowel in de eerste, als in de tweede, als in de derde, als in de vierde trekking geen rode knikker voorkomt.
Dat houdt in dat je al deze kansen met elkaar vermenigvuldigt (stel het maar voor als een kansboom, waarbij elke "laag" in de kansboom staat voor een trekking, dan werk je hem van boven naar beneden door, door te vermenigvuldigen).
Nee.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet als breuken neem ik aan?
5 boven 0 kan wel kloppen, maar niet 5/0
http://www.examenblad.nl/(...)eigv3/f=/bestand.pdfquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:50 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Welke moet je hiervan leren voor Wiskunde A, HAVO?
Kans op succes is 1/4de is 0.25^1*0.75^5 Dat is bij één fout.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:44 schreef julian6 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat je nou bij x moet invullen bij de formule hieronder? Bv. bij een vraag "Bij een toets moet je de laatste 6 vierkeuzevragen gokken. Bereken de kans op meer dan 2 fouten."
Aantal mogelijkheden * p(kans op succes)^(x) * p(kans op geen succes)^(x)
Vergeet bij de kans op één fout niet het aantal mogelijkheden mee te nemen (6 nCr 1)quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kans op succes is 1/4de is 0.25^1*0.75^5 Dat is bij één fout.
Bij 0 fouten is het 0.25^0*0.75^6
Het hoeft niet altijd specifiek om de kennis te gaan die je opdoet, maar soms is het ook het aanleren van een nieuwe manier van denken. Wiskunde kan je veel aanleren op bijvoorbeeld het gebied van logica, wat altijd van pas komt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:28 schreef Deezertje het volgende:
Waarom moet ik al deze onzin leren, die ik hierna NOOIT (en gelukkig maar!) meer ga gebruiken!
Intersecten is mijn specialiteit, dat is geen enkel probleem. Maar bij die vragen waarbij je binomcdf nodig hebt, knikkers moet berekenen en meer van dat soort ongein loop ik vast.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:16 schreef Atomatico het volgende:
Als je wat oefenexamens had gedaan, had je gemerkt dat dat kansrekenen heus wel meevalt qua aantal.
Meeste ik gewoon een kwestie van rekenmachinewerk met Intersect en dat soort dingen. Easy dus.
same for mequote:Op zondag 16 mei 2010 00:31 schreef Charie het volgende:
Ik moet hier gewoon een 5,6 halen. Dan ben ik vrijwel zeker geslaagd. Anders ook wel grote kans hoor maar als dit goed gaat kan het niet meer mis.
Ik een 4.6quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |